Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sopranos

Zaden test ADH47!

Recommended Posts

ADH47 Kweek

 

Een mede forum lid heeft mij 20 ADH47 gegeven om uit te proberen wat deze zaden kunnen onder een hps lamp in een aardebak. Na een lange voorbereiding ben ik begonnen om deze zaden te ontkiemen, wat op dit moment niet lekker is gegaan. Maar we gaan gewoon de rest ook maar ontkiemen.

 

Ontkieming fase gebeurt in me groei kast met daarin de TNeon 2x36 watt groei lampen, en als de plantjes geslacht laten zien gaan ze in me DR80 tent in een bak gezellig bij elkaar. En over de tent gaan we ook wat dieper op in als de vrouwtjes daar worden gehuisvest.

 

De temp is in de kast min 22 en max 26 graden, dit zou eventueel nog afgezogen kunnen worden maar denk dat het wel een juiste temp voor de zaden is.

 

En voor mezelf even me schema dat ik het een beetje kan bij houden.

 

25-01-2010 : Tien van de 20 zaden 24 uur in de vriezer geplaatst.

 

26-01-2010 : Zaden in 24 uur in lauw water gezet.

 

27-01-2010 : Zaden zijn allemaal naar de bodem gezakt, twee vertonen al witte puntjes.

Alle zaden zijn 0,5 cm de zaai en stekgrond ingegaan en onder 24 uur groei licht gezet, beetje besproeit.

 

01-02-2010 : Begin me nu een beetje zorgen te maken met het ontkieming percentage, daarom maar de laatste 10 zaden om 09:00 uur in de vriezer neergelegd. Er zijn maar 4 van de tien boven gekomen in de zaai en stek grond. Gaan het nu met watten proberen met de schoteltjes misschien dat beter gaat.

 

gallery_13519_9455_825360.jpg

 

gallery_13519_9455_1354589.jpg

 

gallery_13519_9455_759024.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd.. Ik heb nog nooit van AHD47 gehoord :lol: moet ik eerlijk bekennen is het iets van een Lowryder gekruist met AK-47 ofzo? Zodat het een ADHD bloeiende AK-47 word ofzo .. misschien kun je over je zaden nog iets meer informatie geven ik ben wel benieuwd namelijk.. Heelveel succes met de test iedergeval ik hoop heel erg dat het mooie planten worden gaan!

 

Laters. Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ADH47 is een plantje wat als moeder de Auto ak 47 heeft en als vader een kruising van Auto Haze en Dieselryder!

 

Hier een topje ADH47 wat ik heb gekregen van Emtee wat ik over iets meer dan een week ga testen :lol:

 

gallery_11399_6595_457567.jpg

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey Snowy

 

Succes met je ADH47

 

@ chaz

 

Dat topje ziet er heerlijk uit

 

Laters Da Dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da Dende : Zal ik je maar bedanken dan want snowy was alleen maar benieuwd :rolleyes:

 

Er gebeurt meer buiten de groeikast dan in de groeikast, heb wel het ontkiem probleem gevonden. De zaai en stekgrond is zo droog dat het geen water opneemt, heb dus zaai en stekgrond en potgrond lekker ingewaterd. Onderste laag gevuld met natte potgrond en een klein beetje zaai en stekgrond boven in de plastic bekertjes gedaan.

 

Wachten is nog op 6 zaadjes die bijna een wit puntje laten zien, schat morgen ochtend. Er waren er vier bij die er 24 uur voor nodig hadden. Zo snel het allemaal plantje lijken dan gaan ze snel de kuip in onder het 250w zonnetje. Denk eraan om gewoon een 12/12 schema aan te houden, weet dat 18/6 beter is voor een autoflower maar ik wil een beetje korte planten hebben!

 

Foto update van het stel:

 

gallery_13519_9455_691020.jpg

 

gallery_13519_9455_2596208.jpg

 

gallery_13519_9455_2659156.jpg

 

gallery_13519_9455_2998398.jpg

 

gallery_13519_9455_116636.jpg

 

gallery_13519_9455_606298.jpg

 

gallery_13519_9455_2718064.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ontkiem verhaal is achter de rug, stand is 3 van de 20 zijn niet ontkiemt, 3 laten nog niets zien dus hou er op dit moment 14 over. Dat is voor mij genoeg om daar een leuke selectie van te maken om er 5 mooi vouwen aan over te houden. Misschien wel meer maar wil ook wel een beetje in het gedoog beleid blijven kweken.

