Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

vanloon

dief of geen fief, that's the question

Recommended Posts

Hallo mensen.

 

Ik wil even advocaat van de duivel spelen.

Laatst vroeg ik me af, of kwekers die tappen zich gewetenloze dieven zouden moeten voelen. Die bewuste kweker steelt immers stroom, waarvan de waarde ervan doorberekend wordt aan alle klanten van –laten we zeggen– Nuon.

 

(even voor de goede orde: ik tap niet en ga dat zeker niet doen ook)

 

 

Stel hij heeft 10 lampjes van 600 watt.

Ik ga voor het gemak even uit van 850 watt, gezien de extra apparatuur / meer lichturen in de groeiperiode etc.

 

Ervan uitgaande dat hij continu, het hele jaar door kweekt, betekent dit:

 

 

10 x 0,85 x 12 x 365 = 37.230 kWh per jaar

In geld betekent dit 37.230 x 0,207 = 7706,61 euro per jaar

 

Deze kweker steelt dus 7700 euro van 3.000.000 Nuon klanten.

 

Per klant steelt deze meneer 0,00257 euro. Dat is 1 vierde van een cent.

Bij de supermarkt wordt op hele centen afgerond, maar dat ter zijde.

 

 

Om terug te komen bij de beginvraag: moet deze kweker zich diep schamen voor zijn gedrag? Misschien eigenlijk niet echt. Nou, een heel piep klein beetje dan.

 

Vergelijk deze meneer eens met minister Wouter Bos. En maak een rekensom wat deze dief de afgelopen tijd heeft gestolen, uitgedrukt per inwoner. Dit is geen ¼ cent…. Dit is zijn DUIZENDEN euro’s!!!

 

 

Dan reagerend op principiële mensen die zullen zeggen: het gaat niet om het bedrag, het gaat erom dat er gestolen is.

Vele van deze mensen zijn (zonder dat zij het zelf in de gaten hebben) ook dieven. Deze mensen gaan bijvoorbeeld 3x per week naar de friettent en de rest van de dagen eten ze pizza of shoarma. Na een aantal jaar beginnen deze principiële mensen lichamelijke kwalen te ontwikkelen. Na veelvuldig huisartsenbezoek, volgt het eerste ziekenhuisbezoek. Diverse therapieën bleken nodig en de medicijnen zijn niet aan te slepen. Dan volgen de operaties voor de dichtgeslipte aders. Na de hartaanval –die de principiële man gelukkig heeft overleefd– bleek hersenschade te zijn ontstaan. Als gevolg hiervan is de man aangewezen op de thuiszorg en bleek nieuwe (duurdere) medicatie noodzakelijk.

 

Deze man, die er schande van sprak dat kweker X 0,0025 euro van hem heeft gestolen, bleek door de vele tienduizenden gestolen euro’s zelf een nog veel grotere dief te zijn.

 

 

Groeten en kweekse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk, vind ik kruimeldieven nog erger. 7000 euro op jaarbasis valt nog enigszins te overzien gezien de percentages winst die er af komt met de goede kennis. dat is net zoiets als een coffeeshop die het zakje ook meeweegt uit gierigheid als er een onverstaanbare toerist uit Spanje aan z' n kassatje staat die em eens lekker wil spacen in Good old Lelystad...hij zelf merkt er geen kloot van, hij word toch wel jallie van de wiet.

 

of je je er nu schuldig over moet voelen... dat ligt bij elk persoon anders. ik persoonlijk zou me wel schuldig voelen, want ik kan de rekening betalen, en het risico word er in mijn geval 0.0 minder om. reken er wel op dat die kwart cent vermenigvuldigd moet worden met het aantal illegaal geplukte kw's van het net. Wat overigens niet eens allemaal ten schulde gelegd kan worden bij de cannabis groeiers. Maarja, iemand moet de schuld krijgen, verschil moet er wezen en alles is een kwestie van perspectief. Gewoon betalen dus, en als je gepakt word...heb je iig je eigen morele waarde niet verder omlaag gebracht dan je al hebt gedaan :D (sommige mensen hebben gewoon geen respect voor mensen die wiet maken, helaas :P )

 

greetsm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit was een raadsel voor ons zeker :P

Ik weet het al:

Ziek zijn/worden is legaal.

