Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
J-player

CO2 verhogen

Recommended Posts

Een 20liter fles propaan is ongeveer 10kg en produceert zo een 25kg CO2. Dus met propaan flessen 2,5x minder slepen als CO2 flessen van het zelfde gewicht en het is goedkoper. Aardgas is nog steeds de weg voor een constante CO2 toevoer, de genoemde alternatieven vergen iets meer arbeid. Alle andere opties (suikerwater etc.) die telkens weer worden genoemd zijn volstrekt nuteloos bij een niet semi gesloten systeem.

 

Een of meerdere kaarsen verbranden is zinloos dit maakt meer CO als CO2. En het gaat niet om het verdringen van zuurstof maar aanmaken van CO2 dat is wel iets anders.

 

Gr,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, maaaaaaaaaaar bij de verbranding van propaan komt veel warmte vrij en veel vocht. Mot je wel ff regelen dan. Beetje meer afzuiging of koelertje natuurlijk.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kees was me voor zie ik. De exacte waarde is overigens door de altijd onvoledige verbranding ongeveer 2,9kg/kg.

 

Koelertje is inderdaad wel gewenst met CO2, zonder is het dweilen met de kraan open. Bij een goed semi/voledig gesloten systeem zal de CO2 generator zo weinig aan staan dat het vocht en de warmte nagenoeg geen invloed hebben.

 

Gr,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een of meerdere kaarsen verbranden is zinloos dit maakt meer CO als CO2. En het gaat niet om het verdringen van zuurstof maar aanmaken van CO2 dat is wel iets anders.

 

Gr,

Limit

 

en je hebt een roet vang filter nodig ! :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
.

 

Koelertje is inderdaad wel gewenst met CO2, zonder is het dweilen met de kraan open. Bij een goed semi/voledig gesloten systeem zal de CO2 generator zo weinig aan staan dat het vocht en de warmte nagenoeg geen invloed hebben.

 

Zo te horen heb je ervaring.....welke koeler gebruik jij dan?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, maar voor een hokje van mijn formaat heb ik niks aan een propaanbrander.. Een waakvlam zou voldoende zijn. Ik pak liever een fles.

 

Inhoud zo'n 5m3 in gesloten systeem met vocht/temp regeling heb je dan +\- 5kg lucht om het hoofdrekenbaar te houden. 0.12% wil je hebben ongeveer... Dat is zo'n 5 gram in het hok op ieder moment, dus goed afkitten en bij openen hoeft er slechts 5g bijgevuld!!! Of reken ik nu helemaal fout :blink:?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me af of er platina of goud of diamant fijnstof aan de co2 van jullie is toegevoegd, wat een prijzen zie ik voorbij komen zeg. Ik laat mijn fles altijd vullen voor 8 euro. Geen flauw idee hoeveel kilo of liter die is maar hij komt tot mijn heup(ik ben 1.90m) en ik kan er zeer lang mee doen.

 

Ik neem het nooit zo nauw met de afzuiging en toeters en bellen, niet bij nadenken gewoon in knallen die co2. Dat levert mij toch zonder al teveel mijn best te doen 1 gram per watt op. Enige wat ik doe is water geven(zonder voeding, niet afgezuurd helemaal niets).

 

Je moet ook niet kijken naar de prijs van co2 alleen. Alle andere wassen neus producten hoef je niet meer te kopen. Als je al een gram de watt draait waarom dan nog geld uitgeven aan........... Ik ga bewust geen middeltjes noemen om aanvallen te voorkomen, iedereen weet zelf wel dat er geen ander wereldje is waar je meer word dood gegooid met wonder middeltjes als in dit wereldje. En der is der NIET 1 BIJ die zoveel meerwaarde heeft als Co2.

 

Co2 is zwaarder dan lucht dus het zal nooit opstijgen. Die co2 tabs zijn echt ....... Gooi dan gewoon je geld in het kanaal of geeft het aan mij als je er zo nodig vanaf moet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vraag me af of er platina of goud of diamant fijnstof aan de co2 van jullie is toegevoegd, wat een prijzen zie ik voorbij komen zeg. Ik laat mijn fles altijd vullen voor 8 euro. Geen flauw idee hoeveel kilo of liter die is maar hij komt tot mijn heup(ik ben 1.90m) en ik kan er zeer lang mee doen.

 

Ik neem het nooit zo nauw met de afzuiging en toeters en bellen, niet bij nadenken gewoon in knallen die co2. Dat levert mij toch zonder al teveel mijn best te doen 1 gram per watt op. Enige wat ik doe is water geven(zonder voeding, niet afgezuurd helemaal niets).

