Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Pure

de ideale beveiliging tegen dieven en .....

Recommended Posts

Hoi

 

na al meerdere keren dieven enzo op mijn spots te hebben gehad ben ik ze gaan beveiligen met verklikkers

kleine onzichtbare opgespannen valletjes eigelijk zonder gevaar

en enkel om de zien of er iemand langs geweest op guerilla spots of om lawaai te maken in de tuin....

 

nu had ik tv gezien hoe men met een kleine camera met bewegingsdetector in het bos plaatste om dieren te filmen

ik dacht ideaal ... zo heb ik hen op foto... weet je of het flikken zijn of kan je opzoek naar de rippers :(

maar dat word veel te duur natuurlijk....

 

eerst vond ik er 1 voor 600 euro of zo... :(

toen vond ik er 1 voor 200 euro ... ik dacht dit komt in de buurt

maar nu heb ik een plek gevonden waar je voor een 100 euro verzendkosten incl. eentje thuis krijgt

1 die onzichtbaar overdag en snachts kan filmen en op batterijen werkt!

 

ik vind de Stealth Cam Infrared Digital Scouting Camera 5.0 IR1 ideaal maar als je geen nightvision wilt kan het nog goedkoper!!

 

HIER moet je zijn!!!

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, wat maakt het uit om te weten wie je planten heeft ontdekt... als ze weg zijn zijn ze weg en daar is niks aan te doen...

zet gewoon genoeg planten op verschillende spots en calculeer het risico mee in om gespot te worden. veel succes met je camera!

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, maar het kan wel handig zijn om te zien of de planten echt worden weggehaald door mensen of gewoon worden opgegeten door dieren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit er op zo'n ding ook een uitgang voor een eventueel relais ? :(

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet liever ergens extra planten voor die 100€!

Dan moeten ze al met serieus wat volk komen om alles weg te halen.

Sometime you win sometime you loose.

Het beste zou nog zijn dat iedereen respect had voor elkaars werk en alles lieten staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je pech hebt nemen ze ook je dure spycam mee.. Zou liever gewoon een goede spot zoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bwaa, hoe vaak moet je daar dan heen, kan je die opnamen van ergens anders bekijken, hoe lang gaat de bat mee ?

 

Ik denk dat een fout van veel wildkwekers is dat ze te vaak naar de plantjes gaan, en sporen achterlaten.

heb je goede spot, is de grond goed voorbereid/samengesteld, dan red het onkruidje zich wel.

 

Span wat echt dunne visdraden, plaats wat dun droog kreupelhout op taktische plaatsen. Niet te laag bij de grond, op borsthoogte of afwisselend, zodat het niet toevallig allemaal door konijntjes getrigert wordt... dan weet je ook al wel meer. Opzoekgaan naar een figuur van een misschien wazige/donkere opname lijkt mij ook niet echt productief, betere plaats zoeken dan weer wel :)

 

moesten ze weg zijn, (door mensen of dieren) dan zie je het verschil wss wel aan wat nog overblijft. uitgetrokken of afgeknipt zal geen haasje zijn geweest :(

 

Idd, 100€, daar zet je wel wat plantjes mee weg :( of heb je wat anders leuks voor...

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Klopt, maar het kan wel handig zijn om te zien of de planten echt worden weggehaald door mensen of gewoon worden opgegeten door dieren.

 

believe me, dat verschil zie je zonder camera ook wel.

 

om niet gesnapt te worden best een goeie spot zoeken en er steeds (=zo weinig mogelijk) naar toe gaan langs verschillende wegen zodat je geen paadjes maakt. garendraad spannen zoals hierboven vermeld is ook een goeie optie hoewel ik mij daar ook niet met bezig hou. we will see...

 

cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ kasperfish

 

met dit ding had je elke ripper die ooit in je tuin geweest is gepakt

en ik denk dat die wel meer dan 100 euro buit hadden...

of heb jij iets van ze mogen men planten hebben? :(

 

 

het maakt dus wel degelijk heel veel uit wie er op je spot is geweest en wie je planten weg gehaald heeft!!

best wel handig om te weten of er politie, rippers, de boer of gewoon kinderen geweest zijn vind ik...

zo daalt het risico om gepakt te worden nog aanzienlijk

en die camera vinden ze echt niet mits je hem een beetje goed plaatst...

en hij gaat zonder extra batterypack een maand mee dus

 

en je wilt echt niet bij mij op de foto staan hoor... krijg je gegarandeerd spijt van!!

en rippers zijn in de meeste gevallen toch al bekenden hoor...

dus dan vind ik je zo en anders vind ik je ook wel want je komt wsl toch hier uit de buurt

 

mag je direct kennis maken met mijn fascisten-klopper!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het een leuke gadget, Leuk om te zien wie en wat er allemaal voorbij komt.

heeft soms zelfs de mogelijkheid van bewegings detectie.....leuk dingetje.

