Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ska!

welke psychedelische planten binneshuis?

Recommended Posts

welke psychedelische planten kan ik binnenshuis planten?

Voor de raam bijvoorbeeld.

 

Blow Them!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salvia schijnt een makkelijk binnenplantje te zijn. Heb alleen geen idee waar ze nog te koop zijn. Azarius heeft een tijdje salvia stekjes verkocht, maar ze zijn al een poosje niet meer te bestellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

peyote en san pedro [lophophora williamsii en trichocereus pachanoi] :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Variant op de San Pedro, de Peruvian Torch, trichocereus peruvianus. Groeit sneller dan de San pedro (tot 30 cm per jaar dacht ik) en bevat over t algemeen meer mescaline dan de San Pedro. Ziet er uit als een San Pedro, maar met een blauwgrijze waas erover.

 

Paddo's (zijn toch planten denk he?)

 

tip: check erowid eens, hebben zowat alle psychedelische planten met soms veel, soms weinig info erbij. Voor het kweken van die planten zal je denk ik ergens anders moeten kijken, maar dan heb je in ieder geval al een hele lijst met opties :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salvia kun je ook gewoon bij het tuincentrum kopen hé!

 

Gewoon effe vragen naar Salvia :rolleyes: :D .

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tog wel en paddestoelen is een schimmel lekker he :rolleyes:

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

paddestoelen zijn idd een schimmel

 

 

 

De coca plant natuurlijk :D https://www.vreeken.nl/

 

klimmende blauwe winde ! Die maakt zaden die LSA bevatten, geeft een effect als LSD :rolleyes:

 

Tabaks plant ofcourse[ Nicotiana rustica bijvoorbeeld]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij het tuincentrum heb je "Salvia Officinalis" welke beter bekend staat als, salie...

 

Een heerlijk kruid dat gezond is om te verdampen of thee van te drinken. Het heeft een rustgevend effect op de longen. Bij verdampen vond ik er een licht effect aan zitten, vergelijkbaar met tabak.

 

Andere psychedelische plantjes die je binnen zou kunnen kweken zonder te veel tutsels zijn de cactussen natuurlijk... En als je ze er nog onder wil laten vallen, ik heb nu een paar tabaksplanten, dat groeit echt eh, harder dan kool...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Variant op de San Pedro, de Peruvian Torch, trichocereus peruvianus. Groeit sneller dan de San pedro (tot 30 cm per jaar dacht ik) en bevat over t algemeen meer mescaline dan de San Pedro. Ziet er uit als een San Pedro, maar met een blauwgrijze waas erover.

 

Je hebt zelfs San Pedro zonder stekels.... deze werken trouwens allemaal een beetje verschillend...

 

De actieve stoffen bij San Pedro zitten in de opperhuid... dus het buitenste en dat stukje er net onder.... best is deze in de lengte te snijden... laten drogen in de zon... tot je een korrelig poeder hebt.... beetje zand-achtig...

 

Deze wordt gebruikt om je plaats te kennen binnen het geheel/groep/universum... is een mannelijke energie (Spirit)

 

Dit is de snelst groeiende cactus ter wereld...en kan bijna overal groeien... laat een stuk San Pedro een jaar in de kast liggen... steek hem in de grond en geef hem wat water... en die zal weer beginnen groeien....

---

Peyote: er zijn maar weinig soorten die actief zijn... je moet zoeken naar mexicaanse versies ...

 

Deze leert meer over het ego van iemand... heb met deze weinig ervaring, alleen in cominatie met Ayahuasaca en San Pedro en Paddestoelen... dus een zuivere Peyote ervaring ontbreekt mij nog...

--------

Papaver is volgens mij ook goed achter het raam te groeien... Papaver somniforium....

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Papavers, tsjah, je moet toch wel héél veel zetten wil het wat worden hoor... Een paar m2 in de tuin kun je wel een mooi bolletje opium van maken... Maar dan moet je vroeg plantten en goed draineren!!! Waarschijnlijk doet een klein poly-tunneltje er overheen wonderen in het begin.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tog wel en paddestoelen is een schimmel lekker he :rolleyes:

 

groeten

 

skunkie

 

Dat het een schimmel is wist ik ook wel, maarehm, schimmels vallen onder micro-organismen dacht ik, is een paddo dan ook een micro-organisme of een plant bestaande uit micro-organismen? dat bedoel ik eigelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

De salvia stekjes van azarius zijn goed aan te raden, is een heel makkelijke plant om te kweken als ie eenmaal opgang is gekomen dan gaat ie ook niet snel dood.

ik had 3 jaar terug een paar stekjes gekocht bij azarius.

eentje was al een half jaar alleen een stengel zonder blad, had hem niet eens meer water gegeven, maar nu beginnen er weer blaadjes / zijscheuten aan te komen.

 

als je (mescaline) cactussen wilt kweken raad San Pedro / Peruvian Torch aan, deze zijn zeer makkelijk te kweken. je moet er alleen wel wat geduld voor hebben

die van mij zijn nou tussen 2 en 3 jaar oud en zijn nog maar iets van 5-6 cm. de groei gaat wel steeds sneller elk jaar.

Ik had ook een peyote growkit gekocht bij azarius maar die hielden het niet lang uit, ik denk dat de grond die erbij zat niet ideaal was voor deze cactusjes.

 

gallery_25794_9830_3218746.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...