Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jeetn

1ste maal outdoor

Recommended Posts

He Jeetn!

 

Wat gaan die van jou hard zeg! Mooi hoor.

Goed nieuws dat ze in de vollegrond gaan, hou je er niet 1 of 2 voor in een pot? Want verduisteren gaat makkelijker in een pot.

 

Wat lief dat je mn kweekje volgt! Ik hou de jouwe ook in de gaten,

 

groetjes Mila :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woepoep :rofl Hier ben ik weer.

 

Eerst en vooral meedelen dat de plantjes kern gezond staan en erg flink vooruit groeien. Heb hier namelijk iemand die hier in de buurd woont die al vele jaren kweek ervaring heeft die me goed op het spoor hou. Altijd leuk natuurlijk.

 

Heb hier een foto getrokken close up van de okseltjes. Je kunt ook zien dat de steeltjes aardig verdikt zijn. :no

 

27/04/10

 

gallery_25765_9820_98660.jpg

 

Dan hier het plantje in zijn geheel. De onbekende ;) Ben benieuwd wat het gaat worden met deze. Ziet er allesinds goed uit

 

gallery_25765_9820_324730.jpg

gallery_25765_9820_456750.jpg

 

Even de big bangs en de phatt fruity's op een rijtje. Hebben wel 2 weekjes achterstand op de rest dus logisch dat ze stuk kleiner zijn. Maar ze gaan er zeker niet slechter door.

 

gallery_25765_9820_1154942.jpg

 

De super lemon haze die terug stukken beter gaat

 

gallery_25765_9820_441917.jpg

 

Close upje van de big bang

 

gallery_25765_9820_962969.jpg

 

Phatt fruity

 

gallery_25765_9820_1960171.jpg

 

En maar eventjes liefst een foto van 12.4 megapixels van de big bang

 

gallery_25765_9820_569130.jpg

 

Zo dit was het alweer voor deze keer. Probeer ze zoveel mogelijk overdag in de zon te zetten als het weer het toelaat tenminste. Zal dit weekend foto's trekken van mijn tuin waar de planten komen te staan. Zal eventjes ook de hele boel omspitten en zo fijn mogelijk de aarde "zeven".

 

Enkele vraagjes. 1 spade diep goed genoeg? En moet ik het gat opvullen van de aarde die ik eruit geschept heb en wat mengen met de buxuspotgrond die ik gekocht heb?

 

mvg jeetn

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo jij pakt 't meteen groot aan haha :no nou maak er wat van. groetjes eleven! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
zo jij pakt 't meteen groot aan haha ;) nou maak er wat van. groetjes eleven! :rofl

 

Théhé :no

 

Nja ik dacht meteen nu ik toch eentje doe kan ik direct een paar gaan zetten in plaats van 1 of 2.

Enige tips of hints voor de plantjes voor betere groei? Staan nog altijd in de potgrond van zaaien en stekken. Ik denk dat ik ze zo hou tot half mei en dan overzet in de tuin.

 

Iemand tips voor me tuin voor te bereiden, slakkenkorrels geregeld, stoffen tegen beestjes ook. Iemand tips om katten weg te houden?

 

greetz jeetn

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zou een soort van net erover heen kunnen spannen (zeg maar zo muggennet of zo) maar ja die kenne ze ook kapot krabben....geef ze anders een schup joh stink dingen :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
je zou een soort van net erover heen kunnen spannen (zeg maar zo muggennet of zo) maar ja die kenne ze ook kapot krabben....geef ze anders een schup joh stink dingen :rofl

 

Thaha :no

 

Zal me bezig houden met een cameratje te installeren op me plantjes. Zodra ik zo'n 4potig beest zie met een staart schop ik die naar tokyo ;)

 

théhé

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal,

 

Wat begint het weer hier goed te worden in Belgie.

 

Even een mini updatetje van mij.

 

28/04/10

 

De onbekende

 

gallery_25765_9820_847968.jpg

 

Begin eindelijk naar een plantje te lijken.

 

Iemand nog tips voor me tuin voor te bereiden? Ga zaterdag de boel omspitten. Graag zou ik horen van jullie wat ik zeker moet en zeker niet moet doen. Heb hier nog enkele 20L zakken buxuspotgrond staan.

 

greetz jeetn

Share this post


Link to post
Share on other sites

jawadde die is groot geworden sinds de laatste keer dat ik ze live zag :no

Om katten weg te houden moet je er gewoon een zak punaisen rond leggen of ergens een bereklauw laten slingeren :rofl

 

Toedeloe

Share this post


Link to post
Share on other sites
jawadde die is groot geworden sinds de laatste keer dat ik ze live zag :no

Om katten weg te houden moet je er gewoon een zak punaisen rond leggen of ergens een bereklauw laten slingeren :rofl

 

Toedeloe

 

 

Hey bbb,

 

Hoe bedoel je precies met een zak punaisen er rond leggen? En wat is in godsnaam een bereklauw?

