Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

green-lady

Test: Koelbatterij op semi-gesloten systeem

Recommended Posts

Ja ja, zal geen excuses aanbieden. Voel de hete adem van jullie in mijn nek B) .

 

Vele dingen afmaken, en voor degenen die een hok van deze grote hebben gebouwd kunnen het weten dat het veel tijd vreet. Ben bijna elke dag bezig, dus doe mijn uiterste best!!!

 

We zijn al ff aan het testdraaien geweest, eerst voor een uurtje of 1,5. Alles ok tot nu toe.

Ik heb een aansluiting gemaakt zodat als er problemen zijn met de bronpomp dat je zo door kunt schakelen op leidingwater.

 

gallery_14245_8472_571777.jpg

 

Eerst zie je rechts de rode kraan. Daar onder gaat hij over op de leiding van de bronpomp. Deze is nu afgesloten omdat ik nu getest heb op leidingwater. Daarboven zit een 90 gr. bocht en links daarnaast een koppelstuk waar ik de waterleiding op heb gemonteerd met een verloop ertussen om hem aan te sluiten op de tyleen. Daar links naast heb je het waterfilter en daar weer naast de elektrische klep die hem schakelt.

Daarna gaat het de koeler in.

 

Eerst nog ff een paar plaatjes. Er moet nog een afsluitkraan tussen het stukje waterleiding om hem af te sluiten als je op de bronpomp draait!

 

gallery_14245_8472_243228.jpg

 

gallery_14245_8472_400498.jpg

 

gallery_14245_8472_793123.jpg

 

Ik heb het gedeelte bij de voedingspomp ook klaar gemaakt. Ik kan nu het vat leegpompen zo het riool in.

 

gallery_14245_8472_198421.jpg

 

gallery_14245_8472_732297.jpg

 

Ja ja, je ziet het goed!!! De afvoerleiding van het vat gaat door de wand, en vlak daarvoor heb ik een keukentje gemaakt met een diepe spoelbak voor de metingen, spoelen, handen wassen, ontsmetten etc. etc. :lol:

 

gallery_14245_8472_1113802.jpg

 

Hier komt de afvoerleiding door de ruimte, en gaat richting het riool.

 

gallery_14245_8472_559215.jpg

 

Na 1,5 uur draaien blaast hij zoveel LV af dat het duidelijk is te zien. Heb hier de slang er ff afgehaald, en dit is dus de uitlaat vlak na de LV- klep.

 

gallery_14245_8472_18724.jpg

 

gallery_14245_8472_873585.jpg

 

Zo, nog ff wat lagen gaas gemonteerd in het gat, en een stuk achter de uitlaat/flens zelf om eventuele gasten te weren die de warmte op willen zoeken ;)

 

gallery_14245_8472_726861.jpg

 

We gaan nog ff een paar keer wat dingen testen, en gaan de groene dames bestellen! Hopenlijk gaat dat allemaal vlot. We moeten nodig beginnen!!! :lol:

Ik hou jullie op de hoogte.

 

Groeten, green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed kan ook in een maand ( max. ) hoor....

Heb zelf meerdere malen vergelijkbare ruimtes ingericht, en daar is toch echt niet meer tijd mee gemoeid dan een dag of 14.

Neem dan nog een twee weken extra, voor bron etc, maar dat is toch echt de max. lijkt me.

 

En je hebt nu net de warmste periode gemist, dus om te zien wat zo'n systeem doet in de warmste periodes moet je nu een jaar wachten.

 

Blijf het jammer vinden, had het graag werkend gezien voor ik met mijn nieuwe ruimte bezig ga, wil zelf graag zo'n systeem.

Alleen zonder positieve kweekresultaten en tests is dit een te groot risico voor mij.

 

Het blijft de test en reviewsectie, en dan vind ik 7 maanden van bekend maken van de test, tot het uiteindelijke resultaat een erg lange zit!

 

Fijn weekend, groet Sqoia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had je reply net gemist greenlady.

 

Heb je nu die bron stabiel? Zo ja, hoe heb je dat gedaan?

