Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Tomaz

1e kweek: 2x Hericules in scrog

Recommended Posts

heb je het ook al geprobeerd met aleen de voeding op de VSA aangesloten en verder nog even niets?

 

gaat dan de aardlek er ook uit?

 

grtz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is in orde! Heb een stekker ontleed en de kabeltjes waren serieus beschadigd binnenin... De bruine zat geklemd en de koperen draden maakten contact met de aarding ; wat dus niet de bedoeling kon zijn!

 

but now it works like a charm :rolleyes: ! bedankt voor jullie hulp!

 

 

gallery_10283_10423_484854.jpg

Deze 2 doen het imo vrij goed, mooie symmetrische opbouw

 

gallery_10283_10423_7141.jpg

De bovenste gaat het niet lang meer kunnen rekken, maar voor die daaronder is er nog steeds een beetje hoop ;) Alleszins gaat het hiermee een pak slechter dan met de 2 plantjes op de vorige foto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het mogelijk dat, nu ik de lamp en ballast voor het eerst enkele uurtjes laat draaien, het naar verband / verbrand plastiek of iets dergelijks ruikt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat kan natuurlijk, mischien zit er iets niet goed vast zou er zeker naar kijken voordat er wat gebeurt :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien de kast nog niet klaar is heb ik ze tijdelijk elders gezet onder de 250W... Ze staan in -denk ik- 1 liter potten dus ze zijn niet zo groot maar ze zien er wel goed uit vind ik!

 

gallery_10283_10423_810940.jpg

 

gallery_10283_10423_828821.jpg

 

Zou het mogelijk zijn om mijn plant in zo'n grote bak van plastic / kunststof te plaatsen zoals bijvoorbeeld op deze (http://www.kruizinga.nl/images/groups/stapelbak-kunststof-group.jpg) link? Ik hoef natuurlijk vanonder gaten te maken , maar is het een goed idee om dit als aardebak te gebruiken???? Bedankt!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo staan mijn 3 gezonde dames er nu bij :

 

gallery_10283_10423_632934.jpg

 

De rechtse :

gallery_10283_10423_29961.jpg

 

De voorste:

gallery_10283_10423_6411.jpg

 

De achterste:

gallery_10283_10423_361808.jpg

 

Kastje bijna klaar, ze kunnen bijna verhuizen!

Zou het nu mogelijk zijn om mijn plant in zo'n grote bak van plastic / kunststof te plaatsen zoals bijvoorbeeld op deze (http://www.kruizinga.nl/images/groups/stapelbak-kunststof-group.jpg) link? is dit nu een goed idee om dit als aardebak te gebruiken???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou 10 dagen op vakantie gaan, wacht ik nog met herpotten en zet ze daarna dan op hun eindbestemming of doe ik dit nu al? Heb nog niet de ideale grond en voeding ; dat vormt mogelijk wel een probleem , neen? dankee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou er eens iemand effe kunnen antwoorden op mijn vragen??? Het is echt dringend aangezien ik overmorgen vertrek...

 

1)Zou het mogelijk zijn om mijn plant in zo'n grote bak van plastic / kunststof te plaatsen zoals bijvoorbeeld op deze (http://www.kruizinga.nl/images/groups/stapelbak-kunststof-group.jpg) link? Ik hoef natuurlijk vanonder gaten te maken , maar is het een goed idee om dit als aardebak te gebruiken????

 

2)Ik zou 10 dagen op vakantie gaan, wacht ik nog met herpotten en zet ze daarna dan op hun eindbestemming of doe ik dit nu al? Heb nog niet de ideale grond en voeding ; dat vormt mogelijk wel een probleem , neen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je eerst even de inhoud van de bak plaatst

Zo kan niemand antwoord op je vragen geven

 

Hou tussen de 3 en 7 L per plant aan

 

10 dagen... moeten ze het dan alleen redden of wordt er gewaterd?

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_10283_10423_383961.jpg

gallery_10283_10423_368637.jpg

 

De afmetingen van de bak zijn 0,56mx0,3mx0,3m dus dat komt ongeveer neer op een 50 liter bak waarin ik dan 1of2 van mijn planten in wil gaan zetten... Is dit een goed idee?

 

gallery_10283_10423_881012.jpg

Momenteel staan ze er zo bij, gezond en fris maar kan ik ze zo gedurende 10 dagen in deze potjes houden? Of pot ik ze toch nog beter eens over in 2liter potjes ofzo? Ze zullen ,tijdens mijn afwezigheid, voldoende water krijgen hoor dat zal geen probleem zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Kunstof-bak kan je het wel mee redden, zou wel in de bodem een heleboel gaten van ongeveer 12mm in boren voor de water afvoer :smoke

Heb je niemand die in de tussen tijd van jouw afwezigheid water kan geven?? 10 dgn is namelijk best lang.... een dag of 5 zonder water geven is geen problemen maar 10 dgn? Of wat Thommytt zegt een druppelsysteem, maar ja..... kost weer geld :blink:

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja klopt kost idd wel geld(25 euro ongeveer) maar het gaat dan waarschijnlijk of een druppelsysteem worden of je planten dood aangezien je niemand hebt die je plantjes kan verzorgen..

 

Een hok aantreffen waar het midje herfst is is niet leuk :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er wordt er al aangegeven dat ze gedurende zijn afwezigheid voldoende water zullen krijgen. Ik neem aan dat hij hiervoor al iemand geregeld heeft. Zijn vraag gin over of de 3planten die 10 dagen nog wel in die kleine potjes gaan redden.

