Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Anesthesia in miniscrog

Recommended Posts

ik heb er voor gekozen om de blauwe en de warm-rode er samen in te laten zitten om de strekking een beetje in de klauwen te houden. Indica of haze is ook wel een verschil...

 

In het moedertentje hangt 2 x 110 watt, regelmatig worden deze dames ververst. Nou ja, regelmatig... de meesten zo om de 5-9 maanden.

 

Wat betreft de voeding in het moederhokje doe ik het bio-mineraal omdat ik ze lange tijd goed moet houden in hele kleine potjes (van een liter..), dat trekt je medium niet goed met alleen organisch. Maar ze krijgen naast af en toe een beetje BN Grond regelmatig een beetje klep, humuszuur, bac groei of melasse en een beetje bacto. Een keer per pak hem beet 2-3 weken spoel ik ze met enzymen. Verder is het momenteel ape droog dus minimale afzuiging en regelmatig sproeien.

 

Ook de anesthesia in scrog in 2 liter wordt biomineraal gevoed maar hier is het aandeel organisch een stuk hoger. Gisteren de laatste spray gehad, kon nog net.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey whazzup,

 

zelf doe ik ook altijd tot en met de 1ste a tweede week bloei wit licht met warm licht combineren maar dan nog

schieten ze enorm

 

in men moederkastje heb ik 2 x 18 watt met een 45 watt warmtelamp om de temp iets op te schroeven

inderdaad afzuiging minimaal.

het moedertje dat ik nu heb is al een 6 maanden oud en gaat nog goed

deze staat op royalty mix van plagron en gebruik ook de biologische lijn van plagron op de moeders

 

in het hok bezig met bio mineraal van plagron merk wel verschil tussen biologisch en mineraal

biologisch schieten ze toch iets minder

 

groeten Jahfya

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja dat ligt ook een beetje aan de grootte van de pot. Je geeft ze organisch gewoonweg minder voeding, in verhouding is de pot daarvoor veels te klein. Wellicht verwen je ze mineraal een beetje te veel, ietsje minder voeding wellicht? Vandaar ook mijn keuze bio-mineraal :wacko:

 

Bovendien: Ik heb 2 x 110 watt boven mijn moedertjes hangen, en in dat 60x40 kastje met de scrog ook 110 watt. Dat scheelt behoorlijk hoor!

 

Deze plant heeft een aantal maanden onder PL gestaan en is behoorlijk compact in de toppen. Ze ging vrijwel direct in bloei op 12/12 en ik verwacht eigenlijk (helaas) niet zoveel groei meer. Ze is ook een paar keer stevig getopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey whazzup

 

:wacko: in de micro/fluo hoek :specool

Leuk dat je hier ook even een verslagje maakt, schattig scrogje hoor...

leuke bezigheidstherapie :whistling

succes met je micro-kweekje, gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaaf zo die mini plantjes!

En wat zijn ze mooi!

 

We blijven je volgen!

 

Greetz

 

Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk verslag blijf effe tjekken :blink:

 

Helemaal lachen zijn die toppen die doorbloeien :wacko: snap niet dat die het gered hebben :specool

 

Heb je straks je eigen zadenbank met de sterkste soortjes :whistling :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou van die toppen staat er ook inmiddels nog maar ééntje, de rest heeft voortijdig het leven gelaten.

 

Effe een paar pics van gisteren

gallery_5211_9254_159830.jpg

gallery_5211_9254_162657.jpg

gallery_5211_9254_129292.jpg

gallery_5211_9254_108838.jpg

gallery_5211_9254_104230.jpg

gallery_5211_9254_113709.jpg

gallery_5211_9254_140849.jpg

gallery_5211_9254_92264.jpg

gallery_5211_9254_157277.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet eerlijk zeggen dat het boven verwachting gaat. 3 weken bloei achter de rug en de plant bloeit voorbeeldig. Natuurlijk is het net niet helemaal gevuld, daar had ik nog minimaal een weekje of 1,5-2 voor moeten groeien. Maar het is wel leuk om te zien dat het tot nu toe goed werkt. De toppen zitten 4-10 cm van de lampen af, kunnen er nog wel wat dichterbij.

 

Ik gebruik een experimentele biominerale voeding momenteel, een combinatie van zuiver minerale voeding en organische stimulators. Dat lijkt erg goed aan te slaan. Ach, genoeg geluld, oordeel zelf.

gallery_5211_9254_164489.jpg

gallery_5211_9254_239531.jpg

gallery_5211_9254_111861.jpg

gallery_5211_9254_276025.jpg

gallery_5211_9254_100378.jpg

gallery_5211_9254_211649.jpg

gallery_5211_9254_161456.jpg

gallery_5211_9254_55311.jpg

gallery_5211_9254_125440.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi hoor whazzup. Dat ziet er heel gezond uit. Het lijkt wel of je de blaadjes in de was hebt gezet. :wacko:

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat niet, maar ze zijn wel een aantal keren met Vital behandeld en dat geeft ook wel wat extra glans op gezonde bladeren. Op slechte bladeren zie je dat trouwens ook niet. Maar inderdaad, de blaadjes glimmen mooi en de planten zijn diep groen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik moet ook nog bladvoeding hebben,

waar kan ik die vital krijgen dan?

werkt biobizz evengoed denk je?

want die bladeren van jou zien er perfect uit hoor!