 

Je moet ook niet kijken naar de prijs van co2 alleen. Alle andere wassen neus producten hoef je niet meer te kopen. Als je al een gram de watt draait waarom dan nog geld uitgeven aan........... Ik ga bewust geen middeltjes noemen om aanvallen te voorkomen, iedereen weet zelf wel dat er geen ander wereldje is waar je meer word dood gegooid met wonder middeltjes als in dit wereldje. En der is der NIET 1 BIJ die zoveel meerwaarde heeft als Co2.

 

Co2 is zwaarder dan lucht dus het zal nooit opstijgen. Die co2 tabs zijn echt ....... Gooi dan gewoon je geld in het kanaal of geeft het aan mij als je er zo nodig vanaf moet.

 

 

Even een vraag... je zegt je neemt het niet zo nauw met afzuiging en toeters en bellen,, neem aan dat je toch wel een afzuiging gebruikt?? als jij die co2 dan toevoegt hoe doe je dit dan en op wat voor een momenten?? meet je ook de ppm van de ruimte?? omdat je co2 ook moet opbouwen of is dit ook onzin?? kan je iets meer uitleggen hoe jij dit dan bij jou precies toepast?? heb je een brandertje met een regelaar?? of laat je gewoon een paar minuten co2 via de fles de ruimte in gaan?? is die ruimte gesloten of niet?? of doe je het ook op de manier zoals je omschreef met cola fles, 1/3de water en champangegist?? kan je het iets beter uitleggen hoe jij die co2 dan toepast....

 

Zou me hier wel iets meer in willen verdiepen,, heb ergens nu nog even een klein tentje met 16 stuks misschien dat ik bij de bloemvorming co2 wil gaan toevoegen..

 

 

Groeten Bobbie..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de ene kant ben ik het wel met ogkush eens

Maar toch laat je in mijn ogen veel steekjes vallen als je alleen maar CO2 in je hok pompt zonder de andere schakels aan te pakken

Begrijp me niet verkeerd maar 1 gr de watt is prachtig maar met een ander kweekritme zul je nog hoger scoren

Ook lees ik je bericht alsof CO2 een wondermiddel is wat al het andere achter zich laat... nou zo is het echt niet!

Je moet verdomd goed je andere schakels in de gaten houden anders kan het nog wel eens negatief uitpakken en blijf je met een bult onverkoop..ik bedoel niet rookbare ;) wiet

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een mooi onzinstuk ogkush!!!

 

Co2 het meest belangrijke... Tsja essentieel is het wel, maar tussen 360ppm en 1250ppm zit zo'n 30% opbrengstverschil, omdat cannabis c4 fotosynthese doet (aanpassing aan zuurstof in atmosfeer). Bij tomaat valt wel 200% meer te behalen omdat deze c3 fotosynthese doet (zie wiki).

 

Daarbij is het leuk om iemand kraanwater aan te raden en verder niets zolang er maar co2 bij zit... Aarde mag je best zwaar bemesten voor je dat er mee kunt doen... Voeding is namelijk heel belangrijk als je met co2 kweekt...

 

En we zijn luchtvochtigheid+temperatuur nog vergeten... Zonder die kun je kilo's co2 toevoegen maar het zal misschien niet eens opgenomen worden laat staan omgezet... Dan zal ik over hoeveelheid belichting maar niets zeggen...

 

Dat co2 te duur is ben ik wel helemaal met je eens. Jij hebt waarschijnlijk 10kg ofzo. In 1m3 lucht moet je +/- 1gram co2 toevoegen. Met 250m3 ga je met 10kg dus nog geen 2 dagen op 1250ppm zitten...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kees, bedankt voor het compliment ;) , heb je dan liever dat ik wat voor mij de realiteit is ga veranderen omdat jij dat liever hoort? Sorry maar ik ga niet liegen hoe graag jij dat ook wilt. Volgens mij ben jij iemand die alle theorieën geweldig kan opdreunen omdat je een hele slimme jongen bent en geweldig goed kunt onthouden maar ik vermoedt dat je zelf zonder co2 kweekt en niet spreekt uit ervaring (ZIE WIKI) is toch waar jij jouw beweringen aan staaft? (no offense B) )

 

Ik heb een tijdklok (digitaal) op mijn afzuiger en 1 op mijn magneetventiel en die draaien klokken spel verder is het heel simpel ik pomp er gewoon wat in, ik heb de thermostaat van de afzuiger net boven de 30 graden staan. (let wel alleen in de bloei doe ik dit) Ik heb het wel eens geprobeerd in de groei co2 toe te passen omdat ik dacht dat ik dan ook minder lang hoefde voorgroeien(de eerste keer) maar toen kreeg ik strekkende planten dus dat hebben we maar nooit weer gedaan.