Ziet er verder netjes uit, alles is nieuw, dus draaien met die handel B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, er komt dus wel veel gezeur achter weg omdat het zo lang duurt. Voor deze ene keer ff uitleg. Eigenlijk wou ik dit voor mezelf houden, maar ja.... ik ben toch alleen maar virtueel voor jullie B)

 

Ik heb zeer ernstige gezondheidsklachten gehad met blijvend letsel. Ik ben mijn baan al kwijtgeraakt hierdoor, en heb net zoveel energie als een konijn met een blok beton aan z'n reet!!! Soms kan ik na 3 dagen klussen 3 weken nagenoeg niks meer doen!!! Ik had als een kasplant in een rolstoel kunnen zitten, maar zit gelukkig bij de gelukkige helft zeg maar. Er is 1 voordeel aan...... ik heb nu meer tijd voor het hok als voorheen. :lol: .

 

Ik hoef geen zielige verhalen/reacties, dus graag on-topic blijven, en geen gezeur meer hierover, maar dan weten jullie ff van de hoed en de rand. Het kan dus inderdaad makkelijk in een maand of 2 klaar, incl. de problemen die er tussendoor kwamen!!! Misschien negatieve reclame voor A&T Trading, maar ja..... hij is op de hoogte, en jullie waren dat tot nu toe niet. Hopelijk iets meer begrip voor de lange tijdsduur!

 

 

 

 

ON-TOPIC:

 

Door het zeer fijne zand waar de bron op is gespoten is dit door overleg met 3 verschillende bronspuiters/boorders niet te realiseren in de loods. We moeten dus een bron laten boren. Dit gaat nog enige tijd duren, dus we gaan de eerste ronde (als de tests voldoende zijn) starten op kraanwater-koeling.

De 2de ronde gaan we waarschijnlijk over op een bron, maar daar gaan we niet op wachten dus. Die wordt gezet als we al aan het draaien zijn.

 

Bronspuiten kan dus niet overal. Bij A&T zit je op een perfecte grindlaag die zeer goed waterdoorlatend is, en mooi schoon water levert. Het kan zo zijn dat er 50m verder wel een bron bij mij mogelijk is. Het is heel verschillend dus. Wil je zeker zijn van een goed werkende bron, laat dan eentje boren. Kosten zijn vanaf €1200,- en je hebt er 10 jaar garantie op. Laat je goed informeren over een bronspuiting als je dat gaat doen, en zeg dat je bij een slecht werkende bron niet wilt betalen, maak daar goede afspraken over voor ze beginnen!

 

Tot zover maar weer.

Ik wil dus niemand een bronspuiting afraden, maar maak hier de juiste afspraken over!

 

groeten, green-lady ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het zo duidelijk voor iedereen?

wel stoer GL, dat je het hier neer zet ;)

 

om die negatieve reclame maak ik me niet zo druk om,

je doet het toch maar,chapeau B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ja, ze hebben wel gelijk. Als je het niet weet, dan ben ik inderdaad zo traag als dikke stront door een dunne trechter ;) . Hoop dat het nu de wereld uit is. We kunnen bijna los, dus als het heerlijk avondje is geweest, dan kunnen de pinda's en popcorn worden ingekocht :lol:

B)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo je bent lekker bezig geweest GL.

 

Verder is het verhaal met de koeling zo, dat dit niet automatisch gaat zeker.

 

Is dit nog een optie voor later?

 

Verder ga zo door.

 

Grtz HM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee. Als er problemen zijn en de temp. wordt te hoog door dus bijv. een defecte bronpomp, dan schakelt je installatie op een stand-by stand zeg maar. Ik geloof dat een deel van de lampen uitgaan, en de afzuiger draait gewoon door.

Adje kan het beter uitleggen denk ik!

 

Als je weer bij de ruimte komt, en je ziet het probleem, dan schakel je dus handmatig om naar kraanwater-koeling.

