Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sex' n Combi

2012-Begin van einde, begin van nieuw begin ?

Recommended Posts

Toen 30 jaar geleden op La Palma

er een stuk aangroeide stond er meteen een notaris klaar om dat land te claimen.

Als dit 30 jaar geleden al gebeurde, waarom maken jullie je er nu dan opeens zo druk om? De canarische eilanden zijn gevormd door vulkanen, dan is het toch niet zo'n verrassing als er weer eens een uitbarst?

 

Er zijn niet meer vulkaanuitbarstingen of aardbevingen dan vroeger, dat lijkt alleen maar zo omdat het nieuws zich tegenwoordig razendsnel verspreidt. Als er vroeger een aardbeving was in China dan las je een piepklein stukje in de krant, terwijl het tegenwoordig meteen op je scherm staat. Ik heb nog geen een statisticus horen beweren dat er meer natuurrampen voorkomen dan vroeger.

 

En zelfs als het allemaal wel waar zou zijn, wat voor zin heeft het dan om je er zo druk over te maken? Als je erin gelooft kan je maar beter genieten van je laatste dagen hier op aarde en niet zo piekeren.

 

Wacht jij tot een expert zegt wat te doen of te geloven?

 

In de mainstream media vindt ik overigens weinig terug van de berichtgevingen die hier aan bod komen.

 

En de wereld zal niet vergaan :)

 

Maar veranderen wel :P

 

Dat is het leven trouwens: verandering

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wacht jij tot een expert zegt wat te doen of te geloven?

 

In de mainstream media vindt ik overigens weinig terug van de berichtgevingen die hier aan bod komen.

Ik hecht meer waarde aan de mening van een expert dan iemand die meer waarde hecht aan zijn angstgevoelens dan zijn verstand. Waarom worden wetenschappers per definitie in een kwaad daglicht gesteld? Het heeft een reden dat de filmpjes die jullie in de krochten van het internet opduikelen niet via de reguliere media worden vertoond hoor! Ik noem dit geen berichtgeving maar stemmingmakerij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar reageer jij enkel omdat dit je afgunst geeft?

 

Bekijk dit topic dan niet zou ik zeggen, dan bespaar je jezelf dat leed.

 

Wetenschappers zijn wel iets anders dan "experts"...

 

Denk jij dat de echte wetenschap de kans krijgt zich te ontwikkelen de dag van vandaag?

 

Droom dan maar verder of word eens wakker en kijk rondom je.

 

Verder is dit nu we heel erg of-topic aan het gaan, ik ga graag verder met je in discussie, maar ofwel doen we dat via pb ofwel in een ander topic.

 

(edited: bekijk deze eens : http://www.wietforum.nl/The-problem-with-experts-t86593.html )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Wel als er weer eentje uitbarst sinds 1794

1794 of 1974? Dertig jaar geleden toch?

 

Waarom roep je meteen weer een spookbeeld op in plaats van het ingaan op mijn argumenten? Die helling stond miljoenen jaren geleden ook al op instorten en dat kan nog wel miljoenen jaren duren. We zullen het over ruim een jaar weten. En waarom verhuis je niet naar Zwitserland als je zo bang bent voor die tsunami?

1793 om precies te zijn, maar tussen 1783 - 1816 had je een groot aantal geologische gebeurtenissen mbt aardbevingen, vulkaanuitbarstingen etc.Kijk nu bv ff naar een zeldzame tropische storm in de Middellandse zee.

 

http://theextinctionprotocol.wordpress.com...planet-mercury/

 

Je moet wel verder kijken dan het NOS journaal.

 

Namaste :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een verduidelijking Jan de Ripper:

Ik en velen met mij maken zich hier nergens zorgen over. De enige die zich zorgen

maken zijn de inwoners van Restinga op El Hierro doordat ze niet kunnen vissen en duiken

en zo hun inkomstenbron verliezen. Toevalling vandaag heeft de regering 1200 tot 1900 per maand

schadeloosstelling afgesproken voor de geèffecteerden. Dus heeft er ( hier op de Can.Eil: ) niemand angst.

 

Als je het over algehele angst hebt is die er hier wel veel. Voor wat er gaat komen cq veranderen.