 

De bloei tent staat helemaal gereed maar zit er nog steeds te denken aan om toch maar een 18/6 kweekje van te maken, ga wel op 18/6 beginnen en kijken hoe het zal gaan en dan kan ik altijd nog de klok omzetten.

 

Hou mezelf wel op de hoogte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay we zijn los!

 

Heb in de aardebak tien sprietjes neer gezet onder een 18/6 250w hps lamp, temp is 24 graden stabiel en in het donker 22/21 graden. Afzuiger staat op 20% in combinatie met de inblazer voor een juiste onderdruk.

 

De rest van de zaden staan als backup in de groei kast, mocht ik die eventueel nog nodig hebben voor een vrouwelijke selectie. Maar heb deze tien ADH47 op aan raden van de breeder maar meteen in de aardebak gedaan.

 

Spannend weer de volgende weken, heb alvast maar een paar foto's gemaakt met de handmatige witbalans. Maar zal in de komende weken me eigen topic maar spammen met foto's van zoveel mogelijk mooie ADH47 dames.

 

gallery_13519_9455_3300447.jpg

 

gallery_13519_9455_2142479.jpg

 

gallery_13519_9455_3893301.jpg

 

gallery_13519_9455_2691238.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oeh, een ADH47 topic, die mag ik niet missen!

 

Ik was van plan er ook over een maand weer mee bezig te gaan, maar mijn guerrilla spot is niet meer goed. Moet dus eerst even op zoek naar een andere locatie.

 

Sopranos, ik duim voor 10 super mooie plantjes. Beetje jammer van dat ontkiemen, maar voor zover ik begreep heb je aan 10 al genoeg?

 

Ik volg je!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

EmTee : Ach dat ontkiemen valt ook wel weer mee, zijn er maar 4 die niet opkomen. Voor mij is dat alweer een overwinning.

Dus jij bent al weer bezig met het buiten seizoen?

 

Heb ik toch weer een paar volgelingen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom heb je de filter al erin hangen..

 

kun je het beste pas erbij hangen als ze echt vol in de bloei gaan.. ook ivm slijtage bij hogere lv zou ik hem in het begin nog even eruit laten.

 

mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey KiLLsWhaTeVeR,

 

Nou heb ik al een tijdje naast me tentje en me klimaat fabriekje zitten denken, roken, koffiedrinken etc. maar de gedachten om me filter te sparen in de eerste periode was absoluut nog niet in me gedachten voor gekomen!

 

Ga ik doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da Dende : Zal ik je maar bedanken dan want snowy was alleen maar benieuwd

 

Haha Sopranos

 

Roken en posten :rolleyes:

 

Succes !

 

Laters Da Dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met je setup :wave:

 

mocht je de 1gr per watt verbreken :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da Dende : Ik weet het, heb er zelf ook wel eens last van, dank je.

tim : Ga zeker me best doen, maar 1gr per watt is nog een beetje te voorspoedig voor mij.

 

We zijn een 4 dagen verder en de sprietjes zijn kleine plantjes geworden, denk dat ze het wel naar hun zin hebben. Er zit er eentje bij die er niet zo mooi uitziet maar de rest lijkt gewoon op elkaar (lijkt mij stabiel dan).

 

M'n tensiometer staat op 80 mbar dus moet nog wel even omhoog om een watergift te geven, sproei wel de toplaag een beetje vochtig anders word het zo droog aan de bovenkant. Wel raar met zo'n tensiometer je verwacht dat je water moet geven maar volgens de meter zit er nog genoeg in. Heb dat voor de zekerheid met de vinger gevoeld, en de tensio er even uit gehaald en weer erin gedaan rechts draaiend en het voelt vochtig.

 

Temperatuur is ook helmaal onder controle een stabiele 25 graden, dus de twincontroller doet ook zijn best. Heb daarom ook al overwogen om de laatste paar weken de 400 watt lamp in te zetten, niet alleen een test voor de ADH47 maar ook voor het klimaat in mijn Secret Jardin DR80.

