Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kitefreak

Test:Regelbare Lumatek 600watt EVSA

Recommended Posts

Gisteren de planten maar eens wat water gegeven.2ltr met enzymen en wortelstimulator had ik aangemaakt.Hesi wortelcomplex voor de stress van de hitte deze week! ;) In totaal 1,2ltr verdeeld onder de planten,dus gemiddeld 100ml per plant............wat geef ik toch een weinig water :rolleyes:

Vandaag staat de lamp een week op 12/12.Ik had gehoopt dat de dames iets meer de hoogte in zouden gaan,maar de groei is er nog niet uit.Veel onderling verschil in hoogte is er niet.Alle planten hebben ongeveer een lengte van+/-32cm :rolleyes: Voordat ze vanmorgen hun weekelijkse douche kregen,en op de foto gingen,heb ik de grondtemperatuur even gemeten :rolleyes: Tussen de 26,1°C en 27,3°C en dat met een zeiltje erop :rolleyes: Het zal allemaal wel,ik vind de planten er in ieder geval mooi en fris uitzien.

gallery_9147_8115_1080854.jpg

gallery_9147_8115_472325.jpg

gallery_9147_8115_1278020.jpg

Eerdaags zal de Lv ingesteld worden op 50/55%.Er zullen eerst wat bloeiverschijnselen moeten optreden.Uiteraard heb ik de logger weer uitgelezen en er een printscreen van gemaakt.Daarmee wil ik deze ronde afsluiten.

gallery_9147_8115_140194.jpg

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) niemand.

Gisteren heb ik de Lv ingesteld op 50/55%.De groei is er al aardig uit,de planten hebben een lengte van +/-40 cm(gisteren gemeten).Ik zal van het weekend meer informatie plaatsen met foto's!

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Kite

 

Wat een super-idee om met een datalogger te werken, heb je idd "iets" meer info als alleen je min/max temp. en LV.

 

Ook ik ga je volgen en hoop op een mooi resultaat voor je.

 

Cheers

Sam

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes: Samashro dat je volgt.Met die logger heb ik gewoon een verloop van de gehele cyclus.

Vanavond worden er nieuwe foto's gemaakt en geplaatst met de benodigde info.

Laters

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's & informatie alleen iets later :D

Lamp staat nu 20 dagen op 12/12.Hij hangt op een afstand van 40/45cm boven de planten.Naar 11 dagen op 12/12 was duidelijk te zien dat de bloei begonnen was :D Dus blazen maar!!!!!!Gemiddeld hebben de dames een lengte van 43cm,waarbij de grootste 47cm begraagt.

gallery_9147_8115_1405113.jpg

gallery_9147_8115_1134971.jpg

gallery_9147_8115_1585513.jpg

gallery_9147_8115_1676907.jpg

Ik zit nu dus op bloeidag 8.Iedere keer maak ik,tot nu toe,2ltr water aan.Waarvan ik niet eens alles verbruik :D Tweemaal hebben ze daarbij een 1/2 dosering Hesi bloeicomplex meegekregen en 1x in de week powerzyme.Soms ook een druppeltje wortelcomplex voor de(warmte)stress,want dat is toch wel te zien aan sommige bladeren.De puntjes draaien :D Hierover later meer!

Op de laatste twee foto's is duidelijk te zien dat ik van de plant rechtsachter de onderste takken heb verwijderd.Dit omdat deze dicht bij de inlaat van me bevochtiger zaten.Er zaten waterdruppels op :P

gallery_9147_8115_1085002.jpg

De bevochtiger is v/d week weer schoongemaakt en gevuld met water en de benodige hoeveelheid Hesi supervit.Tot nu toe ondervind ik geen problemen met mijn membranen!

