Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Syldy

1 van ons plantje is omgevallen.. Helppp!

Recommended Posts

Hallo mensen,

 

Onze "lieftallige" poes heeft ons plantje omver gewerkt! Wss is ze ergens van geschrokken, of zat ze ergens achteraan. Jullie begrijpen wel dat ze nu op MP staat, en dat we het bod van de Chinees serieus overwegen :D :)

 

Maar ff terzake weer.. Hij lag dus helemaal om.. Plantje is ongeveer 80cm, en was al lekker aant bloeien. Nu hebben we hem terug rechtgezet, maar lijkt het niet beter te worden. Vooral 1 grote tak met mooie topjes heeft het zwaar te verduren.. Hebben geen idee of die het nog gaat redden, maar t ziet er somber uit voor ons :wave:

Nu willen we eigenlijk weten, of we nog kunnen stekken.. Dan kunnen we er mss nog een mooi plantje uithalen, want groeien deed ze graag hoor!!

 

Alvast thnx voor de tips!

 

Groetjes Syldy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijdens bloei kun je niet echt meer stekken,tenzij je haar ze weer 18 uur licht kunt geven.

maar dat is rompslomp en zal nagenoeg falen :)

probeer de plant te spalken en er extra aarde op te gooien en dan watergeven :wave:

hoop dat het goedkomt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken gaat niet lukken nee,maar omgevallen(80cm)dat is toch niet zo'n probleem :) Of alle aarde moet uit de pot zijn geweest en/of je plant vertrapt,anders zou ik me niet zo'n zorgen maken,als ik wel eens zie hoe mensen hun planten mishandelen(waaronder ikzelf) :wave:

Foto mss?

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken lukt wel hoor, als je je stekken veel TLC (tender loving care) geeft, dan kan je de genetica van je plantje redden.

 

Hier zie je een mooi voorbeeldje door ASGrow, die stekken heeft gemaakt van een plant die 7-8 weken in bloei stond.

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi,

 

Thnx voor de tips!

 

Ik heb de plant gelijk rechtgezet met een draadje. Ze is echt helemaal uit dr fatsoen.. Daarna idd aarde erbij, en wat water.. Dus denk dat ik het dan wel goed gedaan heb??

1 tak hangt "ondersteboven".. Weet niet of het goed gaat komen met die tak.. Kunnen we die eraf trekken, om moeten we t laten zitten?

En wanneer zouden wij verbetering moeten zien aan ons vrouwtje??

 

En weet niet hoe ik hier foto's moet neerzetten :) Ben al eens aan de gang geweest..

 

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook een kat die me bak omgooide met een lowryder erin het was nog de beste ook.

 

had hem snel uit de hoop aarde gegraven aarde er weer in en hij bleef het gelukkig doen.

 

als die geknakt is kan je hem toch een beetje verbinden?

 

vr gr karpertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon goed ondersteunen met bamboe (zo diep mogelijk in de aarde) en de takken niet buigen of knakken maar zo recht mogelijk houden.

Eventueel voeden met een spray op de bladeren, opletten dat je daarbij de toppen niet "voedt" want dat zal je terugproeven in je wietje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en vooral GEEN water op de stam.

zo te horen heeft 1 van de wortels een flinke dreun gehad,

houd het dus droog om de stam ivm wortelrot.

groetels Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
en vooral GEEN water op de stam.

yep inderdaad, vergeten te melden :)

daarvan kan die gaan rotten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad de op zijn kop gebogen tak gewoon aan bamboe bevestigen met een veter of elastiek.

Dan kunnen de gekneusde sap-aders herstellen,duurt bij goede omstandigheden weekje ongeveer. :)

Spalken werkt bij geknakte/verbogen takken goed.

stekken is moeilijk voor een beginner,maar bekijk de info op het forum even :(

Er zijn hier echt veel slimme mensen :D ,altijd tijd om te leren,hoe meer je weet hoe minder je weet :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi,

 

T gaat niet zo lekker met de plant.. Hij bloeit nog wel, maar de haartjes zijn al bruin aant worden, en de topjes nog niet groot.

Ook is 1 groot blad bruin aant worden.. Had ergens gelezen dat dat het einde van het bloeiproces zou zijn??

 

Groeien de toppen nog door, naarmate ze bruin worden?? En we moeten ze knippen als ongeveer 75% van de topjes bruin zijn hé?

 

Groetjes Syldy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...