Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kitefreak

Test:Regelbare Lumatek 600watt EVSA

Recommended Posts

mmm.. ziet er wel een degelijk ding uit..

 

binnenkort een bestellingkje plaatsen ;)

 

thanks for the tip Whazz :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice Whazzup zo'n prijsje kan nog wel :D Zal eens kijken.

Richie jij blijft ook maar kopen he!

 

Greetz kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

... ik heb hem zelf ook :D

 

Niet te veel van de nauwkeurigheid voorstellen (hoewel hij nog behoorlijk goed meekomt met de "echte" meters!), maar om te vergelijken is dat geen enkel bezwaar, hij is tot hoge lichtsterkte goed linear (ooit eens naast een "echte" gehouden). Wel zorgen dat de opnemer vast zit tijdens de metingen want met directioneel licht is hij behoorlijk richtinggevoelig uiteraard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op Ebay nog meer meters gevonden van hetzelfde type.

1

2

3

4

Twijfel welke ik ga bestellen :D

Ik zal de probe op een vaste plaats monteren Whazzup ;)

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze luxmeter word het.Via Ebay ;)

Krijgen we toch een beetje inzicht wat de Lumatek in gedimde stand met de lumen/lux doet.De doide wil ik ergens tussen lamp en de hoofdtoppen monteren,maar dat zien we nog wel.

Vandaag is het bloeidag 22.

Grondtemperatuur 12cm under the surface.

Min 26.6°C Max 28.5°C voordat de lamp uitging :D

V/d week hebben de planten een extra dosis bloeicomplex met fosfor+ & enzymen gekregen.Om de 1 of 2 dagen verdeel ik(nog steeds)maar 2ltr water.Volgens mij zitten er nog maar weinig voedingsstoffen in de aarde,en dat is ook te zien aan de planten.De Thc-mix van de Gs hier is niet erg voedingsrijk,heb ik al eerder gezegd,geheel witte zakken zonder opdruk en nog hergebruikt ook denk ik.Volgende ronde moet ik die specialmix hebben!

gallery_9147_8115_495790.jpg

gallery_9147_8115_764540.jpg

gallery_9147_8115_2875889.jpg

gallery_9147_8115_3899616.jpg

Vanavond zal ik wat geel blad verwijderen en word de bevochtiger incl watervat schoongemaakt.Ook zal de datalogger weer de kast ingaan,had hem er bovenop laten liggen :D

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_9147_8510_8865.jpg

Temperatuur

Min 21.7°C Max 28.6°C

Luchtvochtigheid

Min 44.3% Max 64.2%

Gisteren m'n hygrostaat ingesteld op min 45% max 50%

Vanavond zal de Lumatek/EVSA op 75% worden gezet!Misschien dat ik de lamp ook een schakeltje(victorketting) laat zakken,lamp hangt momenteel op 40/45cm boven de planten.

Morgen of overmorgen zal ik dan weer een grafiek plaatsen en eens kijken wat de verschillen zijn.

:D

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb exact dezelfde meter.

 

Lekker verslag kitefreak!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Whazzup.

De Lumatek net op 75% gezet.Kan gelijk merken dat er veel minder stralingswarmte van de lamp afkomt.Daarom heb ik hem 2 schakels laten zakken.Denk dat er aanzienlijk verschil in de grafiek zal zitten ;)

Wat je zei over een roder spectrum kan(voor het oog)wel kloppen.Het licht is voor mijn gevoel wat donkerder :D

We shall see!

:D

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_9147_8510_22155.jpg

-218 meetpunten-

Temperatuur

Min 24.2°C Max 27.6°C

Luchtvochtigheid

Min 50.4% Max 61.2%

Ik moet zeggen,al is het na twee dagen,dat de temperatuur dichter bij het ideaale ligt.Ondanks dat de buitentemperatuur aanzienlijk gestegen is(raam staat altijd open),en de lamp iets/wat dichter op de planten is geplaatst.De druk van de warmte :) is veel minder,ook lijkt de Lv minder te varieren.Meerdere en langere metingen zullen natuurlijk meer aan het licht :D brengen,uiteraard gaat dit gebeuren.Datalogger gaat zo gelijk de kast weer in voor een paar dagen op 75% te meten.Kom maar op met die hitte! ;)

 

Gelukkig is de plant vitality plus binnen.Morgen komt waarschijnlijk mijn nieuwe filtertje :tu

Het weekend heb ik tijd om te gaan spuiten,of ik moet het nu doen met de lamp aan.De masai heeft zijn werk al aardig gedaan,maar die krengen zullen zeker nog ergens zijn!Dus spray ik nog eventjes zeker.Voortaan ga ik beter/meer preventief bestrijden.

Nu de planten.

Al het afstervende gele blad is verwijderd en de extra dosis fosfor+ doet ze deugd.Er zit al aardig wat bloem in,en sommigen sluiten elkaar al aan.Ik zie wel bij een paar dames de bladpunten iets gelig worden dus even geen voeding meer.Een heerlijk geurtje komt er nu al af :D

Ga ze zo een slok water geven dan kunnen ze weer een paar dagen vooruit.Foto's zullen ook aankomend weekend geplaatst worden.

