Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kitefreak

Test:Regelbare Lumatek 600watt EVSA

Recommended Posts

//edit whazzup: verslag is in de testsectie geplaatst om te worden voortgezet als testtopic met de Lumatek regelbare EVSA

 

Lumatek EVSA gedeelte begint vanaf post 40

 

Vandaag mijn hokje(G-kit600)vol gezet :) dit keer met stekken.12xBubble in 11ltr potten.

Vind het zelf niet de mooiste stekken,maar ik heb ooit slechtere gehad!Ik gebruik de complete Hesi voedingslijn die ik NIET zal afzuren.Tot nu toe 1x niet gedaan en naar mijn weten(geen logboek toen d'r tijd)een goede oogst gehad.

Ze hebben ieder 250ml water(ph7.4)meegekregen met wat wortelstimulator en een druppeltje Supervit.Ben van plan ze een dag of 5/6 op 18/6 te houden.

gallery_9147_8115_1005066.jpg

gallery_9147_8115_579398.jpg

gallery_9147_8115_751288.jpg

gallery_9147_8115_1732964.jpg

De bevochtiger ingesteld op 60/65Lv,soms tussen de interval door word ook de 70% wel eens gemeten.Nu maar wachten tot ze aanslaan :)

Er is ook een datalogger aanwezig die de temperatuur en Lv om het half uur meet/opslaat.Hier zal ik ook af en toe een printscreen van plaatsen.

Enjoy!! :D

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanmorgen lagen er twee stekjes plat :) Ze hadden blijkbaar een beetje moeite met de overgang.

Ik had er nog drie over/extra dus die kon ik mooi verwisselen.Heb ff een maatbeker(1ltr)over ze heen gezet,zodat ze goed kunnen wennen aan hun nieuwe klimaat.

De overgebleven hebben hun kopjes gelukkig alweer omhoog :)

Deze zullen buiten een pot ingaan of naar mijn guerilla-spot gebracht worden dit weekend.

gallery_9147_8115_1006129.jpg

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er keurig uit, jammer van die drie die het allemaal niet meer trekken.

ik zou ze lekker naar een guerilla spot brengen, doen ze het vast goed.

ik ga je volgen!

 

Romer/

ps. plaats dan ook af en toe wat foto's van de drie die je overgeplaatst heb :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci Romer.

De overige 3 zijn vandaag naar een guerilla-spot gebracht.

Eens kijken of die Bubbles het ook buiten willen doen :)

Mensen ervaring mee??

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie opzet Kitefreak, ben best jaloers op je kast :rofl

 

veel succes verder met de stekkies <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit man! succes ermee en ik volg je:)

 

take care

 

Gon

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rofl Dank je Richie............................ :rofl en Much

Gisteren heb ik de lv toch nog een tandje opgeschroefd(65/70%)de meisjes kunnen het wel waarderen denk ik.Ze staan er nu netjes bij zonder uitvallers <_<

Morgen begin ik met de lamp langzaam wat lager te hangen.Zal er ook een picca van maken om te posten.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo deze heb ik net weer ff gevuld.Dat is het enigste voor vandaag <_<

gallery_9147_8115_202284.jpg

Houd de Lv mooi op peil.De lamp heb ik 3a5cm laten zakken.

Temperatuur max 26,5°C min 18,7°C (schaduw)

Lv max 77% min 46%

Ook de datalogger uitgelezen en ff een printscreen van gemaakt.De eerste is een print van het gehele log.2de heb ik :rofl

zodat jullie een overzicht hebben over 1 dag.

gallery_9147_8115_122567.jpg

gallery_9147_8115_9151.jpg

En dan natuurlijk de meisjes.

gallery_9147_8115_801447.jpg

gallery_9147_8115_837128.jpg

:rofl

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi grafiekje.

 

Handig systeem om je luchtvochtigheid constant te houden. Kan je ook wat spelen met hoeveel hij trekt langs daar?

ivm luchtvochtigheid hoger of lager te brengen?

