Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

slappy

*** Slappezevers outdoor 2010 ***

Recommended Posts

Goed idee van die van die perspot met zaaipit en het direckt inzaaien!

Zo zullen ze geen momend stilstaan en het geeft minder stress,wat weer meer dames geeft.

Verzwaar de afdek aarde door speelzand er door te mengen,dit helpt het schilletje in de aarde te houden.

En nevel/sproei bij/om de stam maar raak het niet.

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey man, veel succes dit jaar en ik kom regelmatig ff langswippen hier ;)

 

HocusPocus ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net even globaal alle jaren van je doorgelezen en ik heb daarom natuurlijk erg hoge verwachtingen van je! Ben benieuwd, kijk uit naar je verslag. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koos werkeloos hahahaha :P

Lekker gezwommen voor ''het'' goede doel Slappy ?! ;)

 

 

 

HL

 

 

 

PS: Gefeliciteerd met je nieuwe speeltuin

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ph donner

thanks voor de tip.

 

@hocuspocus

gezellig, hoe meer zielen hoe meer vreugd.

 

@sd

ik heb altijd lage verwachtingen, kan het alleen maar meevallen :P

 

@HL

Ey buddy, ja ik ben als een echte guerilla weer op plekken geweest waar je je hond nog niet heen zou sturen. Maar ja, dat zijn nou net die goede plekken. En dan gaat het soms mis ;)

 

Nog maar een dan of 10. Dan begin ik ook met kiemen. Dit jaar wat later dan voorgaande jaren. Heb gemerkt dat het voorgroeien praktisch niks uitmaakt voor de grootte van je uiteindelijke plant. Maar je hebt wel langer risicos. Morgen of overmorgen ga ik weer op pad voor een 2e en hopelijk 3e spot. Ik ga proberen de spots op fietsafstand van elkaar te krijgen, handig met onderhoud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie spot heb je daar Slappezever, maak er weer iets moois van ;)

 

Succes.

 

Groet,

Emilio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes man ;) en juistem....nieuwe rondes ..nieuwe kansen

 

groetjes Greenrecon

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een kleine update;

 

Met moeite weet ik mezelf tegen te houden om nu al zaden te gaan kiemen en voor te groeien. Dit jaar wil ik later beginnen en dat valt niet mee. Ik zie overigens links en rechts mensen met moeite hun plantjes gezond te houden zo vroeg in het jaar. En uiteindelijk schiet je er ook niet zoveel mee op. De planten worden er niet groter van als je ze eerder zaait. En ze zijn zeker niet eerder klaar. Maar ja he, ik wil ook beginnen :verrygood

 

Dus behelp ik mezelf met spots zoeken en mais voorkweken. Heb veevoeder mais voor de kipjes, en 2 eetbare soorten. Op de foto een gedeelte van de veevoedermais, voorgekweekt en losgeweekt. Die mais moet ervoor gaan zorgen dat ik me planten wat verdekt kan gaan opstellen. Moet nu het eerste jaar hier maar een beetje proberen om het geheim te houden. Denk niet dat het gaat lukken maar wie weet.

 

gallery_6751_9838_12157.jpg

 

Alles erin gepoot

 

gallery_6751_9838_2416.jpg

 

gallery_6751_9838_107972.jpg

 

Ben ook bezig met zonnebloemen. Die willen nog niet zo hard, maar die dienen ook ter afleiding en kippevoer :D

 

gallery_6751_9838_68433.jpg

 

 

Ik heb ook nog een nieuwe spot gevonden, zeker geen topspot en er kunnen maar een paar plantjes in. Maar we gaan proberen om er iets van te maken. Dit jaar wordt een beetje een aanklooijaar en dat is ook leuk.

 

Later, en iedereen succes.

 

Slappy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je ook nog wat anders plant :verrygood

 

Maar zonnebloemen als afleiding ? Met zo'n bloemen trek je misschien juist de aandacht ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die mais ziet er goddelijk uit ! :) :verrygood

 

BioMan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

he slappe

 

jah is al ff gelede ..ben weer ontwaakt

 

succes dit jaar

 

hier zijn de plannen ook al gemaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice!

