Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smokeyB

Bubblelicious 250 watt HPS

Recommended Posts

Ziet er goed uit. Ga je ook nog scroggen of hou je het bij toppen (net als ik).

 

Grtz SoftIce :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

de smaak kan ik moeilijk beschrijven en de geur was net ananas :verrygood

ik had er 1 plant van en dit was iets rond de 40 à 50g droog.

ik had hiervan wel een verslag gemaakt maar als ik het eens bekijk vindt ik er maar 1 foto van de bubbelicious .

succes

groeten db

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee SmokeyB!

 

Ja ik kweek nog. Momenteel buiten, maar er staan zoveel plannen in mijn hoofd wat ik aanpassen moet in mijn micro-hokje, zodat ik er niet 1 geheel van maken kan.

Maar er gaat weer een verslag aankomen hoor!

 

Mooie plantjes hoor. De opbouw is zeker heel mooi, lekker symmetrisch allemaal.

 

Gr. Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Softice: Ik ga deze ronde niet scroggen maar inderdaad eerst toppen (wat al is gebeurd) en vervolgens laten groeien totdat ik alles een beetje kan buigen om op die manier een vol veldje te krijgen (net als scroggen eigenlijk alleen zonder gaas).

En als het een beetje vol begint te raken gaat de klok op 12 uur, dus nog even afwachten...

 

@Druxbunny: Dat was geen slechte opbrengst, maar heb daar zeker overheen gelezen...

 

@kweekaddict: Ben benieuwd, ga je weer volgen uiteraard :verrygood

 

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey smokeyB,

 

mooie meiden man, ik heb me onmiddelijk ook een zakje Bubblelicious besteld...

 

Deze ga ik éérst voorgroeien tot ik er enkele stekken kan van nemen en dan gaan ze samen met

mijn great white sharks in men aardebak in scrog..

 

Ik blijf je volgen

 

Veel succes :verrygood

 

grts

Richie B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal mooie uit B)

 

 

piercing :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej Smokey,

 

Ziet er goed uit man! Ongeveer dezelfde afmetingen wat ik ook van plan ben!

 

mn andere topic waar je in gereageerd had gaat toch iets veranderd worden. Ik ben nu nog vanalles aan het uitwerken in mn hoofd en zodra ik mn eigen woning heb kan ik dit toepassen op die woonruimte... of idd toch die bestaande klerenkast maar dan zonder tentjes, dus de kast echt ombouwen. Of miss een custom made kastje als dit beter uitkomt... moet immers wel compleet stealth blijven he!

 

De afmetingen van het bloeihok zijn zoals de plannen nu staan wel nagenoeg gelijk... Zijn 6 plantjes niet net teveel? Ik dacht dat je met 4 of 5 beter uit zou zijn...? En als je er 6 pakt, waarom geen aardebak? Kunnen ze toch goed wortelen..! Want die potten die je nu hebt zullen toch snel te klein zijn? Of laat je ze toch hierin zitten?

 

Dit topic is nog interessanter voor mij dan de andere verslagen omdat de afmetingen erg gelijk zijn!

 

Ook zie ik dat je 250W gebruikt... 2x 150W niet beter? Heb je toch net dat meer Wattage maar niet direct die 400W..! Of 300W ook al teveel?

 

Zal deze zeer zeker blijven volgen en als ik eenmaal zover ben zal ik ook zeker mn verslag hier plaatsen!

 

Succes deze ronde!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Richie: Heb je ook gefem.zaden besteld?? leuk man!

 

@piercing: Thanks :verrygood

 

@Hetzel: thanks voor de complimenten,

ik gebruik geen aardebak omdat ik een dubbele bodem heb waar m'n luchttoevoer doorheen gaat..... waarom 6?? waarom niet, ik had precies genoeg ruimte voor 6 van deze potten.

250 watt is echt het maximale voor deze afmetingen, achteraf had ik het liever iets breder en hoger gehad maar ja dat is achterafgelul natuurlijk..... zelf denk ik dat 1x 150watt ook niet verkeerd was geweest.

