Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Relaxor

THC werking verminderen (volgende morgen)

Recommended Posts

Ik heb een concrete vraag:

Wanneer je 's avonds een blowtje op hebt, is er dan een manier om de volgende morgen de effecten van de THC te verminderen? Of zijn er alternatieven waarbij je de volgende ochtend er minder last van hebt?

 

Uitgebreidere toelichting:

Ik heb een drukke baan en werk meestal 60-80 uur per week, met aardig wat stress. Het is moeilijk om 's avonds na het werk het van me af te zetten, en daarom rook ik al 2 jaar 's avonds (meestal tussen 22.00 en 01.00) een blowtje. Vrijwel altijd maar eentje - in het weekend meestal wat meer. Ik rook meestal Bubble Gum of Amnesia (zo'n 0.2 tot 0.3 gram per joint schat ik). De volgende morgen sta ik meestal tussen 8 en 9 op.

 

Het is voor mij echt een manier om m'n hersenen wat rust te geven, omdat ik tijdens m'n werk zo druk bezig ben en daardoor ook 's avonds nog vol zit van de stress. Ik beschouw het daarom bijna als een soort zelfmedicatie en dat werkt prima. Ik heb verder geen last van een aandoening of iets dergelijks, dus echt medicinaal kun je het niet noemen. Het is puur de omstandigheden. Ik moet daarnaast ook wel zeggen dat ik het simpelweg lekker vind om een beetje stoned te zijn. Wanneer ik stoned ben kan ik me echt absoluut niet concentreren, maar dat beschouw ik juist op zo'n moment een groot voordeel.

 

Het punt is nu dat ik ook de volgende morgen de effecten nog merk. Ik ben dan absoluut niet meer stoned, maar kan me dan nog wat lastig concentreren. De effecten zijn pas meestal rond een uur of 13.00 a 14.00 weg, en dan kan ik me pas echt goed weer concentreren.

 

Wat ik nu probeer te bereiken, is dat ik 's avonds nog wel stoned kan zijn, maar de volgende ochtend weer fris aan de bak kan.

 

De stress overdag is overigens totaal geen probleem; ik kan overdag prima met de stress omgaan (sterker nog: in dat opzicht is de stress juist goed).

 

Iets wat ik sowieso kan verbeteren, is regelmatiger en beter eten. Het beste kan ik voordat ik m'n jointje opsteek het ontbijt voor de volgende ochtend alvast klaarzetten. Daarnaast heb ik ook de tip gehad om eens naar cranberry bruistabletten te kijken, omdat dit het lichaam goed filtert.

 

Wat ik me afvraag, is of er nog meer manieren zijn om 's morgens minder last te hebben van de effecten van de voorgaande avond. Het filteren van THC uit het bloed is natuurlijk lastig, maar wellicht dat er manieren zijn om de effecten ervan (grotendeels) stop te zetten (of het al dan niet nog aantoonbaar is in mijn bloed, maakt me niets uit).

 

Minder werken of minder stress op het werk zijn beide geen opties.

 

Als er iemand tips heeft, verneem ik dat graag! En daarnaast; bij inname van de cranberry bruistabletten; is het misschien verstandig om deze voor het slapen al in te nemen, zodat het bloed al tijdens de nachtrust gefilterd wordt (in plaats van dit pas de volgende morgen in gang te zetten)?

Edited by Relaxor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn weten breekt suiker en vitamine C de werking thc. Dus ik zou zeggen suiker veel suiker en ccccc . :rolleyes:

 

Groetjes GG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehe...

 

Wil je relaxed wakker worden ?

 

-2 a 3 keer in de week sporten, dan zweet je veel THC en THC afbraakstoffen je lichaam uit, de opgeslagen THC kan anders behoorlijk stacken, dan heb je zomaar 10x zoveel THC in je bloed als je niet stoned bent t.o.v. iemand die net z'n eerste joint gerookt heeft :rolleyes:.

