Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Tomaz

1e kweek: 2x Hericules in scrog

Recommended Posts

gallery_10283_10423_734588.jpg

 

Na 3 dagen... Ze beginnen goed te schieten, vrijdag mijn materiaal gaan halen, n kastje vinden en beginnen maar!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg dat ze niet al teveel strekken, strekken kun je voorkomen door je lamp er dichter bij te plaatsen. Wel goed oppassen met de hitte, ik weet niet wat voor lamp je gebruikt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomaz,

 

Pas op met het licht.

Vlaanders heeft gelijk.

Als je nog geen goed materiaal hebt .. zet dan de plantjes zo lang naar buiten ... nog niet in het volle zonlicht .. dat kunnen ze nog niet zo goed aan.

Succes.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, zal ik doen ! Momenteel staan ze onder een nachtlampke , maar morgen gaan ze dus naar buiten

 

 

EDIT: zo zien ze er nu dus uit!

 

gallery_10283_10423_420203.jpg

gallery_10283_10423_62676.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zien de plantjes er uit na het water geven... Vind dat ze er vrij gezond uitzien , of vergis ik me?

 

gallery_10283_10423_369093.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er zeker gezond uit, goed bezig! ga ik volgen...

 

...voor deze kleine zaailingen kan het geen kwaad maar als de plant iets groter is en meer blaadjes heeft, zou ik iets minder water op de grond doen, nu ziet het erg drappig uit, maar nogmaals, voor zaailingen kan dat goed, straks even uitkijken dat je niet teveel water geeft

 

In die andere foto vanuit je edit ziet de grond er beter uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_10283_10423_37908.png

 

Dit is wat ik morgen zal gaan kopen.... Ivm de kabels zal ik daar dan wel eens morgen achter vragen welke ik nodig zal hebben... Zal ik nog iets anders nodig hebben van materiaal (buiten voeding/potten) ?

 

alvast bedankt

 

T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je een zelfgemaakte kast of Secret Jardin-tent?

Heb je reflectiefolie (diamantfolie, zwart-witfolie, etc)?

Daarnaast is het ook nog wel handig om een PC-fan in je hok zelf te plaatsen voor wat luchtcirculatie die voor sterkere stammetjes van de planten zorgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeee bekend soortje...!!!

 

Ziet er super bij je uit.

Leuke kleine setup ook, leer je vaak het meest.

 

En de kleintjes mogen vanaf dag 1 in de volle zon als je ze maar genoeg vocht geeft.

Zou alleen wel in het begin tegen verdampen de pot met iets wits afdekken.

 

En als laatste zou ik kijken of je een iets grotere filter kan halen, je bent nu gelijk al zoveel capiciteit kwijt.

(Bedoel ik als opbouwende kritiek)

 

Ga zo door..!!

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk dit is nou intressant. Wil zelf ook deze soort gaan kweken onder 250watt. Ik heb bijna dezelfde setup alleen een afzuiger met minder capaciteit; en dus is het nu in de zomer te warm in het hokje om te kweken. Ben nu lekker buiten bezig en als die om zijn dan ga ik ook binnen verder.

Ik deel stikkie's mening; je kunt beter die twee tientjes neerleggen voor een grotere filter want met de temperaturen van deze zomer zul je je afzuiging hard moeten laten draaien om op optimum temperatuur te komen.

Succes en ik hou je in de gaten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Tomaz,

ik mis het relais!

Ook een 250 watt VSA heeft een opstart-piek. De schakelklokken kunnen hier niet tegen.

Dus graag een relais erbij. ;)

 

Groetjes

Torsten

 

 

Edit: Ik zag de schakelkast over het hoofd! Relais is voorhanden B) !

Share this post


Link to post
Share on other sites

.... Zo zien ze er momenteel uit:

gallery_10283_10423_82381.jpg

 

Hiervan zal ik er op termijn eentje moeten uit kiezen, want mag er maar 1 houden. Heb gisteren mijn materiaal gehaald, dus heb nu alles voorhanden buiten een kast (eens naar ikea moeten gaan denk ik) en ik ontbreek ook nog kabels om mijn afzuiger aan te sluiten. Iemand een ideetje waar ik deze misschien kan kopen?

 

greets, T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okéé,

 

Alweer enkele dagen verder ... Zo zien mn plantjes er momenteel uit. Ze hebben 1x teveel in het zonlicht gestaan waardoor er 2 op achteruit gegaan zijn. Verder heb ik nog 2 (zo zie ik het dan toch) zeer gezonde plantjes.

