Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Anesthesia in miniscrog

Recommended Posts

Zoals jullie wellicht wel weten heb ik een klein Ikea PS kastje staan voor voorgroei. Er hangt 110 watt PL in op 60x40, dat komt overeen met 460 watt/m2. Flink veel licht dus, met name voor de zaailingen. Verder geen bijzondere toestanden, een afzuiger met een filter er aan en een bodemverwarming met een klein verwarmingskabeltje.

gallery_5211_4302_10417.jpg

gallery_5211_4302_35048.jpg

gallery_5211_4302_4915.jpg

Ik heb er een 2300K en een 6500K lamp in zitten nu, de scrog staat net een dag of 7 op 12/12 en begint al flink te bloeien. Tweede 2300K lamp gaat er morgen in. Het plantje (Een Anesthesia 8) is een moedertje dat ik over had en eigenlijk niet weg wilde gooien :verrygood. Eerder heb ik al eens een AK47 auroflower in hetzelfde kastje laten afbloeien met wat LST.

 

Dit plantje heeft maaaanden in slechts een literpotje gestaan dus ene heel erg spannend wortelsysteem zal het niet worden, heb wel de wortels een beetje bijgeknipt en de plant verpot in een iets groter potje met wat Special Mix Light. Ze krijg momenteel BAC bloei en een klein beetje BN grond voor het opstarten. Uiteraard schimmeltjes en bacto en ingewaterd met wortelstimulator.

 

Het kastje is ook niet eens helemaal lichtdicht en eigenlijk niet zo heel erg geschikt voor bloeien, en ik weet zelfs niet of ze volledig zal mogen gaan afbloeien (kan het kastje in de tussentijd wel weer eens nodig hebben) maar toch vond ik het wel een leuk experimentje.

 

Heb een stukkie raster op maat geknipt en met 2 stokjes in een bakje gezet over de plant heen en toen rigoureus de plant platgebonden met clipjes. Nou was deze al een keer of 2 getopt en getrimd maar toch, het netje ligt aardig vol. De laatste keer nog een keertje gesprayed met Vital en kelp om de sluimerende meeldauw op afstand te houden en we zijn los.

post-5211-1260717797_thumb.jpg

post-5211-1260716989_thumb.jpg

post-5211-1260717026_thumb.jpg

post-5211-1260717049_thumb.jpg

Zal iedere week een korte update doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah leuk ook eens een geintje! Vind het wel geinig zulke topics, lekker kijken wat het gaat doen.

 

Wat me wel opvalt van de PL verlichting, is dat er bij meerdere PL opstellingen de rode steeltjes te voorschijn komen. Zou dat komen omdat het koud licht is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd whazzup

 

Munsternam kijk je ook even mee?

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat me wel opvalt van de PL verlichting, is dat er bij meerdere PL opstellingen de rode steeltjes te voorschijn komen. Zou dat komen omdat het koud licht is?

Gedeeltelijk, maar dat ligt ook ondermeer aan de lichtcyclus die ze krijgen, die van mij staan in de moedertent maar 4 uur donker. Het blauwe licht doe ik echt ook om ze lang klein te houden en dat is op lange termijn natuurlijk niet goed. Vandaar de mix blauw/warm nu en de geleidelijke overgang naar warm. Het is natuurlijk niet normaal om een snel groeiend plantje 8 maanden in semi-bonsai modus te houden :verrygood

 

Om de discussie over blauw licht niet nog een keer op te rakelen een documentje van LTO waarin goed beschreven wordt waarom ik dus graag onder blauw groei en niet onder rood. Maar te lang alleen onder blauw is uiteraard niet optimaal voor plantjes.

Kleurendeinvloedvangolflengtesophetgewas.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Whazzup,

Mooi project!

Ik ben benieuwd hoe het afloopt :verrygood

 

Ga je niet een beetje te snel met de rode buizen van start?

Als jij vanaf morgen alleen nog maar rood licht in het kastje hebt

en de planten nog twee weken doorgroeien wordt het een beetje krap qua ruimte.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat voor kids staan er naast dan?

kleine autoflowers ofzo?

ik vind het een erg leuk hobbykastje hoor, erg leuk gedaan.

zo is de ikea toch nog ergens goed voor hea :lol:

zijn die kapjes ook te krijgen in 2x 36 watt? daar ben naar opzoek maar kan ik nergens vinden...

hoeveel liter potjes gebruik je in die 1e foto's?

leuk topic, ik ga volgen...

 

greetz lemonhaze :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@torsti: ze staat al een week onder de gecombineerde lampen en ze mag van mij best wat groeien hoor! Net is nog niet vol en ik heb nog zat hoogte doordat ik de plank kan laten zakken. Het licht is intens genoeg. Ik wilde de overgang echter met een weekje wat geleidelijk maken.

 

hehe die kids.. tja dat is een ander verhaal! :verrygood

 

Ik heb wel eens verteld dat ik van Rich zijn bloeiende dane op het laatst, met ik geloof 9 weken bloei, er een paar stekken van genomen heb om te regenereren. Ze sloegen aan, maar gingen niet terug in de groei. Sterker nog, ze bloeiden gewoon door! Daar heb ik op het laatst dus maar gewoon een Anesthesia F1 man naast gezet. Met dit resultaat (da's overigens geen banaantje in de plant, dat is een mannelijk bloempje van de bestuiving :lol:):

post-5211-1260723051_thumb.jpg

post-5211-1260723075_thumb.jpg

post-5211-1260723100_thumb.jpg

post-5211-1260723129_thumb.jpg

post-5211-1260723148_thumb.jpg

 

tneon heeft ook 2 x 36 watt kapjes maar niet deze gesloten. Dit was volgens mij een primaklima.