 

Gr33tzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep Dieselpower;bevochtiger is aangesloten op een(draadloos)hygrostaat :rofl Zie hier.

gallery_9147_6671_1676903.jpg

Hygrostaat schakeld een radiografisch stopcontact.Zoek op Conrad maar eens onder''Radiografisch schakelstopcontact FS20 ST''en Radiografische hygrostaat FS20 HGS.Niet eens zo duur :rofl 3 of 5-voudige benevelaar erbij en je bent klaar.

Ooit geleerd hier op Wf <_<

 

Greetz kitefreak

 

Ps:Grafiekjes komen van een simpel dataloggertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

No comments.... :oeps

Deze week heb ik weinig hoeven omkijken naar de dames.De Lv is iets gezakt naar 60/65%.Ze hebben 1x water gekregen met wortelstimulator,ieder ongeveer 150ml.Stapsgewijs heb ik de lamp laten zakken tot een hoogte van 50cm boven de plantjes..Lager kan hij niet omdat m'n slangen niet langer zijn :no Wel staat hij nog steeds op 18/6.De plantjes zullen de rest in hoogte moeten opvullen.

gallery_9147_8115_1566316.jpg

gallery_9147_8115_1774045.jpg

Rechts en links zijn grote verschillen te zien op de meters(geen afdakje),maar de temperatuur in de schaduw(zie sensor)is toch zeker een graad of twee lager.Ook de datalogger ligt in de schaduw van mijn airsock.

Van de week de tweede circulatie fan(sunon)aangezet.Nou kregen de plantjes wat paarse steeltjes,dus deze maar weer uitgezet.

Iedere kweek twijfel ik weer of 1 Sunon-fan genoeg zal zijn voor mijn G-kit??? :P

Er zijn al wat verschillen in hoogte en de afstand tussen de internodiën.Vanmiddag krijgen ze voor de eerste x sproeimix van Bio Nova.Echt goed spul :P het is duidelijk aan je planten te zijn dat ze zo'n douche op prijs stellen.

gallery_9147_8115_558643.jpg

gallery_9147_8115_1082.jpg

gallery_9147_8115_822604.jpg

gallery_9147_8115_1529136.jpg

gallery_9147_8115_130707.jpg

Oh ja,tijdens het vullen van mijn bevochtiger heb ik wat druppeltjes Hesi supervit toegevoegd.Zouden de membranen hier tegen kunnen? :D

:lol:

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

He amigo...

mooi hokkie,mooi grafiekje,mooi plantjes,mooie bevochtiger...shit kweet nix meer...

In iedergeval ziet het er mooi uit duss.... :P

Succes ,ga je volgen...

 

over die membranen kan ik je nie helpen,sorrie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt jappie :whistling dat je volgt.Zal straks eens wat foto's maken van m'n meisjes.

Ze zijn al aardig gegroeid en staan nog op 18/6.Morgen gaat(waarschijnlijk)de klok om.

More info soon.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi.... ben jaloers op je binnenkweek, ziet er echt gelikt uit hoor :blink: en ik maar zwoegen buiten, de 17 planten van mij leven allemaal nog en tieren toppie, beestachtig weer inmiddels, maar toch zo'n binnenkweek is echt wel rustig.

overweeg toch om volgend jaar eens te kijken naar een binnenkweek en doe veel kennis van zaken op door ondermeer jou te volgen, keep it up bro! :whistling

 

grtzzzz

Much

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verse foto's net gemaakt.De temperatuur was +30°C vol in de lamp,in de schaduw 28/29°C :blink: Je ziet sommige bladeren iets draaien!De paarse steeltjes zetten niet door :no 1circulatiefan is blijkbaar genoeg :whistling Misschien als er straks topvorming is, en de kast vol is gegroeid,dat de extra fan wel aan gaat.

gallery_9147_8115_1311132.jpg

gallery_9147_8115_1321422.jpg

Tot nu toe hebben ze alleen water gehad met wortelstimulator plus 1x een sproeibeurt met Bio Nova meer niet.

Misschien toch nog maar een paar dagen op 18/6 want ik wil de kast(176)mooi vol hebben :)

:nerd

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lamp is om,hij is net op 12/12 gegaan :no

Naar 15 dagen hebben ze een mooie hoogte bereikt.Eens kijken hoe hoog de dames nu uiteindelijk gaan worden.Een kastje vol hoop ik :whistling

Het enige wat op te merken is de temperatuur.Een kleine +30°C is wel wat minder,maar de planten lijken er niet al te erg onder te leiden.Redelijk dezelfde hoogte met veel uitlopers en een mooi kleurtje :nerd

Foto's volgende ronde!

