Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

JosNevejans

250W MH/HPS Fruit Spirit, Eerste kweek

Recommended Posts

Je hebt één plant, je wilt één plant afbloeien?

Zo ja, dan moet je die plant eens overpotten in een zeer grote pot, met goede aarde. Dan klok op 12 licht zetten. Voor mij part nog een paar dagen 18 uur licht, als je echt één grote plant wilt. Gewoon in grote pot onder 250W zettten. Gaat het sneller.

 

Kwa voeding, is je plantje groen zat, kun je later in grote potten weer groener maken, mocht het lichter worden. 1 node (stel bladeren) per twee dagen is goed. Als je plant rechter gaat staan is dat juist goed. Als plant veel hangt heb je te veel water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga m'n eerste kweekje inderdaad maar 1 zaadje kweken en afbloeien...

Ik zal hem overpotten als ze 2 weken is (morgen ofzo denk ik)...

 

Nice info heaven ;-) Dus het is goed nu zoals het is van kleur...?

Zal hem misschien bij het overpotten beetje dieper steken zodat ie makkelijker recht blijft...

Ze is nu zeker niet te nat ;-)

 

Bedankt Heaven!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ik kom hier ook eens een kijkje nemen n.a.v. je bezoekje in mijn topic <_<

 

Ziet er allemaal mooi uit! Ik ga hier optijd eens komen kijken om te zien wat je ervan maakt.

 

Succes landgenoot :smoke

 

Groeten,

Kristof :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kristof1234: Bedankt voor je bezoekje ;-)

Wel, nu is het nog maar een klein plantje maar ze is van plan heel groot te worden ;-)

 

Grtz Jos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een goed idee om alvast te checken voor SCROG kweekjes hier op het forum, aangezien je iets minder in de hoogte zit, kun je alles mooi breed trekken, hoeft niet perse met een scrog net maar kan ook al met een paar bamboe stokken.

Hok ziet er goed uit, voor de alles waar 230V op staat + de 250W lamp wat in het hok staat, zou ik wel goede buiten snoeren voor pakken, wat is dat, 2,5mm2? + goede mantel.

 

Ook zal de temperatuur van je kleine potje nu iets hoger liggen dan dalijk grotere potten. Dus nu zuipt ze relatief iets meer.

Als je volgende keer weer 1 zaadje plant, plant ze dan meteen in een grote pot, dat scheelt werk en tijd. Ga ik nu met een paar zaadjes ook liever doen, dat overpotten word ik niet goed van. Je moet alleen even de aarde in huis hebben. Ik zou voor een lage brede pot gaan trouwens.

Het ligt trouwens heel erg aan soort, of je een plant lang moet voorgroeien, of dat ze meteen op 12 uur kan. Let op lengte en bloeitijd.

Gaat goed hoor.

:mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello again Heaven

 

Een SCROG is inderdaad misschien geen slecht idee ;-) Ga eens een dezer zoeken hoe het precies moet want weet er niet het fijne van... Met bamboestokken? Je bedoeld dan om ze opzij te 'leiden'? Ik heb ook al een keer iets gehoord van stammen knakken, dit moet misschien bij mij ook nog lukken?... Zoveel opties :-D

 

Bedankt, ik gebruik nu 1.5mm kabel met harde kern dus zeker genoeg voor alles denk ik ;-)

 

Goed idee, zal ik inderdaad de volgende keer doen^^

 

Ja, ik zou willen vergelijken met andere Fruit Spirit-kwekers maar die zijn er jammer genoeg niet in overvloed :-s

 

Thx Heaven.. Grtz Jos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor wat jij in je hok steken hebt aan wattage is 1,5mm kabel zeker dik genoeg, die met een vaste kern hoef je gelijk niet te vertinnen of kabelschoentjes te plaatsen aan de uiteindes. Hoewel de uiteindes vertinnen nooit een slecht idee is ivm contactweerstand, doch niet noodzakelijk bij kabel met vaste kern.

Binnenin het hok zelf zou ik persoonlijk wel beter geïsoleerde draad nemen die voor buiten geschikt is (gezien de luchtvochtigheid etc.) maar zolang het goed aangesloten is (geen uitstekende stukjes niet-geïsoleerde draad, goede afsluiting waar draad apparatuur binnengaat,...) zie ik hier niet meteen een gevaar of probleem in jou opstelling.