In Nederland ( waar ik afgelopen jaar werkzaam was, dus ik kan er over meepraten ) is men

ziende blind. Maar omdat iedereen trouw het propaganda journaal ( maakt niet uit welke ) op

de kijkbuis als waar aanneemt is alles in slaap gesukkeld.Geloof je me niet, kijk dit: DWDD Hij wil bankrun zeggen, maar draait erom heen.....mag gewoon niet eerlijk zijn. Dat mag gelukkig op internet wel.Waar ook shit tussenzit :)

 

Jij voor jezelf hebt het recht en de verplichting om je EIGEN waarheid te vinden.

Daarvoor is internet een uitgelezen kans. Je kunt ook gewoon door blijven gaan zoals je altijd al deed.

Maar kom hier dan geen onnozele uithangen en blijf lekker slapen voor de voorgekoote TV.

Maar kom niet over twee jaar komen piepen dat je het niet hebt zien aankomen, want zo waren er velen. Bv

 

 

En om het wat dichter bij huis te zoeken Prof Tissen van Nyenrode ( een expert, zou ik zo zeggen )

RTL Z vandaag

 

Wetenschappers: Tcch niet dit soort wetenschapper of nog iets schandaliger

 

Om te reageren op deze posts moet je wat meer geinteresseerd zijn in je omgeving in het algemeen,

verder kijken dan je eigen voortuintje. Anders kom je een beetje dom over in dit topic.

 

Even nog iets: Als je niet met een browser kunt omgaan is zoeken op internet inderdaad lastig B)

Maar niemand is slim geboren :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over dat artikel van RTL: Geld kan je ook niet eten...

 

Wat ik zo vreemd vind is dat er nog steeds niet achter echte oplossingen gezocht wordt, in plaats daarvan proberen ze een zinkend schip leeg te scheppen met een emmer :P

 

Waarom dat geld systeem redden???

 

Waarom hebben wij uberhaut geld nodig, en kom nu niet af omdat het nodig is om handel te doen.

 

Ja handel om rijker van te worden en anderen van hun behoeften te ontnemen, of nog erger de natuur op onmenselijke manier te behandelen (en elkaar).

 

Als je steeds in dezelfde kamer een oplossing probeert te zoeken en je vindt er geen, komt dat misschien omdat je in de verkeerde kamer aan het zoeken bent. Als je nu op voorhand zegt dat de oplossing in die kamer ligt, ontzeg je jezelf de kans om in een andere kamer te zoeken.

 

(Hou wel rekening met fenomenologie...

 

Wanneer ik over echte wetenschappers spreek, zijn dat mensen die oprecht zonder vooroordeel naar een vorm van begrijpen streven.

 

Als ik spreek over experts, zijn dat mensen die zeggen wat we moeten denken, of zich voordoen alsof ze 100% zeker zijn en ons om de tuin leiden met afleidingen, die geen gegronde basis hebben.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even terugkomend op een zin van je:

 

Wat ik zo vreemd vind is dat er nog steeds niet achter echte oplossingen gezocht wordt, in plaats daarvan proberen ze een zinkend schip leeg te scheppen met een emmer

 

Eigenlijk is dit systeem er om de rijken te beschermen, en dat gaat ver terug in de geschedenis.

De meeste zijn zich er niet eens van bewust hier in de westerse wereld.

De technologie is aangewend om nog meer en goedkoper te produceren ( zeker niet beter ).

Veel hebben kinderen en willen dat het gaat zoals het altijd ging: een betere toekomst voor de kinderen.

Maar dan wel op de manier zoals ze die kennen.

Wijk je hiervan af dan komen mensen als Mr De Ripper je wel even belachelijk maken. Niet in

de gaten hebbende dat ze aan de verkeerde kant van de toekomst staan. Het KAN nu eenmaal

zo niet meer verder. In dat opzicht heb je een goede

!. Dat is ook meteen wat ik bedoel met " ziende blind ".

Als mensen zoals De Ripper de ogen openen komen ze in een diepe crisis omdat hun toekomstbeeld in

duigen valt.En omdat te voorkomen luisteren ze liever naar " positieve " berichten.

