Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

hallo,

 

Hebben jullie dat ook wel eens, dat je een zaadje vind tussen je wiet die je in de koffieshop (ofzo) koopt?

Ik wel ik had er in de loop der jaren 9 opgespaard en het leek me dit jaar leuk om eens te kijken wat daar nou uitkomt.

Nu dat was een verrassing van de 9 zaadjes kiemden er 4 uit en die heb ik na verloop van tijd buiten in de volle grond gezet.

 

resultaat 3 mooie dames en een dame die niet spoort, vanaf heb begin liep deze plant al voorop met groeien en hij is nu al 3 meter 54 hoog.

ik hoop dat hij niet veel verder meer gaat groeien want dan gaat het echt op een boompje lijken.

 

Heeft iemand enig idee hoe dit komt? ligt het aan de soort of is het een (mongooltje) hij zit wel vol met nu nog kleine topjes maar je ziet ze met de dag dikker worden.

 

Foto-C6DW43CH-D.jpg

 

Foto-UFGKZLXW-D.jpg

 

Foto-IRIFKTLA-D.jpg

 

Foto-4HBAZKV8-D.jpg

 

Foto-VXIV6EIF-D.jpg

 

Foto-PSTSDUGU-D.jpg

 

Foto-RY7PIBXP-D.jpg

 

Foto-JPWOFZ4A-D.jpg

 

Foto-SSCDSOFQ-D.jpg

 

Foto-4HBAZKV8-D.jpg

 

Foto-7JVND8LW-D.jpg

 

Foto-KRW8OIV3-D.jpg

 

Foto-HCEEM7JB-D.jpg

 

Foto-PCMUQIO4-D.jpg

 

Foto-XSFIVYY7-D.jpg

 

Foto-QOCOJHNR-D.jpg

 

 

 

update volgt nog

 

De Boompjeskweker

Edited by bimbam954

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt wel veel geluk dat je 4 dames hebt dan.

De hoogte van een plant hangt inderdaad van de soort af.

Indica's blijven kleiner, en sativa's hebben de neiging groter te worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Sativa zal waarschijnlijk wel een Hazesoortje zijn en die gaan voorlopig niet bloeien. :)

 

Namaste :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, ja zeker een sativ

 

Hoi, ja die grote heeft vooral sativa-genen.

Duidelijk te zien aan de fijnere,smallere bladeren en langere internodiën.

 

serreke

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hele buurt kan zien wanneer ze kunnen oogsten :P

 

Als er nog geen toppen inzitten gaat ie nog flink doorgroeien, ik zou haar maar eens proberen te ondersteuen. Voor je het weet knakt je hoofdtop eraf.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Welke hoofdtop? Jammer maar die komt niet meer klaar (als het al de bedoeling was). :P

ja eigenlijk wel hahaha, maar er zitten al kleine topjes in hoor. dus ik hoop dat hij nog een beetje dikker word. het was meer een probeerseltje. maar alles wat er af komt is meegenomen toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga voor Thai o.i.d.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De hele buurt kan zien wanneer ze kunnen oogsten :P

 

Als er nog geen toppen inzitten gaat ie nog flink doorgroeien, ik zou haar maar eens proberen te ondersteuen. Voor je het weet knakt je hoofdtop eraf.

 

ik heb er dikke elektriciteitsbuizen naast staan, die buigen lekker mee met de wind maar breken niet. gisteren met de storm wel bang voor breuk maar niks aan de hand gelukkig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja eigenlijk wel hahaha, maar er zitten al kleine topjes in hoor. dus ik hoop dat hij nog een beetje dikker word. het was meer een probeerseltje. maar alles wat er af komt is meegenomen toch?

 

Wow ik ging even te snel met mijn deprimerende opmerking. Ik zie nu dat er wel al mooie topvorming is. Dacht dat er nog niks op zat. :P

 

Ik hoop dat ze lekker doorpakken en dat het weer mee gaat zitten. En anders lekkere hasj maken toch :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan zeer goed, ondertussen heb ik maar wat beveiliging geplaatst wegens overmatig veel interesse van wat buren en voorbijgangers.

een bewegingsensor en een bouwlamp van 1000 watt aan de dakgoot, een webcam die bij beweging begint te filmen en de film gelijk doormailt naar mijn gsm en pc, een infrarood camera boven achter het raam. die constant filmt, en heb overal bijna onzichtbare draadjes gespannen (ook bij de buren(met toestemming))die met microswitches verbonden zijn aan een bel bij mij achter in de tuin en in de slaapkamer, plus de hond van de buren. mocht het alarm afgaan s'nachts dan zullen de buren nog wel wakker worden van een of twee harde knallen. (heb de buren wel moeten beloven dat ik de rotzooi die de knallen veroorzaakt weer zelf op zal ruimen haha)

 

hier nog wat foto's van vandaag

 

 

Foto-7IXWJARC-D.jpg

 

Foto-EVIWITQ3-D.jpg

 

Foto-OHWLXIDL-D.jpg

 

Foto-H3PT888H-D.jpg

 

Foto-KAYSU8CP-D.jpg

 

Foto-RTCZQXOD-D.jpg

 

Foto-BDVIELXO-D.jpg

 

Foto-EYCCRJCZ-D.jpg

 

Foto-KMAAGMWP-D.jpg

 

 

Wordt vervolgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik houd het ook op thai! had vorig jaar een paar bij een kennis staan zagen er net zo uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Thai kan je vergeten, tenzij het Thai-skunk is, maar pure Thai gaat veel later bloeien.

Kan je de geur beschrijven?????

 

Namaste <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt op een hybride plant, lengte en internode afstand (zeker bovenin) lijken op een sativa plant.

De bladeren zijn echter te breed voor Sativa dus daarmee denk je aan Indica's.

