Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sopranos

Zaden test ADH47!

Recommended Posts

Nou ik had me honderste reactie wel anders verwacht maar helaas hier moeten we het maar mee doen.

 

Heb alles weer terug gelezen, en die comma of punt dat is wel allemaal goed gegaan.Heb wel zeker de punt van het conversie programma gebruikt. Maar als er wat mis gaat ga je toch twijfelen ik in ieder geval wel.

 

In de kast met de bestoven dames gaat het prima weinig geel veel groen, maar in de tent gaat het echt niet zoals het moet met de bladeren. Dit is te zien op de foto's die volgen het zijn niet de beste foto's maar dat komt omdat ik de spiegel reflex even niet voor handen heb.

 

Ik ben op de achtergrond druk bezig met de breeder om een cocktail samen te stellen waar van hij me de ingredienten heeft toegestuurd. Kort samen gevat zal er calcium en magnesium in een water beurt toe gevoegd worden.

 

Organische hoef je niet te meten maar heb dat wel gedaan en Ph is 5.8 grond waarde moet ik nog meten, en de ec is 1.1 bij de voedings beurt. Water en voeding wordt gegeven als de tensio meter boven de 120 mbar uitkomt. De omgevings temperatuur is 22 graden de temperatuur in de tent is met licht aan 26 graden en licht uit wordt het niet kouder als 22 graden. De LV is stabiel 30%.

 

Moet het allemaal even van me af schrijven, heb ook de reactie van Roy gelezen in Black But zijn topic maar dat gaat bij niet op dat antwoordt van Roy. Ik zie gele bladeren en ik zie verbranden blad puntjes maar ook zie ik de topjes zwellen en de resin komt er ook lekker op. Maar dat gaan we beter op de foto zetten als ik me eigen toestel weer terug heb.

 

30 Dagen zichtbare bloei

 

Schrik niet het ruikt wel lekker en sterk!

 

gallery_13519_9455_345736.jpg

 

gallery_13519_9455_298715.jpg

 

gallery_13519_9455_72332.jpg

 

gallery_13519_9455_398900.jpg

 

gallery_13519_9455_376581.jpg

 

gallery_13519_9455_233797.jpg

 

gallery_13519_9455_200749.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Het lijkt wel Cannabis sulphurea :verrygood

 

Ook weer dat Humbolt spul? (heb niet alles door gelezen, sorry)

 

De totale EC lijkt hoog genoeg (koop een bodem EC of Fertimeter) maar ze hebben N tekort.

 

Magnesium nitraat (labstuff.nl , groothandel) of Canna Stikstof lijkt de oplossing.

Je kan dit ook als bladbemesting gebruiken.

 

(@Doc. Hey Doc, nog steeds geen magnesium nitraat / calcium nitraat mix? Of dat spul los als zout, nog beter. Kost geen ruk.)

 

Grtz. Surt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor calcium en magnesium is reeds gezorgd Surt :verrygood

 

Ondanks dat het er niet super uitziet is het toch goed om te horen dat de topjes zwellen en er meer resin op de planten komt! We wachten af :wacko:

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dan heb ik de volste vertrouwen in Calcium & Magnesium, nou nou het wordt wat met sopranos een paar jaar geleden wist ik echt niet wat ik nu weet!

 

Surt bedankt voor de bevestiging!

 

Nou Chaz we gaan ervoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was vanavond even in me tentje om de gele rotzooi op te ruimen, ik denk toch dat rook ik toch niet op. Dus waarom niet de kliko in met die gele bladeren dan krijgen die topjes ook meer licht?

 

Maar ik kwam eigenlijk vertellen dat m'n vingers een ongelooflijke lekkere lucht veroorzaken, kan echt niet wachten dat ik die ADH47 mag roken!

 

 

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou we zijn beland in week 5 zichtbare bloei krijg niet het idee dat de planten in de tent het naar hun zin hebben, er wordt weinig gedronken en de kleur veranderdt ook niet. Ik wil ze weer wat clacium gaan geven maar de tensiometer zegt al drie dagen dat ze weinig drinken, dus er is iets mis waardoor er een blokkade onstaat?