Maar als de systeemcrisis werkelijk klapt zullen we toch het anglo-amerikaanse kapitalisme moeten laten varen

en kan / moet er iets anders uitkomen, alleen al om de schade aan ons kleine planeetje te beperken.....

 

Er zullen heel wat slapeloze nachten komen voor het merendeel van de nederlanders de komende 10 jaar :P

 

In in dit licht gaat de propaganda maar door........Maar gelukkig is er internet om een ander geluid te laten horen :)

 

30 jaar ongefundeerde leugens over Iran

 

 

 

En dan lees ik net in HLN.be een initiatief wat me erg aanspreek, ik denk dat we hier naar toe moeten.

Het heeft nog te weinig impact maar met een flirt naar het zwitserse model.

Lees de commentaren eens, vele " Rippertjes " vinden het maar niets en blijven in politici geloven ( brainwashed )

HLN.be

Share this post


Link to post
Share on other sites
Om te reageren op deze posts moet je wat meer geinteresseerd zijn in je omgeving in het algemeen,

verder kijken dan je eigen voortuintje. Anders kom je een beetje dom over in dit topic.

 

Even nog iets: Als je niet met een browser kunt omgaan is zoeken op internet inderdaad lastig :)

Maar niemand is slim geboren :P

Het feit dat ik reageer op dit topic bewijst toch dat mijn interesse verder reikt dan mijn voortuintje? Het enige dat ik heb bedoeld te zeggen is dat ik het raar vind dat hier allerlei berichten worden gepost over overstromingen, vulkaanuitbarstingen, stormen enzovoorts. Het is gewoon niet waar dat deze vaker voorkomen dan vroeger. Meer heb ik niet gezegd en ik heb niemand belachelijk gemaakt!

 

Vervolgens begin jij over het economische systeem en over de media, maar ik heb geen idee wat dat ermee te maken heeft. Dat vind ik nou dom! Ik weet drommels goed dat het huidige systeem niet houdbaar is en dat dit moet en zal veranderen.

 

Jouw probleem is dat je niet ingaat op argumenten, maar er alleen maar op uit bent om jouw mening aan anderen op te dringen. Denk daar maar eens goed over na. Het lijkt me inderdaad beter om niet meer op dit topic te reageren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg je wel Jan...

 

Ik heb ook jouw post verkeerd opgenomen...

 

Excuses...

 

Om op jouw argument verder te bouwen:

 

Of er meer zijn of niet valt nog te betwisten, ik zou niet zeggen dat het zo is, en dat het niet zo is.

 

Wat ik voor mezelf kan zeggen is dat ik in een periode van veel verandering zit, ook zie ik veel rond om mij veranderen...

 

Wat ik wel denk, dat wat we nu zien niets nieuw is en al eerder is gebeurd in de geschiedenis... maja de geschiedenis is ook heel lang :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo combi, door jou rsa filmpie kwam ik op een of andere manier op deze docu terecht:

 

 

zeker de moeite waard

Share this post


Link to post
Share on other sites
yo combi, door jou rsa filmpie kwam ik op een of andere manier op deze docu terecht:

 

 

zeker de moeite waard

 

Zie bericht #590 in dit topic :P

 

Maar beter een keer teveel dan te weinig...

 

B)

 

@Jan: ben blij dat je het goed opneemt

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ haxxorz,

Ik geef Sexy net een compliment voor diezelfde docu een bericht eerder, alleen met een andere titel B)

 

In dat opzicht heb je een goede goede video!. Dat is ook meteen wat ik bedoel met " ziende blind ".

 

 

Hoi Jan de Ripper,

 

Na je laatste bijdrage ben ik eens terug gaan lezen. Inderdaad zijn jouw laatste

bijdragen op twee manieren te lezen. Maar ik heb al teveel mensen op topics zien

reageren en dan met een stellige aanname en zonder links dingen zien beweren die

allang achterhaald zijn.

Ik zal wat voorbeelden geven die me triggerden. Je schreef:

Er zijn niet meer vulkaanuitbarstingen of aardbevingen dan vroeger, dat lijkt alleen maar zo omdat het nieuws zich tegenwoordig razendsnel verspreidt.

En dat is dus niet..... waar :)

( of in elk geval een discussie waard )

 

en even daarna:

Ik heb nog geen een statisticus horen beweren dat er meer natuurrampen voorkomen dan vroeger.

