Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

JosNevejans

250W MH/HPS Fruit Spirit, Eerste kweek

Recommended Posts

als je zo een kweek begint zou ik wel iets onder je potten doen, en van onder water geven.

het is niet leuk als de lampen uitgaan omdat het water er beneden weer uit stroomt ;)

als het niet werkt kan je altijd nog veranderen toch :D

 

denk dat je hier ook nog niet hebt gelezen, dus heb je wat te lezen :P

staan vele hokjes met een 250 watt erin

 

hoe bedoel je 'iets onder m'n potten doen'...?

Er komen schaaltjes onder om het water op te vangen...?

En misschien een soort 'bak' maken met vijverfolie om m'n potten in te zetten?...

Kan je genoeg water geven langs onderen??..

 

thx ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

schaaltjes klinkt wat klein, maar als je mijn topic had doorgelezen zoals je zei..

had je kunnen zien dat ik ook van onderaf water geef, dus dit kan ja ;)

wel moet er net zoveel water in je schaaltje kunnen als je er boven door heen giet.. (als je niet direct water in het schaaltje doet)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom gebruik je 20amp zekeringen?? :P meestal zijn je gewone zekeringen in je huis 16amp, maw als je sluiting of overbelasting heb zal je zekering in je groepenkast gaan en niet die van je kastje, dus die zekeringen hebben totaal geen nut.... wel als je bv. 10amp zekeringen gebruikt. :P

 

Voor de rest heb je leuke plannen, altijd leuk om 250w kwekers te volgen hier.... maar uhh hoor je niet in de micro/fluo-hoek??

Zou nog wel 't een en ander veranderen net wat de anderen zeggen en gaat 't helemaal goedkomen ;)

 

Ik zit op kot en zit aangesloten op 1 groot circuit (26amp) met andere kamers dusjah... Maar er stond op (bij alle ampere's) op dat ie afslaat bij een verliesstroom van meer dan 30mAmp maar dat was bij allemaal gelijk... Helpt deze dan nog steeds niet...? Anders moet ik ze inderdaad veranderen :-s

 

Bij de uitleg van de micro/fluo hoek staat: "Kweken onder spaarlampen, TL of inductie? Hier kan je terecht voor vragen. En natuurlijk kan je de foto's van jou spaarlamp/inductie/TL wietje neer zetten. " dus daar hoor ik in theorie niet bij...

Thx voor de bemerking!! :-p

 

schaaltjes klinkt wat klein, maar als je mijn topic had doorgelezen zoals je zei..

had je kunnen zien dat ik ook van onderaf water geef, dus dit kan ja :D

wel moet er net zoveel water in je schaaltje kunnen als je er boven door heen giet.. (als je niet direct water in het schaaltje doet)

 

Yep, dat heb ik dan blijkbaar net gemist :-p

Oké, zal ik zeker op letten, bedankt voor de tip!!!

Maar dan 'slorpt' de plant als het ware dat water op? met de voedingsstoffen er bij???

grtz jan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Jos,

Bij de uitleg van de micro/fluo hoek staat: "Kweken onder spaarlampen, TL of inductie? Hier kan je terecht voor vragen. En natuurlijk kan je de foto's van jou spaarlamp/inductie/TL wietje neer zetten. " dus daar hoor ik in theorie niet bij...

Thx voor de bemerking!! :-p

 

Tot 250 watt HPS ben je ook welkom!

Vraag effe de sectie-mod om jouw topic naar micro/fluo te verplaatsen.

 

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziezo... m'n zaadje is uitgekomen na 1 dag maar heb dan nog tot 's avonds gewacht om het in de grond te steken...

Het scheutje was ongeveer een halve cm lang en heb het nu (wortel naar beneden) in de grond gestoken, ongeveer een goeie centimeter diep...

