Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doc

prijzen van cannabis wereldwijd (INDEX)

Recommended Posts

Zo, nu kun je het eens duidelijk zien, Nederlandje loopt achter bij de rest van Europa.

Wiet is goedkoper in Duitsland, Engeland, Frankrijk en dan hebben we Spanje nog niet eens gehad (€ 2,50- tot € 5,- per gram)

 

Ondanks de Coffeeshops is de repressie van de overheid hier groter het geen tot uiting komt in de wietprijs.

We leven in een slaven maatschappij en slaven die moet je onderdrukken hé?.

Die repressie komt automatisch ook op andere fronten tot uiting zoals het dalende oplossingspercentage van misdrijven in Nederland.

Nu is dat nog maar 15%, in 1971 stond dat op 40%

Als je moeder of je Oma is beroofd, of er is bij je ingebroken komt politie niet, maar als je belt voor een paar wietplantjes bij de buurman in de tuin komen ze gelijk.

Want wiet roken, dat zou de slaven wel eens op andere gedachten kunnen brengen hé?

Wat dat betreft hebben de libertariers ons nog wel wat interessants te melden.

 

 

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:wacko: Vroeger ging ik op vakantie naar frankerijk en engeland met zeg voor 500 gulden aan wiet en verkocht het op de camping en had een bere goede vakantie maar met deze prijzen valt er geen vakantie meer te verdienen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze cijfers komen van een organisatie die niet eens weet hoeveel coffeeshops er in Nederland zijn. De directeur is een italiaan de heer Antonio Maria Costa en roept al jaren dat Nederland de wereld vergiftigt met drugs. Deze cijfers zijn zo onbetrouwbaar, ik was 3 weken terug voor een klein familiebezoek in Engeland, ik ken daar 2 adressen waar je je `skunk`kunt halen. Voor een gram ww betaalde ik dus mooi 12 euro en geen 5 dollar...... Ik geloof niet in de cijfers van een anti drugs organisatie deze zijn er om het onwetende klootjes volk te beinvloeden.....

 

Dampende groet,

 

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat we het niet over prijzen konden hebben hier? B)

Of mogen coffeshop prijzen wel en handel prijzen niet.

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

yep, dat heb je goed gezegd.Zo staat het beschreven in de forumregels.

 

De grafiek is van 2005 en de wiet in de UK is tegenwoordig gedegradeerd tot klasse B (voorheen klasse C) dankzij Mr Brown.Dat de wiet goedkoper is dan hier, geloof ik dus ook geen ene snars van.Veel wiet wordt juist geëxporteerd omdat de verkoopsprijs een stuk hoger ligt dan hier zoals dat vaak ook wordt aangegeven.

De prijs die je in de US zouden moeten betalen is waarschijnlijk voor bag weed uit Mexico, niet voor soortjes als Deep Chunk, Purple Maui, Purple Urkle etc en ten tweede ligt de prijs in New York een stuk hoger dan in Californië.

De prijs per kg die je hier in Nederland krijgt, krijg je in de VS (Californië) per pound (455 gr).

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de grafiek van 2005 is klopt dat wel redelijk voor Nederland hoor, ik weet niet waar jullie je wiet kopen maar in de koffieshops waar ik kom is de gemiddelde prijs op dit moment zo rond de 8-9 euro (uitzonderingen daargelaten). Maar ik neem aan dat de UN voornamelijk boodschappen doet in Tourist Traps - het gaat overigens over de RETAIL prijs dus niet over de inkoopprijs (daar doen we hier niet aan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik betaal in mijn regio voor een gram ww/jack/santa/bubblegum 6,25 tot 7,50 pleuro. Duurste wat je bij de shops waar ik kom kan krijgen is mexican/amnesia/silver haze enz. van 8,- tot 12,- p.g.. De gemiddelde prijzen van NL wiet in de grafiek kloppen dus redelijk maar ik denk dat in NL prijzen van wiet ook per regio verschillen ,waar je in jamsterdam het meeste betaald voor een gram en het achterland een paar euro minder voor de zelfde hoeveelheid..... Enigste waarvan ik zeker weet dat de prijzen niet kloppen is Engeland want in 2005 betaalde ik ook zo rond de 10 a 15 pleuro voor een gram ´skunk´ en geen 5 dollar.....

 

Dampende groet,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites
De grafiek is van 2005 en de wiet in de UK is tegenwoordig gedegradeerd tot klasse B (voorheen klasse C) dankzij Mr Brown.

Niet dankzij Brown, maar door Jacqui Smith.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Waar we onze wiet halen, eigen teelt misschien.:wacko:

 

Koffie en Dromen menu sativa assortiment Den Haag

 

Haze

NYC Diesel

Super Haze

Amnesia

Super Silver Haze

Thai (import)

 

med_gallery_16467_6951_174018.jpg

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sativa's zijn in de shop nu eenmaal onbetaalbaar hé B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In één van de blaadjes stonden ook prijzen uit de hele wereld van de straat...

 

Zal het blaadje effe opzoeken als ik er weer ben (bij het blaadje)

 

Mogen die hier ook ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als iedereen hier die dit jaar naar het buitenland op vakantie gaat nu ter plekke even nagaat wat een grammetje kost, heeft Wietforum straks het meest betrouwbare overzicht!

 

Dat soort officiele statistieken geloof ik ook nooit zoveel van. Zo is er ook een statistiek over misdaad waar Nederland er niet al te best vanaf komt. Totdat je er een beetje induikt. En dan blijkt bijvoorbeeld dat de Nederlanders huiselijk geweld (terecht) in de categorie misdaad lieten vallen, maar de meeste Italianen vonden het een vorm van je vrouw opvoeden. :) En noteerden het dus niet als misdaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hihi lol wat zou het kosten in Noord Korea bijvoorbeeld. :lol:

Ze hebben wel de historie mee.

Hier een rotstekening uit Korea.

101-CaveArt.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als deze grafiek klopt, dan snap ik niet wat al die duitsers bij ons komen doen. Niet geheel geloofwaardig. Ook welke kwaliteit je krijgt voor dat geld staat er niet bij, wat ook geen goeie vergelijking geeft. :lol:

Ik ben blij dat het hier nog rond de 6,50p/gr. ligt (jack,santa etc). Als het meer zou zijn (+10,-), was ik allang bankroet. Als je gelijk 5gr haalt is het vaak goedkoper. 30 euro voor 5 gr goeie jack vind ik nog wel te doen, maar zelfs dat tikt nog aan. Gewoon zelf gaan growen! :P

 

Grtz Quake

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad gewoon per 5 gram halen Northen Light van sticky 25 euro (6,25per gram) en een losse gram 8 euro :whistling

 

Greets Skinny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...