En ook dat kan ik meteen weerleggen. Alhoewel ook door de toename van wereldbevolking die dan weer in delta´s

gaan wonen, waardoor een overstroming al snel een ramp wordt ;) .

 

en weer daarna:

Als je erin gelooft kan je maar beter genieten van je laatste dagen hier op aarde en niet zo piekeren.

Da´s dan wel weer een dooddoener. Doodgaan doen we allemaal, en omdat je niet weet wanneer die

grote bus je geen voorrang geeft, is het maar beter op te leven alsof het je laatste dag is. Genieten dus.

En ik geloof dat niemand die de ogen wat verder heeft geopend zal piekeren, maar verder willen kijken.

Met een gezonde interesse en zonder gepieker omdat je weet wat er komt, alleen nog niet wat ervoor

in de plaats komt ( bewijst dit topic :P )

 

En later:

Waarom worden wetenschappers per definitie in een kwaad daglicht gesteld?

Als je eenmaal weet wanneer, hoe en door wie de onderzoeken betaald worden, weet je ook meteen

waarom bepaalde onderzoeken niet gedaan worden...... En dat maakt de wetenschapper niet onbetrouwbaar,

maar wel zijn onderzoek. Voorbeeld: vriend van me is macrobioloog. Alle professoren moeten een onderzoek doen

dat gepubliceerd wordt. Hij heeft er 3 op de plank liggen om te publiceren, maar krijgt het via de uni niet voor elkaar.

Reden: CO2 van vulkanenuitstoot wordt nooit in de klimaatverandering meegenomen.....hij doet het wel.

Ik bedoel dus: onderzoeken worden in een bepaalde richting gestuurd.

 

Sorry als ik het fout gelezen heb. Maar doe jezelf een lol en kijk die video´s uit de krochten van het internet.

Juist omdat er geen podium gegeven wordt op het medium televisie, wil zeker niet zeggen dat daar minder

waarheid in zit dan die reporter op tv ( daarom haalde ik eerder de media aan ). Hoop dat het zo beter overkomt.

 

Een Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen hebben zich een rol op deze aardkloot toegemeten als rentmeester terwijl ze slechts een zandkorrel in de woestijn zijn.

Levensvormen komen en gaan, de aarde zal wel verder bestaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry hoor, maar die laatste zin is echt totale bullshit, de zwakke verdwijnen de sterkere overleven, natuurlijke selectie heet dat,

een proces dat miljoenen jaren gekost heeft en we nu in een paar honderd jaar naar de klote aan het helpen zijn.

 

zo ook het ontstaan van oceanen, bergen, rivieren, meren, lokale ecosystemen, oerwouden, woestijnen, grondstoffen etc.

Maar we boren, zagen, buigen, verplaatsen, splitsen, slopen, bouwen, analyseren, consumeren, maar door.

Net zo lang totdat het kapot, dood of mis gaat, om vervolgens een nieuw antwoord te zoeken zonder dat we de vraag veranderen.

Om maar niet te spreken over hoe we onze vervuiling in de ruimte aan het uitbreiden zijn en wat voor gevolgen dat kan hebben voor iig ons eigen melkwegstelsel.

 

Het is misschien erg arrogant om te denken dat wij mensen de aarde kunnen verkloten,

maar zeker net zo imbeciel om aan te nemen dat we het niet kunnen, leven is fragiel, balans delicaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar dan klopt het dus dat de aarde blijft bestaan, met of zonder het huidige ecosysteem....

Wat dat betreft zag ik een docu op de aanbevolen site van Sexy:

Ik zeg niet dat het de waarheid is, maar er zijn vroeger toch wel erg ingewikkelde gebouwen neergezet.

En dat er na 4000 jaar weinig meer overblijft door erosie in welke vorm dan ook is ook logisch.

Toch ook een ( hoge ) beschaving die totaal verdwenen is.

 

 

O fotografe, ik zit op 600 mtr. hoogte, na mij de zondvloed :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, een standaardwerkje, alleen is het weinig smeuig gemaakt voor de beginnende " ontdekker "

Maar wel een heel duidelijk ( lang ) verhaal :P

 

Enige dagen terug had ik het over de manipulatie van de main stream madia, en ik word op mijn wenken bedient.

