Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik ben een tijdje geleden begonnen met de bouw van een nieuw hokje. De bedoeling van dit hok is om zo kosten efficiënt mogelijk te draaien.

 

Ik had een plaats over langs een muur van een 270 cm bij 120 cm. Hierin heb ik het framewerk gemaakt.

Een hokje links en rechts van 120 cm diep x 100 cm breed. De oppervlakte voor de dames is echter 100x100.

die 20 cm gebruik ik voor de luchtinlaat.

De dames zelf staan in een "bak" gemaakt van vijvervolie waaronder isolatie is aangebracht.

 

Het idee hier achter is, omdat de hokken om en om gaan draaien, ik de warme lucht uit het hok wat aan is te gebruiken om het hok dat uit is te verwarmen. Tevens maak ik naar mijn idee dan ook meteen gebruik van de afgifte van co2 van het donkere hok om dit aan de dames onder de zon te geven.

 

 

De tweede dag heb ik na 18 uur de lampjes uitgezet en 6 uurtjes later ging de zon weer op. Handmatig weer wat vocht in de grond toegedient. Uiteraard de douchebeurt met bladvoeding hebben we niet vergeten.

 

Mijn zelfgemaakt luchtbevochtiger zorgt momenteel nog via de bodem inlaat voor de nodige mistbanken. In de toekomst wil ik hier een vaste aansluiting voor gaan maken net boven de deur zodat deze ook beter achter in het hok kan komen.

 

De kleintjes hebben het tot nu toe redelijk naar hun zin zo te zien en op een enkeling na zien ze er fris en mondig uit.

Vandaag zal ook de lamp na 18 uurtjes weer uitgaan. Morgen gaat de cyclus naar 12/12 en zal de 2e lamp er ook bij komen per kant. Dan zal ik binnen 4 dagen met de lampen gaan zakken tot zo'n 50 cm boven de dames.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood Nice hok just4fun!!!

Deze ga ik volgen, een echte bron aan inspiratie :rolleyes:

 

Grz broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie opstelling zo. Heb je leuk in elkaar "geknutseld" :verrygood .

 

succes,

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey wat heb jij daaar een mooie setup zeg !!!

 

helemaal geweldig gemaakt !! strak en netjes zo !!!

 

ben benieuwd naar de eventuele verschillen tussen de gladde en de hamerslag kappen maar 2 x 600 watt op een 1 x 1 kast ?? is dat niet wat over de top ?

 

We gaan hem lekker volgen !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
De afzuiging bestaat uit een 1500 m3 slakkenhuis afzuiging met een 3500 m3 canfilter

 

Tikfoutje?

Denk dat dit andersom moet zijn

 

Pas verder op met het gebruik van kroonsteentjes

Dat is niet echt gewenst en blijft een zwak punt in je bekabeling

Vind dat die rode kabel wel raar loopt hoor

Kon je die niet gewoon aan een andere kant uit de box laten komen?

Had je weer dat kroonsteentje gescheeld denk ik

 

Verder mooi gebouwd , strak werk hoor!

Succes deze ronde

 

Grtz guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke set up en ideale test opbouw! Al zal dat niet je uitgangspunt geweest zijn bij het bouwen :verrygood En ook netjes, veilig en verzorgd, ik mis alleen de foto van je schakelbord.

Er is echt 1 ding dat eventuele verschillen kan veroorzaken en dat is de temperatuur. Die is overdag hoger dan 's nachts, dus het hokje dat overdag aan staat zal het warmer krijgen dan degene die 's nachts draait. Maar ik denk eerlijk gezegd dat dat wel miereneuken is en wel los zal lopen.....

En waar ga je met de afgezogen lucht naartoe als die uit het tweede hokje komt?

En kroonsteentjes zijn inderdaad niet echt bevorderlijk, maar als je de dikste uitvoering neemt en zorgvuldig te werk gaat zijn ze wel veilig. Ik zou ze alleen nooit in dezelfde ruimte als de dames willen hebben, maar dat is bij jou ook niet het geval voor zover ik gezien heb, op de kappen na maar daar zitten ze standaard op....