 

Weet nou niet of ik geforceerd water moet gaan geven met calcium erbij?

 

De zaden planten gaan wel aardig, en zien er beter uit als de zussen in de tent.

 

gallery_13519_9455_205281.jpg

 

gallery_13519_9455_186916.jpg

 

gallery_13519_9455_401538.jpg

 

Het is een beetje teleurstellend maar we moeten het er maar mee doen, hoop niet dat er nog meer verassingen aankomen want dat zou zonde wezen voor deze mooie planten. Dit komt echt wel in de herhaling deze plant maar dan met een andere aanpak van de voeding, dus meteen beginnen met calcium bij te geven.

 

gallery_13519_9455_4751.jpg

 

gallery_13519_9455_38045.jpg

 

gallery_13519_9455_350446.jpg

 

gallery_13519_9455_307558.jpg

 

gallery_13519_9455_124606.jpg

 

gallery_13519_9455_644982.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoiu

ik zou n sample van mn medium nemen en die even meten

ec en ph

dan weet je wat de blokkade veroortzaakt en ken je aan de hand van je info

je medium weer op peil brengen ;)

 

mooie dames en mooi groen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terecht dat je er nog een keer mee bezig wil, want het zijn schatten van planten. Kan niet wachten tot ze wee wat groen in mijn tuin brengen.

 

Ben ook heel benieuwd hoe je het rokertje vindt. Kijk LR #1 is ook een skatje, maar schijnt toch niet echt lekker te zijn (alleen van horen zeggen)

 

Wel mooi trouwens om het verschil in pheno's te zien. Bladvorm is zo divers! En je hebt een stuk minder blad in de toppen dan ik had, en daar moet je blij mee zijn. (heb me een ongeluk geknipt aan mijn paar ADHtjes ... hehehe)

 

Groetsels

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo S., volgens mij hebben ze het nog wel naar de zin bij je hoor! Kijk maar hoe ze de bladeren omhoog gooien wanneer je het lampje aanzet :)

 

Zou je eens een foto van bovenaf kunnen maken met het licht uit, dan kunnen we zien wat de echte kleur van de bladeren is.. ;)

 

Ik zou trouwens geen water geven als ze nog nat staan! Het gaat dan alleen maar moeilijk worden voor ze om wat op te nemen! Na je watergift op hoeveel staat de tensio meter dan/nu? Ik zou bij je volgende watergift gewoon willen aanraden om is 0,25 ml/l calgreen te geven... Ik denk dat ze dat wel lekker zullen vinden! Hoeveel liter geef je per waterbeurt? Dat tekort kan maar beter wat sneller weg zijn :)

 

Succes!

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je The Clown het zat er een keer in dat ik dit moest gaan doen, heb de spullen in huis behalve een koffiefilter. Dus moet ik even boodschappen gaan doen want ben ook wel benieuwd naar de waardes.

 

Het is alleen jammer dat ik ze niet groen kan houden EmTee en die verschillen in pheno's valt eigenlijk wel mee vind ik. Heb jouw verslag ook meerdere keren doorgelezen en het grootste verschil was inderdaad die bladeren waarvan ik er minder heb. Heb vorig jaar de LR#1 uitgeprobeerd en dat is een fruitig soortje en dat ruik ik nu ook een klein beetje terug maar toch meer weer citrus achtige iets wat er overheerst.

 

Chaz de tensiometer staat op 60 mbar moet 120 mbar zijn, normaal was dit in twee dagen 120 mbar maar zit nu al 3 dagen te wachten! Ik ga proberen om de foto's van het dek te maken als het licht uitgaat of aangaat weet niet of ik er bij ben dan. Maar die foto's komen er zeker voor vergelijking. Zal ik de Calgreen bij de voeding doen of gewoon met regenwater doen?

 

Alle dank!

Share this post


Link to post
Share on other sites

He sopranos

 

Bij mij zien ze er net zo uit en ook minder water aan het drinken. Ph Van mijn medium is goed EC behoorlijk laag, ik ben dus maar weer aan het voeden.

