Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smokeyB

Bubblelicious 250 watt HPS

Recommended Posts

Okeej dna, de bloei is ingezet B) dat er maar veel grammetjes vanaf mogen komen :verrygood:

 

Grtz SoftIce

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Softice: Ja hoor, laat die grammen maar komen :verrygood

 

Even gauw twee foto's voor de liefhebbers

 

gallery_13095_8473_1757863.jpg

 

gallery_13095_8473_230955.jpg

 

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice eye candy there m8 :verrygood

 

 

maar een groter oppervlak zou al veel schelen in de temp en jah ook in obrengst je kan wel naar 80 x 80 gaan

maar het kan natuurlijk altijd beter ... het is toch niet slecht voor een eerste hokkie zou `k zo zeggen ;)

 

 

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Happydude thanks man ;)

 

Voorlopig hou ik me nog lekker bij dit hokkie, gaat prima zo ;)

Als we over een tijdje een nieuw huisje hebben gekocht wil ik weer wat nieuws bouwen met een 250w lamp, ik zat te denken om in een kamer/zolder een vast en niet opvallend hokkie te bouwen dmv een hoek van 80x80 dicht te bouwen met gipsplaat/mdf en te isoleren met rockwol, luchtuitlaat direct naar buiten, betere climaatregeling dmv een fancontroller en een softbox.

Als alles klaar is de kast mee schilderen/behangen met de kamer, grote poster (bv) voor het deurtje en niemand zal er achterkomen..............

Maar goed dat zal zeker nog een jaar of mischien wel 2 duren :verrygood en tot die tijd ben ik nog trotse eigenaar van dit leuke hobby-kastje :D

 

Verder gaat het prima met de plantjes, ben ze nu iedere dag een beetje naar beneden aan het drukken en aan het buigen..... vandaag was ik alleen een klein beetje te hardhandig en knakte die B) Toen ik later ging kijken vanavond begonnen die blaadjes van die geknakte zijtak een beetje te hangen, dus even afwachten of dat nog gaat herstellen....

 

Ik zal spoedig weer nieuwe foto's plaatsen

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola Smokeyb,

 

Dames gaan lekker :verrygood ...

 

vandaag was ik alleen een klein beetje te hardhandig en knakte die B) Toen ik later ging kijken vanavond begonnen die blaadjes van die geknakte zijtak een beetje te hangen, dus even afwachten of dat nog gaat herstellen....

 

Mvg B

 

Ik heb gezien dat jij heel goed kunt spalken ;) ;) ....

 

Dampende groet,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dames zie ner goed, jammer van de gekankte tak, gewoon goed spalken en dan moet het wel goed komen dacht ik.

 

Grtz SoftIce :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 dgn 12/12

 

@worm en softice: Hey spalken is niet nodig geweest, 't heeft zich zelf hersteld :verrygood

 

heb zojuist even foto's gemaakt van m'n slapende planten en heb gelijkertijd de HPS erin gedraaid en de fannetjes een kettingschakel hoger gehangen (is niet te zien op de foto)

Maar zo te zien zal ik een lekker vol veldje krijgen B) Nu is het zaak om het allemaal een beetje op 1 hoogte te krijgen/houden, maar dat moet geen probleem zijn...

 

gallery_13095_8473_3121449.jpg

 

gallery_13095_8473_4257851.jpg

 

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om alles op een hoogte te krijgen zou je eens kunnen proberen door de potten om te wisselen. Dan krijgen de planten eens van een andere plek het licht en zal het eea worden bijgetrokken. Misschien is het slim om dit bij een volgende kweek al in de groeiperiode een paar te doen.

 

Jij hebt geluk met losse potten, ik heb een aardebak waar alles in staat deze kan ik hoogstend een keer 180 graden draaien.

 

Maar verder gaat het nog steeds goed zo te zien en ben blij dat die geknakte tak weer is bijgetrokken B)

 

Grtz SoftIce :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou kunnen inderdaad, maar de rechterplantjes hebben ruim een halve week achterstand en uit m'n vorige oogsten gekeken bleek dat de plantjes aan de rechterkant iets harder groeiden...... dus ze staan daar al voor een reden B)

 

Vorige rondes draaide ik weleens m'n lamp 180gr om, maar dat gaat nu niet meer omdat die fans aan m'n lamp hangen... en bovendien heb ik daar ook geen zin meer in.

