Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Tomaz

1e kweek: 2x Hericules in scrog

Recommended Posts

wel wat wazige foto's B)

mischien zonnebril ervoor houden volgende keer ? of net voor de lamp aangaat een fototje maken?

je kan je filmpje op youtube zetten en dan de code kopieren naar invoegen youtube zie je links als je wat typt hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst en vooral sorry voor de kwaliteit van de foto's en bedankt voor jullie hulp! Zal nu effe stoppen met water geven......

Hieronder een eerste filmpje:

 

 

Heb zonet de Hesi startersbox gekocht gallery_10283_10423_5099.jpg en de Plagron Batmix gallery_10283_10423_3828.jpg

 

Nu ben ik van plan eerst gaten te maken in mijn plastieken / kunststof bak, er werd mij al eens gezegd verschillende gaten te maken maar met welke diameter ongeveer raden jullie mij aan? 12mm zoals eerder geadviseerd werd? Hierna ga ik dan de batmix hier in doen, maar dan hoef ik 5a6 weken geen extra voeding er aan toe te voegen, klopt dit ?

 

Bedankt voor jullie hulp!

 

Greets,

 

T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed hier zo te zien man;) Succes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

en zo voeg je hem in [ youtube ] code [/ youtube ]

wel aan elkaar natuurlijk... je kan ook gewoon op invoegen youtube link klikken dan hoef je alleen de code in te typen of even te plakken.

 

dan krijg je dit ..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

.... Dus als ik nu een tiental gaten maak met diameter 12 mm komt dit normaal gezien goed? Zoja begin ik er meteen aan!

 

greets,

 

T

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja moet genoeg zijn, en je kan ook extra hydro korrels op de bodem van de pot gooien....

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste update voor vandaag... Heb 1 plant in de grote 50 liter bak gedaan en er is net genoeg plaats voor de anderen om toch ook nog effe in het hok te verblijven ; daarna krijgen ze een nieuwe eigenaar of moeten ze het zien te redden in de natuur!

 

gallery_10283_10423_495487.jpg

gallery_10283_10423_1535574.jpg

gallery_10283_10423_928150.jpg

gallery_10283_10423_790439.jpg

gallery_10283_10423_604024.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu vraag ik me nog 1 ding af ... Heb ik -de plant in de grote bak- niet te vroeg getopt ? Zodat het dus beter Zou zijn om de andere plant (die in de 3,5liter pot staat) in de grote bak te zetten ? Of gaat de plant dit te boven komen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey dude

Kun je eens een foto maken met de lamp uit

Bv als ze net uit zijn gegaan (5 min) of net voor ze aan gaan?

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry voor de onduidelijke foto's, met het licht uit en deuren open is het nog steeds donker in mijn hok en de foto's zijn getrokken met mijn gsm (en al dan niet flits) ; wat de kwaliteit dus zeker niet ten goede komt...

 

Anyway:

 

gallery_10283_10423_767005.jpg

 

gallery_10283_10423_1156437.jpg

gallery_10283_10423_58182.jpg

 

gallery_10283_10423_132187.jpg

gallery_10283_10423_1365336.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of het op bovenstaand filmpje duidelijk is voor jullie, maar ik vraag me af wanneer ik ze best op 12/12 zou zetten.... Ik zou ze eerlijk gezegd nog een klein weekje geven om het net te vullen, indien hier aan voldaan is dacht ik dan het lichtschema en voeding aanpassen, is dit een goed idee ?

 

Greets en alvast bedankt,

 

T.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man mooi kweekje

 

staan ze al op 12/12 of niet ?

 

grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterke groeier de hericules

Ik gaf ze 5 weken groei en ze werden een dikke meter hoog en vulden elk hoekje in de tent op

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ze van plan nog klein weekske te laten tot het net nog wat voller is en daarna gaan ze op 12/12 !het gaat goed , geen problemen gekend tot hier en ben zeeeer tevreden van de soort .

 

Greets,

 

T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha wacht maar tot je haar gerookt hebt ;)

Ik ben er in ieder geval onder de indruk van

 

Als ze begint te groeien gaat dat ineens flink hard

Ik zag bij week 4 groei de spurt erin komen

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien mijn planten toch nog 1 a 1,5 week zouden doorgroeien (http://www.wietforum.nl/de-bloeifase-voor-beginners-t5611.html) ben ik dus van plan mijn planten vanavond op 12/12 te zetten... Tprobleem (of dit nu een probleem is of niet laat ik aan jullie over) is dat het momenteel op 18/6 licht is van 08h-02h en ik dit eigenlijk zou willen veranderen naar (op 12/12) 19h tot 07h aangezien ik niet kan bijverwarmen en het 's avonds dus toch wel iets kouder zal worden dan overdag.

 

Is dit geen probleem voor de plant? Anders laat ik het licht gewoon vanavond aan tot 7h 's morgens om vervolgens 12uur uit te blijven tot 19h?

 

T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat ze nog wat zullen groeien, maar hieronder zie je hoe ze er uit zien na 1dagje op 12/12 gestaan te hebben... Stop ik nu best ook niet met het op het net vastbinden van de takken? Zodat de toppen,die boven het net uitsteken, nog in lengte (hoogte dus) kunnen groeien en ik dus uiteindelijk grotere toppen zal kunnen bekomen?

 

gallery_10283_10423_1760271.jpg

gallery_10283_10423_1585110.jpg

gallery_10283_10423_401115.jpg

gallery_10283_10423_1193785.jpg

 

 

T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die groeien zeker nog wel een stukkie door Thomaz! Dat rek gaat goed volkomen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_10283_10423_929596.jpg

gallery_10283_10423_1358803.jpg

gallery_10283_10423_367099.jpg

gallery_10283_10423_1296621.jpg

gallery_10283_10423_1250439.jpg

 

Nu enkele iets duidelijkere foto's, tis wel nog steeds met de gsm te doen , dus verre van goed! Na 5 dagen zijn er nu tekenen van bloei! Mijn lamp hangt +- 15cm van de toppen , maar daar lijken ze precies geen last van te hebben.

Ik vind het er vrij goed uitzien in de jungle! De planten blijven maar groeien ,wat dan weer uitlopers met zich meebrengt die ik dan moet knikken om de toppen ongeveer op dezelfde hoogte te houden...

 

Anyway, ik geniet er van (understatement) en ben blij met de ontwikkelingen! Tot de volgende,

 

T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch mooi vol gegroeid lijkt me

Denk nog een dikke week en dan is de groei er wel uit

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat wel lekker zo :lol:

 

Die Hericules gaat bij mij ook wel hard, met 5 planten staat de m² mooi vol..

 

Mooi scrogje voor je éérste keer Tomaz :lol:

 

Succes verder !

 

grts

Richie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...