Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
P H donner

G-Grow verklikers

Recommended Posts

hoe zit dat eigenlijk met die muntjes?

pakken dieren zoals bijvoorbeeld de ekster dit ook niet op?

 

mvg :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommige van deze informatie zal handig zijn voor de nieuwere growers (waaronder ikzelf), dus even een boostje? Handig om dit al te beginnen tijdens de voorbereidingen =]

Share this post


Link to post
Share on other sites

bump!

 

Dit is vergeten leesvoer wat iedereen weer even goed in de oren moet knopen en ik doe er nog een schepje bovenop.

 

Ik steek altijd hele dunne takjes in de grond over een periode van een aantal meter zodat ze er ook niet overheen kunnen stappen en de takjes platen moeten trappen als ze naar de spot willen.

 

Ook visdraadjes is een goede, ben ze zelf ook tig keer tegen gekomen alleen ik zie telkens dat kwekers draad nemen van ongeveer 0,30mm (30 honderdste) Ik gebruik zelf gaaren, dit breekt als iemand er doorheen loopt en is onzichtbaar in een groene kleur. Nijlon draad zie je zitten. Er zijn van die camolijnen alleen vislijnen zijn gemaakt om niet snel te breken dus gebruik dun gaaren. En bevestig ze niet te vast zodat het breekt bij weerstand.

 

Doe vuilniszakken om je spullen heen die je op je spot hebt staan, nieuwsgierige mensen die je spot hebben ontdekt willen altijd alles zien dus zullen je spullen niet overslaan en de zak kapot scheuren om te zien dat je daar een emmer met kippemest heb staan en nog wat cocobricks.

Knoop de zakken wel zo dicht dat ze kapot moeten om erbij te komen. De vuilniszak fungeert tevens als camouflage.

 

Ik heb ook nog wel wat smerige boobytraps maar die zal ik maar niet vertellen :D

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die draaden moet je dan wel zo plaatsen dat er geen dier doorheen kan lopen.

 

Of het echt nodig is ligt ook aan waar je zit in Nederland, meer mensen meer kwekers meer rippers. De mooiste spots zijn plekken waar de bevolkingsdichtheid heel klein is, zo als hier in Drenthe. Growers zijn ook vaak lui, willen vaak te dicht bij waar ze wonen ipv een kwartier verder rijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik een ripper was had ik alles gevonden in mijn regio zonder twijfel en daar ben ik heel zeker van. Ik vind elk jaar spots van andere en zie dan ook de boobytraps die ze aanleggen met deze visdraden, er kan altijd een beest doorheen lopen maar die kans is zeer klein, een hert bijvoorbeeld ontwijkt deze aangebrachte draden en zal er onherroepelijk omheen lopen.

 

Het doel van de verklikkers is om te weten te komen of er ombevoegde op je spot zijn geweest. Het doel daarvan is weer dat je de keus maakt of je geen moeite meer in je spot steekt omwille van je eigen veiligheid omdat het ook politie kan zijn die de spot in de gaten houd.

 

Alleen wat ik me wel afvraag, een euromunt of portomonee zal niet werken bij nachtelijke bezoekers. Daarom ben ik ook meer van de draadjes en takjes in de grond.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alleen wat ik me wel afvraag, een euromunt of portomonee zal niet werken bij nachtelijke bezoekers. Daarom ben ik ook meer van de draadjes en takjes in de grond.

 

Greetz.

 

Je moet je planten natuurlijk niet op een homo ontmoetingsplek zetten :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ik een ripper was had ik alles gevonden in mijn regio zonder twijfel en daar ben ik heel zeker van. Ik vind elk jaar spots van andere en zie dan ook de boobytraps die ze aanleggen met deze visdraden, er kan altijd een beest doorheen lopen maar die kans is zeer klein, een hert bijvoorbeeld ontwijkt deze aangebrachte draden en zal er onherroepelijk omheen lopen.

