Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

JosNevejans

250W MH/HPS Fruit Spirit, Eerste kweek

Recommended Posts

@Indicaan: Ik zal m'n plantje dan inderdaad nog een keertje moeten overpotten in een grotere pot ;-)

Kan je na 8 dagen hem terug op 18h zetten of is de kans op een 2-geslacht dan te groot?

Ik kan hem misschien wel nog toppen/fimmen om een bredere plant te krijgen??...

 

Grtz Jos...

 

Thx voor de info!!! ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos,

 

voordat je gaat toppen of fimmen...

 

waarom zou jij in godsnaam gaan toppen en al zeker fimmen????

 

je plantje is zo klein nog , dat het echt onzin is om deze te toppen...

 

namate de voorgroei periode en het formaat plantje... zou ik hier niet aan gaan beginnen..

 

knal er gewoon hps in en je kan het doen dat omschakelen , maar ja niemand hier kan jou garanderen of dit wel of niet risicos heeft...

 

ik zal hier gewoon van leren,

 

en hps erin en gewoon doorgaan misschien dat ie toch nog veel groeit..

 

voor de rest succes met je kweek!

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mr. Stuck:

Dan krijgt ie toch meer hoofdtoppen? (om het kerstboom-effect tegen te gaan? :-p) maar zal het niet doen ;-)

Ik ga het er op wagen en m'n plantje de komende 2 weken (of langer) terug in groei zetten (bij wijze van experiment^^)

Bedankt voor de waarschuwing/info/... in elk geval ;-)

 

Grtz Jos

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey jos,

 

klopt dan krijg je meerdere hoofdtoppen dit klopt..

 

maar ik redeneerde namate dat je zei dat je plantje nog zo klein was etc etc, en toen begon je in 1x over toppen daarom zei ik dit...

 

ieder zijn manier natuurlijk , ik ben er ook van overtuigd om volgende x te gaan toppen of binden of iets dergelijks...

 

succes

 

gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahjah, ik snap nu waarom je dit zei ;-)

Ik ga eerst nog wat verder voorgroeien en daarna zien wel wel hé^^

Grtz Jos

Share this post


Link to post
Share on other sites

om je temp op peil te houden tijdens de dancht ben ik overgeschakeld van dag naar nacht en omgekeerd de koudste moment van de dag dat is dus als ik slaap snachts dan knallen mijn lampen de dames warm

 

en wanneer ik wakker ben staat men verwarming aan dus koud leiden doen de mijne al niet

 

dus jos mss eens na denken om snachts te gaan draaien met je kast .

zo houd je die temp wel onder controle hoor .

 

voor de rest ziet het er tog redelijk uit enkel vind ik die kluit bij het over potten nog niet genoeg geworteld maar goed zolang er niet fout is gegaan zal deze wel sterk genoeg geweest zijn om te verpotten .

 

groeten

 

reveggen zou ik niet meer gaan doen jos

ik zit nu ook op 12/12 met mijn nieuwe dames van het begin ik laat ze nu gwn doen ze komen er wel

maar wss ook wel de laatste keer dat ik 12/12 meteen doe

betse is om je dame 2 a 3 weekjes onder 18/6 te plaatsen en deze eff te laten groeien en dan ze op 12/12 gooien en

de bloei fase in te gaan .

 

succes maat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hetzelfde wat John beton zei over warmte doe ik ook, dat voorkomt inderdaad een hoop geklooi met het regelen van de temperatuur, en daarboven draai je zo het meeste stroom tijdens de daluren, wat weer voordeliger uitkomt ook, tenzij je geen tweevoudig tarrief hebt dan.

 

Als je er nu een hps opknalt en op 12/12 zet, gaat die dan niet te erg strekken?

Ik dacht dat het beter was over te schakelen op 12/12 met de groeilamp en te wachten om de hps erin te hangen tot de groei eruit is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al 20cm!!? Zijn die dan zo gestrekt? Ik hou haar gewoon lekker klein :-p

20 cm ja, maar ze zijn niet gestrekt, het zijn stekkies, geknipt op 10cm, ongeveer 1,5 maand terug.

Vervolgens gewortelt in stekkenpluggen op kleikorrels, daarna in kleine potjes gezet die nu dus stukje bij beetje tot 20cm zijn gegroeit.

De ronde met NL is bijna klaar en dan komen deze erin:

gallery_22487_10984_1680050.jpg

Dit zijn de stekkies.

 

En dit is de Fruit Spirit met 5,5 weken bloei:

gallery_22487_10984_369747.jpg

 

Ik kan ze alleen niet beter op de foto krijgen op dit moment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@john beton: Ik heb er ook al aan gedacht om het zo te doen maar mijn probleem is dat ik echt niet kan slapen als m'n afzuiger naast me staat te ronken ;-)

M'n plantje was idd nog niet echt zwaar geworteld maar ze heeft het overleefd dus jah^^

 

Damn, dat is nu beetje te laat... heb ze gisteren terug op 18h/6h gezet zodat ze eerst nog wat meer zou groeien...

naar aanleiding van het idee dat ze nog niet groot genoeg zou zijn om een deftige opbrengst te hebben op haar eentje ;-)

Maar ze reageerd er zeer goed op (na de 8 dagen bloei terug in groei gezet te hebben groeit ze normaal verder dus geen probleem, ik denk dat het echte probleem pas komt als ze al geslacht begint te tonen...)

