Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jeetn

1ste maal outdoor

Recommended Posts

Yeeps,

 

Zoals je leest is het mijn aller eerste keer dat ik een kweekje doe dit jaar. Zal me effe kort voorstellen. Ik ben jeetn en woon in Belgie (west-vlaanderen).

Ik heb redelijk wat soorten besteld die me aanspraken en het is geworden:

 

5x Phatt Fruity gefeminiseerd

5x Big Bang gefeminiseerd

2x Super Lemon Haze gefeminiseerd

2x onbekend

 

heb de phatt fruity en de big bang later besteld dus de eerste foto's zijn van de super lemon haze

Ik zal ook altijd proberen de datum erbij te zetten wanneer ik de foto's getrokken heb, zo kun je beetje volgen hoe oud de plantjes zijn.

Tips zijn uitermate welkom doordat het mijn allereerste keer is dat ik een kweekje doe.

 

Hier de ontkiemingsproces die aardig geslaagd is voor een beginner

26/03/10

gallery_25765_9820_854435.jpg

 

Ik heb dan tenslotte maar besloten om een hoop inkopen te gaan doen en wat had ik allemaal méé :spliff:

 

PH meter dacht ik wel dat het van pas zou kunnen komen

27/03/10

gallery_25765_9820_970562.jpg

 

Beetje potgrond gekocht en grote 20L potten voor buiten natuurlijk

27/03/10

gallery_25765_9820_3861.jpg

Ook wat voedingsstoffen gekocht en de plantjes moeten natuurlijk drinken dus ook direct maar spuiterke gekocht :D

27/03/10

gallery_25765_9820_283662.jpg

 

Alles even netjes gesorteerd en de 2 zaadjes die ik kreeg van een vriend maar niet weet wat het is staan netjes te zien op de foto maar hun kopje staken nog niet uit de grond dus nog even wachten dan maar

27/03/10

gallery_25765_9820_247405.jpg

 

En ja hoor tegen de avond zag ik iets wit in de bloempotjes zitten. Hun kopje staken al uit om even te loeren wie hun baasje is :P

27/03/10

gallery_25765_9820_401772.jpg

gallery_25765_9820_664760.jpg

Zie hoe ze groeien tegen 2 dagen later al :jump:

29/03/10

gallery_25765_9820_326686.jpg

gallery_25765_9820_326711.jpg

 

De super lemon haze kwamen ook al uit en staan er nu zo bij:

31/03/10

gallery_25765_9820_343731.jpg

 

En hier nog even de 2 onbekende die ook al goed groeien denk ik

31/03/10

gallery_25765_9820_393645.jpg

gallery_25765_9820_771623.jpg

 

Hier enkele foto's van de super lemon haze:

04/04/10

gallery_25765_9820_391928.jpg

gallery_25765_9820_45770.jpg

gallery_25765_9820_99880.jpg

gallery_25765_9820_520189.jpg

 

Hey hier ben ik weer.

 

Intussen al 7april en op die zonnige dag maar even het plantje buiten gezet

07/04/10

 

gallery_25765_9820_733198.jpg

gallery_25765_9820_619109.jpg

 

Ik hoop dat ik het een beetje goed doet voor me eerste keer.

Nieuwe foto's komen er zeer snel, heb trouwens een licht instalatie gemaakt ervoor en staan nu 18uur per dag onder de lampen.

Comments zijn zeer welkom en zeg maar wat er beter kan.

 

Greetz jeetn

 

Ik heb intussen foto's van de instalatie van de lampen die ik heb gekocht. Het zijn 2 keer tl lampen van 30 watt elks en 2100lumen cool white. Staan 18uur per dag aan zodat ze netjes hun voldoende aantal licht hebben.

 

08/04/10

gallery_25765_9820_305184.jpg

gallery_25765_9820_403494.jpg

gallery_25765_9820_264561.jpg

gallery_25765_9820_190519.jpg

 

Blaadjes en plantjes groeien erg stukken beter sinds ik ze gisteren onder de lampen heb gezet.