 

Ben nu aan het brouwen van een Humboldt mengsel, zit nog steeds te ruiken aan mijn voeten wat een stank komt daar van af zeg. Daar zal ik aan moeten wennen. Had ook me luchtpompje en slang en bruissteen bij me tent staan maar dat maakt ook best wel een beetje herrie, dus die maar verhuist naar de opslag ruimte. Hoop niet dat het daar te koud wordt.

 

En dan gaan we over naar de plaatjes :

 

gallery_13519_9455_631648.jpg

 

gallery_13519_9455_3266480.jpg

 

gallery_13519_9455_1536930.jpg

 

gallery_13519_9455_1213134.jpg

 

gallery_13519_9455_4227405.jpg

 

gallery_13519_9455_827015.jpg

 

gallery_13519_9455_4707449.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit man! Ben benieuwd hoe hoog ze gaan worden! Hoeveel hoogte heb je in je tent?

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Chaz goed gehad?

 

Me tent is 160cm hoog, maar ga er toch vanuit dat ze daar niet boven gaan toch?

Heb ook nog 6 stuks onder tneon staan voor backup, maar die staan al wat langer. Daar moet ik nog foto's van maken, maar dan is me witbalans niet zo lekker. Maar dat komt nog wel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was top :wacko:

 

Nee dat zullen ze niet redden, misschien dat er een haze pheno wel wat boven de rest uit kan steken! We shall see!

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een update voor mijn logboek:

 

Ze staan nu 7 dagen in de kuip, zoals ik het kan beoordelen zijn ze heel blij met hun locatie.

De tensiometer heeft gisteren eindelijk de 120 mbar gehaald, heb daar als meting 1,5 ltr regenwater over de toplaag heen gegoten. En vandaag staat de meter weer op 80 mbar, zijn nog kleine plantjes dus drinken nog niet zoveel. Had wel een humboldt mengsel in de planning staan maar die was nog aan het brouwen, die gaat er de volgen water gift dan maar in.

 

Heb ook nog twee kleine backup ADH47 in de kuip erbij geplaatst, kon ik meteen even voelen hoe het tien centimeter onder de top laag voelde. Nou dat was lekker warm en lekker vochtig, zit al meteen te denken dat ik ook nog een grond temperatuur meter wil hebben in me kuip.

 

De backup kast is nu ook veranderd er staan nu 4x ADH47 onder een TNeon in wat grotere bakken dan ze stonden, misschien kan ik hier nog wel een leuke zaad run van maken.

 

Denken denken en nog eens denken, deze hobby stijgt in me hoofd en vraagt heel veel energie van mij maar damn wat een plezierige en leerzame hobby is het aan het worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dan gaan ik mijn eigen topic maar een beetje opfleuren:

 

gallery_13519_9455_32214.jpg

gallery_13519_9455_8080.jpg

gallery_13519_9455_77011.jpg

gallery_13519_9455_116463.jpg

gallery_13519_9455_80392.jpg

gallery_13519_9455_103864.jpg

gallery_13519_9455_26224.jpg

gallery_13519_9455_7674.jpg

gallery_13519_9455_5999.jpg

gallery_13519_9455_60803.jpg

gallery_13519_9455_58910.jpg

gallery_13519_9455_10067.jpg

 

Boosdoener THC :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee daar! Leuk dat jij ook autoflowers doet! ATM breng ik er 2 groot, de Easybuds van Royal Queen Seeds. Van dit zaad heb ik al 1x 4 plantjes gekweekt en geoogst onder een 250W Philips master son tia plus. De Kweek duurde 9,5 week

 

De gehele kweek op 20/4.

Autoflowers bloeien automatisch. Het schijnt meer op te leveren als je de planten met dit schema kweekt. 24/0 schijnt ook te kunnen maar persoonlijk vind ik een nachtperiode wel belangrijk.

Ze zullen hoger worden, maar je kan de hoge takken buigen. Als je dit doet draai dan de stam zodat die buigbaarder wordt anders zou de tak wel eens zomaar af kunnen breken. Als de sapstroom niet onderbroken wordt dan groeit de tak gewoon door. De omgebogen top zal terug naar boven willen groeien dus zorg ervoor dat je niet te hoog buigt, of te laag.

 

GL

Share this post


Link to post
Share on other sites

HushemFlupskluk : Ja lache hé die autoflowers, sucses met je Easybuds.

 

Maar ben niet van plan om de donker periode te verlengen.