 

Ik zou zeggen 10 dagen redden ze nog wel in die kleine potjes, maar je aardebak van 50 liter zou de dames veel beter afgaan. Hier hebben ze meer ruimte en zullen ze dus harder groeien als dat ze die 10 dagen nog in die kleine potjes blijven.

 

Grtz SoftIce :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_10283_10423_143764.jpg

 

gallery_10283_10423_421546.jpg

 

gallery_10283_10423_105728.jpg

 

gallery_10283_10423_487670.jpg

 

ZIEZO , ze staan eindelijk waar ze moeten staan ! Ben vrij amateuristisch tewerk gegaan , maar ik heb nu toch mijn kast en het lijkt allemaal wel goed te lopen... Ik zal de lamp meteen iets hoger gaan hangen, zo'n 30a 40cm boven de planten.

 

Ik heb nu wel 1 probleem:

 

Ik heb me een 'Diamond' Fancontroller van exoticgarden aangeschaft (http://www.exoticgarden.eu/nl/home/environment/fancontrollers.html) , maar nu blijkt dit niet vanaf een bepaalde temperatuur pas in werking te treden maar het werkt constant; de thermostaat (rechter gedeelte op de foto met oranje temperatuurknop) werkt dus precies niet. Hoef ik daar iets speciaals mee te doen ofzo? Plaats voor batterijen is er alleszins niet (of ik zie het dan toch niet :smoke ).

 

Goed, ik zal eens uitkijken naar iéts grotere potten dan. Het in 1liter potten houden zal dan toch niet nefast zijn voor de verdere groei / ontwikkeling van mijn planten later, hoop ik ? Anders pot ik ze wel over hoor...

 

En inderdaad, er zal voor worden gezorgd tijdens mijn afwezigheid :blink: !!!

 

Tot de volgende!

 

Greets, T

Share this post


Link to post
Share on other sites
de thermostaat (rechter gedeelte op de foto met oranje temperatuurknop)

Schiet mij maar lek, want ik zie geen thermosstaat op de foto :smoke

Zie wel vaag, boven op je kast (lijkt mij) een taster van de thermostaat of dat 'm is heb je die echt op de verkeerde plek hangen man.

Die thermostaat moet je wel in je kast hangen, die stel je dan bv. op een max. temperatuur van 30gr en bv de fan controller op 50%, wordt het dan warmer dan 30gr gaat ie volle toeren draaien totdat de temperatuur weer gezakt is en draait ie weer op 50%...

Nee er hoeft geen batterij in wel moet je het stekkertje in je fancontroller steken :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor dat heb ik allemaal gedaan. Heb enkel de foto's genomen ZONDER de thermostaat erin(had dit moeten vermelden)... Heb het ook aangesloten zoals het hoort, vreemd dat het nu ook zo niet lijkt te werken!

 

EDIT: Kan het kwaad om deze thermostaat in combinatie met de BK 125 (365 kuub) te hebben? Is het voor deze laatste niet beter om steeds op volle toeren te draaien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op wat voor hoogte hangt de thermostaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op gelijke hoogte / iets hoger dan de lampenkap. De thermometer (die ik tijdelijk op de grond naast de potten heb gezet) duidt 29°C aan dus zou ik toch enige verandering moeten kunnen zien indien ik de thermostaat op +-30°C zet, neen?

 

Het kan zijn dat ik OP de kast het fout heb ingesteld hoor, maar als het geen kwaad kan voor mijn afzuiger zal ik deze dan ook instellen om tot aan 30°C aan 60% te draaien,maar had hiervoor dan ook gewoon graag geweten of dit mijn afzuiger niet beschadigd :blink:

 

Alvast bedankt voor uw hulp!!

 

T.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had je al gekeken wanneer je de draaiknop van de thermostaat nu een stuk lager zet dat de afzuiger harder gaat draaien?

Dan moet je gewoon de temperatuur lager instellen, gewoon eventjes spelen met dat ding :blink:

anders is die misschien wel stuk.....

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is ondertussen in orde gebracht ! Alles goed en wel in mijn hok, de lamp staat nu +- 25cm boven 't kopke van de grootste plant (die nu overigens in een 3.5liter pot staat)....

Hieronder nog enkele foto's:

 

gallery_10283_10423_601587.jpg

gallery_10283_10423_428443.jpggallery_10283_10423_355903.jpg

gallery_10283_10423_601587.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_10283_10423_797253.jpg

 

gallery_10283_10423_1009808.jpg

 

Zo zien ze er nu 10 dagen later uit... Ze zijn 20a 25cm groot, dichter bladerendek , staan in 3,5liter potten en zien er groen en gezond uit! Nu wachten , ben op zoek naar grond en van zodra ik dit heb ga ik 1 plant in mijn 50liter bak plaatsen. De anderen zullen het in de wilde natuur moeten zien te redden vrees ik !

 

Tot de volgende,

 

T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plantjes met korte internodes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, enkele dagen later staan ze er zo bij... Ik heb ook een filmpje maar is te groot om up te loaden + weet niet waar ik dit best zou uploaden... Dus als iemand mij hierbij kan helpen , krijg je ook een filmpje te zien!

 

gallery_10283_10423_2997.jpg

gallery_10283_10423_1393503.jpg

 

Ik vind dat de blaadjes teveel hangen dus vraag ik me af wat er scheelt? Geef ze maar 1x per dag echt water, constante temp van +-23°C en luchtvochtigheid van +-53%. Ga vandaag voeding + aarde kopen dus hopelijk zal dit op termijn dan wel voor verbetering zorgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk geval van teveel water. Voel eens aan je pot of ie erg zwaar is. Geef maar eens 2-3 dagen geen water nu, je zal zien dat het beter gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...