 

Ga zo door zou ik zeggen <_<

 

Groeten,

Kristof

Share this post


Link to post
Share on other sites

En het plantje is weer flink wat gegroeid, ik ben nu wel vanaf morgenvroeg tot maandagochtend niet thuis... (4dagen) Zou ik dan best zorgen voor iemand die water komt geven/de lamp hoger hangen of denken jullie dat ik wel save zit??...

 

gallery_26912_10956_1043162.jpg

gallery_26912_10956_312632.jpg

gallery_26912_10956_725833.jpg

 

Grtz Jos

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja, ik zou willen vergelijken met andere Fruit Spirit-kwekers maar die zijn er jammer genoeg niet in overvloed :-s

 

hoi jos

 

mooie kast heb je gemaakt B)

 

ik ben een newbie hier maar heb hier al veel geleerd vind ik , vind dit een BOM forum <_<

misschien kan ik je helpen ben nieuw maar zal het proberen en voor de ervaren leden onder ons als ik het verkeerd uitleg verbeter me aub :lol:

 

ik heb een fruit spirit in men kweekje staan (men laatste update FRUITSPIRIT dag 37 na zaaien a 12-12u sinds 1 oktober b = dag 23 op 12-12)

de jouwe ziet er goed uit , wanneer is ze gezaaid ??

 

en ik zou iemand regelen om water te geven als ik jou was , ze heeft veel dorst en 4 dagen zonder drinken zal ze niet fijn vinden

ik geef mijn dame elke dag water +- 0.4l (ph +- 5.8 met wortel stimulator van biocanna) en probeer het steeds rond de zelfde tijd te doen

 

lamp niet hoger hangen , ze heeft het licht nodig , zorg zeker voor haar dorst , wat zijn jou temp en lv waarden als ik weten mag ??

 

het lijkt me ook wel een kleine pot waar ze nu in zit of niet ?? :whip: geef ze meer ruimte zal haar goed doen :lol:

 

ciaooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat begint er aardig goed uit te zien jos do zo voort .

 

geef je dames gwn een goede slok voor je door gaat man

en dan kenne ze wel 4 dagen zonder hoor .

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd dat gaat wel lukken zoveel drinkt dit plantje niet en dit plantje moet je gewoon lekker wat water geven , en dan red ze het wel hoor...

 

1 tip na die 4 dagen zeker over gaan potten in grotere pot dit zal ze goed doen...

 

voor de rest keep it green <_<

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dongucci: Bedankt ;-)

Beginner of niet, ik vind dat iedereen gewoon van elkaar zou moeten leren^^

Mijn FS is gezaaid op 6 oktober (24 dagen geleden) en staat op 12/12h sinds 19 oktober (= 2 weken voorgroei)

Ze heeft nu al dikke 4 dagen geen drinken gehad en heeft er blijkbaar niet al te veel last van ondervonden :-p

Is dat niet vrij veel water???

temperaturen tussen de 17 (minimum) en 35 (maximum) maar normaal tussen de 22 en 31... Luchtvochtigheid is redelijk laag door m'n zware afzuiger vermoed ik... Maar heeft ze dat wel nodig, een hogere luchtvochtigheid?... Het is nu gemiddeld tussen de 5 en 20%

Ga haar binnenkort overpotten^^

 

Grtz Jos

 

@John Beton: Thx John, je had inderdaad gelijk, inderdaad geen problemen!!^^

 

 

@Mr. Stuc: Inderdaad, bedankt man! Maar denk als ik nu overpot dat al m'n grond tussen m'n vingers valt als ik ze omdraai...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja, ik zou willen vergelijken met andere Fruit Spirit-kwekers maar die zijn er jammer genoeg niet in overvloed :-s

Zal ik vanavond weer een plaatje schieten en even picspammen?

Zal ook een foto maken van de laatste stekkies die nog in groei staan (gaan over 1 week in de tent, dan is de 'grote' tent weer leeg)

 

Staat jouwe al op 12/12?

Die van mij gaan er vrijdag of zaterdag in, even overpotten.. en gaan dan waarschijnlijk maandag 1 november op 12/12 omdat de stekken nu al 20cm zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Groenwoud:

Ja dat zou ik wel leuk vinden!!!

Ja, al vanaf 19 oktober...

Al 20cm!!? Zijn die dan zo gestrekt? Ik hou haar gewoon lekker klein :-p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah je zit bij de 'grote' indoorverslagen verstopt, ik kon je al niet terug vinden. Hoor jij niet ook gewooon in de micro sectie of komt er nog een dikkere lamp boven?