 

Luchtvochtigheid let ik niet op want daar kan ik toch niks aan veranderen, enige wat ik nog wel eens wil doen is vochtvreters naar binnen schuiven als die echt te hoog word. Als ik b.v. Afghani heb staan dan zet ik ze er halverwege standaard bij in want die willen nog al eens gaan schimmelen. Ik heb geen zin om met natte handdoeken te gaan sjouwen o.i.d. daar ben ik gewoon te beroerd voor......

 

Ik gebruik 15 liter poten dus das veel te groot maar zo heb ik wel een groot buffer en geef ik verder geen voeding alleen kraan water. Der gaat gewoon potgrond van de Supercoop in bevalt mij prima. Als het echt te vroegtijdig geel begint te worden dan wil ik nog wel eens een beetje voeding gebruiken wat ik ook nog wel eens wil doen is net voor het overgaan op 12/12 1 keer groei voeding geven om het N buffer voor het spul de bloei in gaat een beetje aan te vullen maar ik geef tegenwoordig echt bijna niks. Misschien is de Supercoop potgrond wel heel sterk weet ik niet eens. Het zijn van die witte zakken met groene opdruk.

 

Het is geen exacte wetenschap wat ik doe misschien heb ik wel gewoon mazzel, de exacte wetenschappen interesseert mij ook helemaal niet meer ik heb mijn weg gevonden en zo doe ik het en wat een ander daar van vind is mij allemaal best.

 

Met een gram per watt spring ik al een gat in de lucht want voorheen haalde ik soms nog minder dan 0,5gr/watt. Als ik 1 gr/watt draai interesseert 1,1 of 1,2 mij ook niet meer, ik weet wel dat ik dan idd aan de exacte wetenschappen moet en voor die 0,1 gr/watt er nog bij heb ik zoiets van WHY BOTHER als ik nou tien lampen had dan zou ik daar anders over gaan denken maar die heb ik toch niet! Als je het echt serieus wilt doen moet je een klimaatcomputer en een shiva2000 controller o.i.d. en dat heb ik er niet voor over.

 

Toen ik de apparatuur kocht werd me door de verkoper verteld dat het 1/3 sneller zou gaan allemaal maar mijn bevinding is dat dit ook lariekoek is(misschien bij een ander niet maar daar kan ik niet over oordelen want ik ken geen ander met Co2)

 

Enige wat ik naar voren wilde schuiven (ook omdat ik wanneer ik andere "collega's" spreek merk dat men er nogal huiverig tegen over staat) dat ik gewoon de stoute schoenen heb aangetrokken en na wat geklungel in het begin nu hele mooie resultaten kan halen zonder al dat moeilijke gedoe.

 

Het is juist doordat men iemand tegen komt zoals Kees(Weer no offense ;) ) dat men er niet aan begint en dat is jammer, mensen doe niet zo schijterig en knal in die rommel! Daarbij wil ik nog wel even aantekenen dat ik voorzichtig doe, niet de kraan vol open maar dat er net even wat uitkomt levert bij mij al een wereld van verschil op.

 

Daarnaast ben ik inmiddels gestopt met blowen en kweken dus het spul is overbodig geworden, iemand?

 

 

Foto van mijn knal der maar wat in apparaat: (Stekker zit er niet in dus geen info ontlenen aan de stand van de meters)

 

gallery_19176_7033_299554.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijft een rammelend verhaal. Ik wil jou waarheid niet veranderen hoor, dat klopt. Ik heb mn kennis btw ook gelukkig niet van wikipedia, daar heb ik dikke boeken voor.

 

Co2 zoals jij het gebruikt Zal heus nut hebben maar dat is sterk afhankelijk van de setup. Verse lucht is heel belangrijk dus ja.

 

Je geeft zelf al aan dat je normaal rond de 0.5g/w zit. Ik wil niet zeggen dag dat slecht is, maar zelfs low budget kan dat een stuk beter zonder co2. Ik wil co2 wel gebruiken hoor. Zitten alleen poezen in de boom en ik kijk ze er ff uit. Haha je fles heb ik zeker interesse in, ben ondanks dat ik een opleiding doe in de plantenmeuk ook een gevoels/ervaringsmens dus dat begrijp ik en respecteer ik. Maar ik vond je conclusie erg kort door de bocht.

 

Mn hokje zoald ik dat nu heb is extreem simpel... Heb hier qua ventilatie weer regels gebroken...

 

Vat me ook niet verkeerd op, mn avatar lijkt nors maar ik zit gewoon met een brede smile lui in me stoel te typen..

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik wil jou waarheid niet veranderen hoor, dat klopt. Ik heb mn kennis btw ook gelukkig niet van wikipedia, daar heb ik dikke boeken voor.

 

Dus geen ervaring mee....... De beste stuurlui staan aan wal zeggen ze dan toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wat wil je nou bereiken?

 

Dat ik je ophemel en zeg; ja je hebt helemaal gelijk??