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo GL ik vond het al zo vreemd dat het zo lang duurde.. maar nu is alles duidelijk,

 

 

veel succes met de laaste loodjes, en ga maar mooie cola`s produceren B)

 

Gr Technofreakz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Green Lady,

ik denk dat de respect voor jouw en het project enorm gegroeid is.

Bij mij in ieder geval!

Het is geen tentje wat hier opgezet wordt, iedere stap moet wel doordacht zijn,

anders is men twee keer bezig.

Ook loopt hier niet alles zo als het moet: De bron.

Hadden wij deze ellende niet meegemaakt, zou iedereen denken, dat een bron maar effe zo gespoten is.

Nu hebben wij veel meer info en inzicht gekregen, wat betreft een bron spuiten.

 

Ik ben ook van mening, dat niet iedere 40-uren werkende kweker in staat is om zoiets veel sneller

op te richten. Ik in ieder geval niet.

En, wat is tijd? En beetje geduld nog.

Dan hebben wij pakjes-avond en staan kwijlend de kweek-verslag te lezen.

 

On topic:

bestaat er geen automatische omschakeling voor zo iets?

Er bestaan huizen met een bron en een aansluiting an de waterverzorging.

Als de druk an de bron-kant wegvalt, moet toch overgeschakeld worden na de waterverzorging.

 

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig hoor

 

Ook mooi om te zien dat jullie veel tips en aanmerkingen uit dit topic meenemen in het ontwerp

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nee. Als er problemen zijn en de temp. wordt te hoog door dus bijv. een defecte bronpomp, dan schakelt je installatie op een stand-by stand zeg maar. Ik geloof dat een deel van de lampen uitgaan, en de afzuiger draait gewoon door.

Adje kan het beter uitleggen denk ik!

Als je weer bij de ruimte komt, en je ziet het probleem, dan schakel je dus handmatig om naar kraanwater-koeling.

 

Als door een storing, welke dan ook de temperatuur dermate te hoog op zou gaan lopen tot de waarde die je daar zelf voor in kunt stellen, dan gaan alleen alle lampen uit, deze gaan dan ook niet meer automatisch aan tot dat er ge-reset is, dit voor de veiligheid dat de temperatuur zo dermate hoog op zou kunnen lopen dat alles bezwijkt onder de warmte.

 

je zult ongetwijfeld iets kunnen realiseren dat mocht de grondwaterpomp het begeven dat er automatisch overgeschakeld wordt naar leidingwater, alleen is de vraag altijd is dat überhaupt noodzakelijk, ik zeg nee, er zit nu al een beveiliging op dat er nooit iets ergs kan gebeuren(doordat de lampen uit gaan) nu heeft GL toevallig pech met de bron, maar dat is al bekent voordat zij/hij draait, zou het goed geweest zijn hoe vaak zal het dan voorkomen dat een pomp defect gaat? natuurlijk kan het altijd, maar dat is ook met alle andere apparatuur, dus is het allemaal zo noodzakelijk?

het lijkt me ook stug dat je niet elke dag of in ieder geval regelmatig naar je ruimte gaat kijken, en anders kun je er ook nog een gsm melder op zetten.

 

waar is het einde? hoe vaak komt het voor als alles goed functioneert dat er iets stuk gaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Green Lady

 

Kut om te horen dat alles niet zo best met je ging man.

Hoop dat het snel weer allemaal beter is !

Mijn commentaar is verder ook niet op uw werk gericht, echt een prachtige ruimte geworden, Chapeau..... B)

 

Wat zijn de plannen voor de kweek, weet je al welke soort je krijgt, hoelang ga je voorgroeien, of andere plannen?

 

Als ik het goed begrijp ga je een groot deel van deze kweek op drinkwater koelen,

Kan zo snel geen specificaties van jouw koeler vinden maar neem aan dat je de ato400 hebt, als ik het goed begrijp dan heeft deze koeler 1.9m3 water minimaal per uur nodig? Correct me if im wrong, link

Hoop echt dat ik er helemaal naast zit, maar het verbruik zou dan een kleine 50m3 per dag zijn??

 

Ben echt benieuwd naar je verdere stappen, blijf het zeer interessant vinden hoor......