 

Die eerste potjes zijn 1/2 liter potjes. Die staan daar aan het dripsysteem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben benieuwd whazzup

 

Munsternam kijk je ook even mee?

 

Grtz Guesswho?

 

zeker, ik ga dit volgen.

 

ik ga het zelf hierna ook proberen om anesthesia te scroggen.

 

ziet er mooi uit.

groeten munsterman

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een schatje :verrygood

Wel leuk zo'n micro scrog.

 

Succes ouwe,

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lëuk kästje, whäzzup :verrygood

 

Welke strain werd het ook al weer....?? Danesthesia toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: Danesthesia Ja zoiets. Zal wel niet op de markt komen, slechts 40 zaden beschikbaar :verrygood,

 

Ach ja, stel je nou toch voor.. een autoflowerende Anesthesia... Veel indica in de voorouders.. Heeft misschien toch wel zin om eens te kijken wat hier uit voorkomt. Die Dane was een reus, de print indrukwekkend, hij is erg stressbestendig en blijft goed in de bloei, geen herma eigenschappen waargenomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk hoor, bloeiende stekjes :lol:

als in alle zakjes ook echt zaad zit dan worden het vast wel meer zaadjes dan 40 stuks.

limited edition danesthesia. 10 euro per zaadje :lol:

wat een gek dr voor geeft hea, haha...

maar ziet er erg leuk uit, je pll kap past trouwens ook griezelig goed op je kast.

heb je die erop uitgezocht ofzo?

de gescroggede anesthesia dat word wel gewoon een wietje of is die ook bestemd voor zaad?

 

Greetz lemonhaze :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja die heb ik er echt op uitgezocht want een tneon 2 x 55 paste er helaas net door de hoekjes binnenin niet in en ik vond de ruimte die ik overhield te krap. Dus bovenop was een uitkomst. Uit de deksel heb ik een stuk gezaagd en op de randen, waar de kap rust, heb ik plat rubber afdichtingsstrip geplakt zodat het licht niet lekt. Verder heb ik gewoon bot een 125mm flens achter en op de zijkant gezet. Dat zou ik nou denk ik anders doen, via de onderkant een passief 125 mm gat, en wat extra gaten in de legplank met de bodemverwarming en de legplank waar de plantjes op staan, is het klimaat veel stabieler.

 

Een 2 x 36 kapje past er wél in maar geeft dan wat ongelijk licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach en als we dan toch bezig zijn een paar details

gallery_5211_9254_305441.jpg

gallery_5211_9254_69042.jpg

gallery_5211_9254_19918.jpg

gallery_5211_9254_232407.jpg

gallery_5211_9254_160909.jpg

 

En de Danesthesia :verrygood

gallery_5211_9254_66742.jpg

gallery_5211_9254_279834.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames nemen het net al aardig over, zien er weer prachtig groen

en gezond uit, zou zonde zijn als je dit scrogje niet kan afmaken.

 

Succes

 

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze waren in ieder geval erg bloeibereid en zullen denk ik niet meer zoveel groeien dat het net volkomt <_<

 

Lief he zo'n plantje in 2 liter :likken:

 

Dit is ook wel grappig om te zien: Links mamma skunk/afghaan, rechts dochter Anesthesia (pheno5)

gallery_5211_9254_69607.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi gedaan man dat kastje! Deze ga ik volgen! Succes <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi groen is niet lelijk. Evengoed nog niet zo makkelijk om ze mooi te houden in 1 liter <_<

Affijn, het gaat wel lekker

gallery_5211_9254_329416.jpg

gallery_5211_9254_3404.jpg

gallery_5211_9254_945581.jpg

gallery_5211_9254_368598.jpg

 

Danesthesia :likken:

gallery_5211_9254_1215560.jpg

 

En over groen gesproken..

gallery_5211_9254_476691.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Wazzup.

 

Je houd ze idd erg mooi groen.

ik zie net pas dat we met het zelfde wattage kweken, tof man.

ben erg benieuwd wat jij ermee doet <_<

 

houd je in de gaten.

 

 

Grtz, De pan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er heel mooi uit.

geef je ze nog speciale voeding ondertussen?

 

groeten munsterman

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi foto's hoor whazzup,

die planten op die laatste foto zien er wel heel mooi uit.

zie ik het nou goed dat je promotie hebt gemaakt??

moderator+ naar ADMIN, toe maar weer...

gefeliciteerd hoor,

danesthesia ziet er ook heerlijk uit.

kan niks anders zeggen dan dat het supergoed gaat!!

ik wou dat mij plantjes al zo groot waren..

 

greetz lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey whaazup

 

mooie scrog heb je in dat ene hokje hoor

 

de internodes liggen nog steeds mooi bij elkaar

zelf heb ben ik aant scroggen met een haze kruising

op het moment dat ze eerste wwek bloei ingaan schieten deze enorm

ik verhood de voeding wel wat om dit tegen te gaan maar desondanks hou ik dit niet echt tegen

 

heb je tips in deze ?

 

Groeten Jahfya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...