Ook heb ik mijn grafieken er weer eens bij gepakt.Hierop is duidelijk te zien dat de temperatuur(schaduw)niet hoger komt als 29.9°C max.In de Lv heb ik soms wel uitschieters zitten tot boven de 60%,terwijl mijn termostaat ingesteld staat op 50/55%.Kijkt u zelf maar.

gallery_9147_8115_85662.jpg

gallery_9147_8115_198148.jpg

gallery_9147_8115_90233.jpg

Om even terug te komen op dat warmteprobleem.Ik ben uitgekozen om de regelbare Lumatek EVSA te testen :P Hiermee kan ik mijn lamp dimmen en laten zakken wanneer nodig.Ook zit er een boost functie op voor meer lumen.Ben erg benieuwd naar het product en de resultaten.Het is mijn eerste ervaring met EVSA dus neutraal ben ik zeker.Denk wel dat het in sommige situaties zoals temperatuur of hoogte problemen het een uitkomst kan zijn.Hoop alleen niet op een exploderende of niet startende bulb,zoals je wel eens hoort.

''Dit is hem,naast zijn broertje met alleen de super lumens switch'''

gallery_9147_7185_21285.jpg

gallery_9147_7185_819665.jpg

:P

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

kelere ......ik ben jaloers!!!!! :P

 

mooi hoor

 

grtzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P Much bedankt!

De Bubbles hebben net ieder 125ml water gekregen met enkel enzymen.Ook heb ik de grondtemperatuur gemeten.Met de lamp 2 uurtjes aan was dat max 24,5°C min 23,3°C.Hij zal nog wel oplopen want op 15-07-2009 had ik een gemiddelde van 27,1°C :D :P

Verder tot nu toe niks te melden,alleen dat ik blij :D ben dat ik de EVSA mag testen.Om zo een bijdrage te leveren aan dit geweldige :P forum.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

WOW! Mooie spullen heb je, en je planten! Je maakt mij ook jaloers, heerlijk om die mooie planten zo te zien.

Hoe is het met de Guerrilla's? Ben benieuwd of ze het ook buiten doen.

 

Romer

Share this post


Link to post
Share on other sites
......ik ben jaloers!!!!!
je maakt mij ook jaloers

Allemaal niet nodig mensen!Doe ook gewoon maar mijn dingetje :D

De 3 bubbles buiten heb ik al een tijdje niet meer :P Zij stonden op een verkeerde guerilla-spot waar de grond veeeels te droog was.RIP dus.De rest van mijn guerilla is te volgen in me andere topic,zal v/h weekend een update krijgen.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loopt nog steeds op wieltjes met die Bubbles in je kast :D

 

Heb je van je datalogger een linkje ? Ben ook al een tijd op zoek naar een goeie..

Bedoeling is van deze samen met een webcam op een beagleboard te hangen

zodat ik via wifi vanuit de luie zetel dag en nacht de meiden kan checken (of via gelijk welke internet-pc :P )

 

Thanks Kitefreak

 

grts

Richie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Richie lees je mijn verslag wel door! :P Maar voor jou nog een keertje.Ik heb de DL-120TH van Voltcraft gekocht bij Conrad,maar ze verkopen er nog veel meer in alle prijsklasse.Zoek maar onder datalogger.Ik heb wel eens grafieken van de Temp.- en vochtigheidsdatalogger TFD 128 gezien op WF,wat simpeler en geeft minder weer maar doet zijn werk ook.

Kinky zo'n beagleboard!Kan je wel leuke dingen mee doen,mits je er enig verstand van hebt.

-Compatibility with a huge collection of USB peripherals including hubs, keyboards, mice, WiFi, Bluetooth, web cameras, and much more ben je zo'n :P :D

Kijk eens bij Conrad onder behuizingen,misschien heb je er wat aan.

Een webcam ophangen heb ik wel eens geprobeerd,maar was geen succes.Mijn HPS gaf veels te veel licht voor mooi beeld,wat ik ook probeerden.

Info over de planten volgt.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren(bloeidag11)de dames wat te drinken aangeboden.+/-125ml per plant,ik blijf maar over houden v/d 2ltr die ik steeds aanmaak :P Dit keer hebben ze wel de max hoeveelheid Hesi bloeivoeding meegekregen.