 

Ik kweek zelf bamboe om mijn 3 meter hoog groeiende broccoli uit het zicht te houden :verrygood

 

Succes en kallem an!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Is het niet een beetje vroeg om al mais buiten te planten ivm nachtvorst, maar veel succes verder. :D

Volgend jaar misschien Ricinus. :)

 

Namaste :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@drips

De bedoeling is alleen om rond mijn planten een groene muur op te trekken. Als daar zonnebloemen bovenuit steken is geen probleem.

 

@bioman

thanks!

 

@da dende

ik zal u eens komen bezoeken dan :verrygood

 

@ruuzjerr

goed idee alleen bamboe kenne me kippe niet eten :D

 

@elmanito

Je hebt gelijk wat de nachtvorst betreft maar ik waag het erop. Had ze voorgekweekt (de voedermais) in een koude bak (buiten dus, onder een raam). Dus ze kunnen al wel wat hebben. En sommige planten kunnen wel tegen een beetje vorst. Ach we zien wel.

Die ricinus lijkt me een goed idee om te combineren met bereklauw. Handig tegen rippers :)

 

Oke dan. Vandaag gaat ik eens op pad. Op zoek naar die gouden spot. Vanavond weten we meer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6751_9838_44997.jpg

 

Vandaag dan toch eindelijk eens goed op pad. Mijn doel; een gebied doorkruisen op zoek naar spots. Dus de rugzak op. Kapmes mee. Toestel ready. GO guerillas! ;)

 

Eerst een spotje gevonden wat lekker in de zon staat. Maar waar waarschijnlijk busjes met polen ook komen. :rofl

 

gallery_6751_9838_214956.jpg

 

Mooi gebied om eens te doorzoeken. Helaas te drassig.

 

gallery_6751_9838_46639.jpg

 

Maar een guerilla laat zich niet tegenhouden! VOORWAARTS! ;)

 

gallery_6751_9838_12374.jpg

 

gallery_6751_9838_34037.jpg

 

Hoe kom ik hier ooit doorheen? AARGH!!

 

gallery_6751_9838_175521.jpg

 

dit gaat niet de goede kant op!

 

gallery_6751_9838_170652.jpg

 

EEN GUERILLA LAAT ZICH DOOR NIETS TEGENHOUDEN! IN DEN AANVAL!

 

gallery_6751_9838_31141.jpg

 

Hmm... wat is dit voor plekje... :no

 

gallery_6751_9838_110274.jpg

 

Prima qua zon. Mischien later in het jaar niet meer.... hmm...

 

gallery_6751_9838_3860.jpg

 

De grond! test de GROND!!!

 

gallery_6751_9838_129151.jpg

 

WINNAAR!!! de grond is goed. Wel wat vochtig maar daar valt mee te leven. Ben meer beniewd naar wat voor INVADER deze boom aan gort heeft geholpen...

 

gallery_6751_9838_93687.jpg

 

Ben benieuwd wat voor boompje dit is. Die groeien er best een hoop.

 

gallery_6751_9838_87158.jpg

gallery_6751_9838_54479.jpg

 

 

Dus.... we hebben een spot. Heb geen overzichtsfotos gemaakt. Die volgen wel als ik daar een keertje aan het werk ga. Er moet nog wel wat gebeuren. Wat jonge boompjes weg, grond moet worden gespit. Er moet zeker kalk in de grond. De zon komt er prima en ik denk dat daar NOOIT iemand komt. Heb goed gelet op menselijke sporen. Enige wat ik gevonden heb zijn afgezaagde takken, maar die waren minstens jaren oud. Bosonderhoud wordt er niet gepleegd. Dus ik zou hier een prima spot aan kunnen hebben. Op mijn dooie gemak kan ik er werken, alleen spullen erheen brengen is lastig. Maar dat moet duidelijk zijn met bovenstaande fotos... :wOOt

 

Dan nog een dingetje, spot 1 is komen te vervallen. Er komen asperges naast te staan dus dat gaat teveel opvallen. Als er mais had gestaan was het prima geweest.