Stroom tappen/kweken is niet legaal.

Simpel toch?

Next...

Share this post


Link to post
Share on other sites

recht is recht en krom is krom.

als belangrikste punt:

ieder mens is zijn eigen rechter, noem het maar karma.

Het maakt me niet uit hoe hard je me slaat, het doet mij pijn.

Het maakt me niet uit voor hoeveel je me besteelt, het was IKKE die er hard voor gewerkt heeft.

Als ik weet dat jij het bent zal er een straf volgen.

 

En realiseer je jezelf welk instrument jij de overheid in de hand speelt?

Je hebt het zelf al over de belasting van ons gezondheids stelsel.

Jij hebt het indirect over de mogelijkheid om elke blower uit een ziektekostenpakket te zetten, heb je dat wel door?

 

Natuurlijk zijn er grote misvattingen op het macro gebied.

Maar waarom is een mens zo hard aan t zoeken naar een rechtvaardiging van zijn eigen gedrag?

Keep is simple,

durf je eigen gedrag te aanvaarden,

of kap ermee.

 

 

de pure lijn,

leven volgens je eigen innerlijke licht.

Maar niet voor ieder licht is een rechtvaardiging te vinden.

Dan noem ik het gewoon je eigen ding doen,

en ja, dat kan soms gewoon asociale jatterij zijn.(in mijn ogen dan)

 

Ik snap eigenlijk niet wat het doel van dit topic is,

jij wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de grootste dief is nog altijd de staat/belastingdienst :huh:

die stelen elke maand/jaar weer 'n gedeelte van ieders inkomen/uitkering/vermogen :P

 

ik wil helemaal niet zoveel belastingen betalen maar doe ik het niet word ik als 'n crimineel behandeld :D

 

en daar word maar niks aan gedaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stel hij heeft 10 lampjes van 600 watt.

Ik ga voor het gemak even uit van 850 watt, gezien de extra apparatuur / meer lichturen in de groeiperiode etc.

 

Ervan uitgaande dat hij continu, het hele jaar door kweekt, betekent dit:

 

 

10 x 0,85 x 12 x 365 = 37.230 kWh per jaar

In geld betekent dit 37.230 x 0,207 = 7706,61 euro per jaar

 

Deze kweker steelt dus 7700 euro van 3.000.000 Nuon klanten.

 

Per klant steelt deze meneer 0,00257 euro. Dat is 1 vierde van een cent.

Bij de supermarkt wordt op hele centen afgerond, maar dat ter zijde.

 

0,00257 p.p.p.j... Als er 1 kweker steelt met 10*600 Watt...

Iemand die een gok durft te wagen naar het aantal getapte kWh's? :P 7700*1000? 7700*10.000?

Ik denk dat je dan die '0,00257' flink omhoog ziet schieten...

 

Verder, stelen is stelen... Ook al zou het '0,00257' euro zijn.

Wat weetje zegt.

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites
de grootste dief is nog altijd de staat/belastingdienst :huh:

die stelen elke maand/jaar weer 'n gedeelte van ieders inkomen/uitkering/vermogen :P

 

ik wil helemaal niet zoveel belastingen betalen maar doe ik het niet word ik als 'n crimineel behandeld :D

 

en daar word maar niks aan gedaan :)

 

 

uhm voor de duidelijkheid:

de staat zijn wij.

alle mensen die werken leggen geld in om de collectieve lasten te dragen.

1 van deze lasten zijn de uitkeringen.

 

Zo hebben we het ongeveer met elkaar afgsproken, als maatschappij.

En ik denk dat er genoeg fout aan is, for sure.

 

Maar in Amerika hebben ze het heel lang anders geprobeerd,

zo weinig mogelijk staat bemoeienis.