Beter en korter kan ik het niet uitleggen, Leve Internet:

 

Welke media zijn eerlijk en onafhankelijk? Welke niet?

De lakmoestest

 

13 november 2011

Door Arjan Plantinga

 

De Morgen wordt geacht een kwaliteitskrant te zijn. En inderdaad ze hebben nog enkele journalisten in dienst die wel eens zelf op onderzoek uitgaan. Meestal is dat om een sportwedstrijd te bekijken hoor, daar sturen de kranten nog massaal mensen naartoe.

 

Zaterdagavond verscheen dit artikel - 'Hoe Italië verstrikt raakte in schuldencrisis' - op de website van de krant. Een vertaling van een persbericht van het Franse persbureau AFP, zoals honderden kranten en nieuwssites in heel de Westerse wereld en daarbuiten het persbericht zullen hebben overgenomen.

 

Het artikel is een schoolvoorbeeld van hoe de gevestigde media, de woordvoerders van de heersende klasse

Verder lezen: Zonnewind

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gamezz: nice je hebt een nieuwere versie gevonden van arytmetic :P Die docu is echt de max!

 

--------------

 

De kranten zijn al tijden partijdig... het enige wat meestal nog klopt is de datum en de overlijdens berichten.

 

Net als bij wetenschappers krijgen reporters niet de vrijheid die wij denken dat ze krijgen, of die ze nodig hebben om onafhakelijk onderzoek te verichten alsook het publiceren daarvan.

 

Maar ik denk dat dat ook een hoop frustratie bij die mensen moet oproepen... (wetenschappers en reporters)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6979_9442_47934.jpg

 

gallery_6979_9442_25046.jpg

 

Waar heeft de beweging aanhang?

Betogingen van de Occupy-beweging brachten afgelopen weekeinde wereldwijd in ruim 950 steden honderdduizenden mensen op de been. Zaterdag was de eerste keer dat de protesten onder de naam Occupy in Europa uitbraken.

Vooral in het door economische crises zwaar getroffen Zuid-Europa gaven veel mensen gehoor aan de oproep de straat op te gaan om te protesteren tegen uitwassen van het kapitalisme. In het Griekse Athene ging het om duizenden en in het Spaanse Madrid en Portugese Lissabon om enkele tienduizenden betogers. In de Italiaanse hoofdstad Rome betoogden vele tienduizenden mensen tegen de macht van banken, de inhaligheid van bedrijven en de in hun ogen falende politieke elite.

In Amsterdam, Brussel, Parijs en Londen varieerden de aantallen betogers van honderden tot hooguit enkele duizenden.Honderden actievoerders kampeerden in het weekeinde in de centra van de steden Londen, Frankfurt, Brussel en Amsterdam. In Berlijn ontruimde de politie het plein voor de Bondsdag, waar Occupy-betogers hun kamp wilden opslaan.

Hoe nu verder?

De groep heeft een aantal eisen gepubliceerd, maar deze doelstellingen zijn zo groots, dat het lastig lijkt ze daadwerkelijk te realiseren. De beweging lijkt dan ook voornamelijk een bewustzijn te creëren. Het is een beweging waarin mensen zich verenigen die het gevoel hebben binnen de huidige politiek- en machtsverhoudingen geen stem te hebben.

Door de wereldwijde aanhang wordt er overal in de wereld al gediscussieerd over de onderwerpen die de beweging ter discussie stelt.

Hoe lang de protesten zullen voortduren en gedoogd worden is onduidelijk. Een aantal van de betogers in New York hebben aangegeven de hele winter in het park te willen bivakkeren. Ook elders in de wereld zijn tentenkampen opgeslagen. Zij willen pas weg als hun actie zin heeft.

 

Gelukkig zijn er nog mensen die zich willen inzetten :P

Zodra ik te horen krijgen of ik ontslagen wordt, zit ik ook in een tentje

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=85937&st=60

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die docu. is erg sick Tulipan. Alleen hoe zouden ze ons kunnen waarschuwen wat hun al eerder zou hebben uitgeroeid??

Dat kan niet. En die perfectie symmetrie en getalen.

 

Mind blowing!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...