Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doc

MEST, GUANO en andere dierlijke NPK's

Recommended Posts

ik zit aan de diaree vandaag ,dus stuur maar een paar lege zakken op dan vul ik ze wel ff :lol: lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al eerder melding gemaakt van kweeken op hondenpoep ,

waarom hondenpoep , omdat die beesten veel schijten en je het toch ergens moet laten dan door je hele tuin heen

alles gaat op de compost hoop met keuken en tuin afval en dan is dit wat er afkomt

 

med_gallery_5651_5330_2350535.jpg

 

Fem. Ice op Curacao , 1 plant in een soort van scrog om haar laag te houden , Goeie shit man :lol:

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

pffft het werd gewoon tijd voor een leuk topic :lol:

Ik verkoop emmers koekorrels in de zaak en heb ook batmix liggen.

Dus dat verkoop ik al een tijdje.

Het had met Roy Gomez van Humboldt Nutrients te maken die vertelde dat ze in California daar veel gebruik van maken.

Omdat er geen topic over was op het forum ben ik hem maar begonnen.

Ik verwacht idd een hele mooie post van DLS. (en als je DLS zijn toppen ziet dan is daar wat voor te zeggen.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat gebruikt livingstoned allemaal voor speciale dingen dan?

 

@buble, je gooit de stront van je honden in de composthoop, dus niet rechtstreekts in je potten neem ik aan?

dan heb je dus allelei verschillende soorten biologische voedings stoffen in je pot toch?

van alle soorten afval een beetje,

heb jij ook wormen in je compostbak die de vertering een beetje sneller laten werken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

maaruh kweken op hondenshit.....pffff ik rook het niet haha

Share this post


Link to post
Share on other sites
...en ze zijn in top conditie :lol: , kheb je topic gezien en ik heb verstand/kijk op vogels.

Volgens Dame Blanche zit in verse kippenshit amoniak dat hoort 1 jaar uittewasemen,zie zijn sticky in guerilla sectie.Maar in je compost bak gaat dat wel goed dus... ;)

thanks carpe diem!!

Ik heb het idd gelezen in een sticky van DB,dat uitwasemen,maar dat werkt zeker goed hoor.

;)

Greetz kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lemonhaze , de stront gaat eerst op de compost hoop maar deze staat wel op Curacao , hier wordt ook keuken en tuinafval bij gegooid , en nee helaas geen wormen daar op één of andere manier overleven die beestjes niet , ik vermoed te droog

 

We kunnen daar ook vloeibare/vaste voeding krijgen , je moet alleeen weten waar en gelijk veel kopen want anders is het op voor een tijd

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey doc, ga je die zakken dan zelf vol schijten of doet whazzup dat ?

We wilden jou eigenlijk inhuren voor de ureum productie zeikerd, dan doe je nog wat nuttigs met je gezeik :lol:

 

Als je je afvraagt hoeveel er omgaat in kippenstront:

 

Pluimvee

Pluimveemest is een goede energiedrager en feitelijk het beste mestproduct wat de veehouderij

produceert. Halverwege 2008 zal de Biomassacentrale in Moerdijk voor de verbranding van

pluimveemest in bedrijf zijn. Hierbij wordt vliegas (wat afgezet wordt naar een kunstmestfabrikant) en

elektriciteit geproduceerd. Van de capaciteit van 440.000 ton stapelbare pluimveemest (van ca. 60%

ds) van deze biomassacentrale wordt 340.000 ton aangevoerd via de coöperatie van

pluimveehouders (DEP).

Verder wordt naar schatting zo’n 135.000 ton pluimveemest gebruikt als grondstof in korrelfabrieken

voor de productie van circa 80.000 ton gedroogde mestkorrels. De korrels worden wereldwijd

vermarkt. Ook wordt pluimveemest gecomposteerd en vervolgens geëxporteerd naar Duitsland,

Frankrijk en België. Voor de hoeveelheden mest die geëxporteerd worden: zie bijlage 1.

De dunne pluimveemest (ongeveer 100.000 ton) gaat naar de champignonsubstraat bereiders. Het

eindproduct champost, wordt grotendeels geëxporteerd.

Met de verwerking en export van de pluimveemest heeft de pluimveesector een structurele oplossing

voor de mestafzet geregeld. Van de productie van bijna 1.500.000 ton pluimveemest (CBS, 2007)

wordt in 2008 ca. 85% buiten de Nederlandse landbouw afgezet. Dit geeft ook ruimte op de mestmarkt

voor de afzet van andere mestsoorten.

Daarnaast zit de verbrandingsinstallatie van Fibroned in Apeldoorn (350.000 ton biomassa, waaronder

pluimveemest) nog in het vergunningtraject. Verder wordt er gewerkt aan een praktijkinstallatie voor

het vergassen van pluimveemest.

tók-man!

 

De rest kun je hier lezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd Jan Veen / Dame Blanche RIP was na jaren lange praktijk proeven met buitenwiet met alle soorten dieren mest tot de conclusie gekomen dat uitgewasemde KIPPE mest THE SHIT is..

gr Carp.