Met m'n 250W MH lamp er 24h boven op 25cm ervan... (van de aarde gerekend)

 

Verder heb ik de grond ook al goed bewaterd en heb ook nog een natte handdoek in m'n kast gelegd om de vochtigheid hoog te houden... hiervoor nog andere goede tips?

 

Grtz Jos.

 

Ps: Heb de bodem van m'n kast bekleed met plastic folie (afgetaped met duck-tape en er is reeds een baksteen aanwezig voor de VSA die te warm zou kunnen worden... Ga morgen na school achter een hoek om deze aan m'n muur te bevestigen :-p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Jos,

 

Ik draai nu ook een ronde met Fruit Spirit, ik vind het een zeer snelle plant.

Ik heb ook een moeder groot gebracht en ervan gestekt en wou je waarschuwen voor de snelheid waarmee deze plant groeit ;)

 

Ze ruikt heerlijk als ze eenmaal bloeit, stekken wortelen ook erg vlug en slaan snel aan, binnen 7 dagen waren mijn stekken geworteld, vervolgens in kleine aardepotjes van 9x9cm, hier kwamen de wortels binnen 3 dagen uit.

 

Het is ook een mooie indica, 50% White widow en 50% Blueberries.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik draai nu ook een ronde met Fruit Spirit, ik vind het een zeer snelle plant.

Ik heb ook een moeder groot gebracht en ervan gestekt en wou je waarschuwen voor de snelheid waarmee deze plant groeit ;)

 

Ze ruikt heerlijk als ze eenmaal bloeit, stekken wortelen ook erg vlug en slaan snel aan, binnen 7 dagen waren mijn stekken geworteld, vervolgens in kleine aardepotjes van 9x9cm, hier kwamen de wortels binnen 3 dagen uit.

 

Hallo

 

En ben je er ook pas deze week mee begonnen? Zou wel super zijn, kunnen we vergelijken :-p

Bedankt voor de waarschuwing, ik zal er dan ook zeker rekening mee houden^^

Dat is inderdaad wel heel snel, ik vertrek vanaf zaad, en na 1 dag was deze ook al ontkiemd...

Maar dan is deze plant wel iets voor mij aangezien het m'n eerste kweek is en vol ongeduld (uiteraard ;-) )

Ik vind wel niks terug van jouw Fruit Spirit maar misschien zoek ik verkeerd... heb je een link?

 

Grtz Jos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jos,

 

De ronde staat nu 3 a 4 weken op 12 uur.

De moeder is/was 2 maanden oud en in die tijd heb ik er zo'n 60 stekken van gesneden. het is een enorm snelle plant vind ik.

Dus erg goed voor een eerste ronde, lekker snel oogsten ;)

Ik heb er geen topic van maar kan wel een fototje maken als je dat leuk vindt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey JosNevejans je lijkt wel een stuntman met een natte handoek in je elektriciteitscentrale kijk je aub uit!

 

En 250w 25 centimeter boven je nu nog kleine plantje is ook niet echt bevorderlijk!

 

Ga nu eens lezen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

 

Ah ze zijn al aan het bloemen... hoeveel weken (en hoe groot waren ze dan) heb jij voor gegroeid??

Ja, een foto'tje zou wel super zijn... weet ik wat ik er van kan verwachten als ik niks fout doe :-D

Ik kan ook al niet wachten tot m'n plantjes er zijn... ik heb hier echt jaaaaren over gefantaseerd en nu ik eindelijk op kot zit is het eindelijk allemaal door gegaan!!! super!!! xd

 

thx

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey JosNevejans je lijkt wel een stuntman met een natte handoek in je elektriciteitscentrale kijk je aub uit!

 

En 250w 25 centimeter boven je nu nog kleine plantje is ook niet echt bevorderlijk!

 

gallery_26912_10956_489175.jpg

Dit is hoe het nu is... Alles is goed afgedicht met plastic folie dus geen lekgevaar... en dan dit koepeltje om de luchtvochtigheid rond m'n plantje hoog te houden... goed plan?