 

Succes met de dames en hou ze groen :rolleyes:

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die rode kabel loopt standaard daar uit die box. daar verander ik ook niks meer aan.

 

De kroonsteentjes zijn idd al vervangen door doorverbinders die met een krimpkous zijn afgedicht. Daar houd ik ook niet zo van.

De enige kroonsteentjes die ik nog bij de electronica heb zitten is voor de doorverbindingen van de aarde bij de VSA's.

 

De afzuiger is 1500 kuub. strakjes als 1 hok aan is, houd deze dat makkelijk bij. De filter is 3500 kuub en dit gewoon ivm de overcapaciteit dat ik deze niet zo vaak hoef te verwisselen gezien de plaats en het werk wat nodig is om deze te vervangen.

 

Beide hokjes worden constant gelijktijdig afgezogen. dag en nacht.

 

Groetjes Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit. Leuke opzet, het zelfde idee heb ik ook, en ga ook 2 ruimtes naast elkaar maken en op de 12 uur schakelen !

Hou je in de gaten !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, mooie setup heb je daar Just4Fun !!

Had het nog nooit eerder gezien :rolleyes:

 

Dat je gewas je veel 'fun' mag bezorgen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee beter zo zonder kroonsteen

Die kabel had je makkelijk kunnen verleggen dmv een gaatje boren aan de juiste kans van de box

Gelijk een nieuw stukje snoer eraan , ben je ook van je las verbinding af

Ach , heb je als je wilt nog wat te fine tunen de volgende ronde

 

Maar als je maar 1500 m3 afzuigt heb je dan niet een slecht werkend filter?

Ik heb begrepen als je het filter niet 100% benut je kans hebt op geur lekkage

 

Ook snap ik het verhaal van je filter vervangen niet zo goed

Hoe bedoel je dat precies?

Je vervangt hem toch elk jaar ? ongeacht de grootte

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kast man! :verrygood ben benieuwd hoeveel moois daar uitkomt :rolleyes:

 

grtzz

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

super mooie kast :verrygood

ziet er gelikt uit man.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er is echt 1 ding dat eventuele verschillen kan veroorzaken en dat is de temperatuur. Die is overdag hoger dan 's nachts, dus het hokje dat overdag aan staat zal het warmer krijgen dan degene die 's nachts draait.

Hier zat ik ook aan te denken? Werk je met een thermostaat J4F? Ga je dit überhaupt wel regelen, of laat je het lekker zoals het is?

Echt een klasse projectje zo, ben zeer benieuwd!

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar als je maar 1500 m3 afzuigt heb je dan niet een slecht werkend filter?

Ik heb begrepen als je het filter niet 100% benut je kans hebt op geur lekkage

 

Indien de capaciteit van je filter kleiner is dan je afzuiger worden niet alle luchtjes gefilterd. Mijn filter heeft meer capaciteit dan dat ik er door heen kan zuigen. Dat wil dan zeggen dat mijn filter veel minder snel verzadigd is dan wanneer ik een gelijke capaciteit zou gebruiken. Normaal kun je ongeveer een run of 4 doen met je filter, op deze manier kan ik er meer doen zelfs.

Om de filter te vervangen moet ik namelijk een gedeelte van de electronica weghalen vanwege ruimte gebrek. Dit wil ik dus niet iedere 4 maanden gaan doen.

 

 

Werk je met een thermostaat J4F? Ga je dit überhaupt wel regelen, of laat je het lekker zoals het is?

Nee, geen thermostaat. Volgens metingen van de lege proefrondes was de temp in het "aan" hok rond de 28 graden en 24 graden in het "uit" hokje. Op het moment van wisseling was dit precies anders om, dus ook in de nacht.