:blink:

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit :whistling

Handig zo'n datalogger.

Dat geeft een idee wat er gebeurd in je hok.

Wat kost zo'n dingetje???

 

moge gij cola's kweken

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziet er mooi uit ;)

Handig zo'n datalogger.

Wat kost zo'n dingetje???

Bedankt Doc leuk dat je meekijkt :specool

Dataloggers zijn er in veel prijsklasse.Van een paar tientjes tot enkele honderde euro's.Zelf heb ik de USB-klimaatdatalogger DL-120TH van Voltcraft a €59,99,idd een handig leuk dingetje.Zoek op Conrad maar eens onder meetdatalogger.

Net even wat foto's gemaakt met de lamp uit :yummy:

gallery_9147_8115_1939473.jpg

gallery_9147_8115_1980413.jpg

gallery_9147_8115_945364.jpg

De plantjes hebben weer een BN douche gehad.Ze hebben een mooie compacte internodiën opbouw en zien er fris/groen uit.Ben er blij mee :wub:

Ik heb de Lv ingesteld op 55/60% voor deze week.Iedere week zakt deze met 5%,zo zit ik straks op een goede waarde als de topvorming begint ;)

gallery_9147_8115_1455830.jpg

gallery_9147_8115_1464604.jpg

:j

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn leuk voor de testsectie die dataloggers.

Bij jou kan je zien wat voor voordeel het heeft. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd en bedankt.Mochten er ooit dataloggers getest worden dan schrijf ik me bij deze al in Doc :yummy: Ik leg de uitslagen/grafieken wel naast elkaar ter vergelijking.Waarom worden die dingen eigenlijk niet in de GS verkocht?Ben ze nooit tegen gekomen :specool

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de dames weer gewaterd.Ik heb 2ltr aangemaakt met een 1/2 dosis Hesi groei en wortelcomplex.Hiervan heb ik iets meer dan een liter weggespoten wat neer komt op bijna 100ml per plant :specool De planten lijken niet bijzonder meer te drinken met dit warme weer.De ideale/hooge Lv helpt hier ook wel bij.Op de meters in me hok word de 30/35+°C aangegeven,deze liggen wel vol in de lamp met enkele een afdakje.Maar nu lees ik net me datalogger uit,ligt in de schaduw van me airsock,en wat zie ik ;) De temperatuur is wel iets te hoog maar hoger dan 31,4°C kom ik niet.Vind ik voor deze temperaturen buiten niet eens ZO verkeerd.!? :j

In de volgende drie foto's zal ik het verloop in de verhoging van de temperatuur laten zien.

De 1ste is een log van twee weken lang.

De 2de geeft een duidelijke verhoging weer in vier dagen.

De 3de geeft goed de hoge temperatuur van de laatste dagen weer :wub:

gallery_9147_8115_6501.jpg

gallery_9147_8115_135759.jpg

gallery_9147_8115_209296.jpg

Met de planten gaat het voor de rest goed.Geen bladproblemen o.i.d tot nu toe,enkel iets de temperatuur.

Eind van de week zal het iets minder heet worden wat wel mag,want we willen de planten niet onder de föhn hebben staan toch?

:yummy:

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blijf deze shema's facinerend vinden.

Je hebt een fan kitefreak. :specool .

Te gekke info.

 

Ik hoop dat je ook een super oogst gaat hebben.

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is werkelijk een pracht systeem zo, kun je ook eens een keer zien wat er tussen je min en max gebeurd.

Het ziet er keurig netjes uit zo. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

is trouwens ook en heel mooi hok

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik blijf deze shema's facinerend vinden.

Te gekke info.

Kun je ook eens een keer zien wat er tussen je min en max gebeurd.

En dat voor een paar tientjes :wub: Wil wel eens weten of meer mensen en logger gebruiken?Ik zie het niet als een gadget maar een goede indicatie wat er gaande is in je ruimte/hok.

Go2hell :yummy: Bedankt man.

Volgende update zal ik foto's plaatsen :specool

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...