 

-Sinasappelsap met kopje koffie als ontbijt...

 

-Uurtje voor je gaat slapen sowiso geen jointje meer.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet in combinatie met tabak gebruiken :rolleyes:

 

Ipv een joint roken een puur stickie, of nog beter.. verdampen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx voor alle tips tot dusver!! Mochten er nog meer zijn, keep it coming! :rolleyes:

 

Nog even een paar vragen op de antwoorden:

 

-Uurtje voor je gaat slapen sowiso geen jointje meer.

 

Is daar een specifieke reden voor? Ik vind het juist heerlijk om vlak voordat ik ga slapen nog een paar trekjes te nemen. Dan ga je liggen en slaap je meteen (heerlijk is dat).

 

Niet in combinatie met tabak gebruiken

 

Dat is inderdaad een goed punt. Ik rook ook wel tabak, al heb ik dat sterk geminderd. Ik rookte een paar maanden geleden nog een pakje per dag - dat is nu 1 tot anderhalf pakje per week. Jointjes rook ik meestal ook gewoon met tabak. Ik heb ook wel eens tabaksvervanger (Greengo) geprobeerd - dat is neem ik aan ook al een vooruitgang?

 

Puur roken hou ik niet zo van. Ten eerste vind ik de smaak te sterk, en ten tweede is het effect dan ook te abrupt. M'n jointje rook ik meestal gespreid over 2 a 3 uur op (heel rustig dus, af en toe een trekje). Ik rol overigens wel vrij grote joints. Verdampen kan ook wel, maar ik vind roken toch lekkerder (ik vind het inhaleren op die manier het lekkerst).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

1 x 200 mg niacine of niacinamide + 1 x vit B-complex 100 mg per dag ('s ochtends).Vitamine B3 (niacine/niacinamide) wordt ook ingezet tegen hallucinaties.

Ik neem aan dat je verder helemaal gezond bent, want er zijn er een aantal bijzonderheden bij gebruik van vit B3

 

Contra-indicaties

Terughoudendheid in het gebruik van hoge doses (gewone) niacine moet worden betracht bij patiënten met een verminderde leverfunctie, een maagzweer, diabetes, galblaasstoornissen, arrythmiën en prikkelbare darmsyndroom. Bij deze patiënten wordt de flush-free vorm van niacine aangeraden, waarbij nauwelijks of geen bijwerkingen zijn waargenomen. Niettemin moet men ook bij deze vorm waakzaam zijn op het optreden van bijwerkingen. Gebruik van vitamine B3 in hoge doseringen tijdens zwangerschap of borstvoeding dient te worden vermeden.

 

Namaste :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 x 200 mg niacine of niacinamide + 1 x vit B-complex 100 mg per dag ('s ochtends)

 

Vitamine B3 (niacine/niacinamide) wordt ook ingezet tegen hallucinaties.

 

Tnx!!

Vitamine B-100 neem ik al dagelijks (in vrij hoge dosering). Niacine zit daar ook in (100mg). Is het zinvol om dat op te hogen naar 200mg?

 

Momenteel is mijn dagelijkse portie supplementen:

 

- IJzer - 14mg (ik heb geen bloedarmoede maar wel een relatief lage ijzerwaarde)

- Magnesium - 300mg

- Q10 - 30mg

- Vitamine E - 10mg

- Vitamine B1 - 100mg

- Vitamine B2 - 100mg

- Vitamine B6 - 100mg

- Vitamine B12 - 100 microgram

- Niacine - 100mg

- Pantotheenzuur - 100mg

- Foliumzuur - 100 microgram

- Biotine - 100 microgram

- Choline bitartraat - 100mg

- Inositol - 100mg

- PABA - 100mg

- Vitamine C - 1120 mg "time released"

- Ginko Biloba - 80mg

 

En vandaag heb ik daar dus nog aan toegevoegd:

 

- Cranberry extract - 600mg

- Acerola kers extract - 60mg

- Druivenpit extract - 60mg

 

 

Als er nog tips voor aanpassingen zijn, hoor ik het graag. En ook andere tips zijn meer dan welkom!