 

 

@ A&T trading

 

Volgens mij volg ik iets niet, jullie willen deze producten toch verkopen, en jullie klanten zijn toch de grotere kwekers?

Zou je misschien eens aan kunnen geven wat het doel en de verwachtingen van a&t in deze test zijn, dit topic alleen is al 20.000 keer bekeken

dat zijn toch een berg potentiële kopers lijkt me.

 

het lijkt me ook stug dat je niet elke dag of in ieder geval regelmatig naar je ruimte gaat kijken, en anders kun je er ook nog een gsm melder op zetten.

 

waar is het einde? hoe vaak komt het voor als alles goed functioneert dat er iets stuk gaat?

Misschien is het raar, maar ik kom regelmatig 3 dagen en langer niet in mijn ruimtes, zonder noemenswaardige problemen,

kapot bulbje,kapotte vsa, dode ventilator, kleinigheden.

Hier heb je 3 nieuwe elementen toegevoegd: bron, bronpomp, koeler die kunnen allemaal een storing krijgen, en een falen in 1 van deze 3 veroorzaakt gegarandeerd te hoge temperatuur hier. klopt dit?

Dit is toch simpel op te vangen door een afzuiger met voldoende capaciteit te gebruiken, die bij een werkende koeler gedimt loopt, en bij eventueel uitvallen van de koeling maximaal gaat afblazen, das een simpele backup voor 3 mogelijke problemen.

 

En het einde, tja denk niet dat het nu veel beter kan, alle materialen zijn van topkwaliteit, mijn verwachtingen zijn erg hoog, ben erg benieuwd of jullie dat waar gaan maken.

 

Groet, Sqoia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ik heb de ATO 315 (1260 liter/uur). Hij draait niet constant aan een stuk door, maar er zal wel wat water doorheen gaan ja. Als ik het ga uitrekenen als hij constant zou draaien, dan ben ik €1000,- kwijt aan water deze ronde! Een gespoten bron is incl. pomp zo'n €600,- en een geboorde bron incl. pomp zo'n 1800,-. Een gespoten bron kan dus direct al uit (als hij goed werkt ;) ) en een geboorde bron na 2 rondes! Dit is dus theoretisch gezien.

 

50m³/dag??? Dat is wel erg veel op kraanwater.

 

Ik spreek hier ff voor mijn mening in het geheel, maar die 20.000 hits zijn ook van gasten die anoniem dit topic bezoeken. De set-up wordt specifiek berekend voor jouw situatie, en het stabiele klimaat is gegarandeerd goed, en daar begint het kweken mee. Geen goed stabiel klimaat is geen top-eindproduct. Als je alles goed voor elkaar hebt haal je gewoon de meeste opbrengst.

Ik denk dat na het starten van dit topic er al vele systemen zijn verkocht die ook al een draai (of meerdere) achter de rug hebben. Ik denk tenminste dat het zo loopt, want ik weet wel dat dit het geval was bij de @lvs. Je zag ze nl. ook hangen bij enkele grote verlinkte (MMA) kwekerijen, incl. foto's in het nieuwstopic hier op het forum.

Als je wilt weten hoe het loopt vanaf de start dat A&T op het forum zit, dan moet hij dat zelf toelichten. Hij weet het als geen ander en ik kan niet gaan zitten raden of lullen over hun verkoopcijfers (die ook niet bekend zijn bij mij :lol: )

 

De eventuele storingen in je ruimte kun je gemakkelijk opvangen met een sms-alarm. Dan ben je gelijk op de hoogte!

 

Het soortje wordt Sneeuwwitje (zonder de 7 dwergen B) ) voorgroei een dag of 4/5.

 

Groeten,

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rijd structureel te hard,

houd altijd afstand

ben een heer in 't verkeer

en gebruik altijd mijn richtingaanwijzer.