 

Al met al lijkt het daardoor om een hybride soortje te gaan denk ik (just my 2 cents <_<

 

Het is in ieder geval een mooie grote plant!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thai kan je vergeten, tenzij het Thai-skunk is, maar pure Thai gaat veel later bloeien.

Kan je de geur beschrijven?????

 

Namaste <_<

 

Ja het ruikt naar heerlijke haze die andere planten meer naar gewoon wiet. heb wel een grote neus maar die werkt niet bijzonder hahaha

en zoveel ervaring met kweken heb ik ook niet helaas. maar haze pik ik er wel uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Misschien is het de Thai Highflyer, een kruising tussen Thai x Durban, maar dit is een aardig oud soortje van de Sativa Seedbank.

Je hebt er wel zaad in, want iemand heeft met zijn pollen lopen waaieren of heb jij een mannetje in de tuin????

 

Namaste <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

 

Inderdaad het is dat jij me er op wijst, heb alles nog eens goed bekeken en klopt, er zit wat zaad in.

de buren 3 huizen verderop hebben er ook wat staan maar dat zijn ook dames. dus waar dit nu vandaan komt?

 

heb nu wel weer gelijk wat zaad voor volgend jaar dat wel, maar ben er toch niet zo blij mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

dudee:D

zulke planten had ik ook 2 jaar terug van tussen de 2.50 en 3.50 20 planten alleenze waren bevrucht helaas was onbekend zaad:(

ik vroeg het me toen ook al af en heb nooit het soort geweten maar ik dacht wel iets met indicia

 

maar in iedergeval ik zou ze goed verzorgen bloei voeding geven en na checke op toprot

want misschien is het een binnensoort dus....

en je hebt waarschijnlijk een gigantisch opbrengt voor 4 planten kk vet(H)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow!

 

die zijn inderdaad lekker aan de lengte...

 

...hallo buurman !... <_<

 

grtn

anfaenger

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inderdaad het is dat jij me er op wijst, heb alles nog eens goed bekeken en klopt, er zit wat zaad in.

de buren 3 huizen verderop hebben er ook wat staan maar dat zijn ook dames. dus waar dit nu vandaan komt?

 

heb nu wel weer gelijk wat zaad voor volgend jaar dat wel, maar ben er toch niet zo blij mee

 

Je hebt niet toevallig ergens een paar balletjes aan een van de planten? Met zaad uit coffeeshopwiet is de kans op herma's vaak wat groter. Als ik jou was zou ik ze eens goed controleren. Zou zonde zijn als je een herma over het hoofd ziet

 

 

Planten zien er verder goed uit. Die lange past mooi in het "wie heeft de hoogste wietboom"-topic. Ik lees dat je ze goed tegen die ellendige rippers hebt beveiligd, die zullen als ze verstandig zijn niet komen. Nu alleen nog een warme en zonnige herfst...

 

groet,

 

NLKempic

Share this post


Link to post
Share on other sites

17 jaar geleden had ik zoiets ook in mijn tuin, mexican sativa van sensi.

Een stam zo dik als je onderarm, die heb ik nog jaren bewaard.

Ik hoop voor je dat het weer nog een maandje zo mooi blijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je hebt niet toevallig ergens een paar balletjes aan een van de planten? Met zaad uit coffeeshopwiet is de kans op herma's vaak wat groter. Als ik jou was zou ik ze eens goed controleren. Zou zonde zijn als je een herma over het hoofd ziet

 

 

Planten zien er verder goed uit. Die lange past mooi in het "wie heeft de hoogste wietboom"-topic. Ik lees dat je ze goed tegen die ellendige rippers hebt beveiligd, die zullen als ze verstandig zijn niet komen. Nu alleen nog een warme en zonnige herfst...

 

groet,

 

NLKempic

 

er zitten bij sommige takken inderdaad zaadbolletjes onder tegen de bloem aan, heb er eentje afgeplukt en open gemaakt en daar zit een zaadje in.

Wat kan ik nu het beste doen, of wat zijn herma's? ben al hier op zoek geweest maar niet echt een oplossing gevonden.

 

Thnx,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

 

weer even een update.

Zoals jullie zien gaan de plantjes geweldig, had eerst nog het vermoeden dat de grootste plant (3.60 meter) een herma ging worden maar gelukkig is dit niet het geval. hij ruikt heel zoetig (toch waarschijnlijk haze?) volgens een kenner. de derde plant heeft lekker dikke toppen en staat wit van de poedersuiker

 

Dus er zijn nu twee planten waarvan de haartjes gaan verkleuren naar oranje/bruin. ik heb ook hier op het forum zitten lezen wanneer je nu het beste kan gaan oogsten.

ik vond het verhaal van de Trichomes het meest aannemelijk en heb op marktplaats een microscoop gekocht voor 5 euro en ben gaan onderzoeken.

zolang het weer nog redelijk blijft laat ik ze nog even staan omdat de planten er nog heel groen uitzien, geen gele bladeren enzo.

maar eind van deze week gaat de (zaag) erin. de andere twee planten lopen iets achter dus die laat ik nog even staan. desnoods ga ik die afdekken met een plastic dakje om er toch nog zoveel mogelijk rendement uit te halen.

 

gallery_23581_8810_749317.jpg

 

gallery_23581_8810_1160827.jpg

 

gallery_23581_8810_985857.jpg

 

gallery_23581_8810_197692.jpg

 

gallery_23581_8810_1416122.jpg

 

gallery_23581_8810_1849723.jpg

 

gallery_23581_8810_1611064.jpg

 

gallery_23581_8810_1591480.jpg

 

Als iemand nog suggesties heeft of op en aanmerkingen hoor ik het graag, tot de volgende keer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is pas een boom!!

 

succes met knippen..

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...