Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dr.LivingStoned

Gavitalamp in gebruik

Recommended Posts

Hoi, heb tijdje terug een gavita bulb toegezegd gekregen en die was ondertussen ook helemaal aangekomen.

 

Mijn eerste probleem, hoe krijg ik die giga bulb in mijn adjust-a-wing, werd gelijk weggevaagd want deze gavita werd geleverd bevestigd in een klein maar handig kapje, die naar het uitziet er vooral is als stof en beschermingskap.

 

post-10252-1239039511_thumb.jpg

 

 

Even wat pica's van de bulb, niet dat er veel spannend aan is ;)

 

post-10252-1239039671_thumb.jpg

post-10252-1239039700_thumb.jpg

post-10252-1239039773_thumb.jpg

post-10252-1239039834_thumb.jpg

 

Na het in gebruik nemen van de lamp zag het er zo een beetje uit :huh:

post-10252-1239039930_thumb.jpg

post-10252-1239039953_thumb.jpg

 

Bij de gavita komen Dabney Blue's zoals in de vorige ronden zodat die weer via cannalyze nadien vergeleken kunnen worden met de vorige Dabney's die bijna droog zijn ;)

 

De Gavita bulb laat gelijk het voordeel voelen in men hokje, de warmte is niet bestaand, er blijft niets hangen en alleen de stralingswarmte voel je nog.

 

Er was nog een Sour Neville van vorige ronde over, die voelt zich best happy in het gavita gezelschap en voor mij is er dan het voordeel dat de planten heel makkelijk naast de bulb kunnen groeien, het zal vast aan mij liggen maar hier worden de planten 180cm soms.

 

post-10252-1239039976_thumb.jpg

 

Zo nu eerst die dikke :verrygood Skubba aanwakkeren en onderuit genieten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhm,

een topic in speciale dimensies ben ik altijd voor maar moet ik nu ook hele lange zinnen gaan tiepen zodat het geheel wat lekker leesbaar blijft en de lezer niet afgeleid wordt door handelingen met zijn muis?

Ben benieuwd wat dit gaat brengen dls,

ziet er erg fiftys uit.

hoe is de temp direct onder de lamp?

ik moet maar is gaan lezen hoe t werkt eerst.

 

Groetels Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben heeeel benieuwd naar een lumen meting. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ook Doc :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt wel of die een hele difuse spreiding geeft t.o.v. HPS

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo ik denk toch dat ik en 24" scherm ga kopen :verrygood

Vertels eens heb je deze lamp op een gewone VSA staan op of een electronische

en dabney wat palntje is dat

een ;;;; kan mee vragen dan 10 stoners kunnen enz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lees titel:

 

600 watt Gavita op lumatek

Share this post


Link to post
Share on other sites

He topic werd dus toch af en toe gevolgd :) nou ik had het even razend druk en mja dan moeten mijn eigen topics even wachten soms. Ach er was ook nog zo weinig te zien in de vijver, dus geduld is mooie deugd, hoorde ik maar vertellen hoor, bezit zelf geen mm van.

 

Maar weetjes:

 

2x600 watt lumatek

1x gavita 600watt bulb

1x greenpower philips600 watt bulb

 

Na aantal weken ingebrand te zijn lux meting met sanniemeter :nerd

op 30cm loodrecht onder de bulb, gewoon omdat dit de enige beetje vergelijkbare plek was.

10 metingen gaf volgende resultaat

 

gavita gemiddeld 116500 lux

greenpower gemiddeld 111600 lux

 

Even ter herinnering de MH bulb kwam rond de 55000 lux maar, met dezelfde meter onder dezelfde omstandigheden.

 

Dit zijn indicatieve metingen, alleen tegenover elkaar af te wegen eigenlijk, maar geeft toch goed idee over totaal uitbraaksel aan licht. Er zijn geen foto's van de metingen, ze waren nu al te moeilijk om te maken met 2 mensen en die 3de om foto te laten maken kon er echt niet meer bij. :)

 

Zo nu wat pica's voor de kijkbuiskindertjes

 

gallery_10252_7537_352974.jpg

 

Dit is beetje het overzicht, links achter, jaja dasgrow idd linksachter dus, staat nog kleine sour neville uit te blazen van vorige run, deze mag nog heel even wat aandikken maar is zo goed als klaar.

 

Dabney blue is referentie teefje van dienst weer, deze ken ik ondertussen wel beetje en ze smaakt jammie berry ten top. Naar mijn gevoel kweekt ze net teveel blad in de top om helemaal het einde te zijn en ze werd ook niet compact genoeg vorige run. Misschien dat ik daar beetje verandering in kan brengen deze ronde, seizoen is er in elk geval stuk beter voor want de winter was koud in DLSkweekjesland :D

 

gallery_10252_7537_398132.jpg

gallery_10252_7537_376775.jpg

gallery_10252_7537_34917.jpg

De SSH/Diesel/Cheese die erachter staat word een beauty

 

gallery_10252_7537_324278.jpg

gallery_10252_7537_411586.jpg

 

Om het geheel in stijl af te sluiten nog even een pica van mijn grondwerkers hun shit dat ze achterlaten.

 

gallery_10252_7537_394118.jpg

gallery_10252_7537_218970.jpg

 

Zo even weer :rofl met heerlijke Dabney Blue als hoofdrol speelster.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het effectieve belichtingsgebied van de Gavita evengroot,groter of kleiner dan die van pak nou een Greenpower?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mr Livingstoned i presume :rofl

Je weet toch dat we je topic volgen.

De test sectie is populair hoor :D

 

Ziet er mooi uit.

Hoe zit het met temperaturen.

