Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

nougat

anti detectiefolie

Recommended Posts

hey

 

Ik zou binnenkort beginnen met de bouw van een kweekkast van 1.73 /2.00/2.30 L/B/H.

Zou graag mijn hok bekleden met anti detectiefolie, om geen problemen te krijgen.

Op het forum is daar weinig info van te vinden.

Ik zou een houten frame maken, maar dan weet ik het niet goed, isoltiemateriaal tussen de latten, dan gipsplaaten ertegen en dan de folie, of moet er geen gipsplaaten meer geplaatst worden en enkel de folie.

Wie geeft raad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar je eens naar zou moeten vragen als je toch een hok maak , zijn gipsplaten met een loodlaag erop die zijn er ik heb ze wel verwerkt ze gebruiken ze op afdelngen waar met straling gewerkt word en dat werkt goed . ;)

 

Folie is bij mijn weten nog steeds een probleem ik heb nooit iets goeds gehoord of gezien .

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb nooit iets goeds gehoord of gezien

 

Moet je eens vaker op een beurs rondlopen joh

A&t trading liet in drachten mooie folie zien die wel warmte tegenhoud

We hebben het getest mbv een warmte camera en een terrasheater

Waar de folie zit was de temp geen honderden maar enkele tientallen graden

Nu is dat geen echte test opstelling maar het gaf goed de werking van de folie weer

 

Ontopic ...

 

Geloof dat je er een ruimte lucht van een paar cm tussen moet laten

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zowel folie als de platen bekleed met wat voor metaal dan ook, werken niet.

Tenminste niet met de claims die GS's wel eens willen doen voorstellen.

Maar elke isolatie zal zeker helpen.

Of die nu gemaakt is van folie dat een stukje van de wand afzit. (zodat je een loze ruimte van lucht creeert)

Of dikke gipsplaten of steenwol.

Het zorgt in ieder geval voor een betere spreiding van het hittebeeld.

 

Maar geloof niets van het wondermiddel anti-detectiefolie.

De platen met lood werken alleen voor bepaalde straling en dat is niet hitte.

Wel zullen met lood beklede platen wel wat beter isoleren dan gewone denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilstaande lucht is de beste isolatie die er is.

Die gipsplaten met een loodlaagje zijn en nogal aan de prijs, en ze zijn nogal zwaar. (17kg m2) dus dan heb je ook een zwaarder regelwerk en meer schroeven nodig.

 

Als je de ruimte hebt dan zou ik eerst een laag isolatie aanbrengen, dan een open ruimte, en dat dan afwerken met groengips. (watervaster dan de witte uitvoering) en tenslotte een folie aanbrengen voor reflectie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is al zo vaak besproken hier.

Er zijn vele waardeloze folies te krijgen. Er zijn ook enkele hele goeie! Als de GS je een ad-folie verkoopt, en hij kan je niet laten zien d.m.v. een warmtecamera dat het werkt, laat die folie dan maar lekker liggen!!!

 

Als je bijv. een koelcel gebruikt zoals ik, dan heb je geen folie nodig. Bij mij zie je geen hotspots of hoge temperaturen!!!

M.a.w. als je een hok goed isoleert, met isolatie en gipsplaten etc. of koelcelplaten o.i.d., dan heb je geen folie nodig!!!

 

Een goede folie is prijzig, maar je moet wel met eigen ogen kunnen zien of het werkt ;) , anders niet kopen!!!

(er is ook veel te vinden met de zoekfunctie hier op het forum omtrent de ad-folie!!!)

Breng de folie wel goed aan, met een kleine tussenruimte (inderdaad de stilstaande lucht :lol: )

 

succes er mee, ;)

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

mevrouw GL het weer eens gelijk geen ad-folie kopen als je niet weet wat het is zit zo veel troep tussen.

het beste is als je een hokje wil bouwen die koelcelplaten te kopen. hoef je niks meer wit te maken

makkelijk ronden gaten in te maken voor de lucht slangen en zo in elkaar gezet. Stevig, mooi en praktisch.

 

groet parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik durf nog een stap verder te gaan.

Ik denk dat er alleen maar hele slechte folie is en slechte.

Een folielaag is nu eenmaal simpelweg niet dik genoeg om warmte tegen te houden. En door de reflectie gaat er alleen maar warmte terug in je hok, en die zul je toch op een of af manier moeten afvoeren.

 

Wel zal de ene folie wat meer voor warmtespreiding zorgen (minder 'pitten') of door zijn relatieve dikte ietsjes meer warmte tegenhouden. Maar het zet geen zoden aan de dijk.

 

Als het soms al werkt is het omdat er een laag stilstaande lucht tussen 2 lagen folie zit (of tussen de wand en de folie)

Maar nagenoeg datzelfde effect was waarschijnlijk bereikt met eender welke folie ook.

 

Isolatie-platen schelen wel stukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom gebruiken de militairen het ook. Ze willen graag gezien worden :lol: .

@Kees A; dat is nou typisch een antwoord van iemand die nog nooit een test heeft gedaan met folie.