 

Intussen zijn de phatt fruity's en de big bangs ontkiemt:

1 big bang is nog niet uitgekomen. Hoop dat ze morgen of zo snel mogelijk ook uitkomt

big bangs:

 

09/04/10

 

gallery_25765_9820_282900.jpg

 

phatt fruity's

 

gallery_25765_9820_255179.jpg

 

Heb ze gelijk dan allemaal gepland en in een potje aarde gezet, gelukkig heb ik gele bordjes over anders geraak ik geen wijs uit al die verschillende soorten :jump:

 

09/04/10

 

gallery_25765_9820_635414.jpg

 

En nu maar afwachten tot ze hun kopje bovenuit steken

 

09/04/10

gallery_25765_9820_314266.jpg

gallery_25765_9820_319542.jpg

 

 

 

Ben erg blij dat het beter gaat nu met die lampen erop. Ik hou ze goed in de gaten en probeer zeker op tijd water enzo te geven. Ik laat de plantjes onder de lampen tot half mei en dan zet ik ze over in de grote 20L bloempotten.

Heb even een vraagje. Raden jullie me aan voor ik de 20L potten vul met aarde of ik eerst een baksteen in leg en dan vul met potgrond. De reden is simpel gewoon het voorkomen dat de potten omvallen wanneer het eens wat harder waaid.

 

Ik hou jullie zo snel mogelijk op de hoogte met een nieuwe post

Reacties welkom

 

greetz jeetn

 

 

 

En ja hoor,

 

Hier ben ik weer met een nieuwe verse update :(

Plantjes groeien nu goed onder de lamp en de eerste kopjes van de big bang komen uit WHOEHOE ;)

 

Hier de blaadjes die groot komen en nieuwe blaadjes die groeien

 

10/04/10

gallery_25765_9820_981123.jpg

gallery_25765_9820_895361.jpg

gallery_25765_9820_478291.jpg

 

Eerste kopje van de big bang is er al :D

 

10/04/10

 

gallery_25765_9820_286110.jpg

 

en nog even duidelijk dat je ziet dat ze goed groeien

 

10/04/10

gallery_25765_9820_56897.jpg

 

 

Zo dit was het alweer voor vandaag, zondagavond wanneer al de big bang's en de phatt fruity's uitgekomen zijn zal ik wel weer nieuwe foto's plaatsen.

Heeft iemand ervaring met foto's te trekken onder de tl lampen? Me iphone kan daar geen goed beeld van nemen door die lampen.

 

greetz jeetn

 

 

 

Ik had even niets te doen dus maar wat foto's getrokken van de blaadjes. Vind ze al aardig groot komen eigelijk ;)

 

10/04/10

 

gallery_25765_9820_17166.jpg

gallery_25765_9820_976429.jpg

 

 

laat maar weten hoe jullie ze vinden

 

greetz jeetn

Edited by jeetn

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zal me effe kort voorstellen. Ik ben jeetn en woon in Belgie (west-vlaanderen).

 

Welkom jeetn,

 

Jezelf voorstellen mag je HIER even doen :jump:

Verder zou ik nog wat topics/stickies doorlezen omdat het anders misschien mis gaat.

 

Tipje van de sluier is dat ze van veeeeeel licht houden...dus als de zon schijnt als de donder naar buiten !

De reden dat het nu van die lelijke sprieten zijn is een gebrek aan licht :spliff:

 

Kun je wat uitwijden over je licht installatie ?

 

Succes !

 

Richard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad lichtgebrek ze strekken veel teveel. Probeer ze gewoon met TL cool/white op te groeien op 18/6. Lampen zo dicht mogelijk erop maar zorg dat het niet te warm wordt.

Half Mei naar buiten en ga verduisteren na ongeveer een maand.

 

succes,

 

Cannab

Share this post


Link to post
Share on other sites

je potjes zien er erg nat uit, en buxus mest? kan iemand bevestigen of dit wel of niet de juiste voeding is?

Share this post


Link to post
Share on other sites
je potjes zien er erg nat uit, en buxus mest? kan iemand bevestigen of dit wel of niet de juiste voeding is?

 

Hallo,

 

Heb gekeken naar die soort mest en de npk waarde komt perfect overeen met wat ik nodig heb.

 

greetz jeetn

 

Inderdaad lichtgebrek ze strekken veel teveel. Probeer ze gewoon met TL cool/white op te groeien op 18/6. Lampen zo dicht mogelijk erop maar zorg dat het niet te warm wordt.

Half Mei naar buiten en ga verduisteren na ongeveer een maand.

 

succes,

 

Cannab

 

Yeetz,

 

Het probleem van lichtgebrek is nu zeker opgelost. Heb inderdaad dus naar de gamma gegaan en 2 tl lampen gekocht van 2x 30watt coolwhite en 2100 lumen. Staan er nu netjes 18 uur per dag onder. Blaadjes groeien veel sneller.