Wat ik wel waarschijnlijk ga doen is om er een 400 watt de laatste paar weken in te hangen en dan aan kijken wat dat voor voordeel heeft op de topen. Gaat het goed dan krijgen ze ook nog de superlumen switch voor hun kiezen, maar dat wordt allemaal aankijken.

Maar de grootste uitdaging wordt toch wel de geslachts bepaling.

 

De THC is een beetje uit me hoofd verdwenen, dus ga ik nu maar weer eens een kleine virtuele boswandeling maken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er prima uit! Maar geslachtsbepaling is toch niet zo moeilijk :rolleyes:

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee Chaz dat is het probleem niet, maar meestal kweek ik meer mannen dan vrouwen.

Als ik voor mezelf terug lees in m'n groene notitie boekjes zijn de mannen altijd de heersers qua aantallen, maar ik wordt de laaste tijd wat rustiger en krijg wat meer geduld in het kweek process.

 

Heb net weer eens de zoek knop misbruikt met als zoek functie ADH47 maar daar kan ik alleen maar zaden kweek verslagen vinden, er is natuurlijk wel wat her en der ADH47 plantjes te vinden maar niet echt een expliciet verslag van ADH47 zaad naar alleen maar vrouwelijke onbestoven planten. Dus voor mij zijn er eigenlijk geen specifieke richtlijnen te vinden die ik op deze plant kan uitvoeren. Maar wel logisch eigenlijk want het is toch wel een nieuwe plant en het blijft ook nog eens een test.

 

En dan ben ik nog bezig met een voedingslijn wat zich ook nog niet echt bewezen heeft voor beginnende hobbyisten zoals ik.

 

Maar ik doe het maar een klein beetje op mijn manier en hoop dan ook op jouw input als breeder, ik heb ook wat nuttige dingen van andere topics opgeschreven dus dat moet toch wel lukken zo!

 

Heb eergisteren 1,5ltr van het Humboldt brouwsel in me bewatering slang gegooit het was de helft van wat er op het schema staat aangegeven. De tensio meter ging van 100 mbar na een paar uur naar 40 mbar maar staat nu weer op de 90 wat voor mij de streef waarden is.

 

Heb ook de Diamond kap wat hoger gedaan zodat de ventilator niet zo op de plantjes gericht staat, zag dat de zijkant van de blaadjes een beetje aan het krullen waren.

 

In de backup kast gaan ik langzamerhand beginnen met het afzuigen van de warme lucht, zo te zien zijn lekker aangeslagen!

 

Zo de blaren staan op mijn vingers maar mijn gedachten staan min of meer op het forum, ga lekker even relaxen met een klein beetje softdrugs later in de middag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Logboek bestand : Deze ochtend inpectie zie ik me groene rakkers lekker opkomen, ze gaan nu eindelijk is wat drinken. De tensio meter stond 130 mbar wauw wat een zuiplappen, dus maar even 1.5 ltr lauw regenwater in de keel van me kweekbak gegooit. daar kunnen ze lekker nog een paar uur van drinken moet dat toch eens veranderen dat tijdstip. Nou maar even kijken wat ze vanavond willen?

 

Temperatuur ook maar even een halve graad omhoog gegooid, dat kan de Twincontroller wel de temp is nu 25,5 graden.

 

Ook kwam ik erachter dat er een chili zaadje naar boven kwam in een ontkiemings potje, deze zaden heb ik vorig jaar bij de nieuwjaars receptie gekregen in het pretpakket. Wat een kiemkracht dan nog ik had ze gewoon op me buro neergelegd met ooit is de bedoeling om ze omhoog te laten gaan. Nou bij deze er is een chili bij gekomen spannend hé!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het drinken gaat lekker, vanmorgen weer een 100 mbar op m'n mooie meter. Dus vanavond als het licht aan gaat zullen ze wel weer een beetje vocht nodig hebben, ga gewoon weer 1,5 ltr regenwater erin pleuren en daarna maar weer eens een voedings beurtje voorbereiden!

 

En gaan we nu maar over tot een kleurplaatjes :

 

gallery_13519_9455_24762.jpg

 

gallery_13519_9455_4713.jpg

 

gallery_13519_9455_53996.jpg

 

gallery_13519_9455_90086.jpg

 

gallery_13519_9455_65162.jpg

 

gallery_13519_9455_91383.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...