Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dr Rodney Mckay

militaire aanvlieg route helikopters

Recommended Posts

Ik vroeg me af he mijn hok zit precies onder een militaire aanvlieg route van helikopters

zou dit een probleem kunnen zijn aangezien zij vaak op IF vliegen in de nacht?

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een eigengemaakt sam-site lost dit probleem wel op... even tweedehands raadplegen van zuid-afrika... :wacko:

 

Graptjen e pol...

----

Is je plek in de kelder, zolder, midden in het huis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is een serieuze vraag hoor, op zolder zit die.

Ik ben er pas achter gekomen dat dit zo is, en als

dit echt een probleem op kan leveren trek ik de

hap er uit geen zin in problemen.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

op zolder lijkt me vrij gevaarlijk voor detectie...

 

Al weet ik niet of ze die gegevens zouden mogen gebruiken in de rechtzaal...

 

Misschien is het een idee om met inducties, Tl 5 of spaarlampen te werken... die hotspots zijn veel minder heet....

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier vliegt zoveel van dat spul rond dagelijks

als het werkelijk zo zou zijn dan was mijn hobby allang ontdekt :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik heb hier hetzelfde. Het lijkt wel of ik bij schiphol woon. En als ze oefeningen hebben komen ze soms echt laag overvliegen. De eerste paar keer schrok ik me de tering. Maar ik heb er verder ook nooit wat over gehoord. Ik denk dat het wel meevalt en dat ze het niet eens in de gaten houden.

 

Gr Kramer

 

Ps ik ben ook echt para met dat soort dingen hoor. Het is bij mij ook al eens mis gegaan. Je bent niet de enige Rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vroeg me af he mijn hok zit precies onder een militaire aanvlieg route van helikopters

zou dit een probleem kunnen zijn aangezien zij vaak op IF vliegen in de nacht?

 

groet rodney

 

 

dat heb ik zomers ook zoizo 2x op een middag een heli van defentie over mn huis

ik steek altijd mn middelvinger op :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanacht hing er een chinook boven mijn huis schrok me echt te pletter

was al bezig helemaal slaap dronken, onderwijl mijn spullend pakkend

broek aan het aantrekken bezig door mijn ontsnappings tunnel naar

buiten aan het begeven. :wacko:. Nee das niet waar maar schrok me wel te

pletter.

 

zat er later wel over na te denken en dacht misschien dat ze dat met

hun IFR kijkers kunnen zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had dat laatst ook dat er helikopters superlaag overkwamen. Ik dacht toen hetzelfde als jij nu. Tot ik de volgende dag de krant las. Ze waren aan het oefenen voor laag vliegen in het donker. Voor afghanistan dacht ik. Misschien was dat bij jou ook zoiets gisteren.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd..dat gebeurt hier ook kramer eerst een heli en dan f16 vliegtuigen hier altijd rond de vaste tijd van 6/7 uur :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
idd..dat gebeurt hier ook kramer eerst een heli en dan f16 vliegtuigen hier altijd rond de vaste tijd van 6/7 uur :D

 

Als je dat weet, zet je toch even snel je planten binnen rond dat tijdstip? :D

 

Hmmm.

LWD... Misschien dat ze in Leeuwarden nu extra gaan letten op grondvolk dat de middelvinger opsteekt langs de aanvliegroutes. :wacko:

Daarna komen ze pas langs. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rodney,

 

als jij je hokkie goed heb gebouwd ziet niemand wat! Twijfel je eraan dan huur je zelf een IR apparaat en dan kun jij nagenoeg zien wat hun ook zouden zien............

 

Zo kan je ook zien wat je eventueel moet aanpassen c.q. verbeteren!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rodney,

 

als jij je hokkie goed heb gebouwd ziet niemand wat! Twijfel je eraan dan huur je zelf een IR apparaat en dan kun jij nagenoeg zien wat hun ook zouden zien............

 

Zo kan je ook zien wat je eventueel moet aanpassen c.q. verbeteren!

 

Heb je een idee waar je zoeites kan huren? En hoeveel dat +- zou kunnen kosten?

 

Vindt dat wel intressant, alleen al om de kwaliteit van de isoltie van het huis te meten...