;)

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D De datalogger,luxmeter of dimbare Lumatek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

Heb je een retrofit of pre-wired nodig?

In de goede omstandigheden kan het zeker voordelen hebben.In wat van ruimte gaat ie toegepast worden?

Succes ermee.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euhhhh..

 

ik heb nu die 5 op het balkon staan en die wil ik nu eigenlijk wat beter licht geven , ook voor een beter resultaat...

 

Dus de kamer waar ik ze nu elke dag in verduister die wil ik er voor gebruiken.

 

ik dacht zelf aan een tentje maar heb daar geen geld voor...

 

als die 5 klaar zijn overweeg ik iets te gaan doen met DWC maar ik heb aan MrDunhill een bericht gestuurd of die mij zou willen helpen.

 

Die Lumatek is duur genoeg!

 

220 euri's en dan zit er nog NIKS bij...

 

geen bulb,kap, etc

 

Greetzz

 

BB

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

 

 

geen idee wat het verschil is...:S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je de temperatuur beter onder controle hebt.

Veel succes. :D

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk hoor!!!

 

Mooie test Kitefreak!

 

Thx for sharing!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt mensen,zal vandaag wat foto's plaatsen.

@Balkonboer

Pre-wired is met draadjes retrofit met aansluitingen op de achterkant.Ook maar van Whazzup gehoord :D

Later meer.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dan!

 

ik begrijp wat je bedoelt :D

 

dat je er zo'n contrastekker in kan doen (vrouwtje).

 

Ik ben op zoek naar een (goede) tent waar die in kan hangen...

 

Greetzz BB

Share this post


Link to post
Share on other sites

de uitvoering met de schroefaansluiting wordt ook wel de Dutch version genoemd (retrofit omdat je hem makkelijk kunt uitwisselen met een standaard vsa met schroefaansluitingen), de uitvoering met snoeren er aan heet de plug-and-play versie, alleen zijn er weinig kappen die zo'n euro aansluiting hebben. Die contrastekker kun je er echter ook afknippen of een euro stekker aan je armatuur zetten, dan blijft het plug and play. Voordeel van de P&P is dat alle snoeren er al aan zitten en je configuratie zonder schroevendraaier te wijzigen is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D Whazzup,wie kan het beter uitleggen!?

Vandaag bloeidag 28.Morgen 6 weken op 12/12.

Toen de lamp vanmorgen uitging zijn de planten ingespoten met Plant Vitality Plus,ondanks dat er al aardige bloemen in zitten :wave: Vanavond word ook de bovenste laag van de aarde gedaan.

Kan dit gewoon door het gietwater heen?

Hoop dat de spint onder controle is,het word iig niet erger.

gallery_9147_8115_644228.jpg

gallery_9147_8115_396752.jpg

Zoals ik al zei,sommige plantpunten zijn gelig geworden wat op de foto's goed te zien is.Daarom heb ik deze week enkel 2,5ltr water met enzymen en Supervit onder de dames verdeeld.

Tussen 05-8-09 en 8-8-09(346 meetpunten/lamp op 75%)

Temperatuur

Min 26.2°C Max 31°C

Luchtvochtigheid

Min 50.1% Max 63.5%

gallery_9147_8510_90598.jpg

gallery_9147_8510_179358.jpg

Eergisteren toen het zo heet was is toch de 30+°C bereikt.Weet wel zeker dat de temperatuur nog hoger was geweest als de EVSA op 100% had gestaan.Gisteren(einde van de grafiek)is de temperatuur,naar inschakeling van de lamp,heel langzaam gedaald.De lamp gaat aan om 20:00 t/m 8:00.Zo profiteer ik toch een beetje van de koelere/invloedrijke zomertemperaturen :) Als het weer zo heel heet word ga ik deze ronde de 50% stand nog proberen,was eigenlijk van plan de nieuwe ronde daarmee van start te gaan!

Of het spectrum van de gedimde lamp nou invloed heeft op de planten durf ik(nog)niet te zeggen.Wel dat de planten de laatste dagen goed aanzetten :(

gallery_9147_8115_169492.jpg

gallery_9147_8115_856486.jpg

gallery_9147_8115_552663.jpg

:o

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volg dit topic al een tijdje ivm komende aanschaf Lumatek en vooral de laatste post van je stemt me hoopvol.

 

Ziet er goed uit de planten en dat vd 30C door op 75% te zetten (de HPS straalkachel lager zetten) klinkt goed met bijna zelfde temperatuur als aanvoer.

Niet extra hoeven afzuigen/inblazen en al dat gedoe en problemen die dat met zich mee kan brengen is wel wat minder lumen waard :o

 

Wacht nog wel ff met de aanschaf tot jouw kweek (en dan inmiddels ook de zomer) geëindigd is, misschien is de aanschafprijs dan inmiddels ook wel iets gedaald :(

 

He kijk eens wat ik heb: een HPS kachel thermostaat :) :wave: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben erachter gekomen dat het spectrum niet noemenswaardig verschuift.

Wel wordt het rendemend par per watt iets minder.

 

Succes KF

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...