 

gallery_6751_9838_116397.jpg

 

vet :rofl

 

gallery_6751_9838_114115.jpg

 

 

Oke dit was em weer voor vandaag. Ik denk dat ik nog een weekje wacht en dan ga kiemen en voorzaaien. Ga ook proberen om binnenkort terug te gaan naar de spot. Ga ik de boel daar eens voorbereiden. ;)

 

slappy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee slappy!

 

Leuke manier van schrijven heb jij toch ;)

Je spot ziet er gelikt uit hoor :rofl

En die mais dan :no wat een ideëen zeg!

 

Ben je zeker dat dat asperges zijn op die velden?

Het veld naast mijn spot ziet er identiek uit, En ik dacht dat het patatten waren ;)

 

Igg is het beter. Dit gewas word groter ;)

Wanneer worden asperges uit de grond gehaald? (any clue?)

 

Keep on growing! groeten irridium77

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ;) leuk om te lezen de avonturen van Slappy ;)

Practhige update om het kort te zeggen :rofl

 

Nog veel succes en ik blijf je volgen !! :no

 

BioMan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, dat verhaaltje doet me qua stijl denken aan de filmpjes van browndirtwarrior :rofl

 

keep up the good work!

 

aardappelveld:

gallery_21991_9952_92328.jpg

 

aspergeveld:

gallery_21991_9952_251384.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er inderdaad vét uit ;)

 

En leuk om je verhaaltje weer te lezen Slappy :rofl

Gefeliciteerd met je nieuwe spot :no !

 

HL

Share this post


Link to post
Share on other sites

AARGH....

 

Ik ben tijdens mijn guerilla actie toch gewond geraakt. Ben tijdens het terugtrekken in de rug aangevallen, de ratten. Gelukkig ben ik nog strijdbaar en al bijna hersteld. BASTARDS!

 

gallery_6751_9838_221788.jpg

 

slappy

 

@irri bio jeroen en HL,

het zijn inderdaad aardappelen. my bad.

 

 

ps: Krijg ik een prijs voor de eerste teek van het jaar of zijn er al andere strijders gevallen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Die ricinus lijkt me een goed idee om te combineren met bereklauw. Handig tegen rippers ;)

 

Lijkt me niet zo goed idee Bereklauw in je tuin.Voor je het weet heb je alleen maar Bereklauw in je tuin, tenzij je natuurlijk een oerwoud wilt hebben met die planten.:no

 

Namaste :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
AARGH....

ps: Krijg ik een prijs voor de eerste teek van het jaar of zijn er al andere strijders gevallen?

 

Hmm...als je een pic van de teek in je rug er bij had wel :no

Broek in de sokken en inspektie bij thuis komst,het leven van de G-Grower. ;)

 

Mooie spot's zal wat gesleep worden daar,alles op de fiets?

 

Suc 6 maar daar.

Ik ga er weer voor zitten :rofl

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

@elmanito

Ik heb al wat bereklauw in mijn tuin. Als ik het zie, mol ik het. Tegen rippers ken je inderdaad beter andere dingen verzinnen.

 

@donner

ja man, het leven van een GG gaat niet over rozen. Elke keer na de strijd kijk ik mezelf na maar soms duurt het een dag voordat ik ze tegenkom. Teken zijn geen probleem als je ze binnen 24 uur verwijderd. Wat de spot betreft, ik kan met de auto of de fiets in de buurt komen, maar ik moet de rest te voet doen. En alles door een soort hindernissenbaan :rofl Maar dat maakt me niks uit, onhandig ja, maar voor een goede spot ga ik wel slepen. Gelukkig hoeft er geen aarde heen, hooguit een keer cocosbricks ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voel je dat dan? teken?

 

Nog nooit gehad :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...