Foto's komen snel

 

Greetz jeetn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Jeetn,

 

Leuk al die inkopen. Ben ik straks ook van plan!

 

Ik hou je topic in de gaten, zeker omdat ik ook super lemon haze zaadjes aan't ontkiemen ben!

 

hou anders mijn Topic ook in de gaten. Staat ook gewoon bij outdoor kweekverslagen & foto's...

 

Succes man!

 

Gr Buddy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hee Jeetn,

 

Leuk al die inkopen. Ben ik straks ook van plan!

 

Ik hou je topic in de gaten, zeker omdat ik ook super lemon haze zaadjes aan't ontkiemen ben!

 

hou anders mijn Topic ook in de gaten. Staat ook gewoon bij outdoor kweekverslagen & foto's...

 

Succes man!

 

Gr Buddy

 

 

Hey,

 

Leuk dat je het volgt, zal straks ook even naar het jouwe kijken.

Vandaag zijn de andere 5 big bangs en 5 phatt fruity's ontkiemt en heb ze net in de aarde gestopt. Nu maar wachten tot ze uitkomen en dan kunnen ze direct onder de lamp zodat ze geen licht tekort hebben zoals me vorige.

mvg

 

Ik ben vergeten te vragen of je DIT ook even wilt lezen.

 

Hey,

 

Heb het effe gelezen en heb direct al de foto's op de galerij geplaatst.

Heb wel verschoten wat tijd het niet allemaal kost om hier een net kweek verslagje neer te zetten. Ik doe het zeker met plezier hoor.

Ik hoop dat ik goed op weg ben, zou het zo leuk vinden me allereerste kweek die goed lukt

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag jeetn,

 

Zien er gezond uit..maar wel overstrekt

Hopelijk komt er nog wat leuks vanaf:)

 

Grow se :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dag jeetn,

 

Zien er gezond uit..maar wel overstrekt

Hopelijk komt er nog wat leuks vanaf:)

 

Grow se :spliff:

 

 

Hey,

 

ze zijn inderdaad beetje overstrekt maar ze staan nu onder de tl lamp en gaan veel stukken beter!!

Ik heb indertussen zelf al kleine vertakkingskes die ik zo snel mogelijk op foto zet en post.

 

greetz jeetn

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk hoor maar pot ze even over naar grotere potten en doet ze tot de rand vullen :spliff:

hou je licht er strak op als je met je tl gaat en buiten gaat t wel hoor

 

keep in touch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeetn ik volg je :spliff:

 

Ik ga ook snel (binnen een week) beginnen met mn eerste buitenkweekje!

 

Goed van je dat je ff naar de Gamma geweest bent voor een tl-bak. Ik wilde eerst voorgroeien in de vensterbank maar na wat leeswerk lijkt het me beter on na het ontkiemen ze gelijk onder tl te zetten.

Op zolder staat nog een tl bak met vier coolwhite's erin, die moet ik nog even ophangen en dan kan t feest beginnen. Ik heb 5x Hollands Hope, 3 White Widows en een Lowryder#2.

 

Ik ga ook maar eens van die plantlabels halen, ziet er overzichtelijk uit bij je.

 

Zet maar snel foto's van je kids,

 

 

 

Mila

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeetn ik volg je :spliff:

 

Ik ga ook snel (binnen een week) beginnen met mn eerste buitenkweekje!

 

Goed van je dat je ff naar de Gamma geweest bent voor een tl-bak. Ik wilde eerst voorgroeien in de vensterbank maar na wat leeswerk lijkt het me beter on na het ontkiemen ze gelijk onder tl te zetten.

Op zolder staat nog een tl bak met vier coolwhite's erin, die moet ik nog even ophangen en dan kan t feest beginnen. Ik heb 5x Hollands Hope, 3 White Widows en een Lowryder#2.

 

Ik ga ook maar eens van die plantlabels halen, ziet er overzichtelijk uit bij je.

 

Zet maar snel foto's van je kids,

 

 

 

Mila

 

 

Hey,

 

 

bedankt om mijn kweekje te volgen, zal zeker de jouwe ook in de gaten houden. Ik zet deze middag opnieuw nieuwe foto's erop. Heb namelijk al 6 blaadjes an het plantje.

Ze gaan echt goed nu onder die tl lampen.

 

greetz jeetn

Share this post


Link to post
Share on other sites

he jeetn....leuk topic ga je volgen..ze staan behoorlijk nat joh..zo groeien de wortels gestaag..en zoals aangegeven probeer de potjes te vullen tot de randen..verder gaat wel goed he..staan ze bij jou al veel buiten???