 

Ik weet zeker dat ik minstens 4 a 5 keer per jaar met mijn snelheid in de kijker loop,

ik wordt nooit aangehouden omdat ik geen opvallend weg gedrag vertoon( behalve de snelheid)

 

Als je dus niets te verbergen hebt in de manier van je uitvoering

als je je medemens er niet mee belast,

en kan spelen met open vizier,

dan ben je de ondernemer van de toekomst,

als ik even van de goeie ontwikkelingen uitga.

Dat para wijzen op de gevaren vind ik dus wat misplaatst in dit topic.

 

Ik kijk regelmatig in dit boekwerk,

prachtige techniek, wat weinig met mijn minilab te maken heeft qua formaat.

De gedachtewijze die tot vormgeving leid is echter bij ieder formaat een issue,

en wat dat betreft leerzaam voor iedereen.

 

Als doorwrochte ram zie ik totaal geen probleem in het tijdsverloop van dit topic,

de reden is echter minderz, dus ik denk dat er maar 1 persoon is die daar het meeste van baalt.

Ja, ik ben ook benieuwd naar de kweek, maar vanuit een ander perspectief;

Als het jou(GL) lukt om in deze ruimte met liefde te gaan kweken en

de techniek te hanteren vanuit het perspectief van de natuur

Dan zul je topopbrengsten gaan draaien.

Bij de inrichting van het eerste minilab 3 jaar geleden hebben wij dit totaal losgelaten....

Er was zoveel techniek en regelgedoe aanwezig dat we helemaal vergaten wat het leidend onderwerp is: natuur en de plant.

In het jaar daarop hebben we bijna alle shit er weer uitgegooit, en ons laten leiden door de plant.

En toen zijn de dingen weer terug gebouwd in t lab.

 

Nou vind ik de insteek van A&T vaak op een mooie manier gestoeld vanuit de natuur,

maar dadelijk sta je dus tussen al die apparatuur, van alles kan geregeld worden etc etc.

Mijn advies: sta in je ruimte,sluit je ogen

stel je een groeizame plaats voor die gekoppeld is aan het seizoen waarin je ruimte zich bevind

snuif de lucht in, voel de druk in de ruimte, de warmte, het geluid....

 

Sta je nu echt op die plek?

 

In het minilab zelf is het meestal voorjaar,

blauw licht, koele warmte,wapperwindje, vochtige bijna ziltige lucht,

soms langs een frisse slootkant( algen mix ;)

En soms waan ik me ook echt op die plek; dan is alles in balans. B)

 

Als jij vanuit dit perspectief deze ruimte leert te sturen,

wow, supers als dat gaat lukken.

 

Nou zover het gebrabbel-

meer on topic?

Ik mis het geluid nog.

Zonder Jomanda gedoe erbij te halen; het kan nooit kwaad om meteen ff 4 speakertjes op te hangen in je ruimte.

timertje ertussen en radio 4 op de radio is natuurlijk makkelijk.

Maar als alles toch supers uitgevoerd mag worden?

hang er een pc aan, zodat je ook dit component mooi kunt sturen, ik weet de opnames wel, hehe

Kost te weinig en kan zeker schelen;

Ik heb onlangs herma kwaliteiten zien ontstaan bij een soortje, omdat in hun nachtperiode

er een staalwerkplaats bezig was een schip te slijpen.....

Als getril en gesuis dus net overstemt kan worden door getjilp of gekwetter

kan dit NOOIT negatief werken.

 

 

greetz en suc6 met de voltooingen,

Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sqoia,

 

jij bent eigenlijk het beste voorbeeld voor me, het systeem hoeft zich niet meer te bewijzen, het doel dat A&T hier is is om iedereen het beter te leren begrijpen,

hier zie je stap voor stap wat het inhoud, hoe het gebouwd wordt en ook wat er mis kan gaan, enz.

