Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rapmaster

minderjarige openbaar blowen

Recommended Posts

Hey

 

een vriend van me kreeeg een boete omdat hij in het openbaar zat te blowen.

maar hij kreeg er niet bij te horen hoeveel de boete zou zijn, maar weten jullie

dit mischien? de agent zei dat de boete werd bepaald door de officier van justitie.

Hij is minderjarig.

en dit heeft tog niks te maken met een proces verbaal?

en krijgt ie ook een brief thuis met de vermelding van het strafbare feit of alleeen een acceptgiro?

 

Bvd

Share this post


Link to post
Share on other sites

En u bent?

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan mag je je even voorstellen in het 'wie is wie en wie is hoe' gedeelte van het forum :rofl

 

Enneh, denk dat je wel kans hebt dat de brief aan de ouders gericht zal worden, en qua boete heb ik geen idee van..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is hier in nederland ten strengste verboten om miderjarig te zijn. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

boete is ongeveer 65 euro,

mischien krijgt hij ook wel 10 uur taakstraf.

ik kon zelf kiezen tussen beiden.

was net 17 toen ik gepakt werd.

en stond in 1 van de brieven dat boetes betalen zo langzamerhand geen straf meer is omdat de jeugd steeds meer geld heeft.

hij moet dus erg veel moeite doen om een boete te krijgen, anders word het een taakstraf.

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 90 gekregen voor blowen in het openbaar

 

ze hadden er gebruik van harddrugs in he openbaar van gemaakt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de brief die jullie kregen over de boete, stond er ook bij dat het voor blowen was of alleeen een acceptgiro ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

iets te verbergen? :lol:

ik ben meerdere keren gepakt altijd mee weg gekomen. 1 keer een brief thuisgestuurd gekregen.

Waarin stond dat er in mijn vriendengroep wiet was aangetroffen. maar ja me ouders weten het al vanaf me 15e dat ik blow.

Maar volgens mij is het alleen verboden in het centrum en een straal van 100 meter erom heen.

 

grtz Japper

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe weggekomen dan:P?

In de brief die jullie kregen over de boete, stond er ook bij dat het voor blowen was of alleeen een acceptgiro ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zon vermoeden dat je met 'je vriend' jezelf bedoelt en dat je dus eigenlijk zelf minderjarig bent;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is moeilijk te zeggen wat er in de brief komt te staan. dit verschilt namelijk per gemeente. gewoon afwachten...

misschien is het gewoon handig om "je vriend" het "zijn" ouders te laten vertellen. het is vaak vervelender om het van iemand anders te moeten horen...

 

grtz Japper

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij is ook gewoon zelf zijn vriend, maar zoals ie al zegt is "zn vriend" minderjarig en zoals hij zelf waarschijnlijk ook wel weet mogen er geen minderjarigen zich meer aanmelden bij WF.

 

Just my 2 ct's

Share this post


Link to post
Share on other sites

@panjaabie: E90? Dat had je dus E90 kunnen schelen denk ik :lol:

Als ze je beboeten voor openbaar harddrugsgebruik, maar dat is niet wat je gedaan hebt (lijkt me aantoonbaar, als ze je gepakt hebben met een joint), hoef je die boete toch niet te betalen?

 

Topicstarter: Je hebt je nog niet voorgesteld B)

 

Ciao,

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is hier in nederland ten strengste verboten om miderjarig te zijn. :spliff:

 

Aah, in Nederland gangen alle minderjarigen aan de galg omdat ze minderjarig zijn? Kan ik wel in komen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon betalen, dan ben je dr vanaf... niet meer blowen op plekken waar veel manne in blauwe pakjes komen :spliff:

en als je minderjarig bent zou ik gewoon een beetje goed uitkijken,

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

:spliff: haha ben blijkbaar te oud, ik heb hiervan nog nooit gehoord.

sinds wanneer kun je gepakt worden voor het blowen in de buitenlucht?

zat afgelopen zomer nog in de tuin met de wijkagent te kletsen terwijl ik rustig een blowtje draaide en oprookte...

is het enkel tot een bepaalde leeftijd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je in je tuin rookt zullen ze je waarschijnlijk niet snel iets doen, maar als je gewoon in het openbaar rookt, waar andere mensen er 'last' van zouden kunnen hebben mag het waarschijnlijk niet. Nu goed, ik rook altijd in het openbaar(Belgie), op de fiets ofzo...en nog nooit last van politie gehad, maar die is er dan ook weer vrij weinig:p.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit ligt volgens mij sterk aan de situatie. Als je 's zomers in een park (met buitenconcertje of gewoon zomaar in t groene gras) lekker een blowtje opsteekt, gaat dat denk ik niet snel tot gezeik leiden. Als je echter met een stel jongeren ergens opzichtig (in de ogen van anderen) gaat zitten smoren midden in de stad, daarbij bankjes bezet houdend en dergelijke, trek je veel meer aandacht en hebben mensen last (niet alleen van de geur). Dat leidt sneller tot gedoe, het lijkt me typisch iets van gezond verstand gebruiken ter voorkoming van boetes, of je moet inderdaad de pech hebben een echte dienstklopper tegen het lijf te lopen. Regelmatig zie ik hier in Utrecht mensen blowend lands stadwachtjes drentelen, zonder dat dit problemen geeft voor de rokende medemens.

 

Afijn, allemaal ook maar een mening, wat niet eigenlijk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...