Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BioMan

Waar stekpluggen vinden in België ?

Recommended Posts

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar stekpluggen in België, ik heb niet de mogelijkheid om naar een shop te rijden (is nogal ver met de fiets) en buiten het Internet weet ik nergens in België stekpluggen te vinden... ;)

 

Iemand die weet waar je er in ons Belgenlandje kan vinden ? Had gedacht aan Aveve ofzo maar daar hadden ze er ook geen :D

 

Alvast bedankt !

M.V.G. BioMan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel, ik vrees ervoor dat het toch via het internet zal moeten gebeuren...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Bioman,

 

Waarom stekpluggen?

Als je ze niet kunt krijgen, is dat ook geen ramp.

Woon zelf niet in België, in Nederland dus. Ik kan bij ons stekpluggen kopen, maar waarom zou ik ... ?

Een potje stekpoeder of stekgel .... een propagator ( heb je dat niet .. een plasticzakje om je planten)... wat zaai en stekgrond.

Bioman, jullie hebben geen growshops .. geen stekpluggen .. alleen de Aveve.... en wat zegt dat ....

Bioman, geloof me ... dan komt het allemaal goed.. anders PB me maar.

Succes

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn genoeg methodes die geen speciale pluggen of ander materiaal vragen. Aveve is er wel in BE, boerenbond ook grond vind je overal en zelf een stom glaasje water is genoeg om wortel te kweken.

 

Ik zelf vind deze oplossing makkelijk, de rootrainers zijn door elke container te vervangen, gewoon plastic bekertje is voldoende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aveve geeft alles , stekgel ,propagator, stek tray's, zaai en stek grond

ga naar aveve ;) de belgische growshop :lol:

 

@groentje : denk ik niet, dacht zelf dat er waren.

volgens mij is er gewoon niet zoveel vraag naar in België

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ne maat die een AVEVE winkel openhoud ( zelfstandige ) en deze kon me niet helpen met aardezakken van het merk PLAGRON BATMIX en de rest ook niet ...

 

Heb dan via een andere vriend die winkel in Brussel had maar nu tijdje gesloten is toch nog 15 zakken kunnen bemachtigen , ze lagen toch gewoon in de winkel voor niks :lol: en dan nog gratis LooL

Share this post


Link to post
Share on other sites

stekpluggen zijn toch gewoon van dat isolatiespul dat ze per 3 platen verkopen bij de bouwmarkt?

dan kun je er toch gewoon je eigen pluggen van snijden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motiveer dat eens blowmonky :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Peperfreak

Ik dacht dat het enkel met stekpluggen ging... nouja, ik heb nog nooit stekken gesneden (tijd om daar binnenkort eens iets aan te doen ) propagator,stekpoeder,... is allemaal geen probleem... dat heb ik allemaal

 

Alvast bedankt !

 

@Karma

zijn jonge worteltjes niet heel gevoelig voor bemeste grond ?

 

@Groentje

Neen, niet verboden naar mijn weten, ik dacht dat er er zelfs 2 waren ergens in Belgie, maar waar weet ik niet meer ;)

 

@Dr.livingstoned

Is het dan zo gemakkelijk ? het ziet er allemaal zo moeilijk uit :P ach ja, zal het eens proberen binnenkort...

 

Thnx allemaal ! :D

BioMan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
stekpluggen zijn toch gewoon van dat isolatiespul dat ze per 3 platen verkopen bij de bouwmarkt?

dan kun je er toch gewoon je eigen pluggen van snijden?

 

Das niet helemaal waar, in isolatie voor huizen enzo zit een minerale olie die water afstotend werkt. Bij de steenwol die men voor de kweek gebruikt wordt dit product bij de productie weggelaten. Ook zijn de lagen zo opgebouwt dat de wortels de minste weerstand ondervinden naar onderen. De lagen zijn als het ware verticaal. Op waterafstotende steenwol is het slecht kweken, geloof me.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Das niet helemaal waar, in isolatie voor huizen enzo zit een minerale olie die water afstotend werkt. Bij de steenwol die men voor de kweek gebruikt wordt dit product bij de productie weggelaten. Ook zijn de lagen zo opgebouwt dat de wortels de minste weerstand ondervinden naar onderen. De lagen zijn als het ware verticaal. Op waterafstotende steenwol is het slecht kweken, geloof me.

 

GrR

 

 

Is het ook zo dat de dichtheid van de steenwol die voor plantkweek word gebruikt lager is?

 

Dat van die verticale lagen ten opzichte horizontale lagen is natuurlijk geen factor. Je kan het materiaal gewoon een slag draaien om het zelfde effect te bereiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,groentje1

waarom probeer je niet van die groene owase,waar ze van die opgemaakte bloemen opzeten.

overal te verkrijgen in belgie. :lol:

groetjes red68

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat oase heeft een enorm hoge dichtheid.

Lijkt me niet geschikt.

Denk niet dat een prille wortel daar doorheen komt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou niet meer verder zoeken, voor jou de beste en snelste manier. :lol:

 

Ik zelf vind deze oplossing makkelijk, de rootrainers zijn door elke container te vervangen, gewoon plastic bekertje is voldoende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

anders bestellen via internet? (bij vreeken bijv.)

heb je wel verzendkosten, maar als je het nergens anders kunt krijgen....

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi,groentje1

waarom probeer je niet van die groene owase,waar ze van die opgemaakte bloemen opzeten.

overal te verkrijgen in belgie. :lol:

groetjes red68

 

1. Ik ben geen Belg.

2. Ik gebruik Jiffi's.

3. Ik rij wel naar de growshop.

4. Ik ben geen Belg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat mij betreft kan ieder tuincenter gewoon kweekspullen aanbieden.

 

Ik denk niet dat er een wet is die dat kan verbieden. Zolang je niet expliciet gaat vermelden dat het voor wietteelt is.

 

Maar zo'n tuincentrum dat maakt meestal deel uit van een grotere keten, en die kanjers willen hun imago beschermen.

Daarom dat de lokale aveve niet op deze trein springt.

 

Een gat in de markt als je het mij vraagt. Big $$$ te verdienen hier.

 

Wie voelt zich geroepen?.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groentje hou je zoals gevraagd eens ON topic, als je niets te melden hebt dan onthoud jeje gewoon van commentaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is een growshop in brussel en in wervik. daar vind je dat zeker! in jou geval zou er toch een dagj uit van maken in nederland. doe ik ook!!! ;) growshop in brussel:

 

Boutique Hydrobox Bruxelles

 

3 rue du congrés – 1000 Bruxelles

Contact email : info@hydrobox.be

 

Téléphone : 02 223 58 23

 

Horaires d'ouverture :

Lundi 14h / 19h

Du mardi au vendredi : 10h / 13h & 14h / 19h

Samedi : 10h / 18h (NON STOP)

 

 

Wervik west vlaanderen:

 

Hydrobio

 

14 Nieuwstraat

8940 Wervik

 

10H 12H

14H 19H

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allemaal, maar Pepperfreak heeft mij al geholpen via PB ;)

Topic mag van mij gesloten worden ;)

 

M.V.G.

BioMan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...