 

Naast daklozen vroren ook jaarlijks bejaarde door.

uitkeringen, wa's dat?

12 % is niet voor ziekte verzekerd, dus kan doodvallen.

etc,etc...

 

 

ofwel,

dan werken we hier toch wel onder betere afspraken,

over de uitvoering? da's andere koek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet kweken vind'k ok. Stroom stelen is gewoon stelen en dus crimineel. Punt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij kun je gewoon altijd je stroom aftappen, zolang je maar geen wiet kweekt...

 

Komt de politie met de NUON binnen vallen... Oh jongens, geen kwekerij, we gaan weer!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk zo een onderwerp.

 

Hier loopt iedereen een beetje te schreeuwen dat je geen stroom mag pikken en weet ik wat nog meer.

Nou vind ik het zelf niet echt netjes maar ja.

Als ik een hokkie zou kunnen krijgen met 10 of 20 lkampies dan zou ik dat zeker niet laten.

Ook zou ik dan echt niet gaan betalen voor de stroom, dit is in een gewoon pand dan ook gewoon niet mogelijk moeten we ff begrijpen.

 

 

Hier kom je toch weer op het wie is wie en hoe is die persoon in zijn gewone bestaan.

Ik lees hier elke dag, en dan lees ik heel vaak dat iemand die met z,n hok bezig is even naar een lokal bouwplaats gaat om ff wat spulletjes te halen :P Nooit en tennimmer heb ik daar ooit een van jullie over horen klagen :D

Nee dit doen we allemaal en dus is het weer goed te lullen op de een of andere manier.

 

Ik heb sinds kort een hele grote tuin. Ik had ook een kruiwagen nodig. Ik had ook 2 grote hekken nodig.

 

Kruiwagen, ff bij de bouwput gehaald.

Hekken ff bij de bouwput gehaald.

Heerlijk toch, ben ik nu crimineel, of een gelegeheids diefje :)

 

Dit is allemaal persoonlijk, en ieder moet het zelf allemaal weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ert is een diefJE!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ertje heeft kees zijn hart gestolen :D :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Errrrrrrr......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iets dat krom is kan je niet recht lullen... (principe kwestie)

Maja, de overheid en talloze bedrijven zijn ook niet zuiver in mijn optiek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kruiwagen, ff bij de bouwput gehaald.

Hekken ff bij de bouwput gehaald.

Heerlijk toch, ben ik nu crimineel, of een gelegeheids diefje :P

Volgens mij ben je dan een crimineel gelegenheidsdiefje.

Waarom zou je een kruiwagen en een paar hekjes stelen? Ben je dan zo arm dat je dat niet kan betalen?

 

Het is gewoon laag bij de grond.

Een groot hok (met de daarbij horende opbrengsten) kunnen ze bouwen, maar de stroom netjes betalen is er weer te veel aan.

Een grote tuin kunnen ze betalen, maar een kruiwagentje en wat hekjes, dat is er ook weer teveel aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ert,

 

Een kruiwagen en een paar bouwhekken....ik hoop dat je jezelf smorgen's nog recht kan aankijken in de spiegel... .:P

Maar dat maakt je nog geen dief...gewoon lenen met de intentie om het ooit terug te brengen...klinkt beter he.

 

Nog over het feit dat de overheid ons geld over de balk smijt aan onderzoeken torenhoge projecten enz enz neemt niet weg dat stroom aftappen niet netjes is...daarom gooi ik bv nooit geen papiertjes,blikjes,mc afval uit de raam en bespaar de overheid daar een hoop geld mee ipv er weer van die mannetjes mijn rommel op staan te ruimen langs de kant van de weg....zo draag ik mijn steentje weer bij en kom ik in het reine.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stelen van een bouwplaats is niet nodig, neem er een bijbaantje kan je meenemen wat je wilt, uiteraard in goed overleg. :P Zo ben ik ook aan mijn badkamer tegels, toiletpot, hout, schroeven, rotband en dergelijke gekomen. En stroom stelen, jah uiteindelijk zal degene die jat het ooit vanzelf moeten terug betalen en dan gaat het niet over bedragen van 7700,-. Komt er een aanslag van de fiscus en het energiebedrijf komt het driedubbele bedrag wat gestolen is vorderen plus rente. Betekenis voor de rest van je leven betalen... In mijn ogen eigen schuld en een hele dikke financiële bult. :D :) Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.......