Het minime verschil van de nacht kan ik opvangen door de circulatie afzuiging van het hok wat 's nachts aan is iets harder te laten lopen dan de andere. Zodoende kan ik de temperatuur van het "uit" hokje 1 a 2 graden laten varieren.

Ik zuig lucht aan vanuit de ruimte. Deze lucht loopt door meerdere ruimtes, zodoende dat het vrij stabiel allemaal is.

 

Of alles naar plan gaat lopen is nog even afwachten natuurlijk, maar ik houd jullie op de hoogte.

 

Groetjes Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, even een kleine update.

 

Mijn temperatuur blijft mooi constant. Een 27,4 graden onder de hoogte zon en een 22,1 graden in het donker.

LV momenteel van rond de 75%.

 

Gistermorgen om 10 uur heeft het linkerhok het begin van de eerste 12 uur cyclus gemaakt en gisteravond om 22 uur het rechter hok. De dametjes die het donker in gaan hebben krijgen nog een douche met Vita-min bladvoeding van Plagron voor de eerste paar dagen. Daarna moeten ze het zelf maar gaan zoeken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames beginnen nu duidelijk te groeien. Ze mogen uiteraard nog we een stuk voller worden, maar wij zijn pas een paar dagen onderweg.

Ik vind ze alleen een verdacht lichte kleur hebben. Ik heb ze voor de zekerheid gisteren in hun water een beetje bloei en groeivoeding gedaan. 2 ml bac groei en 2 ml bac bloei in 5 liter water.

 

De lampen zijn nu allemaal aan en de lamp hangt op een 60 cm boven de dames. De temp met zon is rond de 29 graden en 20 met de zon uit. De LV varieert van zon uit 70% tot 55% met zon aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 Daagjes bloei alweer. De dames worden gelukkig al wat donkerder nadat ze wat voeding hadden gekregen.

 

sommige dames hebben alleen de uiteinden van de bladeren die geel zijn. Het laatste puntje zeg maar. Zou dit een voeding te veel zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, wat dacht jij dan...... :tu , die hebben het beter dan mijn eigen vrouw B)

 

Greetz Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze leest toch niet stiekem mee he? Zoals dat bij Ert en Henkie het geval is B) :tu

zijn er dalijk nog mensen die op de bank moeten slapen............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, we zitten nu op een kleine 9 dagen. De hokjes beginnen dicht te groeien. Ik denk (hoop) dat het allemaal nog iets voller gaat worden voordat ze stoppen met groeien.

 

Ze zijn nu zo'n 30 cm hoog met de nodes lekker dicht op elkaar. Zo'n 2 cm ertussen.

 

De gele puntjes zijn ook gestaag aan het verdwijnen en een mooie donker groene kleur verschijnt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

11 dagen bloei. Het hokje begint lekker vol te worden en er is ook al goed beginnende topjes vorming.

 

De gele kleur op de bladeren is zo goed als verdwenen (op de onderste blaadjes na, maar die zullen niet meer veranderen)

en een mooie donkergroene kleur verschijnt.

 

Valt op dat de middelste rijen de dames groter zijn dan die langs de randen. Zou het licht niet ver genoeg komen?

 

Verder is de temperatuur nog mooi constant. een 27 graden met licht en een 21 graden in donker. Heb wel in de voorruimte waar de lucht word aangezogen een kachel moeten zetten anders kwam de nacht temperatuur net onder de 19 graden. Dus voor de zekerheid.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hye Just4fun :rofl

 

Allereerst mooie kasten en een goed uitgedacht systeem.

Hoe groot zijn de afmetingen van elke kast?

Staan allebei de circulatie fans constant aan?

Heb je ergens een beschrijving hoe je die mistmaker hebt gemaakt?

 

Mijn volgende kast word ook op dit principe :lol: Je kan zelfs in een koude ruimte draaien dan bijv schuurtje ofzo

Ik vind het alleen jammer dat je geen filters in de kasten heb hangen en bijv op het riool, kruipruimte of wat dan ook afblaas :P Tenminste dat is mijn idee om te doen.

 

Gr Irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...