Uiteraard is de logger ook weer uitgelezen voor de benodigde info.Hierbij heb ik de meettijd veranderd van een half uur naar 10min om zo een betere indicatie/grafiek te krijgen.Zo easy allemaal!

gallery_9147_8115_135190.jpg

Tussen 18-7-09 en 23-07-09

Temperatuur

Min 20.7°C Max 30.7°C

Luchtvochtigheid

Min 51.5% Max72.8%

Grondtemperatuur bij uitgaan lamp

Min 26.9°C Max 27.5°C

gallery_9147_8115_21684.jpg

gallery_9147_8115_30660.jpg

Duidelijk te zien dat vanaf 21-7 de temperatuur weer wat gestegen was.Zo kun je zien dat het weer vanaf buiten goede invloed kan hebben op je ruimte.Al is dat niet altijd ten gunste :D

Ben erg benieuwd naar de testresultaten die de dimbare EVSA van Lumatek met zich mee zal brengen.Ik kan niet wachten om dat ding aan een test te onderwerpen.Benodigde vragen(van Doc)heb ik al opgeslagen in een tekstbestandje om zo een duidelijk testverslag neer te zetten.Vragen,informatie of opmerkingen hierover zijn altijd welkom :P

Hier nog wat foto's om mee af te sluiten.

gallery_9147_8115_172871.jpg

gallery_9147_8115_1754256.jpg

gallery_9147_8115_41593.jpg

gallery_9147_8115_863603.jpg

gallery_9147_8115_782303.jpg

:P

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha waarom woon je niet bij mij naast de deur en zijn we geen buren, kocht gelijk een onsie van je zo lekker zien ze eruit!

Met al die techniek / in mijn ogen dan/ zou ik geen stap verder komen, daar ik een ander soort brein heb hahaha, ik hou het voor dit jaar op mijn 17 buitenliefjes die inmiddels anderhalve meter hoog zijn en volgende week ergens in de bloei worden gedwongen.

Deze winter ga ik voor microkweek onder tllampjes, elke keer een beetje is ook goed, kwil ze nooit meer buiten hebben staan, krijg er de gierende zenuwen van hahahaha, dit weekend weer de een of andere bijeenkomst en plenty mensen rondom ons woonerf pfffff, maar goed, we fietsen er wel weer doorheen, ze staan met zijn allen tussen de lupines in en dat lijkt erg veel op elkaar, vallen dus niet zo erg op, behalve dan wanneer de bloei erin schiet want dan gaan ze rieken....

Wanneer alle activiteiten hier in de buurt zijn gedaan zal ik echt weer eens wat kiekjes plaatsen, ze zijn beeldschoon geworden ondanks veel tegenslag en een hele maand druipende regen....

 

Nogmaals, je plantjes zien er watertandend uit!!

 

grtzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasklemmen en kabeleindhulzen zijn gehaald.

Morgen word de nieuwe EVSA geplaatst en kan de test beginnen! :lol:

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst bedanken we de heren van''KJ products''voor het beschikbaar stellen van de dimbare Lumatek EVSA.

gallery_9147_7185_819665.jpg

Ze hadden mij een retrofit toegestuurd,omdat deze beter op mijn schakelkast kon worden aangesloten.

Het is een zeer solide apparaat met rubberen voetjes.Er zit een beschermkapje over de aansluitingen en ook de dimknop voelt stevig aan.

gallery_9147_7185_477660.jpg

gallery_9147_7185_321783.jpg

De bedrijfstemperatuur naar 12 uur was 45,9°C dus echt warm word hij niet.

De testruimte is een G-kit 600 van G-tools.Op de warme zomerdagen heeft deze ruimte een klein warmteprobleem.Je lamp dimmen kan uitkomst bieden,ben dan ook benieuwd naar de resultaten.Nu staat hij op 100% waarbij de lamp aanzienlijk feller brand.