Je moet zeker terug eens langskomen. Begint erg aardig te ruiken hier, en dat al voor zo'n klein plantje.

De 11 plantjes doen het zeer goed. 2 zijn zeker al prima om nu de volle grond in te gaan. De overige 9 hoop ik groot genoeg te zijn om erin te gaan tegen half mei. Moet lukken denk ik hoor.

 

Heb nog altijd geen reactie gehoord van mensen hoe ik mijn grond best voorbereid. Zou graag dit weekend me tuin omspitten.

 

greetz jeetn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mensen na een lang tijdje wachten denk ik dat het tijd was om even een nieuwe update te doen hé,

 

Ze staan nu nog altijd binnen in een klein vochtig warm ruimte onder de lampen. Ik geef ze nog altijd kraantjeswater. Heb wel nog geen enkele keer voeding gegeven.

 

03/05/10

 

Zie hier het mooi stukje groen. Al stukken gegroeid met laatste update.

 

gallery_25765_9820_404326.jpg

gallery_25765_9820_371317.jpg

gallery_25765_9820_1038604.jpg

gallery_25765_9820_1040269.jpg

gallery_25765_9820_279384.jpg

 

Hier zie je dat de 2 onderste blaadjes beetje rot zijn en wat verkleuren, zeker geen overdosis water of tekort aan water. Iemand tips om dit te vermijden? Staan 18/6 nu en zou ze wss deze week buiten gaan zetten.

 

gallery_25765_9820_111110.jpg

 

En wat een mooie plant is dit zeg :P

 

gallery_25765_9820_705751.jpg

gallery_25765_9820_462014.jpg

 

 

En hier een hoopje groen op 1 foto théhé :P

 

gallery_25765_9820_328723.jpg

 

Zo dit was het alweer. Graag even tips enzo omtrent dat vort blaadje.

 

greetz jeetn

Share this post


Link to post
Share on other sites
je potjes zien er erg nat uit, en buxus mest? kan iemand bevestigen of dit wel of niet de juiste voeding is?

 

Beste,

 

Ik heb daar mijn twijfels over, verleden jaar had ik zéér goed succes met één keer wekelijks toedienen van meststof voor zuurminnende planten van DCM (rhodedendron), Buxus lijkt me niet zo ph- vertrouwd!

 

groeten,

 

Stauffenberg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ideale zuurgraad bestaat niet

De meeste planten vragen een zwak zure tot neutrale grond (pH 6,5 – 7). Uitzonderingen zijn de zogenaamde zuurminnende planten, zoals rododendron en azalea die een zuurdere grond vragen (pH 4,5 – 6) en de kalkminnende planten, zoals buxus en lavendel die een licht alkalische grond verkiezen (pH hoger dan 7).

 

Is een pH voor een plant te hoog of te laag, dan verloopt de opname van voedingselementen niet optimaal en kunnen er gebreksverschijnselen optreden: het blad verkleurt geel, de bloei blijft achterwege en de plant wil maar niet groeien.

 

(Zure) regen en allerlei natuurlijke processen zullen op termijn elke bodem verzuren. Gelukkig kun je de pH van de grond aanpassen. Je hebt dit aspect van de bodemvruchtbaarheid dus in de hand.

 

Zuurminnende planten en struiken aanplanten

Bij het planten van zuurminnende planten doe je er meestal goed aan de bodem nog enigszins te verzuren. Gebruik hiervoor een aangepaste bodemverbeteraar voor heide-rhodo en zuurminnende planten. Meng dit bodemverbeterend middel door de aarde die je uit de plantput schept. De bodem wordt luchtig en krijgt de ideale pH. Het resultaat? Een sterk wortelgestel en een vlotte groei.

 

Wanneer de bodem onvoldoende zuur reageert, vertonen zuurminnende planten dikwijls lichtgroene of zelfs gele bladeren. Vaak is ijzergebrek de oorzaak. Naast het corrigeren van de zuurgraad is daarom een aangepaste bemesting met ijzer aangewezen.

 

Gebruik een meststof die aangepast is aan de specifieke behoeften van zuurminnende planten zoals azalea, rhodo en hortensia en die extra ijzer en magnesium bevat. Door een organische meststof te kiezen, ben je zeker dat de voeding langzaam vrijkomt, zodat de plant niet onder stress komt. Het magnesium en het ijzer in de meststof zorgen voor een diepgroene kleur van de bladeren.

