Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Relaxor

THC werking verminderen (volgende morgen)

Recommended Posts

@weetje

 

Hmmm, erg interessante verhaal man. Ik heb zelf ook al vaker in die richting zitten denken. Het probleem daarvan kwam voornamelijk neer op het feit dat ik eigenlijk vrij weinig van de wiet zelf af weet.

 

Over de afgelopen jaren heb ik vele verschillende soorten geprobeerd, maar dan nog vind ik het moeilijk om precies te zeggen wat het met je doet. Ik heb deze informatie eerder al eens geprobeerd op te zoeken, maar ben nog geen enkele keer een echt goed overzicht tegengekomen.

 

Iets wat ik wel kan zeggen, is dat ik het effect van wiet een stuk fijner vind dan van hasj. Ice-o-later ook erg lekker, maar das natuurlijk enkel voor specifieke gelegenheden.

 

Ik heb vroeger een tijdje Thai geprobeerd, maar ik vind de smaak daarvan een stuk minder (het is een stuk minder "droog") en het effect is ook te soft. Ik ben toen eigenlijk van de buitenwiet afgestapt.

 

Ik vind het effect van de Amnesia en Bubblegum echt heerlijk als ik op de bank zit. Ik vind het het lekkerst als je over steeds minder dingen gaat nadenken, en op een gegeven moment bijna niet meer wakker kan blijven.

 

Ik ben er eigenlijk altijd van uit gegaan dat je op ongeveer dezelfde manier slaapt, als de staat waarin je bent wanneer je in slaap viel. Weinig hersenactiviteit dus. Of dat ook daadwerkelijk klopt - geen flauw idee, erg goed punt eigenlijk.

 

Overigens klopt het dat het geen echt stoned effect is. Met "stoned" bedoelde ik eigenlijk "het effect van de joint in zijn algemeen".

 

Weet jij misschien een pagina waar ik informatie kan terugvinden over de verschillende soorten, de effecten ervan, en eventueel ook de verkrijgbaarheid ervan? Ik zou graag zelf zoeken, maar heb niets goeds kunnen vinden. Bijvoorbeeld over dat indica dominant soortje, wat je noemde?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vitamine C heb je in de vormen L-Ascorbinezuur & de ascorbaatvormen (ontzuurde vorm).Vitamine C kan je beter innemen te samen met alfa-liponzuur.Deze laatste zorgt ervoor dat vitamine C wanneer die geoxideerd is, weer teruggezet wordt als anti-oxidant.

 

In pilvorm, is er iets wat ik op dat gebied zou kunnen/moeten aanpassen?

 

Ik ben zelf een voorstander van bepaalde antioxidanten zoals rozemarijnzuur (oregano, salie, melisse, rozemarijn), Acai, Goji, wietthee (cannabinoidenzuren zijn hele sterke antioxidanten) en rode peper (vol met antioxidanten, vitamine C & capsaïcine)(hoe heter hoe beter :D)

 

Pepers hou ik van. Het 's avonds eten van een pepertje lijkt me wel een idee. Heb jij enig idee hoeveel vitamine C er in een doorsnee pepertje zit? Want ik denk dat ik dan wel wat moet gaan snijden in de hoeveelheid vitamine C die ik in pilvorm binnen krijg.

 

Wat ook helpt om 's ochtends beter wakker te worden is 's avonds eigengemaakte chocolademelk met pure cacao en wat honing.In cacao zit nml een voorstof van dopamine in, waar je in de ochtend een hoge concentratie van moet hebben met een sativadominant soortje en dan komt het wel goed.

 

Ik drink nu al elke ochtend een glas melk met Nesquick (naast mn koffie en sinaasappelsap). Maar ik neem aan dat echte cacao beter is. Ga ik ook eens naar kijken.

 

 

Apotheker heb liever dat je met een receptje komt, want daar verdien die meer aan dan de verkoop van vitamine C en het klopt dat een teveel aan Vitamine C ook weer uitplast, vandaar ook dat je het iedere dag binnen moet krijgen en helaas moet ik zeggen dat de meeste mensen niet van rode peper houden.Rode peper & paprika bevat veel meer vitamine C dan een sinaasappel, kiwi, grapefruit.

 

Ik heb hier de veilige bovengrens vastgesteld door toxicoloog professor Aalt Bast

 

Veilige bovengrens:

 

vitamine A-3000 microgram/dag

vitamine D-50 microgram/dag

vitamine E-250 milligram/dag

vitamine B6-25 milligram/dag

foliumzuur- 1 milligram/dag (geldt alleen voor pillen)

vitamine C-2 gram/dag

 

Namaste :rolleyes:

 

Tnx man!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Elmanito

 

Ik heb wel eens gehoord dat je in deze tijd eigenlijk bijna geen vitamine c tekort kan krijgen. Omdat dat in heel veel conserveringsmiddelen zit. Of is dit een broodje aap verhaal. En volgens mij ging het dan om citroenzuur ofzo.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik blow opzich nu ook wel weer veel omdat mn eigen oogst klaar is

dus dat betekent ook dat ik smiddags 3/4 uur wakker word en als ik niet blow (wat zelden voorkomt)

dan ben ik de volgende dag zo 8 uur wakker,en ik rook vaak ook voordat ik pitten ga.

dus misschien een dagje proberen te stoppen met blowen,en anders minder werken dat is ook gezond voor je :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Ik heb wel eens gehoord dat je in deze tijd eigenlijk bijna geen vitamine c tekort kan krijgen. Omdat dat in heel veel conserveringsmiddelen zit.

 

Chronische vorm van scheurbuik komt meer voor dan je denkt.Niet in elk bewerkt voedingsproduct wordt vitamine C als E300 toegevoegd, vaak E330 (citroenzuur).Dit is een stuk goedkoper.

 

Namaste :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik blow opzich nu ook wel weer veel omdat mn eigen oogst klaar is

dus dat betekent ook dat ik smiddags 3/4 uur wakker word en als ik niet blow (wat zelden voorkomt)

dan ben ik de volgende dag zo 8 uur wakker,en ik rook vaak ook voordat ik pitten ga.

dus misschien een dagje proberen te stoppen met blowen,en anders minder werken dat is ook gezond voor je :rolleyes:

 

Zo lang slapen zou ik ook wel willen, maar zit er niet echt in :D Moet ook brood op de plank..

 

Er zijn genoeg dagen dat ik niet blow, maar dat zijn dagen dat ik niet werk en daar dus ook geen stress van heb. Het punt is dat ik het gewoon zwaar relaxt vind om wel te blowen. Het is niet dat ik "MOET" blowen, maar wanneer ik het niet doe, heb ik weer minder rust doordat ik dan meer stress heb. Dus dat is ook niet echt een optie.

 

Minder werken is geen optie zoals ik eerder al zei. Ik kan en wil niet minder werken. Lang verhaal.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet hoe je je voelt ik heb t ook als ik een joint rook voel ik me ook relax

als ik niet blow en ik zit tv te zien kan ik me niet focussen dus dan ben ik zeg maar druk in mn kop

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...