In de kast/ruimte staan 12 Bubbles in 11ltr potten.Met 15 dagen op 18/6 hebben ze een hoogte van gemiddeld 42/43cm bereikt.Verdere informatie kun je hier vinden.Het vervolg zal in dit testverslag plaatsvinden.

Alle verschillen zullen worden gemeten met een datalogger.Om de 10 min word de temperatuur en Lv opgeslagen.Zo krijgen we een mooi inzicht wat het dimmen van je lamp met de temperatuur doet.Hierbij de logfile's van de afgelopen dagen zolang dat de EVSA is aangesloten.

gallery_9147_8510_79399.jpg

gallery_9147_8510_108566.jpg

Er komen weer hogere temperaturen aan dus binnenkort zal ik die knop maar eens aanraken,spannend hoor :lol:

Als er gedimd gaat worden is het plan om ook de lamp te laten zakken,en bij de nieuwe ronde zal de lamp gewoon op ideale hoogte(40/45cm) blijven hangen.Zo zijn er veel mogelijkheden die alle uiteraard getest en gemeten worden.Al heb ik geen luxmeter :lol: was nu wel leuk geweest.

Mensen met vragen o.i.d zijn altijd welkom.Op het gebied van de EVSA's ben ik een totaal groentje dus neutraal ben ik zeker.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites
:lol: wat voor lamp gebruik je ook alweer?

Share this post


Link to post
Share on other sites
:lol: Uiteraard het vermelden waard!De bulb is een Philips SON-T Plus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kinky zo'n beagleboard!Kan je wel leuke dingen mee doen,mits je er enig verstand van hebt.

-Compatibility with a huge collection of USB peripherals including hubs, keyboards, mice, WiFi, Bluetooth, web cameras, and much more ben je zo'n :lol: :lol:

 

nee absoluut niet, ik heb eerder de groene vingers :P maar ik heb wel enkele vrienden die met hun pc versmolten zijn :nerd

 

Veel succes met de lumatek test, heeft Doc je ook de prijs van de nieuwe ballast gezegd ? Of is ze nog niet te koop ? Doc ?

 

ik volg je

 

grts

Richie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

doc is groothandel dus die kan lastig prijzen geven , maar bij growshop noord staat ie al op de site voor 225 eu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er gedegen uit Kite!

 

erg leerzame topic :lol:

 

Nog even een vraag:

 

heeft het openen en sluiten van je testruimte geen (grote) invloed op je meet gegevens?

 

Zou mooi zijn als je ook een lumen/lux/lichtgrafiek er bij zou kunnen zetten.

 

Zeker omdat deze van grote invloed zijn op temp,LV, etc....

 

Anyway...

 

 

mijn complimenten :lol:

 

Greetzz Bb

Share this post


Link to post
Share on other sites
doc is groothandel dus die kan lastig prijzen geven , maar bij growshop noord staat ie al op de site voor 225 eu .

 

@ Klikodog

 

je kan bij Doc ook langs als particulier hoor, prijsjes geven zou dus geen probleem mogen zijn (of een richtprijs toch..)

 

maar goed, ik heb me vandaag van bij Frans de gewone met boost meegebracht :lol:

 

grts

Richie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet dat doc ook aan particuliren verkoopt .

maar als de prijzen zo vrij waren, waarom zouden ze dan niet op zijn site gewoon staan :lol:

 

kitefreak idd jammer dat er geen lux gemeten word nu

maar ik denk in oplossingen doc heeft er vast wel 1 ergens liggen onder het stof of een 2 de hansje of iets in die gedachten die naar mijn mening bij de test hoort en na met de knop gespeelt te hebben en de metingen gedaan zijn retour doc , of ben ik weer te stoned en denk ik weer teveel ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
nee absoluut niet, ik heb eerder de groene vingers :P

Dan zit je goed.Kan zelf wel een aardig stukje computeren.

heeft het openen en sluiten van je testruimte geen (grote) invloed op je meet gegevens?