 

voorbeeld: je denkt dat er 50m3 water voor een ATO-400 per dag nodig is dus 24 uur p/dag water door de koeling stroomt, dat is niet zo, er wordt alleen water verbruikt als het nodig is, temperatuur te hoog, dus vooral in de dagfase, en als alles dan naar behoren werkt zal als de temperatuur dan weer goed is de koeler ook geen water verbruiken, loopt de temperatuur weer op zal het water weer gaan stromen tot dat de gewenste temperatuur weer bereikt is. Dus nooit geen 24 uur p/dag

 

in de nachtfase als de kachel(kanaalverwarmer) inspringt om bij te verwarmen dan kan het zijn dat de temperatuur iets doorloopt als de kachel al weer uit geschakeld is doordat deze niet direct afkoelt(koud) is, mocht dit te ver doorlopen dan zal de koeler ook ff inschakelen(water verbruiken) om de ingestelde temperatuur voor de nacht weer aan de ingestelde waarde te brengen.

 

Dat is in ieder geval het waterverbruik wat de koeler doet, alweer iets wat niemand uit een advertentie kan halen! als ze die überhaupt lezen, dat is het doel Sqoia

en of het nu lang of kort duurt voordat het draait, het zal mij worst wezen, het is meer een stap voor stap handleiding om het te snappen en veel van te leren.

tussen die 20000 hits zitten er al genoeg die het niet hoeven te zien draaien voordat ze het snappen, maar toch bij mij komen en zeggen ik had je advertentie al wel vaker gezien maar kon me er niet bij voorstellen hoe het werkte, en de voordelen er van, nu wel

 

wat betreft de 3 extra elementen die je aanhaalt, klopt dat deze bij storing een te hoge temperatuur veroorzaken, het klopt ook dat je dat op die manier zoals je beschrijft kunt opvangen, maar dan ben je wel weer gebonden aan een groter afvoer kanaal wat op kan vallen, tja wil je dat? dan kan het.

zoals we al eerder hebben besproken, er zijn legio mogelijkheden om een back-up te maken, klant specifieke wensen, met A&T kun je iig alle kanten op.

 

maar maak je maar niet druk om mij B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ weetje

 

Het is zeker niet mijn bedoeling om para te wijzen op de gevaren, probeer gewoon mee te denken.

En heb zelf ook vaak als ik een eigen post terug lees, dat het agressief en negatief overkomt , maar zo is het allemaal niet bedoeld.

Deze test is voor mij niet te vergelijken met enig ander topic hier op het forum, vind het allemaal reuze interessant, en zie de potentie.

Kan me ook erg herkennen in je stress verhaal, de optimale kweekomgeving is de meest belangrijke factor voor onze dames,

geloof me ik heb aardig wat stress bij onze vriendinnen gezien, vandaar ook mijn streven naar een zo stabiel mogelijke kweekruimte.

 

@ A&T Trading

 

Probleem is een beetje dat dit topic zo groot is geworden, probeer zo veel mogelijk terug te lezen, maar er is regelmatig iets veranderd.

Dat is in ieder geval het waterverbruik wat de koeler doet, alweer iets wat niemand uit een advertentie kan halen

De informatie over de koeler en het waterverbruik heb ik van jullie site gehaald, die specificaties staan niet in dit topic volgens mij.

Er staat op de site dat de ato315 voor max. 9 lampen is op kraanwater, vandaar dat ik was uitgegaan van de ato400.

Ook het waterverbruik komt daar weg, er staat minimaal 1944 liter water per uur voor de ato400, dus die kleine 50m3 per dag.

Ik dacht dus niet dat de koeler 24 uur per dag zou lopen, maar dat dit het minimale verbruik per uur, dus tijdens de nacht, zou zijn.

Dus tja, ik lees wel hoor........

Dit is dus niet het geval begrijp ik, maar hoeveel verbruikt de installatie nu werkelijk per dag dan?

 

Het technische verhaal is me compleet duidelijk, alleen de feiten zijn lastig bij te houden!

 

Je geeft aan dat het systeem zich niet meer hoeft te bewijzen, waar zijn de feiten dan?

Wat wordt er gemiddeld gehaald in zo'n opzet, wat zijn de kosten, hoeveel water verbruikt het enz. enz.

essentiele informatie om potentiele klanten over de streep te halen, lijkt me.

 

Maar goed, begrijp dat jullie bedrijf het nu druk genoeg heeft, en dat ik gewoon nog 3 maanden moet wachten voordat ik een afweging kan maken, dat doe ik namelijk pas nadat ik de kosten weet.