 

Mijn dank is groots!

Edited by Relaxor

Share this post


Link to post
Share on other sites

serieus bezig zo te zien :rolleyes:

heb je al een paar bakken koffie geprobeerd ? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
serieus bezig zo te zien :rolleyes:

heb je al een paar bakken koffie geprobeerd ? :D

 

Ah valt opzich allemaal mee, het zijn gewoon 7 pilletjes met in totaal die supplementen. Die heb ik aan de hand van tips en wat rondlezen zo samengesteld.

 

Koffie helpt, maar dat werkt meestal voor relatief korte tijd (zeg 20 minuten). En om nu om de 20 minuten een bak koffie te drinken, lijkt me ook niet echt gezond (denk ik).

 

Overigens nog even een toevoeging (voor het geval dat niet duidelijk mag zijn): ik geef erg veel om mijn gezondheid. Ik krijg dan ook weleens de vraag: "waarom blow je dan?": omdat ik er van overtuigd ben dat het goed voor me is, vanuit stress overwegingen. En natuurlijk ook omdat ik het lekker vind, maar dat staat er los van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voel je je ook al beter sinds je die pillen bent gaan slikken ? :rolleyes:

 

Probeer eens een maandje zonder en kijk eens of je verschil merkt (!)?

 

Ik ben zeer benieuwd :D.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voel je je ook al beter sinds je die pillen bent gaan slikken ? :rolleyes:

 

Probeer eens een maandje zonder en kijk eens of je verschil merkt (!)?

 

Ik ben zeer benieuwd :D.

 

Kees.

 

Het punt is dat ik ze de afgelopen tijd maar heel sporadisch heb ingenomen, doordat ik er vaak simpelweg niet aan denk. 's Morgens ben ik echt nog in een roes, en juist daardoor vergeet ik dat soort dingen dan. Ik ga meestal gelijk (vanuit huis) aan het werk, en dan dwaal ik meestal al snel af naar allerlei forums en voor je het weet zit de morgen er alweer op. Dan wordt ik als het ware pas echt wakker.

 

Ik ga dat soort dingen voortaan simpelweg de voorgaande avond alvast klaarzetten, dat zou wel moeten helpen.

 

Ik weet dat deze dingen zeker helpen (niet enkel i.v.m. het roken van wiet, ook in het algemeen), dat heb ik in het verleden al ervaren.

 

Ik heb dit topic ook voornamelijk geopend met het doel om nog meer ideeen op te doen. Als je me nog even kunt laten weten waarom het een goed idee is om een uurtje voor het slapen niet meer te blowen, zou ik dat zeker op prijs stellen!

 

Tnx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je valt dan beter in slaap waardoor je meer uitgerust wakker wordt.

 

Ik ben geen slaapdeskundige maar dat is de samenvatting er van.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je valt dan beter in slaap waardoor je meer uitgerust wakker wordt.

 

Ik ben geen slaapdeskundige maar dat is de samenvatting er van.

 

Kees.

 

Ah ok dan, dat ga ik zeker eens proberen. Het punt is wel dat ik in principe maar 1 jointje per avond rook, gespreid over een paar uur. Als ik dus een uur voor het slapen al niet meer blow, dan ben ik eigenlijk ook al niet meer stoned (en val ik juist moeilijker in slaap).

 

Iets wat ik ook nog wel eens doe, is een tabletje valeriaan een half uurtje voor het slapen. Dat werkt over het algemeen wel goed.

 

Ik heb drnet trouwens je groentetuintje eens doorgekeken - holy shit man. Heel netjes.

 

Verder nog: als anderen nog tips hebben die niet genoemd zijn, sta ik daar zeker voor open! Ik zal de dingen die ik uitprobeer een beetje bijhouden en dan over een tijdje de resultaten eens posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vitamine B-100 neem ik al dagelijks (in vrij hoge dosering). Niacine zit daar ook in (100mg). Is het zinvol om dat op te hogen naar 200mg?