 

Super goed dat je (de inhoud van) je kast hebt omgedraaid, enorme verbetering en dat zal het klimaat ten goede komen. Nu die plant in een grote bak en gaan!

 

Groet,

 

Indicaan <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe fotootjes!!

 

Worteltjes: heb hem nu overgepot en ging nog redelijk vlot :-p

gallery_26912_10956_1998340.jpg

 

Dag 8 van de bloei (of dag 20 van de groei..)

Plantje is nu 12cm groot en heb haar net een flinke watering gegeven met start-up en beetje alga-bloom voeding.. Goed voor 1.00Ec (inclusief de 0.35Ec die m'n water al standaard is...)

gallery_26912_10956_848975.jpg

gallery_26912_10956_1490830.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Indicaan: Leuk dat jij me nog een keertje bezoek! Ik heb inderdaad naar jouw (en vele anderen) geluisterd en m'n kast omgedraaid... Heb er wel enorm veel werk aan gehad maar ben enorm tevreden met het resultaat (zie de foto's op 1 van de vorige pagina's :-p) want heb nu veel meer plaats voor m'n plantje zelf en alles is veel veiliger nu!!

Ik heb al in het begin een berichtje gestuurd naar de mod met de vraag m'n topic te verplaatsen maar heb nooit geen reactie gehad...

De 250W HPI (MH) wordt vervangen door een 250W HPS zodra ze goed in bloem staat... (weet niet precies het juiste moment :-s

Heb m'n plantje net verpot van een 12cm (die ik maar 8cm gevuld had eigenlijk) naar een 18cm (tot aan de rand gevuld) dus ik hoop dat ze daar mee wel zal toekomen!...

Thx Indicaan!!

 

Grtz Jos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een grote pot aarde bedoelde ik eerder 50liter dan 5 liter, of ga je nog een keer overpotten?

 

Mischien snap ik de bedoeling niet helemaal, maar als je nu 1 klein plantje in 1 klein potje nu al in bloei hebt gezet, en haar ook nog eens klein houdt met HPI - wat is dat het plan of wat zijn de verwachtingen?

 

En net op tijd overgepot, je worteltjes zien er een beetje uitgedroogd uit...

 

Plantje ziet er wel mooi en gezond uit!

 

Groet,

 

Indicaan <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog groter? Als dat moet wil ik hem nog wel een keertje overpotten ja :-p

 

Ik weet eigenlijk niet echt wat ik er precies van mag verwachten maar ga morgen de HPS er in hangen en dan zal ze normaal wel nog flink wat groeien... Maar ik dacht dat m'n pot groot genoeg zou zijn... Blijkbaar niet??...

 

Met 2 weken voorgroei zou m'n plantje toch een 60 cm of groter moeten kunnen worden???..

 

Thx^^

 

Grtz Jos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles kan natuurlijk. Maar een 5-liter potje lijkt mij meer voor als je er 50 op een vierkante meter neerzet (of +-20 in jouw geval). Maar je heb er 1, dus die ene mag de hele ruimte bedekken toch, om zoveel mogelijk opbrengst eruit te halen?

 

Ik denk dat ie de 60 cm wel zal halen ja, maar het is dan 1 klein kerstboompje in het midden van al je verder ongebruikte licht, en ik denk niet dat er aan dat ene kleine kerstboompje grote toppen zullen groeien als zij afhankelijk zijn van een 5liter potje en een beginnende kweker. Neem een zo groot mogelijke aardebak, dan kan je zo min mogelijk fout doen en je plant wat steviger uitgroeien.

 

Wat er boven de grond groeit aan plant, zit identiek ook onder de grond in de vorm van wortels. Hoe groter je wortelgestel, hoe groter je plant kan worden.

 

2 weken voorgroei onder hpi is ook iets anders als 2 weken onder hps. HPS gaat veel sneller, met hpi krijg je korte gedrongen planten met internodes kort op elkaar, maar heeft dus wel iets langer voorgroei nodig om op dezelfde lengte te komen. Daarnaast gaan 250W kweekjes ook nog eens wat langzamer dan 400/600W kweekjes...

 

iets langer voorgroeien onder de hpi had denk ik mooier geweest om je hok te vullen. Wat je nu nog kan doen om alsnog het maximale eruit te halen is snel die grotere bak aarde nemen, hps erin en hopen dat dit soortje nog even stevig doorgroeit.... je zit nu op bloeidag 8?

 

Succes,

 

Indicaan <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...