Share this post


Link to post
Share on other sites
We wilden jou eigenlijk inhuren voor de ureum productie zeikerd, dan doe je nog wat nuttigs met je gezeik ;)

 

 

oke. it,s a dirty job, but somebody got to do it ;)

 

maar dit shittopic houd mij wel degelijk bezig. voor mij is de smaak van de wiet het belangrijkst.

en je zou toch zeggen wat voor mest je er in gooit, smaakbepalend is ? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de US hebben ze zelfs hele kits met verschillende NPK. :lol:

721060.jpg

 

The Sunleaves International House of Guano Kit provides plants with the perfect level of nutrients through every stage of development.

This organic fertilizing kit includes 2.2 pounds of the great all-purpose Peruvian Seabird Guano, 1 pound of high-nitrogen Mexican Bat Guano,

2.2 pounds of high-phosphorus, low-nitrogen Jamaican Bat Guano, and 2.2 pounds of high-phosphorus Indonesian Bat Guano.

This is a comprehensive plant nutrition program complete with an easy-to-understand feeding schedule for flowering and non-blooming plants, indoors and out.

 

Ik vindt het wel een mooie organische manier van werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar dit shittopic houd mij wel degelijk bezig. voor mij is de smaak van de wiet het belangrijkst.

en je zou toch zeggen wat voor mest je er in gooit, smaakbepalend is ? :

quote.

 

zal niet harder muren als humboldt

Edited by organic 666

Share this post


Link to post
Share on other sites
en je zou toch zeggen wat voor mest je er in gooit, smaakbepalend is ? :lol:

 

 

is daar niet een mooie test van te maken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe zie je zo´n test???? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat wordt moeilijk en ingewikkeld. daarom vraag ik het aan jou :lol:

wordt te ingewikkeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik durf wel een onafhankelijk smaakoordeel neer te zetten hoor...

 

Als het niet naar mest ruikt rook ik t wel. :lol:

 

Verder is smaak subjectief, maar geurdichtheid is wél te meten.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We hebben al een natuurlijke ureum tester, een zelfpoeper, diverse verse dierlijke verse poepschuivers. Een test lijkt me niet zo moeilijk. Nou alleen nog mensen die het durven te roken :lol:

 

De hele Amerikaanse agri draaide ooit op guano. Er zijn zelfs wetten aangenomen om niet geclaimde eilanden en rotsen, waar guano op werd aangetroffen, tot Amerikaans grondgebied te verklaren. De klippers voeren met vrachten guano.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb al bijna alles opgerookt wat afgelopen zomer buiten zoveel schildpaddenpoep heeft gekregen :lol:

enkele anderen hebben 't met smaak opgerookt

maar waren er ook totaal niet van op de hoogte

het zal denk ik ook wel aan het poepgehalte per liter liggen

2 schildpadjes poepen niet zoveel in weken tijd als 1 hondje in 1 x ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
In de US hebben ze zelfs hele kits met verschillende NPK. :lol:

721060.jpg

Setje staat voor weinig geld op ebay.Denk dat ik er wel 1 ga bestellen om te proberen!

 

Greetz kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoor hier veel over hondenpoep maar is dit nou egt goed ????

ik werk zelf ook in het groen en heb eens een stuk aangepland met hortensia's

mooi grondje voor gemaakt genoeg zand niet te veel licht perfecte omstandigheden

ik kwam 2 weken later terug was de helft dood van de 120 plantjes. En de enigste reden die ik daarvoor

kon bedenken was de hondenstront die er overal lekker tussen lag. dus is dit nou wel zo goed ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
overal lekker tussen lag

klinkt als overkill. Bovendien schijnt hondepoep niet zo goed te zijn. Maar weet ik ervan :lol:

 

heb tijdens mijn eerste kweek tijdens de groei gevoed met vloeibare guanu (van meeuwen als ik me niet vergis). Werkte top, maar weet niet meer waar ik het vandaan had. Kostte geen drol.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

josso honde strond is volgens mij net al mensen stront niet echt geschikt .

maar waar stont ligt moet ook pis liggen oftewel de plantjes hebben ook iets wat veel n gekregen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig dat veel mensen op het zelfde moment over dezelfde dingen na denken. Zelf draai ik m'n tuin dit jaar op kippemest. In het najaar heb ik de grond verbeterd (tenminste dat hoop ik) met 600 gram kippemestkorrels per 125 liter mengsel van 2/3 oude grond en 1/3 cocos. Voor m'n volgende binnenrondje staat een pot klaar van 20 liter cocos met 100 gram kippemestkorrels. Die staat nu een maand en als ie aan het werk gaat staat ie een maand of drie/vier. Wil ik kijken of ie een hele ronde meegaat, of misschien wat pk13/14 in de tweede helft van de bloei. Na de zomer zal ik melden wat er van gekomen is ......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...