 

Buxusmeststof is blijkbaar oké !!! :P

groeten,

 

Stauffenberg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gaan prima! :P

Wanneer ben je van plan ze buiten te zetten? En misschien heb ik er overheen gekeken,

maar komen ze gewoon in je tuin te staan? Ga je geen last krijgen met buren ivm. geur?

Keep m green,

 

spectra c.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die gaan prima! :P

Wanneer ben je van plan ze buiten te zetten? En misschien heb ik er overheen gekeken,

maar komen ze gewoon in je tuin te staan? Ga je geen last krijgen met buren ivm. geur?

Keep m green,

 

spectra c.

 

 

Nee want heb geen buren xd :P

 

Ik heb vandaag de tuin omgespit en zal er dit weekend hekje rond bouwen.

 

greetz jeetn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mensen,

 

Heb deze keer een zeer grote update.

Heb namelijk een stukje grond van 10vierkante meter omgespit, 40cm diep.

 

Hier nog een foto van de plantjes

 

05/05/10

 

gallery_25765_9820_568748.jpg

gallery_25765_9820_303519.jpg

gallery_25765_9820_1157552.jpg

 

NJa ze gaan goed moet ik zeggen :P

 

 

 

Heb nu nog even de plantjes binnen gezet in een kweekkast van me maotje.

 

gallery_25765_9820_101046.jpg

gallery_25765_9820_1046977.jpg

gallery_25765_9820_146426.jpg

gallery_25765_9820_559830.jpg

 

De hele kleine kurk potjes verpot ik morgen snel even naar een groter potje want je ziet aan hun houding en hun kleur dat die kleintjes te weinig plaats hebben.

En ik denk ze binnen en goe 2 weken ze in de grond te gaan zetten.

 

Nog tips of hints?

 

groetjes jeetn

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou de foto's waar er iemand op herkenbaar is even verwijderen als ik jou was.

 

Mvg,

 

Dy-Dodo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals op de afbeeldingen duidelijk te zien is staan jouw plantjes er optimaal bij, ikzelf sta nog ver achter (twee weken aan het ontkiemen, verpotten,...). Denk wel na over het weerbericht, nachtvorst kan schade aanrichten (de ijsheiligen!). Zet ze misschien eens enkele uurtjes buiten om af te harden.

 

Dit wordt een mooie oogst!

 

greetz,

Stauffenberg. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zoals op de afbeeldingen duidelijk te zien is staan jouw plantjes er optimaal bij, ikzelf sta nog ver achter (twee weken aan het ontkiemen, verpotten,...). Denk wel na over het weerbericht, nachtvorst kan schade aanrichten (de ijsheiligen!). Zet ze misschien eens enkele uurtjes buiten om af te harden.

 

Dit wordt een mooie oogst!

 

greetz,

Stauffenberg. :P

 

Ik hoop het echt dat het een mooie oogst word. Het is en blijft nog altijd me aller eerste keer dat ik zoiets doe. Dus alles is nieuw voor me. Ik lees zoveel mogelijk dingen op het forum en leer zoveel mogelijk bij

 

greetz jeetn

Share this post


Link to post
Share on other sites

onder welke kleurcode tl staan de planten? 33 ?

 

Mvg,

 

Dy-Dodo

Share this post


Link to post
Share on other sites
onder welke kleurcode tl staan de planten? 33 ?

 

Mvg,

 

Dy-Dodo

 

 

Zal dit vnvd eens bekijken en dan zeg ik het u.

 

mvg jeetn

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zou de foto's waar er iemand op herkenbaar is even verwijderen als ik jou was.

 

Mvg,

 

Dy-Dodo

 

Zo,

 

Heb die afbeeldingen eruit gehaald :P

 

bedankt voor de tip

 

greetz jeetn

 

En hier ben ik met een mini updatetje :P

 

gwn effe een foto van goe ze er in de kast bij staan

 

07/05/10

gallery_25765_9820_17807.jpg

gallery_25765_9820_201403.jpg

 

Ze smeken voor in de grond te gaan maar ik probeer het nog even te rekken. Het weer laat het hier voorlopig niet volledig toe.

 

greetz jeetn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee jeetn ! :P

 

Leuk stukje heb je omgespit zo :D Mooi wat plaats voor de dames.

Ze zien er goed gezond uit :P

 

 

Succes

 

HL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey jeetn, ziet er erg goed uit allemaal voor een eerste grow!

Greetz,

Yes-sir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...