Zou mooi zijn als je ook een lumen/lux/lichtgrafiek er bij zou kunnen zetten.

Zeker omdat deze van grote invloed zijn op temp,LV, etc....

Uiteraard zal er iets met de temperatuur gebeuren als ik de ruimte open.Maar zover ik meet/weet zie ik geen grote verschillen(zie vorige berichten).De bevochtiger schakelt ook gewoon ook al is de ruimte geopend.

 

Particulieren verkoop of niet ik weet het niet!Zie ze heel sporadies op internet langs komen dat wel.Dus wel een Lumatek gehaald Richie Hawtin.Veel plezier met je nieuwe speeltje.

Heb zitten kijken naar luxmeters maar vind ze prijzig voor een eenmalige test.Zie het nut er ''voor mij'' verder niet in.

Klikodog dan ben ik ook TE stoned geweest.Het vlaagde bij mij ook voorbij :D

Doc,Whazzup? :lol:

De planten zitten nu op bloeidag 20.Deze week hebben ze enzymen gehad met supervit,en 1x de max hoeveelheid bloeivoeding.Gezien de onderste blaadjes bij sommige planten een beetje gelig werden,en de lamp al 4 weken op 12/12 staat,is er ook een dosis fosfor+ bijgegaan.Denk wel dat ze het zullen waarderen!

:lol: Wat ik minder waardeer is dat ik,naar twee dagen niet kijken,spint heb geconstateerd :lol:

Zwaar.....

Gelijk Masai gespoten wat ik eigenlijk helemaal niet leuk vind! B) Ik heb een flesje Bac Plant Vitality Plus besteld ter bestijding van,baal er goed van.Hopelijk kan ik het onder contole houden met die krengen.Weet wel dat naar deze ronde alles heel grondig ontsmet gaat worden.......werk je ook weer een keer met stekken gelijk ongedierten!Daar had ik met mijn zaadjes geen last van.

FF geen woorden meer voor :nerd zucht.

Info/foto's volgen nog.

 

;) Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja de lux die je meet is vaak over het gehele spectrum, en niet alleen PAR, daat heb je een speciale meter voor nodig, maar je kunt wel ongeveer zien wat het verschil is in iedere stand, ten opzichte van elkaar. Belangrijk is dan om de probe goed vast te zetten op een vaste plek tijdens de meting, dat komt behoorlijk nauw bij met name de goedkopere meters.

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) Heb even rondgekeken op internet,maar goede lichtmeters kunnen duur zijn!Vond deze wel mooi,maar de prijs.Mij niet gezien.

Ook voor desinfectiemiddel om straks mijn hok te reinigen heb ik al gezocht.Zit te denken om Algisept te kopen.

 

Gisteren heeft mijn vrouwtje,voordat de lamp uitging,nog even met masai gespoten :D Ze had alleen de datalogger,hygrostaat en andere meters ook meegenomen :) Dat is goed terug te zien in de grafiek.

gallery_9147_8510_52812.jpg

Natuurlijk meer info uit de gegevens gehaald.

Tussen 28-7-09 en 31-7-09

Temperatuur

Min 20.4°C Max 29.2°C

Luchtvochtigheid

Min 49.2% Max79.9%

Nu dat de VSA in mijn schakelkast niet meer werkt,en de Lumatek buiten de ruimte staat,loopt de temperatuur in m'n kast minder snel op.Dus al 1 voordeel behaald :D Dit omdat de hitte ervan niet meer uit de schakelkast de kast in word geblazen.

gallery_9147_7185_121788.jpg

KNMI geeft aan ''Overgang naar droog, warm en zonnig weer'' daar zitten de plantjes(indoor)normaal niet op te wachten,maar dat is nu wel anders!Laat maar komen ;)

Toen ik vanmorgen foto's wou gaan nemen was de lamp al uit....too late :tu Dit weekend zullen ze zeker genomen/geplaatst worden.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...