 

Je zal wel zo je redenen hebben voor de geslotenheid, we wachten het rustig af.

 

@ Greenlady

 

Maar gewoon voor die sneeuwwitte kerst gaan dan.

Spannend hoor.

 

Groet, Sqoia

Share this post


Link to post
Share on other sites
De informatie over de koeler en het waterverbruik heb ik van jullie site gehaald, die specificaties staan niet in dit topic volgens mij.

Er staat op de site dat de ato315 voor max. 9 lampen is op kraanwater, vandaar dat ik was uitgegaan van de ato400.

 

In de winterperiode is het leidingwater zo koud dat je gemakkelijk het aantal lampen kan draaien die voor bronwater bestemd zouden zijn. Vandaar dat het 's-winters wel kan met deze koeler.

 

Ook het waterverbruik komt daar weg, er staat minimaal 1944 liter water per uur voor de ato400, dus die kleine 50m3 per dag.

Ik dacht dus niet dat de koeler 24 uur per dag zou lopen, maar dat dit het minimale verbruik per uur, dus tijdens de nacht, zou zijn.

Dus tja, ik lees wel hoor........

 

Nu spreek je jezelf tegen. 50m³ per dag is 25m³ per nacht (theoretisch gezien).

Dit is dus niet het geval begrijp ik, maar hoeveel verbruikt de installatie nu werkelijk per dag dan?

 

Ik ga meten wat er uit komt, hoeveel water hij het riool ingooit. Ik pak een tijdsduur van 2 uur, en zal kijken wat hij doet in dit tijdsbestek.

 

Het technische verhaal is me compleet duidelijk, alleen de feiten zijn lastig bij te houden!

 

Je geeft aan dat het systeem zich niet meer hoeft te bewijzen, waar zijn de feiten dan?

Wat wordt er gemiddeld gehaald in zo'n opzet, wat zijn de kosten, hoeveel water verbruikt het enz. enz.

essentiele informatie om potentiele klanten over de streep te halen, lijkt me.

 

Het waterverbruik is bij een bron niet van toepassing! De bron levert wel, en dat water daar zitten verder geen kosten aan verbonden.

Maar goed, begrijp dat jullie bedrijf het nu druk genoeg heeft, en dat ik gewoon nog 3 maanden moet wachten voordat ik een afweging kan maken, dat doe ik namelijk pas nadat ik de kosten weet.

 

Je zal wel zo je redenen hebben voor de geslotenheid, we wachten het rustig af.

 

@ Greenlady

 

Maar gewoon voor die sneeuwwitte kerst gaan dan.

Spannend hoor.

 

Sneeuw of geen sneeuw buiten, bij ons binnen gaat het hoe dan ook sneeuwen!

 

Groet, Sqoia

 

 

Heb ff in je gequote tekst gereageerd met rood B)

 

gr. green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Greenlady

 

QUOTE(Sqoia @ 6 Dec 2009, 20:37 ) *

De informatie over de koeler en het waterverbruik heb ik van jullie site gehaald, die specificaties staan niet in dit topic volgens mij.

Er staat op de site dat de ato315 voor max. 9 lampen is op kraanwater, vandaar dat ik was uitgegaan van de ato400.

 

In de winterperiode is het leidingwater zo koud dat je gemakkelijk het aantal lampen kan draaien die voor bronwater bestemd zouden zijn. Vandaar dat het 's-winters wel kan met deze koeler.

 

Precies dat bedoel ik met de onduidelijke informatie, op de site van a&t staan de cijfers, maar die blijken dus nu niet van toepassing te zijn.

Mocht je dus in de zomer problemen krijgen met de bron, dan kan de ato315 die 12 lampen niet aan toch, met drinkwater?

 

Ook het waterverbruik komt daar weg, er staat minimaal 1944 liter water per uur voor de ato400, dus die kleine 50m3 per dag.