Echt heel jammer en voor mij een flinke teleurstelling. Hoe denk jij erover?

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat we snel meer kunnen zeggen als je samples hebt genomen van je grond... Snel koffiefilters halen :) Neem goed veel samples uit verschillende plekken uit de bak! Wat is eigenlijk de reden waarom je regenwater gebruikt? Ik werk gewoon met kraanwater die hier boven de ph 8 ligt zonder af te zuren... De ph van mijn grond ligt altijd rond de 6,7...

 

Je zou ook je tensio is kunnen dubbelchecken... Eens in de zoveel tijd even het water eruit en weer nieuw water erin... Af en toe je bak gewoon even optillen kan ook, dan voel je vanzelf of ze drinken of niet!

 

Voordat je verder gaat met humboldt zou ik eerst de de waarden afwachten... Voor wat ik zover gezien heb brengt humboldt weinig goeds... Ik snap eigenlijk ook niet waarom ze zoveel verschillende producten hebben.. Dat heb je echt allemaal niet nodig om een kweek tot een goed einde te brengen ;)

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou kramer997 wat ik er van vind zeg ik liever niet! Maar ja aldoende leert men.

Ik laat nog wel even een bericht achter in jouw topic, lees meer dan dat ik wat neer zet.

 

Chaz dat meten gaan we zo snel mogelijk doen!

Heb eigenlijk altijd goeie resultaten gezien met regen water.

 

Ik kan niet echt oordelen maar kijk maar even wat jij er van vind

Ben net wel even de tent nog in gedoken en een paar plaatjes gemaakt, het lijkt wel of het eind nadert?

 

gallery_13519_9455_394281.jpg

 

gallery_13519_9455_594801.jpg

 

gallery_13519_9455_61499.jpg

 

gallery_13519_9455_282982.jpg

 

gallery_13519_9455_585479.jpg

 

gallery_13519_9455_295167.jpg

 

gallery_13519_9455_3733866.jpg

 

gallery_13519_9455_4159782.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou kramer997 wat ik er van vind zeg ik liever niet! Maar ja aldoende leert men.

Ik laat nog wel even een bericht achter in jouw topic, lees meer dan dat ik wat neer zet.

 

Ik begrijp het sopranos. Mijn gedachten ook zon beetje.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt eerlijk gezegd erger dan ik dacht! Klopt het dat bovenin meer geel zit dat onderin? of lijkt dat maar zo?

 

:) Topje ziet er wel smakelijk uit hoor!

gallery_13519_9455_4159782.jpg

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja als ik ze ruik met me ogen dicht gaat het nog wel, maar net wat kramer zegt de lol is er een beetje vanaf. Zat net nog even op opengrow te kijken en daar zie je het ook in topics, en die hebben het over winter bladeren??

 

Ja bovenin is het meer maar krijg wel het idee dat het nu weer licht groen aan het worden is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de vergeling meer in de top zit dan onderin kunnen we er zeker van zijn dat het om een calciumtekort gaat... Maar goed laten we hopen dat ze snel weer gaan drinken dan kunnen we aan de slag met de calgreen! :)

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey, Sopranos!

 

ondanks dat je al een tijdje bezig bent, viel dit topic me vandaag pas op.

 

ADH47, is weer heel wat anders als Jamaicanen.

 

 

suc6 d'r mee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Horrowitz leuk je weer terug te zien, beter laat als nooit toch!

 

Nou dan maar toch een update, zat er aan te denken om het project af te blazen! Maar omdat ik zo'n goeie hulp krijg van de breeder gaan ik gewoon door.

Denk ook niet meer dat dit nog groen gaat worden, als de toppen maar lekker door gaan met groeien en hard worden. De dames zijn wel aan het drinken maar erg langzaam. De dames met zaden zijn wel wat groener en de zaden zijn al aardig te zien, dus voor de volgende update zullen deze er ook bij komen op de foto.