 

Eindeloze discussie wordt dit weer..... ;)

Ik hoop dat @nougat ergens een bevredigend antwoord heeft gevonden in dit topic ;)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

eigenlijk best wel een interessant topic-artikel dit,

 

Wou investeren in detectiefolie voor me hobbyknutskastje maar lees voor het overgrote deel alleen maar dat het niet werkt.

 

Welke isolatieplaten bedoelt men hierboven?

Share this post


Link to post
Share on other sites
bedoel je geplette broodjes? :lol:

afbakken op detectie folie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daarom gebruiken de militairen het ook. Ze willen graag gezien worden ;) .

@Kees A; dat is nou typisch een antwoord van iemand die nog nooit een test heeft gedaan met folie.

 

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met de militairen...

Bij defensie doen ze veel proeven met hittewerende en -verbergende materialen.

Maar tot op heden wordt dit toch vooral bereikt door je hittebron zo diep mogelijk in je voertuig of vliegtuig te stoppen.

En door de warmte-uitstoot actief te koelen (zoals ook gebeurt bij het systeem van A&T)

 

En ik heb genoeg tests gezien met hitte-werende materialen om te weten dat de beschikbare folies simpelweg natuurkundig niet kunnen voldoen.

 

Denk je ook niet dat defensie liever een tentje van folie om een tank zou bouwen als het zo simpel is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tentjes van folie hebben 1 groot nadeel.. ze zijn niet echt bomproof.. ;)

 

Buiten dat denk ik dat een folie van een supergeleidend materiaal gemaakt, wel degellijk gunstige effecten heeft voor je warmtebeeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wou investeren in detectiefolie voor me hobbyknutskastje

 

anti-detectiefolie werkt beter..... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Buiten dat denk ik dat een folie van een supergeleidend materiaal gemaakt, wel degellijk gunstige effecten heeft voor je warmtebeeld.

Het kan je warmtebeeld wellciht veranderen, maar het kan nauwelijks de totale warmte-waarneming doen afnemen.

Oftwel, pitten verdwijnen wellicht, maar het vlak als geheel zal nog steeds zichtbaar blijven.

Warmte kan namelijk niet zomaar verdwijnen in het niets.

Dit blijkt oa uit de eerste wet van de thermodynamica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk ik ben het niet snel eens met kees ;) Maar hier heeft hij gewoon gelijk in AD folie pure oplichting . :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees

 

De warmte verdwijnt ook niet. Alleen de meeste warmte wordt direct weerkaatst, wat niet wordt weerkaatst verspreidt zich over een groter oppervlakte en wordt dan weer afgegeven aan de omgeving.

 

Tenminste dat zou ik een logische verklaring vinden. Ben natuurlijk geen expert.

Share this post


Link to post
Share on other sites
anti-detectiefolie werkt beter..... :D

 

 

;) :lol: ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik durf nog een stap verder te gaan.

Ik denk dat er alleen maar hele slechte folie is en slechte.

Een folielaag is nu eenmaal simpelweg niet dik genoeg om warmte tegen te houden. En door de reflectie gaat er alleen maar warmte terug in je hok, en die zul je toch op een of af manier moeten afvoeren.

 

ik durf nog wel wat verder te gaan , ze vliegen BIJNA NOOIT op wiethokken en als ze er al op vliegen dan kijken ze wel naar de grotere en komen ze echt niet speciaal als je tussen de 1 en 3 lampen hebt hangen .. alleen als ze er klachten over krijgen of als het gewoon TE opvallend is allemaal ...ik denk dat het meeste tussen je oren vliegt en het heet paranoia ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het kan je warmtebeeld wellciht veranderen, maar het kan nauwelijks de totale warmte-waarneming doen afnemen.

Oftwel, pitten verdwijnen wellicht, maar het vlak als geheel zal nog steeds zichtbaar blijven.

Warmte kan namelijk niet zomaar verdwijnen in het niets.

 

Mylar weerkaatst 99% van het licht en ook een groot gedeelte in het infrarood spectrum.

 

Dus zolang de AD-film zelf niet opwarmt, zal je geen warmte zien.

 

 

Het is ook een survival techniek gebruikt door bv. snipers die verborgen wil blijven voor helicopters met flir.

Dan gebruiken ze een space blanket, maar ze wikkelen dat deken niet rond zich, maar spannen het boven hen. Want als ze het space blanket rond zichzelf zouden wikkelen, dan zou dat deken de lichaamstemperatuur aannemen en zichtbaar worden met een FLIR.

 

Dat heb ik toch gelezen in het SAS survival Handbook. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja en wij krijgen allemaal mylar in de shop, ik geloof dat er gerust wat bestaat maar ik heb tot nu tot allemaal troep gezien hoor denk niet dat dat wat jij bedoel 5 eurotjes de meter kost don.

Share this post


Link to post
Share on other sites

AD-folie zal gewoon meerdere lagen hebben (dus iets dikker aanvoelen denk ik), dus gewoon een paar lagen van het mylar uit de growshop over elkaar bevestigen.

 

;) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zo ik nou wel een test van willen ik heb een mooie ruimte beschikbaar dus als er iemand is die ze folie waar hij zo achter staat wil testen dan wil ik dat , en ik betaal de folie ook nog maar laat er zelf even iemand met een warmtemeter bij komen .

 

 

Dus de leverancier van die geweldige AD folie mag tevoorschijn komen . ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...