 

Tsjah, dat je ooit met co2 gekweekt hebt, fantastisch, bak een taart en vier een feestje. Alleen de manier waarop. Sorry maar als ik met co2 op g/w uit kom dan vind ik dat ik iets fout heb gedaan. En van 0.5 naar 1 heb je toch een paar andere dingen veranderd. Want veel meer als 30% kun je niet haleb met co2 toevoegen, tenzij je tomaten kweekt, en jaaa dat komt allemaal uit boeken, geschreven door andere mensen die er niets van begrijpen.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zitten alleen poezen in de boom en ik kijk ze er ff uit.

 

Ben ik zo'n poes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Njet. Mn bankrekening en de rest van de dingen waaraan ik moet klussen wel. Ik kijk wel bij je mee, daar niet van.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatst een docu van National Geographic gezien en daar kwam ook een stukje in voor over hoe belangrijk CO2 wel is voor de plantengroei en opbrengsten. Het idee daar kwam van de oude indianen uit het Amazonewoud. Er zijn daar namelijk grote lappen grond met een door mensen gemaakte laag bewerkte grond. Dit werd waarschijnlijk meer dan 2000 jaar geleden reeds gedaan en nog steeds regeneert de grond zichzelf en voorziet in alle behoeften. Met al onze moderne techniek zijn we er echter nog niet achter hoe dit proces nu juist werkt. Enkele dingen die ik er aan heb overgehouden en die wel geweten zijn probeer ik nu eens uit in een experimentje. Heb aan m'n aardemix (met fyto-cell erin gemixt) terracottagruis toegevoegd, visbeenderen.. en een van de allerbelangrijkste elementen.. houtskool. Iemand dit al eens eerder geprobeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is koolstof, heel wat anders...

 

Wel een topic waard overigens.

 

Het gaat om de schimmels en bacterien.

 

Wat er speciaal aan is;

 

het organische stofgehalte blijft gelijk

het houdt beter nutrienten vast

 

dat was het... Wel even een apart topic openen...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is koolstof, heel wat anders...

 

Wel een topic waard overigens.

 

Het gaat om de schimmels en bacterien.

 

Wat er speciaal aan is;

 

het organische stofgehalte blijft gelijk

het houdt beter nutrienten vast

 

dat was het... Wel even een apart topic openen...

 

Kees.

 

Ok Kees, deze middag zal ik ff aan een nieuw topic werken over die "Terra preta". Overigens, houtskool heeft wel de mogelijkheid om enorme hoeveelden co2 op te slaan. Dus onrechtstreeks zal het toch wel effect hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor, van die CO2 opname hoef je niet bang te zijn...

 

CO2 wordt opgenomen en uitgestoten... Het is een cyclus, die we als mensen een klein beetje aanpassen...

 

Al die greenpeace reli-freaks willen juist alle CO2 vastleggen, niet dat al die bizarre plannen ooit werkelijkheid kunnen worden, maar het kost wel weer veel belastinggeld.

 

Anyways, ik heb de mods effe gevraagd of ze dit naar een nieuw topic willen kopiëren.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nee hoor, van die CO2 opname hoef je niet bang te zijn...

 

CO2 wordt opgenomen en uitgestoten... Het is een cyclus, die we als mensen een klein beetje aanpassen...

 

Al die greenpeace reli-freaks willen juist alle CO2 vastleggen, niet dat al die bizarre plannen ooit werkelijkheid kunnen worden, maar het kost wel weer veel belastinggeld.

 

Anyways, ik heb de mods effe gevraagd of ze dit naar een nieuw topic willen kopiëren.

 

Kees.

 

Heb net een nieuwe topic over terra preta geopend. Hoop dat ik niet te vooruitlopen ben geweest? ;) Ik zit er niet mee in met die co2 opslag.. dit is nou net waarvoor ik het deed. Baat het niet, schaad het niet denk ik zo.

 

Aap

Share this post


Link to post
Share on other sites

@aap, ja dat is wel zo... Maar de bedrijven die het hardste roepen dat CO2 opgeslagen moet worden zijn bedrijven die CO2 opslag doen...

 

De subsidiestromen zijn zo interessant dat men alles bij elkaar liegt om ergens te komen...

 

Begrijp me niet verkeerd maar je krijgt zelfs subsidie als je gras op je dak legt omdat dat CO2 op neemt...

 

Waarom moet een boer dan weer belasting betalen omdat ammoniak weg lekt wat het broeikaseffect versterken zou ?

 

En wat wordt er gedaan met dat geld ???

 

Uiteindelijk is het allemaal om de economie aan het draaien te houden, en het liefste harder..... Daar gaat het om.

 

Kees.

 

Back to terra preta en hopelijk is er dan een lieve mod die dit wil verplaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...