 

Momenteel is mijn dagelijkse portie supplementen:

 

- IJzer - 14mg (ik heb geen bloedarmoede maar wel een relatief lage ijzerwaarde)

- Magnesium - 300mg

- Q10 - 30mg

- Vitamine E - 10mg

- Vitamine B1 - 100mg

- Vitamine B2 - 100mg

- Vitamine B6 - 100mg

- Vitamine B12 - 100 microgram

- Niacine - 100mg

- Pantotheenzuur - 100mg

- Foliumzuur - 100 microgram

- Biotine - 100 microgram

- Choline bitartraat - 100mg

- Inositol - 100mg

- PABA - 100mg

- Vitamine C - 1120 mg "time released"

- Ginko Biloba - 80mg

 

En vandaag heb ik daar dus nog aan toegevoegd:

 

- Cranberry extract - 600mg

- Acerola kers extract - 60mg

- Druivenpit extract - 60mg

 

Wat kost je dat per dag?

Waarom geen echte cranberries, kersen en druiven eten?

Langdurig te veel vitamine C slikken is schadelijk.

60 mg is de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Ben je ook al lid van het voedingssupplementen-forum?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat kost je dat per dag?

 

Ik heb geen flauw idee - dat maakt me ook niet zo veel uit. Als ik een hele grove schatting moet maken; ik denk ongeveer een Euro per dag.

 

Waarom geen echte cranberries, kersen en druiven eten?

 

Geen tijd voor om dat regelmatig in huis te halen. Dat zijn typisch van die dingen die je een paar weken volhoudt, en daarna verwaterd het een beetje. Met pilletjes is dat een stuk makkelijker.

 

Ik eet overigens ook regelmatig vers fruit, maar dat is bovenop de dagelijkse portie supplementen.

 

Langdurig te veel vitamine C slikken is schadelijk.

60 mg is de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

 

Weet je dat zeker? Ik denk niet dat dat klopt, omdat:

 

- De apotheker me vandaag zei dat alles wat je niet nodig hebt, gewoon weer uitplast

- Er diverse merken hoge concentraties vitamine C's verkopen (in de zin van >1gram), en er worden allerlei beperkingen genoemd, maar niet over hoe lang je het zou kunnen gebruiken

 

De vitamine C tabletten zijn overigens wel "time released" - hetgeen wil zeggen dat je niet per direct alles opneemt, maar de pil gespreid over de dag vitamine C blijft afgeven.

 

Ben je ook al lid van het voedingssupplementen-forum?

 

Nope, maar ga ik ook zeker eens kijken! Ik ben daar sowieso wel geïnteresseerd in. Tnx!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@Relaxor

Max 500 mg Vit B3 per dag, niet hoger gaan

 

@Foolonthehill

Verse kersen zijn alleen zomers te krijgen of je moet ongezoete kersensap kunnen krijgen.Druiven bevatten meestal residuen van bestrijdingsmiddelen en verse cranberries zijn zo zuur, daar moet je maag tegen kunnen en je gebit gaat er trouwens ook aan door het zuur.Langdurig vitamine C slikken is niet schadelijk en een persoon kan tussen de 500 - 2000 mg per dag innemen.De 60 mg per dag is het uiterste minimum om binnen te krijgen, anders loop je de kans op het krijgen van scheurbuik.

7 pillen valt nogal mee.Ik heb er zelf 30 geslikt per dag.

 

Namaste :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Relaxor

Max 500 mg Vit B3 per dag, niet hoger gaan

 

Tnx! Ik ga denk ik daarvan nog specifiek wat extra halen dan, want de 100mg die ik nu heb zit verwerkt in een pilletje waar ook allerlei andere dingen in zitten (waarvan ik er niet meer binnen wil krijgen). Ik laat het resultaat hiervan nog horen!