 

maar ik was eigenlijk op zoek naar een goedkope Wireless IP camera.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar ik was eigenlijk op zoek naar een goedkope Wireless IP camera.

 

whiehoehoe, het wordt steeds beter... een draadloos netwerk opstellen op je guerilla is toch helemaal knetter.

 

 

@Pure

okee, er is bij mij inderdaad al genoeg gejat uit de tuin, dat weet jij ook. in je tuin een camera hangen vind ik dan ook helemaal iets anders dan een camera op een guerilla-spot. iemand die uit je tuin steelt is volgens de wet een inbreker, maar wat met iemand die van je wild-spot steelt? je staat dan nergens... naar mijn mening maakt het helemaal niets uit met te weten wie je planten heeft gejat. weg is weg (zoals in de solden :( )... je zegt dat meestal bekenden de dader zullen zijn, dat is zo, maar ook weer alleen maar als je in je tuin kweekt. ik vertel niemand maar ook niemand over mijn guerilla-spots. ik vertel dat ik veldjes heb maar zeker niet de exacte locatie... als mijn planten weg zijn weet ik dus zeker dat het vreemden/politie zijn. stel dat mijn planten verdwijnen en ik tevens een camera heb opgesteld waar de dader op staat. wat kun je er dan in hemelsnaam met doen? nul komma nul!!! stel dat je ziet dat er politie is geweest, wat is het verschil dan? nee geef mij maar voor 100 euro stekken en een spot extra...

 

ieder zijn mening natuurlijk maar ik ga niet beginnen om mijn spots te elektroniseren, op geen enkele wijze.

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij heeft zelfs nog veel meer interessante opties :(

en ik heb is tussen de afgelopen biedingen gekeken en ze gaan zelf weg voor 70 tot 100 Dollar :(

 

STC-IR1 5.0 mp Infrared Digital Scouting and Security Camera

 

* "No Flash" Uses 63 Infrared Emitters to illuminate the coverage area

* 32 Mb built in memory

* Adjustable PIR sensitivity

* Color Daytime Images / Black-White Night Images

* Built in LCD screen for viewing images in the field

* Burst mode shoots 1 to 3 images or 10 seconds of video per triggering

* Tima and Date stamped on each image

* Auxillary power jack for external 12V lead acid battery pack (battery pack not included)

* Factory renewed. Original Retail $699.99

Share this post


Link to post
Share on other sites

* Built in LCD screen for viewing images in the field <---afplakken, anders heb je niks aan de ir foto's zonder 'flits'.

* Burst mode shoots 1 to 3 images or 10 seconds of video per triggering

* Tima and Date stamped on each image

* Auxillary power jack for external 12V lead acid battery pack (battery pack not included)

* Factory renewed. Original Retail $699.99 <--dit zou me laten twijfelen.

 

Voor de rest, geinig ding, maar je moet wel geluk hebben met gezichten op de foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het onozel om dure apparatuur te kopen om zo te kunnen zien of er iemand in de buurt van je plantjes komt. indien je iemand op je tape staan hebt is heeft die waarschijnlijk je plantjes gevonden en zijn ze nu weg. dusja wat ik wel doe is ik leg een takje horizontaal in de struiken (overhangend tussen in ingang van je spot ) om te zien of iemand al dan niet gepasseerd is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kas

 

je kan dus heel veel doen!!! als je een beetje inventief bent... zelfs al zijn het totaal vreemde

en als ik je ken en ik zie je ergens in de natuur lopen dan weet ik ook genoeg hoor...

of ik volg je een keertje... lekker winstgevende bezigheid

 

als je planten weg zijn is er idd niet zoon probleem ... het gaat erom te weten door wie je ontdekt bent als ze je planten laten staan :(

het verschil is dat als je een aanzienlijke spot hebt de politie mss niet direct alles weg haalt maar een onderzoek instelt...

