Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sopranos

Zaden test ADH47!

Recommended Posts

Nouja hopen dan maar dat je dit keer wat meer vrouwen krijgt! ;) Ik heb juist altijd meer vrouwen dan mannen maar waar dat aan ligt weet ik ook niet :rolleyes:

 

Ze hebben trouwens mooie dikke stammetjes en zijn mooi gedrongen! Ben echt nieuwsgierig hoe lang ze zullen groeien en hoe hoog ze zullen worden!

 

Voor zulke kleine plantjes zuipen ze trouwens al aardig of niet? Zie je ze met de dag groeien?

 

Zou je voor een volgende foto ook een bovenaanzichtje kunnen maken? Ben nieuwsgierig of er veel verschillen zitten tussen de pheno's. Thanks!

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chaz : Er zijn een paar niet echt aan het groeien, en de andere hebben een beetje krullend blad. Allemaal eigen schuld te klein te laat er in gegaan krullend te veel last van de ventilator. Met die kleintjes zijn we bezig, en het krullend blad is ook stabiel.

 

En als jij zegt dat ze lekker zuipen en me tensio geeft het ook aan dan gaan ik er ook vanuit!

 

Yep ik zie ze zeker met de dag veranderen, echt een gaaf plantje weer wat ik in de tent/kast heb staan.

 

Was toch even aan het sproeien :

 

gallery_13519_9455_191467.jpg

 

gallery_13519_9455_59888.jpg

 

gallery_13519_9455_105224.jpg

 

gallery_13519_9455_302699.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit hoor! Om die kleintjes zou ik me niet teveel om bekommeren. Ik zie 2 stevige groeiers in je back-up hok staan :rolleyes:

 

Ik zou als ik jou was zo snel mogelijk, wanneer zichtbaar, de mannen eruit trekken zodat de vrouwen de lege ruimte kunnen opvullen ;)

 

Maar ze staan nu pas 2 weken in de groei toch? Volgens mij moet het makkelijk volkomen dan! Ik ga ook even goed tellen bij je hoe lang ze blijven groeien! Handig voor mijn eigen buitenplanning voor komend seizoen!

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chaz ze zijn 1 februari in de bak gegaan dus het is nu 2,5 week groei. Ik heb ook twee mannen gespot en met tranende ogen voorzichtig uit de kweekbak gehaald, en in de backup kast is de grootste ook een man met ballen.

 

Dus er zijn vandaag in totaal 3 mannen gespot, ik hoop dat op de goeie plekjes in de bak de vrouwtjes blijven groeien want drinken doen ze als gekken. Vanavond staat er weer een voedings beurt klaar voor het resterende groen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de vrouwen niet optimaal gepositioneerd staan kan je ze altijd de goede kanten op buigen :rofl

 

Hoeveel cm per dag groeien ze ongeveer? En hoe groot zijn ze nu ongeveer?

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben vergeten te meten Chaz, maar zal dat maar even gaan doen voor je.

 

De water opname gaat als een speer ik moet al gaan verdubbelen zou dit echt door Myco Madness komen want op de bio sannie site staat: Myco Madness zorgt voor een verbeterde water en voedsel opname wat resulteerd in een optimaal presterende plant.

 

Maar heb toch ook een beetje omhoog krullend blad van de plant die rechts achter staat misschien wel te dicht bij de clip-on fan.

 

Ga zo direct even de foto's maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou chaz ben even gaan meten en de gemiddelde hoogte is 13 cm, ze gaan lekker hoor.

 

Hier de beloofde foto's :

 

gallery_13519_9455_213040.jpg

 

gallery_13519_9455_247201.jpg

 

gallery_13519_9455_155102.jpg

 

gallery_13519_9455_351506.jpg

 

gallery_13519_9455_369377.jpg

 

gallery_13519_9455_143537.jpg

 

gallery_13519_9455_676732.jpg

 

gallery_13519_9455_33096.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plantjes!

 

Ze zien er echt super breed uit voor zulke lage plantjes! Heb je nog mannen ontdekt?

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lache hé zie je het verschil met drie dagen geleden ik schrok er wel een beetje van :rofl

 

Nee buiten die twee om die ik er al uit heb gehaald, maar ga morgen weer met de loep me oren verbranden om te zoeken naar mannen.

 

Denk toch dat die diamond kap de oorzaak is van de breedte van de plant, kan het verkeerd hebben. Maar ze zien er toch wel stabiel uit toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is idd een flink verschil! Ze groeien als kool.. Dus het gaat goed! :D

 

Als de lamp er maar voldoende dicht op staat blijven ze sowieso wat meer gedrongen vaak! Bij Richie waren ze erg gestrekt omdat de lamp in het begin ver er vanaf hing! Leuk om het verschil zo te zien!

