Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Greengold

Softbox maakt zware bass geluid

Recommended Posts

Hallo mede forummers,

er is een klein probleempje met men afzuiging.

ik heb een 3250 m3 en 2 filters van 1700 m3

ik blaas door men filter omdat ik in de 3x3 intense geen filters kan ophangen.

Het punt is echt wanneer ik over de 50% ga van men afzuiger hij een behoorlijk zwaar bass geluid gaat produceren alles is aangesloten met sonoconnect geisoleerd,

het blazen door de filter genereerd een zware hoorbare bass waarvan ik bang ben dat de buren hem ook horen.

heb ik nog andere opties? dan te blazen

iemand die dit probleem kent?

 

Met vriendelijke groeten

Green

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk even in mijn mammoth of INTense topic, filter ophangen kan wel maar dan moet je je frame verstevigen

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt de filter ook in een box inbouwen

allenig met dit maatje

wordt het geen klein kistje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

fancontroller bromt of fan? Houten kist met fan in onbalans? In dat geval terugbrengen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Softbox waarvan de Torin met rechte uitblaas mond direct op de houten box gemonteerd is?

 

Gaat ie ook flink resonatie doorgeven.. zo zat mijn box ook in elkaar en die bromde als ...

Sinds hij "vrijhangt" in zelfgemaakte box met stukje slang tussen het uitblaasmondje en de box zelf geen resonantie meer te bekennen.

Wel een enorme box al voor een 750M3 :P

 

Je kunt ook van die bouten met rubberen dempers krijgen wat het ook al zou moeten verminderen, staat iets over hier op WF.

Anders zelf een box maken en vrijhangen de afzuiger maar met M3 die jij hebt wordt dat wel een erg grote box ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

neem een buisventilator, heb je ook hoge tonen...

 

leuk zo dat afstemmen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een eurotech box .. slak zit heel waarschijnlijk direct aan de uitlaat vast zoals ik het kan zien.

iemand een goede aanrader als box?

had vandaag even de filters er vanaf. zware toon was zogoed als weg...

alleen ja geen stankfiltering... is natuurlijk een NO GO.

ligt dus echt aan de uitblaas ,, ik snap het niet waarom die van die zware klappen geeft .. hij gaat ook behoorlijk trillen als ik boven de 125 volt kom das pakweg 60%.

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb in de 3x3 mammoth´s 2x carboriginals......

 

het frame heeft er echt geen moeite mee...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb in de 3x3 mammoth´s 2x carboriginals......

 

het frame heeft er echt geen moeite mee...

 

Dit is ook mijn ervaring.

Moet je maar lichtgewicht filters kpen. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is een eurotech box .. slak zit heel waarschijnlijk direct aan de uitlaat vast zoals ik het kan zien.

iemand een goede aanrader als box?

had vandaag even de filters er vanaf. zware toon was zogoed als weg...

alleen ja geen stankfiltering... is natuurlijk een NO GO.

ligt dus echt aan de uitblaas ,, ik snap het niet waarom die van die zware klappen geeft .. hij gaat ook behoorlijk trillen als ik boven de 125 volt kom das pakweg 60%.

Groeten

 

Misschien komt het omdat je de filter dan op zn max benut en de box het er doorheen moet pompen.

 

Het kan een optie zijn om een extra filter aan te sluiten, dan verdeel je de druk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je over de max capiciteit gaat van je filter,

En de lucht die je uitblaast moet ergens naartoe en jou filter laat dat niet meer door....

Er staat waarscheinlijk vrij veel druk op de buis die tussen je filter en afzuiger zit...?

 

Eigenlijk zelfde advies als wat andere hadden gegeve pak een grotere filter....

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop gewoon carboriginal filter, of een andere lichtgewicht......

 

2 filters in je tent, silentbox op rubbers naast de tent, met geisoleerde sono slang naar buiten !!!

 

gestuurd door een goede controller, EN ALLES IS GERUISLOOS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb het de boel anders geconfigureerd.

filters staan in de tent ik zuig er nu dus door.. de toon is ietsje minder maar nog steeds aanwezig.

zal denk ik toch men afzuiger dan moeten zijn. durf nu niet harder te draaien als 110 volt dan word het aleen maar erger.

ik vraag me af zouden men buren het uberhaupt horen ? hoe hard klinkt zon ding door muren?

als ik er vanaf wil zal ik waarschijnlijk van box moeten wisselen denk ik zo

Share this post


Link to post
Share on other sites

simpel gewoon aanbellen.............

 

mag ik even wat vragen, heeft u last van mij droogtrommel, gezien deze vrij luidruchtig is...

 

HUH NEY NOOIT IETS VAN GEHOORD....

 

ow oke dagggggg

 

 

 

 

 

NU MAAR HOPEN DAT JE NIET BIJ MIJ AANBEL :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey iedereen ,

 

Simpel draai overdag dan is iedereen naar zn werk en er is een hoop geluid van buitenaf , s nachts kan het akelig stil zijn en als mensen regelmaat horen pomp of iets dergelijks.

 

maar vraag je ook af als je het niet weet hoor je het niet eens alleen jijzelf omdat je er erg op gaat letten

 

 

Greetz ,Superernie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ze wat horen vragen ze eerst of jij er ook last van heb ze gaan niet gelijk de nsb lijn bellen want ze weten niet wat ze horen

 

dont worry :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bromt-ie ook zonder controller ertussen ?

 

En ja, die brom gaan de buren horen 's nachts.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook zo'n eurotech box , in mijn ogen is het rommel en niks silent :lol: slak zit rechtstreeks op het hout geschroeft , maatje heeft een buis ventilator en die is bijna geruisloos , als ik dit wist had ik dat ding nooit gekocht , ik moet hem na deze kweek effe uit elkaar halen en kijken wat ik er aan kan doen maar zo is het niks . heb hier een topic gelezen van iemand die een box om zijn buis ventilator heeft gemaakt en die schijnt erg stil te zijn , dat is meer werk maar het schijnt het waard te zijn .

 

gr , pog mo thoin

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik heb zelf alleen maar eurotech boxen .1000m3., 3250m3, en wat grotere..... en heb er echt geen problemen mee hoor..

mischien dat je condensator problemen geeft ?

 

icm sps twincontrollers, easy mmc , niks geen gebrom o.i.d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...