 

Zo kan je zien waar echt teveel warmte verloren gaat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan nooit kwaad om camouflage folie te gebruiken. Wellicht kan doc je vertellen welke goed is. Als je hokkie niet te omvangrijk is kun je proberen om je uitgeblazen lucht te filteren en dan te bufferen in huis voor je het ergens (bijvoorkeur laag bij de grond) uitblaast. Oja, tussen de folie en de muur of dak, de lucht in beweging houden. Camouflage folie isoleert namenlijk niet, het is de bedoeling dat de folie de warmte geleid en daarmee verspreid. Door de lucht te bewegen kun je dat effect versterken.

1 heel groot voordel heb je: Politiehelicopters mogen slechts zelden op een militaire aanvliegroute komen. ;):):D ben je nu blij ???? (ik zit@#$%^&* vlak bij schiphol. Ze komen hier in de burt nogal eens nieuwe klutswouten trainen)

 

Veel plezier daar,

 

Chassie

 

1) Je kunt natuurlijk altijd nog vliegtuigspotter worden daar, of niet soms :rolleyes:

 

Doc heeft ergens in een topic IR foto's staan, ik kan ze alleen even niet vinden. Misschien lukt het iemand anders? Zijn echt duidelijk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie is hier nou de Snack-bar.... Gij of ik????

 

 

K heb wel zin in patat hoor :rolleyes:....

 

Verder weet ik wel dat de IR beelden niet rechtsgeldig zijn... Aangezien het doel van de IR detectie hierbij niet het opsporen van wiet is...

 

Moeilijk, moeilijk maar het is net als gewoon onwettig verkregen bewijs ed...

 

Het zit best moeilijk, maar t komt erop neer dat als de pliesie die IR beelden als reden gebruikt voor een bezoekje bij jou.. zij niet in hun recht staan en ze fijn kunnen ophoepelen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk je dat die blauwe petten niet slim zijn?

Die nichten bellen zelf met misdaad anoniem en gaan met de info dat "iemand meldt dat er een wietlucht bij dat-en-dat huis hangt" en ze gaan even kijken.

Dan hebben ze reden om te kijken en wordt er met geen woord gerept over een IR detectie. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

E.M.P. = Elektro Magnetic Pulse,wedden dat die IR camera het opgeeft als je een EMP geeft aan hem :D

Of schijn gewoon met zo een dikke bouwlamp hun kant op als ze langskomen,knap als je dan nog wat ziet :wacko:

Of de LED's van 1000 afstandbedieningen aan-elkaar solderen,en dat op ze schijnen ;)

dan verblind je ze wel :rolleyes:

 

bij mij komen de wouten regelmatig overvliegen,ik ben onzichtbaar voor hun :wacko: (T-neon)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi Rodney,

we hoeven jou toch niks te vertellen over hok in hok principe en over antie detectie folie en over koude lucht van buiten aanzuigen en mengen met je uitblaas lucht zodat je totale warmte onder te 20 graden blijft...

en je zit ook in topic van gl dus weet de weg naar A&T..

en geeft het leger wel dergelijke vermoedens door?...nooit ergens gehoord of gelezen eigenlijk...

Wel ken ik veel mensen met tropische vogels op zolder en die hebben nog nooit iemand aan de deur gehad...

gr Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Collie Weed

Ja vooral gaan proberen (leger)vliegtuigen en helicopters verblinden, dat zal ze zeker minder geïnteresseerd in je maken. Is trouwens een misdrijf en levensgevaarlijk. Dus niet raar opkijken als er ineens een arrestatieteam voor de deur staat als je dat soort grappen uithaalt.

 

Verder hebben die vliegeniers van de luchtmacht helemaal geen tijd om hotspots te bekijken, die hebben het iets te druk met vliegen en obstakels vermijden. Dus om het leger hoef je je echt niet druk te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha die jongens vinden dat alleen maar grappig joh

die gaan echt niet ff bij je voordeur landen om je adres op te schrijven hoor ;)

niet druk om maken

en zoals al gezegd werd heb je ook minder last van politieheli's

want die zijn niet toegestaan in "jouw" luchtruim :rolleyes:

 

greetZZZZZZzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik woon in de buurt van voetbal stadion en om de 2 weken als ze thuis spelen vlieg hier politie helikopter rond dat is pas para. Elke keer moet mijn dames stressen want dan laat ik de lampen uit tot de match afgelopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...