Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
gantjanator

Moeilijke vraag: Welk deel van een joint bevat meeste THC?

Recommended Posts

Langere tijd zit ik met de volgende vraag in mijn hoofd:

 

Stel dat je een joint rolt waarbij de wiet volledig egaal is verdeeld, en de joint recht gerold is,(géén cone dus), welk deel bevat dan de meeste THC? Het begin of het eind?

 

Hierover heb ik de volgende theoriëen opgesteld.:

 

Theorie 1

-Tijdens het roken van het begin krijg je meer THCbinnen omdat er door de verbranding warme lucht vrij komt. Hierdoor wordt ook, net als in een vaporizer, THC van de rest van het wiet (begin t/m tip) verdampt, en krijg je ook THC binnen die van wiet van halverwege de joint komt

 

Theorie 2

-Tijdens het roken van het eind van de joint (bij het tipje) krijg je meer THC binnen, omdat de THC tijdens het roken verdampt, en zich vervolgens verderop in het jointje afzet. Bij het roken van het einde krijg je dus meer THC binnen omdat de THC zich er heeft 'opgehoopt'.

 

Bekend is dat theorie 2 opgaat voor teer. Hierdoor bevat het laatste stuk van een sigaret meer teer dan het begin. Of dit voor THC ook het geval is weet ik echter niet. Misschien kunnen jullie mij er bij helpen om dit vraagstuk dat mij bezig houd op te lossen.

 

Groet,

 

Gantjan@tor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er dan niemand die hier iets over denkt? Je hoeft geen antwoord op de vraag te geven, maar gewoon te zeggen welke theorie je het aannemelijkst vind.

 

Ook als je ideeën hebt om het te testen moet je je ideeën spuien.

 

Grt,

 

N@tor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Theorie 3: Ieder trekje bevat evenveel % THC, namelijk het percentage dat je wiet heeft.

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk eerder 2 dan 1.

bepaalde verbrandingen zullen in een traject plaatsvinden,

dus zich ondertussen eerst weer afzetten om daarna weer verrookt te worden.

hoe hoger het kookpunt van de stof, hoe langer die in je joint zal blijven.

het laaste kookpunt van een cannabnoide is 38 graden.

 

 

zukiets denk ik,

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk het 2e. Iemand (dacht weetje) heeft de temp op verschillende afstanden van de brandende punt van je joint gemeten tijdens het trekken van de joint, en dat liet zien dat de temperatuur snel daalt. Dat betekent dat enkel maar de cannabinoiden met een lager kookpunt (38-60° schat ik) merkbaar verdampen uit de wiet voor de wiet verbrand. Rekeninghoudend met het feit dat thc zelfs in damp erg makkelijk plakt, is het dus aannemelijk dat een merkbaar deel blijft plakken in de joint tijdens het roken, wat je dus later weer mee oprookt.

 

Ik denk ook niet dat het veel verschil maakt of je conisch of recht rolt op dat vlak, bij conisch rollen heb ik toch de indruk dat ie sneller wegbrand (cm per minuut dan).

 

En @donjon: je zal nooit hetzelfde percentage als je wiet heeft kunnen oproken, aangezien er door de verbranding maar 40 tot 60% van de thc beschikbaar is. Met een verdamper krijg je waarschijnlijk zowat alle thc en cannabinoiden binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En @donjon: je zal nooit hetzelfde percentage als je wiet heeft kunnen oproken, aangezien er door de verbranding maar 40 tot 60% van de thc beschikbaar is. Met een verdamper krijg je waarschijnlijk zowat alle thc en cannabinoiden binnen.

kutvogel, het was eerder als een grapje bedoeld en niet als serieus onderbouwd antwoord.

zie de :rofl

 

:lol: :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Theorie 1.

 

En wel hierom, naarmate de joint verder brand wordt de temperatuur hoger waarbij meer THC wordt afgebroken, het is dan ook de bedoeling om een joint lekker koel te laten. Als de verbranding heter is verbrand je THC deels... Je gebruikt een joint als een verdamper, het gloeiende deel geeft verwarmde lucht die de THC verdampt...