 

grt smokiebear

Share this post


Link to post
Share on other sites
he jeetn....leuk topic ga je volgen..ze staan behoorlijk nat joh..zo groeien de wortels gestaag..en zoals aangegeven probeer de potjes te vullen tot de randen..verder gaat wel goed he..staan ze bij jou al veel buiten???

 

grt smokiebear

 

 

Hey,

 

zal dan deze middag de potjes tot het randje bijvullen.

 

Ik zal dan op letten om minder water te geven. Ik zet ze voorlopig nog niet buiten. Ze blijven tot half mei binnen onder de tl lamp

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef altijd water met een planten spuit....en dan alleen de bovenlaag beetje nat maken en dan de volgende dag alleen kijken of ze nog beetje vochtig zijn en dan pas de dag erna mss weer wat.....geef je ook wortelstimulater?????

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik geef altijd water met een planten spuit....en dan alleen de bovenlaag beetje nat maken en dan de volgende dag alleen kijken of ze nog beetje vochtig zijn en dan pas de dag erna mss weer wat.....geef je ook wortelstimulater?????

 

 

Nee ik geef geen wortelstimulator. En ik geef ook met een plantenspuit water. Ik geef soms wel gemakkelijk 2 a 3 keer beetje water per dag.

 

Te veel veronderstel ik??

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha....ja ik geef een keer per dag...en dan alleen de bovenlaasg beetje nat maken....en dan kun je later (de volgende dag) even met je vinger voelen of de grond nog vochtig is.....als je plantje niet al te veel vocht krijgt dan gaan je wortels op zoek na vocht dus zullen de wortels groeien waardoor je later sterkere en grotere planten zult krijgen....probeer voor de grap eens het verschil te zien door bijv. met 1 plantje te testen zet die steeds erg nat en een andere bijv. zoals ik zeg dan zul je later echt verschil zien

 

grt smokiebear

 

ps wortelstimulater 1 keer in de week is zeeeeer bevordelijk voor je wortels dus lijkt me echt wel een must

Share this post


Link to post
Share on other sites
haha....ja ik geef een keer per dag...en dan alleen de bovenlaasg beetje nat maken....en dan kun je later (de volgende dag) even met je vinger voelen of de grond nog vochtig is.....als je plantje niet al te veel vocht krijgt dan gaan je wortels op zoek na vocht dus zullen de wortels groeien waardoor je later sterkere en grotere planten zult krijgen....probeer voor de grap eens het verschil te zien door bijv. met 1 plantje te testen zet die steeds erg nat en een andere bijv. zoals ik zeg dan zul je later echt verschil zien

 

grt smokiebear

 

ps wortelstimulater 1 keer in de week is zeeeeer bevordelijk voor je wortels dus lijkt me echt wel een must

 

 

Ok zal even gaan kijken voor die wortelstimulator

 

bedankt voor de tip

 

ps: al de tips zijn welkom hé mensen, het is en blijft nog altijd me allereerste keer dat ik iets kweek; lijkt me beetje te lukken tot nu toe

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Looking goood :spliff:

hoelang staan ze nu al? in welke grond zitten ze??

 

irri :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Jeetn,

 

ziet er goed uit! Komt vast goed onder de tl :spliff:

 

Groetjes Mila

Share this post


Link to post
Share on other sites
He Jeetn,

 

ziet er goed uit! Komt vast goed onder de tl :spliff:

 

Groetjes Mila

 

 

Hey,

 

bedankt om de reactie. Ze groeien echt massas goed onder die lampen.

Kan iemand me een oplossing vinden zodat de steeltjes wat dikker komen. Heb ze te laat onder de lampen gezet dus zijn ze redelijk gestrekt.

 

greetz jeetn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Jeetn,

 

Heb gehoord dat je een ventillator kunt laten blazen erop.. maar aangezien je dat al doet, kun je mss bij het verpotten de plantjes wat dieper planten.

Of ga gewoon groeivoeding geven ? :spliff:

 

grtz irri

Share this post


Link to post
Share on other sites

de soortjes die je hebt, wanneer zijn die buiten klaar? of heb je verduisterplannen?

succes :spliff:

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

he jeetn...je kunt je plantjes ff overpotten en dan je steeltjes dus iets lager plaatsen waardoor je kiemblaadjes( dat zijn die kleine ronde) net boven de grond zitten dan groeit ie opnieuw zeg maar hahahaa en dan een kleine clipfan erop zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...