 

Ik ga nu nog een weekje bij m'n voorgroei bijdoen dus zal dan waarschijnlijk bijna uitkomen op een maand voorgroei denk ik...

Door m'n HPI (MH) te gebruiken is ze uiteraard klein gebleven maar heeft wel al 5 à 6 internodes...

 

 

 

@kristof1234: Ik heb even terug wat geresearched en het is inderdaad zo dat je best de HPI er in houd tot de groei er uit is! Dus je hebt helemaal gelijk man!

Bedankt!!^^

 

 

@groengoud:

Ahja, nu zie ik wat je bedoeld :-p

Wat is eigenlijk het nut van die kleikorrels?

 

Je stekjes zien er naar mijn mening wel wat lang en smal uit, vind je dit niet erg?...

 

Is je Fruit Spirit ook uit stekjes, en zo ja hoeveel?

Ziet er wel lekker uit!!

 

Grtz Jos

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey jos

gaat lekker met de fruit spirit, hoe meer grond ze heeft hoe groter ze word voor ze gaat bloeien, hier wat info over zaadplanten van sannie,

Wanneer je direct op 12/12 laat kiemen moet je rekenen op een groei van een week of 4 welke ze aan houden en hier mag je dan de bloei tijd bij optellen.

Elke zaad plant (op autoflower na) neemt een week of 3-4 de tijd om eerst te groeien ofwel plant te worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannabizznis:

Het gaat inderdaad lekker dankzij jullie scherpe kritieken ;-)

Nu heeft ze toch weer effe wat grond om zich in te nestelen^^

Goede info man!! Ik vermoede al zoiets maar was niet zeker...

Thx!!

Grtz Jos

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat goed maar zo groot is die toch nie man ik draai in bloei periode

24/24 met 2 ventilatoren 1 voor koolstof filter en 1 voor lucht circulatie

 

geloof me daar wen je wel aan anders zet er een timer tussen maatje

 

laat hem uit vallen als jij gaat pitte

 

 

en dan een uur of 2 a 3 later springt dat sgatje gwn trg aan en je heb er geen last van :offtopic

 

maar ik laat hem nu gwn draaien hoor 24/24 en 7/7

wegens ik wil niet geflikkerd worden met geur overlast

ken ik best missen .

en anders word mijn kast te warm zonder afzuiging .

iedereen doet wel iets om de temp te onderdrukken dat is al 1 ding waar jij je moet mee inlaten

je krijgt voor al dat gebrom naast je hoofd van je dames er iets voor in de plek .

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

@John beton:

Jah dat is wel niet zo'n slecht idee misschien, nu valt dat termperatuurverschil nog mee maar denk dat ik dat in de zomer wel zeker zo ga moeten doen!

Hopelijk krijgen we er inderdaad iets voor in de plaats!!! :-D

 

Meteen wat nieuwe foto's... genomen meteen nadat de lamp uitging...

gallery_26912_10956_245579.jpg

Lekker groen is ze toch?

 

gallery_26912_10956_2130175.jpg

Je kunt ongeveer zien wat m'n vraag is... vanuit de grond komt het stammetje naar de eerste internode (dit is een 2-tal mm dik) en vanuit de eerste internode vertrek het stammetje terug maar hier is het opeens dubbel de dikte van het andere stammetje (zo'n 4mm dus) Is dit normaal???

 

gallery_26912_10956_1435321.jpg

Om de grootte van de pot te illustreren t.o.v. m'n plantje...

 

gallery_26912_10956_2140065.jpg

Grootte t.o.v. m'n hand... En m'n andere vraag... De 2 onderste blaadjes (dat waren de eerste die er aankwamen) beginnen geen uit te slaan... Is het normaal dat dit zo snel al gebeurd of is er een voedingstekort?????

 

Reacties altijd welkom!!!

 

Grtz Jos

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi plantje hoor, lekker groen, die onderste blaadjes geen zorgen over maken..

die vallen er meestal van zelf een keer af :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad, genoeg ander en volledig blad nu om licht op te vangen, dit waren enkel de startmotortjes... gooit ze vanzelf wel af :P

 

Ziet er verder heel mooi uit nog steeds :offtopic

 

groetn

Kristof :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannabizznis:

Oké, heb me dus weer zorgen gemaakt voor niks

Thx^^

 

@kristof1234:

Oké Thx 2!!

 

Weten jullie iets meer over m'n stammetje of dit normaal is??