 

Ik ga duimen voor de vrouwen :rofl

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

We gaan weer hard met het selecteren, vanmorgen weer twee kerels eruit getrokken en jammer genoeg steeds de mooiste en de grootste. Één man stond heerlijk te genieten op zijn plekje dat ik er kracht voor moest gebruiken om deze eruit te krijgen. Nou maar hopen dat ik nog wat over hou om verder mee te gaan, en dat die kleintjes nu wat meer ruimte hebben om omhoog te komen.

 

Als ze vanavond wakker zijn staat er weer een litertje of drie regenwater voor ze klaar tenminste als het maar ze zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laten we hopen dat het hierbij blijft! Meestal zijn de mannen een paar dagen eerder dan de vrouwen dus het zou kunnen dat dit de laatste mannen waren! Laten we dat maar hopen! Hoe is het met je backup plantjes?

 

Groeien ze trouwens nog steeds zo hard door? Hoeveel internodes hebben ze nu ongeveer?

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja en hopen is niet mijn sterkste kant, maar zondag toch weer een man ontdekt. Maar als ik het goed zie zijn de vier grootste planten 100% vrouwen, heb er ook nog een bij kunnen zetten in de bak want daar was weer plek vrij gekomen. Die twee zwarte bakjes zijn chili pepers vinden ze mischien ook wel fijn om er bij te staan onder de zon.

 

Het groeien mag je zelf oordelen aan de groeps foto, zie het verschil:

 

gallery_13519_9455_253039.jpg

 

Hier het ADH47 kleintje wat ik erbij heb gezet voor de opvulling.

gallery_13519_9455_101167.jpg

 

Vond dit zelf wel een mooie foto met licht aan!

gallery_13519_9455_92957.jpg

 

Mannetje in de Backup kast wat een zaden kast zal gaan worden. De tweede Tneon is nu ook erbij gezet dus nu twee groei buisjes en twee bloei buisjes, vanaf vanavond als ze wakker worden.

gallery_13519_9455_358556.jpg

 

En hier zie je wat ze doen onder de Tneon wat meer gestrekt omdat de kap wat hoger is gehangen omdat is ze te klein vond.

gallery_13519_9455_97232.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op die ene foto tel ik 9 vingers! Dat ze het naar hun zin hebben is dus wel duidelijk!

 

Ja ze groeien hard! Maar ik zie nog een heel kleintje staan in het midden aan de rechterkant, heb je daar niet nog een backup vrouwtje voor? Lijkt helemaal niks te doen... Is het geen downertje? :rofl

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is al een plantje uit de backup kast, er staan er zelf nog twee verstopt links die ook niet echt omhoog willen komen. Ga nu even kjken of ik nog wat om kan ruilen van de één na de andere kast. Ik ben wel blij met de gene die het wel lekker doen, wat zien ze er mooi uit joh!

 

De water gift gaat ook super, moet nu wat meer gaan kijken wat het verbruik van de plantjes is. Ben de laatste tijd alleen maar bezig met geslachts herkenning en verplaatsen van de planten.

 

P.S. het lijkt wel een private room dit topic!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de planten die het goed doen gaan als een speer! Zeker die voorste, die is niet bij te houden!

 

Laten de vrouwen zich al zien?

 

Misschien kan je hier en daar ook een beetje buigen om zo min mogelijk licht verloren te laten gaan!

 

Haha ja het is wel een beetje rustig, maarja zal wel goedkomen als ze de bloei in schieten :rofl

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo het groeit wel hard en breed zeg! :rolleyes:

 

Laten de planten in de bak ook al haartjes zien?

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker hé, en wat hebben ze dorst ik kan dat regenwater niet aanslepen ben blij dat het niet vriest.

 

De grootste zijn nu allemaal vrouwtjes zover ik het kan zien, zie een paar witte haartjes maar nog niet zo veel. Maar zal vanavond weer even de loep inspectie doen dit ook voor de kleintjes. Heb nog twee kleintjes een beetje rechts van de bak gezet dat ze wat meer licht kunnen opvangen. Mocht het nou niets meer worden dan gaan ze er gewoon uit, het was voor mij ook nieuw om met deze bak te kweken. Maar het staat al aardig vol denk zelfs nog dat ik de dames een beetje zal moeten uitdunnen van de grotere bladeren aan de onderkant.

 

Er staat nog één man in de backup kast met twee vrouwtjes, hoop dat ik daar nog wat zaadjes uit kan krijgen want heb ze allemaal ingezet. En wil in de toekomst toch zeker weer een ADH47 kweek doen want ben er van overtuigd dat het een toppertje wordt letterlijk en figuurlijk.

 

Tot de volgende verassing!

Share this post


Link to post
Share on other sites

de planten zien er gezond uit.

 

niet teveel voeding en zeker niet te weinig.

 

Je ziet goed dat ze het naar hun zin hebben.

 

Doet me een beetje denken qua opbouw (breed en laag) aan de norther light. ook de sterke ontwikkeling in de zijtakken zijn veelbelovend.