 

en als je geen nachtopnamen wilt maken (wat meestal ook niet nodig is) heb je er al 1 thuis voor 50 euro...

vind ik persoonlijk niet zo duur ivm de risico's en stress die je gespaard blijven

 

neem je hebt een spot van 50 of 100 planten en je weet zeker dat er iemand geregeld op je spot komt en toch laten ze je planten staan

dan kan je eigelijk niets anders dan je spot te vergeten en er nooit meer naar terug te gaan...

want het risico dat je dan gepakt of geripd gaat worden is zo groot dat je al beter geen werk meer in die spot steekt

tenzij je dus op je foto's kan zien dat het maar wat kinderen waren of de verdwaalde vogel liefhebber die niets door heeft....

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie het verschil niet echt met een garendraad spannen dan weet je ook dat er iemand geweest is. Okee je weet niet wie maar dan moet je ook al veel geluk hebben met die camera dat er effectief iets herkenbaars te zien is. Als je toch met een camera wil werken hang er dan meteen 4, in elke hoek één. bovendien koop je dan ook best geen chinese rommel waarbij de opname kwaliteit zeer laag is.

 

ik verkies toch nog steeds een goeie spot, waar lekker niemand komt...

 

cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb altijd van die "zwieptakken" op de spot. Vislijnen die aan gespannen takken zijn bevestigd, de takken zijn aangespannen met het visdraad dus die weer aan een stokje zit die vast is gemaakt in de grond. Als er mensen op lopen raakt het vislijn los en zwiept die tak met een vaart terug en raakt wat er voorbij loopt.

 

Niet levens gevaarlijk natuurlijk maar wel verrekte pijnlijk, net een zweepslag :(.

Ik kan me voorstellen iemand die een zwieper in zijn gezicht krijg rechtsomkeer maakt naar huis en geen zin meer heeft om verder te zoeken :(

 

de vallen zijn nooit af gegaan aangezien de spots waar ik deze toepaste allemaal geslaagd waren.

 

 

Om even terug te komen op die field-cam. het lijkt me een erg leuk ding voor extreem grote spots met 200+ planten, of het ding de qualiteid beschikt voor die prijs in dat formaat om gezichten duidelijk te herkennen van vreemden durf ik te betwijfelen. Als je een spot deelt met mensen en je vertrouwd het niet 100% is zo'n ding natuurlijk ook fijn om te hebben. Daarnaast vind ik mijn vallen veel effectiever, het enige waar ik zekerheid van wil is het oogstfeest aan het einde van de rit.

 

Greetz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

na deze post nemen ze niet alleen je planten mee, maar ook je camera :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap niet waarom mensen zeggen dat ze je camera meenemen, als je een beetje logisch nadenkt en gebruik maakt van de omgeving kan je die camera heel goed verstoppen zonder dat ze ook maar iets te weten komen en dat ding uberhaubt zien en vinden.

 

Ze zullen bij voorbaat al nooit in hun hoofd halen te denken dat er een camera in het bos hangt laat staan er naar zoeken.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

die camera is vooral handig om te weten WAT voorbijgangers komen doen. Een fanatieke fotograaf die even passeert om wat fotos te nemen van totale wildernis of een koppeltje dat in het bos komt vrijen lijken mij iets minder alarmerend dan een bosbeheerder die iets komt inspecteren.

 

In het 2e geval ben je bijna gegarandeerd genaaid en mag je je spot zo'n beetje vergeten.

 

Bovendien kan je bij bewegende beelden ook uitmaken of de indringers de plantjes weldegelijk gezien hebben of er onbenullig gepasseerd zijn zonder iets op te merken. Als wij naar onze spot komen moeten we (= Ik en Wupz) iedere keer hard zoeken waar de dames juist staan omdat ze zodanig goed verscholen zitten tussen de brandnetels.

 

+ geeft het een extra gevoel van veiligheid waardoor je minder vaak je spot hoeft te bezoeken.

 

Maar toch ben ik niet echt van plan om zo'n ding te gaan kopen

 

Cheers

 

Duupie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dacht ik ook canna :-)

beetje camouflage met wat blaadjes enzo en hup :(

 

en duupie heeft hem ook door :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien kun je die lui mailen of ze er eentje willen sponseren voor een test op wietforum :(

 

Greet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook strategisch flinke hopen vlees/ingewanden half ingraven...mensen mijden lijkenstank over het algemeen.

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...