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi jos dat het stammetje dikker wordt na de internode lijkt me normaal , bij mij is het ook zo

ciaooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanaf in het begin daar een pc fan op zetten man dan groeit je dame in de zelfde dikte ik moet zeggen mijn eerste kweek en mijn dames

zijn ook dunner onder het kiem blad dan in het midden van de plant .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dongucci/john beton.

Oké, dan hoef ik me geen zorgen te maken...

En er staat al een ventilator op vanaf het begin,

tis egt al een retedik stammetje :-D

 

UPDATE:

heb net m'n plantje getopt direct na m'n 5de internode...

misschien beetje laat maar wou het toch graag doen ;-)

gallery_26912_10956_1271306.jpg

gallery_26912_10956_611331.jpg

gallery_26912_10956_1898799.jpg

 

Was dit toppen een goed plan denken jullie??

Wanneer zou ik haar in bloei zetten?...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi jos

 

ivm het toppen weet ik niet of dit een goed idee was , ik heb het niet gedaan (omdat je de plant eigenlijk pijn doet, met stress tot gevolg heb dit ergens gelezen )

maar te laat ben je hier niet mee hoor (toppen , fimmen moet juist tijdens de groei 18/6 gebeuren en zeker niet tijdens de bloei 12/12)

 

toppen doe je om je plant niet te groot te laten worden en heel groot worden deze soort toch niet , nu zal ze zeker wel breder gaan worden , wat zeker niet slecht is (denk ik :offtopic , ben ook nog maar een groentje , dus jullie ervaren mensen als ik het verkeerd heb verbeter me aub , wordt ik allleen maar wijzer van :P )

 

de mijne fruit vertoont nu sind 3-4 dagen haar eerste bloei verschijnselen en ze is enkel 33cm groot 8-9 internodes (klein en compact) maar met heel veel zijtakjes waar nu veeel topjes beginnen te onstaan :P (nu 42dagen na zaaien en 29ste dag op 12-12)

ik heb ze na 17 dagen na zaaien in bloei gezet

 

hoe lang/oud is de jouwe nu na zaaien ??

 

gelijk ik de jouwe (en ze ziet er mooi gezond uit :whistling ) nu zie is het best tijd om ze op 12-12 te zetten (de mijne heeft nog meer dan 3 weken doorgegroeit eer ze aan haar bloei begon)

 

ciaooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites
ivm het toppen weet ik niet of dit een goed idee was , ik heb het niet gedaan (omdat je de plant eigenlijk pijn doet, met stress tot gevolg heb dit ergens gelezen )

maar te laat ben je hier niet mee hoor (toppen , fimmen moet juist tijdens de groei 18/6 gebeuren en zeker niet tijdens de bloei 12/12)

Geloof mij maar Don, die plantjes kunnen een hoop hebben hoor :offtopic

Zoveel stress je ze niet hoor met toppen/fimmen, je creeert juist mooie brede plantjes.

 

Dat toppen heb je goed gedaan hoor Jos, gaat goedkomen :whistling

 

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben wijzer geworden :whistling

thx smokey en ivm jos zijn bloeistart vraag , kan je hier ook op antwoorden aub ? :offtopic

 

ciaooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dongucci:

Ik hoop inderdaad dat ze mooi breed wordt ;-)

 

Heb ook al naar die van jouw gekeken... Ze zien er beetje tzelde uit eh^^

Ik heb ze iets later in bloem gezet (ga vandaag beginnen)... ze staat nu al 26 dagen in groei en is nog steeds lekker klein ;-)

 

Dus pas na 3 weken toonde ze geslacht?..

 

Ik ga wel pas binnen week of 3 de hps er in knallen, dat moest zo dacht ik :-p

 

 

@SmokeyB:

Hello,

Leuk dat er ook een pro meeleest ;-)

Ben blij te horen dat ze er niet te veel van af ziet :-D

Thx!

Grtz Jos

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi jos

naar geslacht heb ik niet gekeken , het zijn feminized zaden dus de kans dat hier een mannetje tussen zit is wel heeel klein

 

als je hps licht heb gooi die er nu maar in , meer licht is altijd beter (denk ik , pro's verbeter me als ik het mis heb :verrygood )

 

en ivm je vraagje ivm je bladkleur weet niet zeker hoe dit komt maar heb ergens gelezen dat het zou kunnen liggen aan teveel voeding (denk ik , pro's verbeter me als ik het mis heb :D ) ma denk toch hoe groener hoe beter

 

het zou ook kunnen dat het ligt aan het feit dat mijn foto's steeds genomen zijn onder het licht van de lampen en jou foto's onder gewone daglicht en is dus gezichtsbedrog

heb een foto gemaakt toen de lichten net uit waren misschien kan je nu beter vergelijken

 

 

ciaooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dongucci: Feit... En bij mij is het toch maar eentje dus zou al ferm moeten lukken :-p

 

Nu staat m'n HPI (MH) er op, dan blijft ie klein... Geeft evenveel licht maar gewoon meer in het blauwe spectrum, is beter voor de groei... dacht ik... :-p

 

Grtz Jos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...