 

Thanks voor de tip man :verrygood

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

aah ok de kleinere plantjes hebben gewwon een tijdsachterstand. Tsja, dan gaat mijn plannetje nie werken. En als aan de rechterkant de plantjes harder groeien heb je het idd slimgedaan zo :verrygood

 

Grtz SoftIce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er goed uit hé :verrygood

Zou wel eens een betere ronde kunnen worden dan je vorige ;)

 

Ze groeien wel sneller, of heb ik het mis?

 

Succes verder,

 

El Fish B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@El fish: Thanks man, Ik denk dat ze het nu beter doen omdat de climaat omstandigheden op dit moment ideaal is in m'n hokkie..... De temp met lamp aan is zo'n 25 tot 30gr (LV ongeveer 40%) en met de lamp uit is het 20 tot 25 gr (LV ongeveer 55 tot 60%).

Dus m'n climaat is nu redelijk stabiel, die was bij de vorige rondes minder ivm de koude omgevingstemp door de winter en voorjaar.

Uiteraard hoop ik dat het een nog betere ronde word dan de vorige :P maar over de vorige was ik ook erg goed te spreken (115gr ofzo)

 

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 dgn 12/12

 

De dames waren zo hard gegaan dat ik niet kon laten om even een paar foto's te maken :P

 

gallery_13095_8473_1911704.jpg

 

med_gallery_13095_8473_16135.jpg

 

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow lekker dicht bebost ben nieuwsgierig wat daar af gaat komen

 

Keep up the good work :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zijn zeker hard gegaaan. Zou zeggen vooral blijven doen wat je nu doet want ze gaan erg mooi :)

 

Moet zegge dat die van mij nu ook lekker gaan, nu 4 dagen op 12/12 maar de groei zit er nog steeds goed in :yummy:. Kan ook makkelijk hb nog 50 cm ruimte over dat ze mogen groeien.

 

Maar die jouw gaan echt lekker:P Keep it up

 

Grtz SoftIce :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede morge smokey!

 

Het gaat daar errug lekker man!

Ze blijve lekker groen, maar ik zie ze langzamer hand toch gaan strekken daar.

 

Succes man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal bedankt voor jullie reacties :)

 

@juanna: We blijven ons best doen.

 

@Softice: Het veldje raakt steeds voller, ben nu inmiddels al flink aan het buigen en knakken...... maar nu wel op een vriendelijkere manier dmv voorzichig het takje te pletten tussen twee vingers en dan naar de gewenste plek te buigen.

Die van jou gaan inderdaad ook erg lekker, hou je goed in de gaten :P

 

@Gegee: Thanks man... ze mogen nog wel een beetje strekken hoor, beetje buigen en knakken erbij en heb ik mooi vol veldje :yummy:

 

Vanmiddag komen weer nieuwe foto's

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

n vraag

kan je je potten niet verder verdelen over je oppervlakte

lijkt mij wel mogelijk.

 

voor de rest staan je meiden er mooi groen bij :P

 

 

 

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had ik gisteren al gedaan :P

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi smokey,

Heb jij enig idee waarom de planten an de rechter kant veel kleiner zijn als die

in het midden en linker kant? Ander klimaat (minder verse lucht?).

Voor de rest staan de plantjes heel mooi bij! :P

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey torsti leuk dat je weer eens komt kijken, welkom terug van vakantie.

die 2 plantjes zijn kleiner omdat die ruim een halve week achterlopen tov de rest.....

Er kwamen een paar zaadjes niet uit dus had ik gauw 2 nieuwe in de grond gestopt.

Mij benieuwen of het nog een beetje zal bijtrekken...

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 dgn 12/12

 

Zoals beloofd de foto's, had even de dames snel gestoord in hun slaap :P

 

gallery_13095_8473_4283271.jpg

 

gallery_13095_8473_4014697.jpg

 

gallery_13095_8473_2025148.jpg

 

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er nog steeds goed uit. Kun je misschien een close-up foto maken van een va nde toppen? Dan kunnen we met zijn allen zien wanneer de bleoi erin schiet:) Die van mij zijn naar 7 dagen 12/12 gaan bloeien (vandaag). Denk dat die van jou ook nie lang meer zal duren:P

 

Ga zo door.

 

Grtz SoftIce :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op het moment dat ik bloeiverschijnselen zie zal ik er een close-up van proberen te maken, maar zie er nu nog niks van.... Nog even een paar dagen geduld :P

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo die doen het goed zo te zien staat al mooi vol zo de kast.

 

Groet,

 

L2Smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...