 

Dampende groet,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ert, ik heb nog een tv en een computer nodig, jij hebt er zeker geen probleem mee dat ik die bij jou weg haal ? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heerlijk toch, ben ik nu crimineel, of een gelegeheids diefje :P

 

Jatten is jatten. Paar kampers zouden je hokje eens moeten gelegenheids dieven :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
de grootste dief is nog altijd de staat/belastingdienst :huh:

die stelen elke maand/jaar weer 'n gedeelte van ieders inkomen/uitkering/vermogen :P

 

ik wil helemaal niet zoveel belastingen betalen maar doe ik het niet word ik als 'n crimineel behandeld :D

 

en daar word maar niks aan gedaan :)

 

 

En dan ook nog in naam der koningin!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
de grootste dief is nog altijd de staat/belastingdienst :huh:

die stelen elke maand/jaar weer 'n gedeelte van ieders inkomen/uitkering/vermogen :P

 

ik wil helemaal niet zoveel belastingen betalen maar doe ik het niet word ik als 'n crimineel behandeld :D

 

en daar word maar niks aan gedaan :)

 

HAHAHAHAHAHA, ja tis wat he, als de belastingdienst wat van je zuurverdiende UITKERING pakt! HAHAHAHAHAHA, te kansloos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijk dit soort onderwerpen.

Kom van die bank af zou ik zeggen.

 

Als ik wat kan meenemen dan doe ik dat. Ik pik steel jat alleen niet van particulieren.

 

Dat er hier nou zo veel morraal ridders zitten, had ik nooit gedacht joh :)

 

Leukste is dat ik nu ook nog op zoek ben naar stenen, en een mooie bad :) karen, keuken.

 

Wedden dat ik die voor het eind van het jaar alles heb gesprokkeld.

 

Ert en Sil de strand jutters ;)

 

Schenkie.

 

Een beetje mag je toch wel pikken???? :P :D :) :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

stelen, er openlijk voor uitkomen, en er ook trots op zijn. zou daar een benaming voor bestaan ?

 

stelen van een dief, daar heb ik nou geen problemen mee :P

 

ert zou je misschien ook kunnen uitleggen waarom je steelt ?

 

p.s: als het is omdat je kinderen anders niet te vreten hebben, heb ik niks gezegt

vertel dan maar waar ik elke maand wat geld heen kan sturen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 ding maar te zeggen KROMLAND!!!!

En idd als iemand 10+ lampen heb lijkt mij niet dat je dat gaat betalen toch in een rijtjeshuis(huur/koop)!!

Daarom legalize it voor 3 lamp max. kan je de andere 7 tappen hahahaha nee grapje hoor boys!!!

Nee gekkigheid,het is gewoon een kromland.of cofeeshops sluiten of gewoon legaliseren,hoe het nu gaat kan niet!!

ze vragen er nu toch gewoon om

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een onderwerp weer :P

Ik rij altijd netjes en betaal overal voor :D :)

ik ben de heilige boon zelfe

 

Heb alleen losse handjes/voetjes en gebruik ze ook graag , als je porem me niet aanstaat kun je zo een trap voor je flikker krijgen , hoef ik overigens niet voor te drinken , ben gewoon zeer opvliegend en agresief

Me vrouw loopt regelmatig met blauw oog of plekken op haar benen van de lowkicks :huh: :)

 

Ik ga wel elke zondag naar de kerk om me zonde op te biechten en me wees gegroetjes op te zeggen

 

Zolang je van mijn spullen afblijft ga je gang maar

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...