 

Wat betreft de vitamine C, ik heb nog even wat rondgeneusd en kwam dit tegen:

 

Voorzichtig en giftigheid

Vitamine C kan nierstenen en jicht veroorzaken. Bij hoge doses hebben sommige mensen last van diaree en maagkrampen, hoewel dit vitamine zelfs bij zeer hoge doses niet schadelijk wordt geacht. Zeer grote doses vitaminen C doet het cholesterol gehalte in het bloed stijgen, waardoor de kans op het ontstaan van hartziekten groter wordt.

 

 

Dosering en natuurlijke bronnen

De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine C is 60 mg. Er is meer vitamine C nodig bij rokers (25 mg per sigaret), mensen met stress, mensen die antibiotica gebruiken, mensen die last hebben van een infectie, stevige drinkers of mensen die een ongeluk of een blessure hebben opgelopen. De maximale veilige dosis is vastgesteld op 1000 mg per dag. Een voorbeeld van een hoog gedoseerd vitamine C supplement is Plantina Fit, Vitamine C 1000 mg, om online te bestellen klik hier.

L-Ascorbinezuur komt veel voor in vruchten, groene planten (bladgroenten), melk en lever.

 

Ik geloof ook wel dat het echte veilige maximum inderdaad nog wat hoger zal liggen, in de richting van de 2000mg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet je toch een vierkante meter neer met vers fruit ?

 

Met 250W doen de meeste planten het prima hoor...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zet je toch een vierkante meter neer met vers fruit ?

 

Met 250W doen de meeste planten het prima hoor...

 

Kees.

 

Misschien in de toekomst, dat is echt iets waar ik momenteel geen tijd voor heb. Hou er rekening mee.. ik werk 60-80 uur per week, soms wel meer.

 

Ik kan me overigens niet voorstellen dat 1 m2 genoeg is om je het hele jaar door te voorzien van fruit (hou er rekening mee, het gelijkwaardige van 600mg extract vereist een serieuze hoeveelheid).

 

Misschien dat ik dit later nog wel eens ga overwegen. Ik woon zeker niet klein, maar er is ook niet echt ruimte over voor dat soort dingen. Over 2 jaar wellicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groeit best hard, ik weet het ook niet hoor...

 

Maar zelfgekweekte vruchten zijn zeker gezonder als pilletjes......

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier mijn zelfgekweekte voedingssupplement:

 

gallery_20098_7251_76811.jpg

 

- De apotheker me vandaag zei dat alles wat je niet nodig hebt, gewoon weer uitplast

- Er diverse merken hoge concentraties vitamine C's verkopen ...

 

Jazeker, de Apotheker!

 

De industrie en de verkopers doen er alles aan om je te laten geloven dat je die spullen ook allemaal nodig hebt.

Ze spelen in op je angsten en beloven je de eeuwige jeugd en zelfs een lang leven.

Slik ze!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jouw gebruik van canna is eigenlijk medicinaal.

of beter gezegd je gebruikt het als een kruid met een bepaald doel.

Ik vraag mij af of je niet dichter bij moet/kan beginnen.

Je zoekt nu een anti-serum tegen je kruid.

Ik denk dat de keuze van het kruid misschien beter kan.

 

 

Even generaliserend gesproken:

Amnesia maar ook de bublegum hebben van zichzelf geen "stoned" effect.

Sterker nog er zitten bepaalde stoffen in die zeker erg psycho actief werken.

Het fenomeen bij amnesia is zelfs zo sterk dat deze actieviteit tot "verwarrend" kan leiden.

 

De psycho activiteit kan op dit vlak ook voor erg creatieve gedachtes en hersenspinsels leiden,

 

 

Jij zegt:

je hersenen tot rust te brengen

en

kan ik me echt absoluut niet controleren.

 

Ik werk zelf ook 10 uur per dag, druk in het bolletje etc. dus herken jou state of mind,

Ik denk dat je het beter kunt zoeken in: je geest tot rust brengen, zodat je wel de ervaringen en ideen van de dag lekker kunt verwerken

dan

Je geest verwarren, info en input niet relaxed verwerken en in slaap donderen.....