 

Kan helaas niet meer zeggen dan :rolleyes: en ga zo door!

Ik gebruik ook altijd regenwater buiten alleen ben ik bang dat ik ze binnen infecteer met insecten en/of schimmels. (buiten ontwikkelen ze wat meer weerstand en ben bang dat ze dat binnen wat minder hebben) maar denk wel dat ik volgende ronde ook eens ga proberen met regenwater.

 

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

KiLLsWhaTeVeR voor dit soort reply's zetten we topics neer, dank je. :rolleyes:

Over het regen water, daar zit wel wat in wat je daar over zegt maar aan de andere kant denk ik dat ik dat weer opvang met de Humboldt lijn. Die moet er tenslotte voor zorgen dat het bodem leven wordt gereguleerd, en de pH ook natuurlijk. Dus ben niet zo bang voor de ongedierte die er eventueel in zou kunnen zitten.

 

Nu ik dit zit te typen denk ik aan de rechter kant van me bak die niet zo lekker gaat, daar zit de drainage/bewaterings slang opening en denk dat de plantjes daarom niet genoeg water en/of voeding krijgen. Zal vanaf vanavond beginnen met water aan de rechterkant bij te gieten over de aarde heen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je organisch kweekt (doe ik ook natuurlijk) dan heb je daar inderdaad minder last van omdat de grond al een deel van de slechtere bacterien opneemt en omzet in enzymen en andere voedzame stoffen voor de plant.

 

Ik heb sinds kort zwart wit folie over de potten en ik moet zeggen dat dit ook al heel wat maakt.

Eerder had ik altijd dat de bovenkant uitdroogde door de lamp maar de rest van de grond in de pot nog goed was.

Dit droge laagje nam niet goed vocht op en liep het vaak via de rand van de pant langs de grond af waardoor er minimaal opgenomen werd. Nu is dat een heel ander verhaal en moet zeggen dat het substraat nu ook luchtiger lijkt.

 

Wel merk ik dat de plagron royalty mix die ik gebruik te sterk is .. altijd last van een beetje overvoeding maar gelukkig niet in schadelijke mate..

 

Eens kijken of dat anders bewateren je nog wat goeds gaat opleveren.. :rolleyes:

 

mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

KiLLsWhaTeVeR ik heb voorheen water vanaf de bovenkant gegeven en had last van ongedierte, daarvoor had ik van onder water gegeven en had geen last van ongedierte (maar dat waren wel potten!). Dus de wijziging die ik nu heb was om de ongedierte weg te houden op deze manier dus de top laag een beetje droog te houden. Maar als ik de volgende kweek begin gaan ik ook de toplaag afdekken, ik heb voor deze kweek al zoveel veranderingen toegepast dat ik ook weer her en der een paar steekjes heb laten vallen. Maar mag op dit moment niet klagen zoals de planten zich gedragen en denk toch ook dat me bodem leven pas echt tot zijn recht komt als ik twee kweken verder ben met dan de opgewaardeerde aarde.

 

Ze zuipen als gekken er gaat nu 6 liter regen water door de keel van me kweekbak om de dag, ik zou bijna denken dat ik ergens een lek heb maar de tensiometer doet nog steeds zijn werk en de planten ogen ook nog steeds gezond. Er is ook al een kleine plant de groenbak in verhuist nu de laatste twee nog, want denk niet dat deze het nog gaan bij benen en het groen van de grote gaat ook overheersen.

 

De zaadkweek kast gaat rustig maar ook lekker, die zijn wat meer gestrekt in verband met de Tneon. Vanavond gaat daar de twee bloei buisjes bij dus worden dat in totaal vier bloei buizen.

 

De dames staan al klaar voor hun fotosessie gepland voor vanavond, en zal ik ze ook weer even meten voor Chaz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wist niet dat je voorheen ongedierte had daardoor.

Ik heb altijd water van bovenaf gegeven , zowel binnen als buiten en had buiten alleen last van bladluizen..

Dit kwam doordat ze wat dicht op een bonenstruik stonden, deze zijn heel vatbaar voor luizen en waren al "bewoond"

Na 2x te behandelingen waren ze allemaal weg :rolleyes:

Binnen heb ik dit probleem nog niet gehad. Spuit wel preventief tegen spint met plant vitality van bac.

Dat afdekken zal je bodem heel wat mooier houden de volgende keer (tenminste bij mij maakt het echt veel)

Ik sta ook te kijken hoeveel ze zuipen nu.. kan er makkelijk 1.5 ltr bijgooien en dan komt er nog niks onderuit mijn 18l potje.

 

Jammer van de achterblijver, hopelijk maakt de voorloper veel goed.

 

Bedankt voor je antwoord en op naar de dikke toppen nu want je planten zien er idd toppie uit!

Bodemleven kan idd lang duren voordat dit goed op gang komt...

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...