 

En m'n lamp dan hoger hangen?

 

:-s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen reacties meer? jammer...

 

Ondertussen is m'n plantje al uitgekomen en toont ze trots haar schutblaadjes :-D

 

gallery_26912_10956_2074892.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar m'n luchtvochtigheid is veel te laag :-s

M'n afzuiger zuigt alles naar buiten... :-(

Hew wel al potjes water gezet en ook een natte handdoek gelegd maar dit lijkt niet te veel te helpen... Wat nu???

ps: het is nu maar 15/18%!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij nemen zaailingen vooral vocht op via de wortel, en is een hoge luchtvochtigheid niet nodig.

als je dalijk stekjes wil gaan snijden, moeten deze wel vochtig komen te staan.

gr cannabiz

Share this post


Link to post
Share on other sites
volgens mij nemen zaailingen vooral vocht op via de wortel, en is een hoge luchtvochtigheid niet nodig.

 

Ah oké... helemaal opgelucht :-D

thx Cannabizznis ;-)

 

 

Nieuwe foto van vandaag... M'n lamp hangt nu 40cm van m'n plantje... Mag ik mijn 250W MH dichter hangen?... Ze is nog zo klein eh, ben bang om haar te verbranden^^

Ze is ondertussen 3cm groot geworden, wat snel zeg!! :-p

gallery_26912_10956_23545.jpg

 

Grtz Jos

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

mooi dat ze op is gekomen ;)

je hoeft het plantje niet nat te spuiten, ze neemt nu vooral water op via de wortels.

je kan wel als ze wat groter is bladvoeding mee spuiten.

je lamp op 20 cm hangen, check dit topic voor meer info

 

je plantje is eigenlijk nog geen cm, je hebt vooral een lang stammetje. dit kan je verhelpen door je lamp naar beneden te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
je hoeft het plantje niet nat te spuiten, ze neemt nu vooral water op via de wortels.

je lamp op 20 cm hangen, check dit topic voor meer info

je plantje is eigenlijk nog geen cm, je hebt vooral een lang stammetje. dit kan je verhelpen door je lamp naar beneden te doen.

 

Inderdaad... Dus enkel water lang onder in het schaaltje doen is voldoende? Zal ik niet meer doen dan! :-p

Heb de lamp nu op 20 cm gehangen, het was inderdaad enkel een lang stammetje :-D

Bedank cannabizznis!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Jos,

 

Dit is mijn hokje met Fruit Spirit:

gallery_22487_10984_795679.jpg

In het midden staat de moeder, deze is erg vaak getopt omdat ik stekken wou trekken van de plant, heeft nu rond de 20 hoofdtoppen ;)

Er omheen staan 10 stekken die niet getopt of gefimt zijn, deze zijn nu even groot als de moeder zelf.

 

Maar ik zal je topic niet te veel vervuilen met mijn plaatjes.

 

Staat je zaailing niet te nat??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Mooie plantjes zeg!!! Hoe lang staan ze nu al in bloem? Ga je je moeder mee-bloemen...?

 

Geen probleem, ik vind het zeker geen vervuiling :-p

 

Ja, naar het schijnt wel :-p

 

Maar geef nu enkel nog water langs onderen omdat me al flink wat mensen dat inderdaad ook zeiden ;-)

 

nieuwe pic: gallery_26912_10956_1612104.jpg

Ik vind dat ie de laatste 24h wel niet zoveel gegroeid is maar dat ligt misschien aan mij ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey halo,

 

Leuk kweekje zo hoor, succes ermee , en eventjes in het begin geduld hebben het is nog bezig met wortelen enzo maar als de eerste echte blaadjes komen gaat het hard hoor,

 

geduld is een schone zaak...

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie foto's en je hebt je zaakjes goed voorelkaar,

 

Succes man, met je vrouwen ;)

 

TheGanjaMan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...