 

Het ziet er treurig uit en zeker niet groen dus waarschuw ik maar even voor de schokkende foto's! :)

 

gallery_13519_9455_66462.jpg

 

gallery_13519_9455_68887.jpg

 

gallery_13519_9455_483846.jpg

 

gallery_13519_9455_59297.jpg

 

gallery_13519_9455_122336.jpg

 

gallery_13519_9455_115297.jpg

 

gallery_13519_9455_331372.jpg

 

gallery_13519_9455_414292.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

He sopranos bekent plaatje :)

 

Hoe gaat het nu met je waterverbruik. Want die van mij hebben 2 keer andere voeding gekregen en die beginnen gewoon weer meer te drinken :) Echt heel opvallend.

En heb je al calcium en magnesium gegeven?

 

Gr Kramer

 

Ps gewoon lekker afmaken. Ik begrijp je heel goed hoor. De lol is er voor mij ook af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kramer997 dat waterverbruik gaat wat langzaam maar is toch weer opgang gekomen, dus hebben ze weer calgreen erbij gekregen en de dosis een beetje van jouw afgekeken. Ik had er ook aan gedacht om van voeding te veranderen maar heb alleen maar mineralen staan en me budget is ook niet meer toereikend. Dus gaan ik het maar met de humboldt afmaken en calgreen.

 

En ik ga het ook afmaken maar wel met gemengde gevoelens net zoals jij dat gaat doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou mijn centen terug vragen man.. Wat een bagger die voeding...

 

Maar goed, laten we hopen dat de topjes lekker blijven groeien en hopen dat ze weer lekker gaan drinken want dat is een goede indicatie of het nog wat gaat worden of niet...

 

Ik vind het dapper dat je doorgaat! Mocht er nou echt niks meer bijkomen in de toppen moet je voor jezelf een goede afweging maken of je doorgaat of niet! Laten we hopen op het beste!

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit constant aan een gezegde te denken Don't smoke a yellow blow maar in dit geval wordt het niet anders.

Deze planten zullen nooit zijn zoals ze moeten zijn, ze worden met de dag geeler en bruiner. Vind dit toch niet zo leuk voor de breeder om te zien en te lezen dat de ADH47 het niet zo goed doet in mijn kweek omgeving. Maar de ADH47 krijgt zeker nog een kans in mijn kweek omgeving om groen tot haar eind te komen. Want heb zoveel Backup gekregen van de breeder dat ik mee ga helpen om hier een goeie strain van te maken!

 

Het eind is in zicht en moet ik nu voor de verandering maar de trichomes in de gaten gaan houden wat voor kleur deze nu weer gaan worden. Wat betreft de kleur met deze voeding zullen me trichomes ook wel een andere kleur krijgen dan ze moeten hebben. Ze worden nu een beetje troebel dus zal eindelijk het einde naderen.

 

Het licht schema is ook veranderd van 18/6 naar 12/12 misschien zorgt dit wel voor een bloei boost.

 

Één pluspunt is er wel de dames drinken weer wat meer, ze zitten nog niet in de zuip modus van het begin maar het gaat wat beter.

 

Het klimaat in de tent is ook super 22 graden in de nacht en 25 op de dag, kan wat meer gaan afzuigen om de luchtvochtigheid wat te controlleren maar die zit op 23%.

 

Tensio meter is ook super die leert je hoeveel water je moet geven en die les had ik nu net nodig.

 

Ga binnekort weer even wat foto's plaatsen maar echt mooi zal dit niet worden maar wil gewoon dit topic tot een eind brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo Sopranos! Gewoon macro's maken van de glinsterende topjes dan lijkt het nog mooi ook :spliff:

 

Fijn weekend!

 

Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeg niet dat ik niet gewaarschuwd heb, hier een paar plaatjes hoe het er nu bij staat.

 

Het ruikt, het plakt maar het ziet er niet uit!

 

gallery_13519_9455_715727.jpg

 

gallery_13519_9455_568778.jpg

 

gallery_13519_9455_448195.jpg

 

gallery_13519_9455_700029.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...