Ik dacht dus niet dat de koeler 24 uur per dag zou lopen, maar dat dit het minimale verbruik per uur, dus tijdens de nacht, zou zijn.

Dus tja, ik lees wel hoor........

 

Nu spreek je jezelf tegen. 50m³ per dag is 25m³ per nacht (theoretisch gezien).

 

Ik spreek mezelf niet tegen hoor, 1944 liter minimaal per uur is die kleine 50m3 per dag ( een dag is bij mij 24 uur) dat de feiten anders zijn kan ik niet ruiken, komt gewoon van de a&t site.

 

Dit is dus niet het geval begrijp ik, maar hoeveel verbruikt de installatie nu werkelijk per dag dan?

 

Ik ga meten wat er uit komt, hoeveel water hij het riool ingooit. Ik pak een tijdsduur van 2 uur, en zal kijken wat hij doet in dit tijdsbestek.

 

Die meting zou ik zeer op prijs stellen, het is voor mij gewoon een rekensom, en weet graag waar ik aan toe ben als de bron wegvalt, een gemiddeld persoon in Nederland verbruikt 50m3 per jaar, dus het waterverbruik kan een probleem worden, locatie afhankelijk.

 

Het technische verhaal is me compleet duidelijk, alleen de feiten zijn lastig bij te houden!

 

Je geeft aan dat het systeem zich niet meer hoeft te bewijzen, waar zijn de feiten dan?

Wat wordt er gemiddeld gehaald in zo'n opzet, wat zijn de kosten, hoeveel water verbruikt het enz. enz.

essentiele informatie om potentiele klanten over de streep te halen, lijkt me.

 

Het waterverbruik is bij een bron niet van toepassing! De bron levert wel, en dat water daar zitten verder geen kosten aan verbonden.

 

Snap dat het waterverbruik bij een bron niet echt belangrijk is.

Het gaat mij ook meer om hoeveel drinkwater het systeem verbruikt, mocht je bij een storing gedwongen zijn (zoals nu bij jou) om over te schakelen op drinkwater, dus vandaar die vraag.

 

Maar goed, begrijp dat jullie bedrijf het nu druk genoeg heeft, en dat ik gewoon nog 3 maanden moet wachten voordat ik een afweging kan maken, dat doe ik namelijk pas nadat ik de kosten weet.

 

Je zal wel zo je redenen hebben voor de geslotenheid, we wachten het rustig af.

 

@ Greenlady

 

Maar gewoon voor die sneeuwwitte kerst gaan dan.

Spannend hoor.

Sneeuw of geen sneeuw buiten, bij ons binnen gaat het hoe dan ook sneeuwen!

 

Precies Greenlady. Gewoon lekker gaan draaien daar, de opzet zal in jouw geval vast wel prima zijn, alleen zou ik voor mezelf graag wat dingen anders zien mocht ik dit systeem gaan toepassen.

Ik doel dan vooral op die thermische beveiliging, zou zelf niet willen dat door elke storing het licht uitgaat.

 

Groet Sqoia

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ A&T Trading

 

Zou je mijn vragen nog kunnen beantwoorden van de vorige pagina?

Ben erg benieuwd naar de cijfers, het is toch de bedoeling om het voor iedereen duidelijk te maken.

 

Het mag natuurlijk ook gewoon via pm.

 

Alvast bedankt,

 

Groet, Sqoia

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke vragen, ik geloof dat ik al je vragen beantwoord heb, of ben ik gek aan het worden :verrygood :lol:

of bedoel je dit?

 

Wat wordt er gemiddeld gehaald in zo'n opzet, ik ben geen kweker, ik weet ook niet hoe goed jij het kan

wat zijn de kosten, elke keer weer anders, ligt er maar aan wat je wil

hoeveel water verbruikt het enz. enz.hoe wil je hier nu een serieus antwoord op krijgen, kan ik dat van te voren zeggen?

essentiele informatie om potentiele klanten over de streep te halen, lijkt me.potentiële klanten die interesse hebben komen gewoon bij me langs, lijkt me

 

alstublieft, speciaal voor jou in het rood de antwoorden

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...