 

Het doel van de verklikkers is om te weten te komen of er ombevoegde op je spot zijn geweest. Het doel daarvan is weer dat je de keus maakt of je geen moeite meer in je spot steekt omwille van je eigen veiligheid omdat het ook politie kan zijn die de spot in de gaten houd.

 

Alleen wat ik me wel afvraag, een euromunt of portomonee zal niet werken bij nachtelijke bezoekers. Daarom ben ik ook meer van de draadjes en takjes in de grond.

 

Greetz.

 

Ik ken het, kom ook wel veel plekken van andere lui tegen maar zijn toch altijd een beetje luie spots. Ik ben nog nooit een spot tegen gekomen 300 meter door onbegaanbaar terrein en dan nog 3 slootjes over als je snapt wat ik bedoel. Zijn altijd plekken die ik persoonlijk te makkelijk vind.

 

Het is dan nog lastig bepalen wie er op je spot geweest is, zoals je zelf al zegt jij komt ook spots tegen en laat ze met rust en dat doe ik ook. Zo zijn er natuurlijk ook andere lui die je met rust laten. Politie ben ik niet zo bang voor,kan me maar 3 nieuws artikelen herinneren waar in een grow werd gepakt van dit jaar. Als ze je spot toch al tegen komen wordt die gewoon meteen leeg gehaald zonder verder onderzoek omdat ze toch bijna nooit iemand te pakken krijgen , dat zeggen ze zelf in de media.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de grotere spots met 100+ planten worden maar al te graag in de gaten gehouden daarom blijf ik altijd onder dit aantal.

Vooral de maiskwekers onder ons moeten op hun hoede wezen want je bent bezig op andermans grondgebied, je bent dus bezig met het exploiteren van illegale praktijken op andermans grond, plus dat er bijkomt dat je eigendom hebt vernield om dit te kunnen doen.

Ook als er veel vegetatie is vernield in een bos, met name dure boompjes dan willen ze maar wat graan iemand pakken.

 

Maar het enige moment dat ze je kunnen pakken is op het moment van voorbereiden/aanplanten en het moment dat jij met je geoogste toppen loopt. In de tussentijd als je op je spot bent kunnen ze niks, je bent gewoon een passant net zo makkelijk.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de grotere spots met 100+ planten worden maar al te graag in de gaten gehouden daarom blijf ik altijd onder dit aantal.

Vooral de maiskwekers onder ons moeten op hun hoede wezen want je bent bezig op andermans grondgebied, je bent dus bezig met het exploiteren van illegale praktijken op andermans grond, plus dat er bijkomt dat je eigendom hebt vernield om dit te kunnen doen.

Ook als er veel vegetatie is vernield in een bos, met name dure boompjes dan willen ze maar wat graan iemand pakken.

 

Maar het enige moment dat ze je kunnen pakken is op het moment van voorbereiden/aanplanten en het moment dat jij met je geoogste toppen loopt. In de tussentijd als je op je spot bent kunnen ze niks, je bent gewoon een passant net zo makkelijk.

 

Greetz.

 

Ja of je spot moet midden op een plek zijn waar nooit iemand zou komen en dat je daar net bent tussen die planten.

Dan kunnen ze je wel oppakken toch ?/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Op pakken zullen ze je wel doen ,als je bij je verhaal blijft dat je ze gevonden hebt ,en voor de rest beroep je op je zwijgplicht .En daar blijf je bij . :dope:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken een verhaal van een mede kweker (uit eerste hand) die gepakt was.De beste man was meerdere keren gekiekt op zijn spot door een http://detectnu.home.../shop/p319.html die door staats bosbeheer was geplaatst. Er waren meerder aanklachten tegen hem, van het vernielen van planten tot het uit zetten van uitheemse soorten. Mijn Tip. Onderschat je tegenstander nooit :rtfm: ps. wisten jullie al dat er een vergoeding tegen over staat als Sannie een banner in je topic plaats? :innocent:

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om hoeveel planten ging dat dan PH? veel vernield dus om een spot te maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben altijd heel erg op mijn hoede als ik naar de spot ga, kijk ook altijd goed naar de bomen en dergelijke voor zo'n cameratjes...