 

Nu even tijd voor een update

 

gallery_13095_8473_1245402.jpg

 

nr1

gallery_13095_8473_418480.jpg

 

nr2

gallery_13095_8473_2887565.jpg

 

nr3

gallery_13095_8473_1094833.jpg

 

nr4

gallery_13095_8473_1524771.jpg

 

nr5

gallery_13095_8473_1953762.jpg

 

nr6

gallery_13095_8473_1456688.jpg

 

gallery_13095_8473_2682979.jpg

 

Zoals jullie zien zijn de plantjes lekker aan het slapen B)

Vraagje??? 12/12 of nog niet??

Ik ben het met scroggen gewend en ben er nog niet helemaal over uit wanneer op 12/12 moet,

graag reacties aub

 

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey SmokeyB B)

 

ik heb idd fem. seed besteld, ik ben er wel nog niet helemaal aan uit hoe ik het precies ga doen..

 

Ik heb ook nog een Daphney Blue en Puss Kush moeder staan..

 

Momenteel is het plan om ze samen met de Great White onder 18/6 voor te groeien, stekken van te nemen zodat ik ook van deze soorten een moeder heb, en dan alles in de aardebak te zetten om af te bloeien..

 

Nu staat men hok wat vol, voor de volgende ronde zet ik er als test slechts 9 (er kan dus ééntje afvallen, hopelijk zijn het dus allemaal goede zaden ;) )

 

Volgende/volgende ronde wordt dan normaal een stekkenkweek met de Daphney en de Puss erbij...

 

En dan moet ik ook dringend mijn voorraad Madonna aanvullen..

 

Pfff toekomstplannen ;)

 

grts

Richie :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

 

Mooie compacte planten zo !

helemaal toppie zoals ze dr bij staan.

 

Ben benieuwd naar je eersts smoke :verrygood

 

blijf je volgen !!

 

Swingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey SmokeyB, je dames staan er mooi bij. Ik zou ze nog een week laten groeien, zodat ze nog ff wat de hoogte in kunnen om zo ietwat ruitme te creeren voor de toppen productie. Verder zien ze er echt goed uit B)

 

Grtz SoftIce :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik persoonlijk zal nog even wachten om de bloei te starten ... voor de rest ziet het er mooi uit lekker dicht opeen :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Howdt Smokeyb,

 

De babes zien er lekker uit man, al goed gegroeid... :verrygood volgens mij kun je aankomende week de cyclus omzetten naar 12/12. De planten zijn goed genoeg voor gegroeid en het bladerdek is al goed vol, de bodem is al bijna bedekt , zou je nog langer voorgroeien dan denk ik dat je hoogte problemen gaat krijgen of je kastje te vol zal raken.

 

Dampende groet,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal, bedankt voor de reacties.... altijd leuk als mensen je verslag volgen :verrygood

 

@Richie: Breed assortiment heb je staan, leuk man B)

 

@swingers: Thanks man, Het zijn zeker lekker compacte plantjes.

 

@Softice, juanna en Worm: Ik denk dat ze overmorgen op 12/12 ga zetten, net wat worm zegt: De bodem is al bijna bedekt en ze zullen ook nog een week of 2 a 3 doorgroeien.... dan zal m'n hokkie goed vol zijn denk ik.

Ben er ook nog niet helemaal uit wat het beste is met die lamp, vorige ronde deed ik gelijk toen de klok omging de HPS erin.... maar je kan natuurlijk ook pas bij de eerste bloeiverschijnselen de lamp omwisselen, wat zal het beste zijn??

 

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je daar wel eens een punt kan hebben smokeyb. Aangezien de planten de eerste 2-3 weken van de bloei nog doorgroeien zou het dus kunnen zijn dat het dan verstandig is om het in die weken bij de HPI te houden. Maar aan de andere kan er gezegd worden dat er al in eerste weken de bloei wordt voorbereid en ingezet. Om deze reden zou je dus wel direct de HPS erin moeten doen zodra de klok op 12/12 gaat, omdat de plant dan al gelijk om het aangepaste lichtspectrum van de HPS kan vragen.

 

Is er iemand die hier duidelijk een antwoord op kan geven???

 

Grtz SoftIce :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
250 watt is echt het maximale voor deze afmetingen, achteraf had ik het liever iets breder en hoger gehad maar ja dat is achterafgelul natuurlijk..... zelf denk ik dat 1x 150watt ook niet verkeerd was geweest.

 

En je baseert dit op?

 

Warmte? Dit zou op te lossen zijn met cooltubes...