Dit zou betekenen dat de oorzaak van het "ochtend gevoel" helemaal niet op het lichamelijke vlak ligt

maar voortkomt uit een verwerking van info en input gedurende de nacht,

iets wat je zowiezo elke nacht al doet.

 

Ik merk deze effeten onder het high zijn( sativa) gedurende de slaap,

een verhoogde spierspanning en meer verkrampte houding,

wat mij ook duid op een creatieve of denkende nacht.

Dat ik dan verrot uit mij bed kom, mag voor zich spreken.

 

 

Het lijkt mij een leuk experiment om eens een indica dominant soortje te roken,

en/of buitenwiet.

En misschien iets minder in een jointje,0,15/0,2 gram.

Rook 'm gestaag op, zoals je al doet,

dus laat je niet overdonderen....

Zak rustig, samen met je plantje in,

beetje resumeren, beetje de dag overzien en...

slaap lekker....

 

 

Greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jazeker, de Apotheker!

 

De industrie en de verkopers doen er alles aan om je te laten geloven dat je die spullen ook allemaal nodig hebt.

Ze spelen in op je angsten en beloven je de eeuwige jeugd en zelfs een lang leven.

Slik ze!

 

Volgens mij zit jij in een paranoia trip of niet? :rolleyes:

 

De apotheker in kwestie is een goede bekende van me, en ik koop die vitamine C niet eens daar. Dus dat zal wel meevallen. Bovendien bevestigt alles wat ik er tot nu toe over heb gevonden dat 1 gram per dag zeker geen kwaad zou moeten kunnen.

 

Groeit best hard, ik weet het ook niet hoor...

 

Maar zelfgekweekte vruchten zijn zeker gezonder als pilletjes......

 

Kees.

 

Dat geloof ik zeker, maar momenteel is dat dus geen realistische optie. En dan heb ik toch zoiets van.. beter vitaminepilletjes dan helemaal niks. Ik heb daarmee al ervaren dat het zeker werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Vitamine C heb je in de vormen L-Ascorbinezuur & de ascorbaatvormen (ontzuurde vorm).Vitamine C kan je beter innemen te samen met alfa-liponzuur.Deze laatste zorgt ervoor dat vitamine C wanneer die geoxideerd is, weer teruggezet wordt als anti-oxidant.

Ik ben zelf een voorstander van bepaalde antioxidanten zoals rozemarijnzuur (oregano, salie, melisse, rozemarijn), Acai, Goji, wietthee (cannabinoidenzuren zijn hele sterke antioxidanten) en rode peper (vol met antioxidanten, vitamine C & capsaïcine)(hoe heter hoe beter :D)

Wat ook helpt om 's ochtends beter wakker te worden is 's avonds eigengemaakte chocolademelk met pure cacao en wat honing.In cacao zit nml een voorstof van dopamine in, waar je in de ochtend een hoge concentratie van moet hebben met een sativadominant soortje en dan komt het wel goed.

 

Apotheker heb liever dat je met een receptje komt, want daar verdien die meer aan dan de verkoop van vitamine C en het klopt dat een teveel aan Vitamine C ook weer uitplast, vandaar ook dat je het iedere dag binnen moet krijgen en helaas moet ik zeggen dat de meeste mensen niet van rode peper houden.Rode peper & paprika bevat veel meer vitamine C dan een sinaasappel, kiwi, grapefruit.

 

Ik heb hier de veilige bovengrens vastgesteld door toxicoloog professor Aalt Bast

 

Veilige bovengrens:

 

vitamine A-3000 microgram/dag

vitamine D-50 microgram/dag

vitamine E-250 milligram/dag

vitamine B6-25 milligram/dag

foliumzuur- 1 milligram/dag (geldt alleen voor pillen)

vitamine C-2 gram/dag

 

Namaste :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...