 

Hoewel het effect van het laatste stukje misschien heftiger kan lijken, dit komt door de stoffen die er misschien anders in zitten of in andere verhoudingen. Dit merk je met een vaporizer ook, daar is het eerste dampje ook heel verschillend aan de laatste...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_7713_557_78797.jpg

 

dawasikja...

 

 

de temp loopt erg snel terug.

hoe verder je rookt hoe hoger de temp>?

mwah neej, die vuurkegel blijft net zo heet.

het afkoeltraject achter de kegel ook.

en je zit al weer snel op een graad of 50/60

 

Dus ik zie ondertussen weer het nodige neerslaan

voordat je het oprookt.

 

In het begin zul je meer zuren roken mss.

 

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook nog wel een theorie

 

Volgens mij ook 2 en wel hier om als ik me eerste suck neem en ik leg hem weg dan voel ik wel wat maar nie ech maar als ik het laatste stukje op rook ben ik ech wel naar another dimension :P :rofl :lol:

 

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ruik een wietforumtest!

 

Ene rook dag je de eerste helft van 6 joints op en volgende dag de andere helften.

 

Alleen dan nog een meetmanier vinden om je lijpheid te testen. :rofl

 

Overgins zet ik mijn geld in op theorie 2. Als ik zie hoe warm bijvoorbeeld een waterpijp moet zijn om de boel een beetje aan t roken te krijgen denk ik niet dat je met een paar trekken thc aan het verdampen bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabinoiden zijn inderdaad erg sticky, maar of er zoveel residu achterblijft dat de achterkant op een gegeven moment meer % THC zou bevatten dan de voorkant van de joint dat lijkt me zeer stug. Er gaat volgens mij een stuk meer verloren in de achterkant dan dat er achterblijft tijdens het oproken, meer dan 75% van de actieve bestandsdelen gaat verloren aan zijstroom rook, pyrolyse en slechte absorptie, van die 75% zou misschien nog geen 10% achterin je joint blijven zitten, gok ik..

 

Aangezien de achterkant van de joint heter is en de interval tussen het hijsen vaak hoger ligt verlies je nog meer aan pyrolyse en zijstroom rook en kan je die 10% aan cannabinoiden meteen weer afschrijven, als die al hoger lag als voorheen.. Lijkt mij toch echt dat de voorkant meer THC bevat, hoe minder blootstelling aan de hitte hoe meer cannabinoiden intact blijven, simpel gezegd..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er toch Cannalytics testen in omloop zijn en ALS de test niet gevoelig is voor andere stoffen dan zou je een joint een stukje kunnen roken en dan opdelen in secties en die secties testen...het zou boeiend zijn om te weten of de actieven zich ophopen...

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach en dan denk je dat je een moeilijke vraag stelt....

en dat is ook zo!!!

Gister is er in een laboratorium in wageningen over dit onderwerp gesproken,

en we kwamen er niet uit.

De test die Podenco voorstelt heb ik al een beetje in opstelling.(in mijn hoofd)

Tabak kan denk ik niet, dat wordt 1 blur.

dus een spliff.

of

een glazen buisje met wiet erin.

 

we denken verderz...

 

Deze test ligt in de lijn van een damp test die ik in mijn hoofd had,

het frisse van een eerste trekje heeft denk ik te maken met zuren en vluchtige stoffen,

de echte high's voor mijn gevoel.

hoe langer je dampt,

hoe aardser het wordt.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar het gaat om de vraag hoeveel je binnenkrijgt van het 1e en 2e deel, niet hoeveel er tijdens het roken achterblijft in de joint zelf, dat gaat toch een beetje moeilijk worden met een cannalytics test denk ik. Wil je een definitief antwoord krijgen zal je toch echt zoiets moeten doen zoals in dit volgende voorbeeld:

http://www.spectroscopynow.com/coi/cda/det...Id=4&page=1

 

Wel een grappige conclusie in dit artikel trouwens, moet hier ook worden meegenomen:

The rise in nicotine during smoking was attributed to filtration of the particulate phase of the smoke by the unsmoked portion of the cigarette, which became less as the cigarette was consumed, as well as to loading of the filter tip and greater release of volatiles as the wrapping paper was burnt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...