 

gallery_10283_10423_115196.jpg

gallery_10283_10423_212022.jpg

deze gaat zeer goed , vind ik

gallery_10283_10423_204231.jpg

deze ook maar net iets minder

gallery_10283_10423_153398.jpg

deze heeft 1x teveel afgezien , hopelijk overleeft hij het

gallery_10283_10423_288254.jpg

idem

 

Hieronder kan je ook mijn kast zien, ben nog lang niet klaar (heb nog niet veel tijd gehad om er aan te werken) en er is dus nog veel plaats voor verbetering... Langs de andere kant merk ik ook dat ik niet zoveel ruimte heb als eerst gedacht. Mijn kast is niet zo hoog en dus had ik liefst mijn koolstoffilter én afzuiging buiten mijn hok gehad, enkel weet ik nog niet goed hoe ik dit zal doen, dus alle hulp is welkom!

 

gallery_10283_10423_43252.jpg

gallery_10283_10423_200287.jpg

gallery_10283_10423_204674.jpg

 

Sorry voor de kwaliteit van de foto's... Tis tot nu toe steeds met de gsm te doen geweest!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_10283_10423_166541.jpg

lamp

 

gallery_10283_10423_303731.jpg

ballast

 

gallery_10283_10423_341351.jpg

ballast 'in detail'

 

gallery_10283_10423_118016.jpg

'schakelkastje'

 

Dus, ik heb dit als volgt met elkaar verbonden (

) en dit vervolgens dan aan de Davin gehangen... Nu steek ik dit in het stopcontact en dan valt meteen alle stroom uit... Kan iemand me aub zeggen wat ik mis heb gedaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals ik zie zitten op de vsa je draadjes verkeerd ik zou een bruine omruilen met een blauwe, weet niet of de stroom dan weer uit valt maar denk het niet ? en de aarde mag je gewoon op de vsa aansluiten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je eens een duidelijke foto maken met de aansluitingen op je VSA, ook waar de aanduiding op staan welke draad waar aangesloten zit.

 

zo kan ik er niet veel van maken. de foto's zijn daarvoor niet duidelijk genoeg.

 

verder zou je ook kunne proberen eerst alleen de voeding van je VSA aan te sluiten zonder de draad naar de kap. dan stekker erin.

 

daarna kap ook aansluiten zonder lamp, en als de stop er nog in blijft (met de stekker eruit) de lamp erin draaien en dan weer proberen.

 

zo kun je stap voor stap alles doorlopen. als bij de eerste keer direct de stop doorslaat, is of de VSA defect, of er zit wat verkeerd aangesloten of er zit in je stekker iets niet goed.

 

succes met de zoektocht.

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_10283_10423_497578.jpg

 

Ik heb enkel mn gsm ter beschikking nu...Van boven naar beneden: F - F - N - N - LR - LA.

 

Ik hoop dat het duidelijker is ! Alvast bedankt voor je hulp !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg dan dat je een goede digitale camera krijgt met macro-modus, want je huis in de fik omdat je geen duidelijke foto's hebt laten zien kost heel wat meer tijd en geld :rolleyes:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die digitale camera is er wel, maar voor de komende 7 dagen niet aanwezig... Dus zal het momenteel zo moeten. En eerlijk gezegd kan je uit de foto toch alles afleiden dat je nodig hebt, neen?

 

Laat de (hulp)reacties maar komen!

 

greets,

 

T

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een iets andere vsa maar daar zitten de draden zo bruin aarde blauw bruin aarde blauw

dus dan zou je 1 draad moeten omruilen en de aarde nog aansluiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ cannabizznis: Heb dit geprobeerd, maar dit lijkt ook niet te lukken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

als ik zo even kijk staat er aan de rechterkant ook een N aangegeven en daar zou volgens mij de nul Blauwe draad moeten zitten, en nu zit je blauwe draad op LR.

 

dat lijkt me het probleem.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_10283_10423_116136.jpg

 

Net hetzelfde als op de vorige afbeelding, alleen heb ik de blauwe van LR op de N gezet (zoals je zei).... HELAAS werkte ook dit niet; de verliesstroomschakelaar springt af en het hele huis valt zonder stroom :rolleyes:

 

Iemand een idee wat ik moet doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Tomaz,

 

gallery_5351_761_6465.jpg

Heb je al geprobeerd de vsa direct op de stopcontact aan te sluiten?

 

Groetjes

Torsten

 

Edit: Tomaz, een blauwe draad zit fout!

Naar de lamp toe: LR moet blauw zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...