 

Want zoals ik beredeneer, hoe meer lumen op je bladerdek hoe beter dit voor de plant is... Of zit er nog een maximum van lumen dat het blad kan opnemen?

 

Begrijp me niet verkeerd! Maar wat is de reden waarom 250W echt de max is?

 

Verder kan ik wederom niks anders dan lof uitspreken of je bladerdek!!

 

En ik zou ze ook nog enkel dagen op 18/6 laten en daarna wel 12/12 ja!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood wauw....mooi groen veldje man.

die zien eruit of ze het wel leuk vinden bij je B)

 

Ik ga je wel volgen,zeker de moeite waard ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Softice: Ik ga me er nog even in verdiepen....

 

@Hetzel: Ja dat zou kunnen als m'n hokkie iets groter was ja.... want een cooltube is 49cm lang en aangezien de breedte van m'n hokkie 55cm is word dat erg lastig met de slangen erbij. B)

Een 250watt HPS lamp word erg warm, vooral in zo'n klein hokkie.... m'n 325 kuub afzuiger en 2x 230V sunon fans draaien volle toeren om de temp niet boven de 30 gr te laten komen.

Dus Daarom ;)

 

@Thanks man, kom maar kijken (is gratis en voor niks :verrygood )

 

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola Smokeyb,

 

De HPI zou je de eerste week 12/12 kunnen laten hangen, zal het strekken tegengaan, maar daarna zou ik wel de HPS erin hangen de planten houden in de bloei meer van rood licht. Een beetje strekken zal trouwens niet zo erg zijn, kun je die schieters mooi op de leggen plekken manoeuvreren en een mooie sog bouwen :verrygood .

 

Dampende groet,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Ouwe smokert

 

Gaat weer lkkr he !!!

Ik zou zo snel mogelijk naar 12/12 gaan, zo`n plantje gaat nog snel grooter worden !!

 

maar al doende leert men en je kan altijd wel wat buigen / knakken ;)

 

En ja, die temp. Denk je dat het in de natuurlijke omgeving van zo`n plant nooit boven de 30 graden komt in de volle zon ??? Niet al te veel om stressen zou ik zo zeggen, zolang ze zo lekker gaan en groen zijn B)

 

Just chill out m8

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goede avond Smokey!

 

Ze gaan erggg lekker man, zien er mooi groen uit en zijn al lekker vol.

Ik ga ook mee in wat Worm zegt, laat de HPI in het begin van de bloei nog lekker hangen dit zal strekke voorkomen (en kan jij dus nog iets langer doorgroeien ).

Wil je helemaal strekken voorkomen moet je de lamp laten hangen tot hij gestopt is met groeien ( want hij groeit in de bloei zoiezo nog 3 weekies door ).

 

Het is al mooi, ik hoop voor jouw dat het nog wat mooier gaat worden :verrygood

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Worm: Ik ga inderdaad de eerste paar dagen nog even verder met de HPI voordat ik de HPS erin draai...

 

@Happydude: Hey kerel alles lekker man??

Ik zet ze morgen op 12/12, mochten ze wat uitschieten word het buigen en knakken (denk wel dat dat gaat gebeuren)

Wat de temp betreft: ik heb er zelf niet zoveel moeite mee, maar het ging er meer om van als ik het over zou doen.... Dan waren de afmetingen 70x70x140 geweest.

Zelf ben ik super tevreden met m'n hokkie :verrygood

 

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm... tis dus wel puur een warmte kwestie... Dan ga ik dat wel in mn hoofd opnemen en eens verder brainstormen :verrygood

 

Moet nog even wachten voor ik mn eigen stekkie krijg waar ik eindelijk kan gaan beginnen...

 

Tot die tijd is dit echt een ideaal voorbeeld voor me!!

 

Thx hiervoor!!

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee SmokeyB!

 

Denk dat je er goed aan doet om ze inderdaad morgen 12-12 te zetten. Dat hokje krijg je wel vol denk ik.

En dan is het alweer aftellen geblazen naar de oogst. Hoelang bloeit deze plant?

 

Gr. KA

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hetzel: No problemo B)

 

@kweekaddict: Ik heb net stiekum al de klok om gezet :verrygood

Ik had begrepen dat dit soortje 8 tot 9 weken bloeit

 

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...