 

greetz lemonhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk niet dat ze het weggeven. Je zou eens een growshop kunnen proberen. Het is geen bladvoeding. Zoek eens op het forum of gebruik google. vital

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, sorry.

domme vraag eigenlijk.

ik moet bladvoeding hebben,

maar ik zal morgen ofzo even langs de growshop.

ik wil ook van die diepgroene glimmende bladeren,

veel plezier met de kweek nog :wacko:

 

greetz lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die donkere groene kleur is ook kenmerkend voor deze soort. Maar met gezonde voeding, een goed klimaat en op zijn beurt een regenbuitje gaan je bladeren zeker mooi blimmen. Het is niet zo moeilijk om bladeren erg groen te krijgen trouwns, voeg maar eens een drupje ijzer, stikstof en magnesium toe. Het gaat echter om de goede verhoudingen bij een voeding en substraat :wacko:

 

De voeding die ik nu gebruik bestaat uit een organische wortelstimulator, een hoog geconcentreerde minerale A+B met FK bloeibooster en een melasse booster met bloeistimulator. Voor aarde / veensubstraat werkt het erg eenvoudig: alles 1 ml/l, behalve de suikerbooster. Die is zo geconcentreerd dat 0,5-1ml/l voldoende is. Na het mengen hoef je eigenlijk niet meer af te zuren, dat is in de voeding reeds opgenomen.

 

Zoals jullie weten ben ik normaal een overtuigd organisch kweker, maar voor dzo'n kleine scrog in 2 liter substraat en moedertjes in 1 liter potjes is een mix best handig. Ik ga het gewoon een kans geven, want ik heb al goede resultaten gezien bij andere kwekers. De worstelstimulator en booster heb ik al eerder gebruikt en die werkten in ieder geval uitstekend.

 

Deze plant heeft natuurlijk een enorm lange veg tijd gehad en is nauwelijks meer gaan strekken in de bloei onder het koude licht.

post-5211-1261961155_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag zijn de twee bloeilampjes erin gegaan. Tot nu toe was het een mix van 4000K en 6500K, nu hangt er 2x2700K. Bij de pappas en de mammas hangt nu een mix 4000/6500K.

post-5211-1262222110_thumb.jpg

post-5211-1262222128_thumb.jpg

post-5211-1262222162_thumb.jpg

post-5211-1262222175_thumb.jpg

 

 

nummer 5...post-5211-1262222193_thumb.jpg

post-5211-1262222206_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super groen...

 

Hele mooie fotos,onwijs grapig zoń micro scrog

 

 

Groetje G.G

Edited by GodsGift

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey whazzup

 

ziet er erg mooi uit

 

je hebt een mooie en effectieve manier van scrogge.

ik ben al plus minus een 1.5 jaartje bezig om me hierin te verdiepen omdat dat naar mijn mening

één van DE manieren is om kweek met duo-fluor of pll te benaderen.

tot nu toe heb ik alleen ervaring met scrog op de soort CIaze, een produkt gemaakt door mij en nature

ik ben benaderd om de nieuwe duofluors van 2x80 uit te gaan proberen, met verslag natuurlijk.

toch ben ik van plan, ondanks dit soortje mijn kiddo is, om eens een ander soortje te gaan proberen.

waarschijnlijk met de plagronlijn

 

het zou nice zijn als je af en toe eens kwam checken

hoe meer info hoe beter :D

 

succes verder met je eigen kweekies

 

Jahfya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk hoor zo'n klein kweekje maar ga je hier ook kleine jointjes van draaie ? :D

 

Oh Master at work do the magic that you do so good

 

Buble :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D Ik zet alleen maar een plantje in een potje onder een paar lampjes en geef het wat voeding, verder niks! Heeeel saai. 1/2 ml A 1/2 ml B 1/2 ml C en 1/2 ml melasse booster.

 

@jahfya: ik volg de PL kweekjes hoor! die hebben me ook geinspireerd om het weer eens een keertje micro te doen. De scrog was nu niet zo spannend. Een moedertje plat leggen en op 12/12 zetten. De plant is nauwelijk meer gegroeid. Om het goed te doen moet je eerst het net lekker dicht laten groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé whazzup,

het is allemaal weer uitermate groen en kan zo in Madurodam bijgezet worden :D

 

Ik heb net weer het genot van een Anesthesia jointje mogen ervaren.

Blijf toch wel erg lekker spul :D

 

Maak er mooie toppen van!

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit man, wat een mooie planten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe dat mocht madurodam willen :D

 

Genoeg geluld :rolleyes:

 

Een brouwtje Humboldt Nutrients Mayan MycroZyme met een scheutje rietsuikermelasse, wat humic acid en kelp. Is al een mooi actief theetje na twee dagen ;)

post-5211-1262645799_thumb.jpg

post-5211-1262645811_thumb.jpg

 

Terugloopventiel nooit vergeten als je pomp lager staat!!!

post-5211-1262645820_thumb.jpg

 

En de Anesthesia. Paar bruine haartjes van de laatste keer sproeien afgelopen week, was gewoon nodig (meeldauw preventie)

post-5211-1262645833_thumb.jpg

post-5211-1262645845_thumb.jpg

post-5211-1262645861_thumb.jpg

post-5211-1262645872_thumb.jpg

post-5211-1262645889_thumb.jpg

post-5211-1262645902_thumb.jpg

post-5211-1262645916_thumb.jpg

post-5211-1262645930_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij heb je met poedersuiker liggen strooien

voor je de foto's hebt genomen gheheheh :rolleyes: :D

 

 

ziet er top uit hoop bij mij ook zo wordt

 

grtzz DH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...