 

wij hebben ook een imkerkap gekocht voor alle insecten maar ook voor het geval het toch eens moest gebeuren met zo'n cameraatje zijn onze hoofden niet zichtbaar!

 

en als ik er tocg eens eentje zie, heb ik weer een leuk cameraatje bij ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Een grow verklikker is van groot belang ,ik heb bijna 70 zaken grond er naartoe gebracht ,dus ik dacht vandaag ik ga eens kijken .Ik had een paar takken zo voor de toegangsweg neer gelegd dat ik het meteen kon zien ,en ja hoor zo lagen anders ,verder was op de spot bij de gaten net gedaan of er gegraven was volgens mijn ,ook dacht ik voet stappen te zien ,maar het kunnen ook oude zijn van mijn eigen ,maar ik doe er volgend jaar niks ,ik hou het wel in de gaten .Het was te mooi om waar te zijn ,zo zie je maar er lopen er meer rond die aan het speuren zijn .Ik denk dat het gevonden is en dat hij denkt laat hem maar growen en ik haal het weg ,dan moet hij vroeger opstaan ,ik ben niet gek :rofl .Zo dit geeft weer aan hoe belangrijk het is een verklikker te maken in wat voor vorm ook .Word vervolgd .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja...zeker slim...anders wordt het teveel een toevalstreffer als je wel succesvol afrondt, vooral als je wat meer plantjes zet...en het is echt een probleem begrijp ik, het rippen in NL...alhoewel ik hier laatst iemand een opmerking hoorde maken dat als hij zoiets zou tegenkomen, het ook zou rippen...zo zijn nou eenmaal teveel mensen helaas...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ja...zeker slim...anders wordt het teveel een toevalstreffer als je wel succesvol afrondt, vooral als je wat meer plantjes zet...en het is echt een probleem begrijp ik, het rippen in NL...alhoewel ik hier laatst iemand een opmerking hoorde maken dat als hij zoiets zou tegenkomen, het ook zou rippen...zo zijn nou eenmaal teveel mensen helaas...

inderdaad dat is heel jammer ,ik zou ook een keer gaan kijken maar rippen niet ,ik durf er dit jaar niks neer te zetten ,ik hou het in de gaten misschien het jaar erop weer .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is het daarom ook een idee om bijvoorbeeld bij elk bezoek een muts te dragen en andere kleding. Dus nooit 2 keer met dezelfde outfit en zonder herkenbaar gezicht in de nabijheid van je spot, zet je auto, brommer of fiets niet te dicht bij je spot want ook daar aan kan je herkend worden als één en dezelfde persoon.

 

@P H,

Wat is de vergoeding zoal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ideale manier van weten wie of wat er op je spot is geweest lijkt mij toch zelf een wildcamera plaatsen. Ik zat er vandaag eens naar te zoeken en het valt me 100% mee wat ze kosten. Je hebt ze al voor iets meer dan 100 euro, die maken niet de beste foto's maar lijkt me prima geschikt voor ons doel. Misschien niet iets voor elke plek maar als je een wat grotere plek hebt dan vind is het de investering wel waard. In andere tijden van het jaar kun je hem op een toekomstige plek ophangen om te kijken of er ook mensen komen. In de zomer tablet mee naar de spot om de SD kaart uit te lezen of op je telefoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad zat even te kijken en voor 70 a 75 euro heb je al een HD "Hunting Camera" bij AliExpress. Gevaar lijkt me wel dat je er zelf ook op staat en als de politie die camera met SD kaart dan vindt?

 

Of in ieder geval iets om rekening te houden dat je de kaart wist voor je vertrekt en dat je een aftocht hebt waarbij je niet zichtbaar bent op de camera. Misschen kun je ze ook wel aan zetten met de afstandsbediening.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan moet je natuurlijk van achter je camera naar je spot en in de tussentijd dat jij aanwezig bent een zak over de camera trekken en als je weg gaat er weer af, simpel als dat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, als het niet gaat met de afstandsbediening dan zou dat mogelijk ook een optie zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...