Maakt de kap uit.

Is het heter bij de toppen of minder heet.

 

Ik kijk uit naar je volgende update

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg het hoor :D

Mooie lamp,ben ook benieuwd of hij dichter bij de toppen kan en de warmte met een Diamondkap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou markiss, het is een heel scherp afgelijnd patroon dat je krijgt, de spiegel komt net tot aan de lichtboog, ze geeft ook behoorlijk veel diepte aan het licht. Nu hangt er naast een adjus-a-wing en daar is de spreiding een stuk mooier dan bij de Gavita, ik heb deze op zijn meest diepe stand gezet om toch ook daar wat vergelijk te hebben. Maar de spreiding is minder mooi verdeelt dan onder een adjust-a-wing, nu heb ik ook een diamond liggen en die heb ik ook er even tegenover gehad, en dan moet ik zeggen word het toch weer een ander verhaal en kreeg ik op de lumenmeter de zelfde uitslagen te zien als bij de Gavita, waar de Gavita wel degelijk telkens de bovenhand had.

 

Nou het is gewoon duidelijk, deze lamp heeft een oplossing voor de warme lucht die normaal ophoopt onder je kap en daar voor droge warme lucht zorgt, ook als deze nadien weggeblazen word. Het is namelijk niet bestaand bij deze lamp, alle warmte stijgt gewoon recht omhoog en alleen de stralingswarmte blijft. Nu had ik hier al indrukken gelezen op forum dat de stralingswarmte dan weer hoger zou liggen maar daar merk ik in elk geval niets van.

 

En Doc over dat kapje, wat moet ik erover zeggen? Door de eenvoud is het gewoon briljant, het geeft je weer zoveel benut bare ruimte meer in je hokje of tent. Ook is duidelijk dat het kapje en de lamp gewoon samen horen en zowel als ondersteuning dienen, als dat het als bescherming en ophang mogelijkheden bied. Het houd geen warmte vast zoals andere lampen, dus ja het is prima op deze manier. Misschien nog een afdekking voor de aansluiting en dan is het helemaal topproduct.

 

Ik ben heel erg benieuwd naar de cannalyze uitslag van vorige run onder die MH/HPS lampen, heb van beide apart voor de test sample bewaard en deze dabney zou daar dan nadien ook mooi onderworpen aan kunnen worden.

chemistry.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgen een gesprek met de maker van de Cannalyze :rofl

Ga meteen kijken wat ik voor het forum kan regelen :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zou mooi zijn als je dat kon regelen, hadden we mooie leidraad voor lampjes. Gewoon THC gehalte van steeds hetzelfde plantje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

update? :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites
:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grinnik, het was hard werken in de tuin deze week :whistling dus de binnentuin moest even geduld hebben en omdat ze overdag aan het werk zijn is het toch wachten weer :huh:

 

Er stonden eigenlijk al wel nieuwe pica's in men album, dus daar kan ik er al wel eent paar als teaser los van laten natuurlijk :j

 

gallery_10252_7537_265191.jpg

gallery_10252_7537_60396.jpg

gallery_10252_7537_358620.jpg

gallery_10252_7537_293005.jpg

gallery_10252_7537_51032.jpg

gallery_10252_7537_103643.jpg

 

Zo ik ga nog even van de tuin genieten met grote dikke Dabney Blue :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie je nou verschillen tussen die 2 kweken??

Op een foto is het moeilijk te zien maar kan jij het verschil wel zien.

Ziet er weer heerlijk uit :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wormen zijn heel slecht voor de wortels, vrete ze op

 

bacteriën, wormen of kamelestront in de grond doen zal soms wel positief uitpakken

maar hier op de site zijn het meestal beginners die maar aan het aankloten zijn en deze dwaze dingen gaan doen om hun plantkwaliteit te verbeteren terwijl ze dan de hele plant verneuke.

 

 

 

Plant vraagt om wat ze nodig heeft en heb nog nooit een plant horen zeggen, IK GA VISSEN!!

dus geen wormen

 

weer iets om over te discussiëren, en als jullie er niet uitkomen gewoon een vergelijkingskweekje houden.. :rolleyes:

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wormen vreten dode wortels en zijn heel erg positief voor je bodemleven, had je nog iets onderbouwend ook? Precies omdat meeste mensen ooit ergens beginner zijn, is het nuttig om dit soort discussie te voeren, dus voel je vrij, maar volledig organisch is wat ik beoog, en nee dat lukt nog niet 100% maar met een aardebak met 1200L aarde in, heb ik echt flinke buffer en kom ik al een heel eind in de buurt, of je dat als beginner aankan? Ja echt wel, er is namelijk niets simpelere dan het organische doen, want dan reik je de voeding aan, en de plant neemt op wanneer ze er ook wat mee kan zodat de kans op de overvoeding toch al een heel stuk kleiner is dan mineraal voeden.

 

Ongeveer 20 jaar geleden ben ik zo beginnen kweken, toen was ik de beginner en had geen idee waarom dat het werkte, maar het werkte en dat was toen voldoende voor me. Ondertussen weet ik stukje meer waarom, nah nooit genoeg, en zit ik eigenlijk bijna weer net zoals ik mja 20 jaar geleden begon. Het komt nu voor stukje uit een flesje, maar het principe blijft hetzelfde.

 

En ja daar horen wormen bij, net zoals de mycorrhyza en de trichoderma, het pakketje moet zo compleet mogelijk eigenlijk. De grond word hier ongeveer een jaar gebruikt en word dan pas vervangen.

 

Zo ik nu weer richting dikke :rolleyes: met klein stukje skubba :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch zijn het wel hele mooie planten met dat visaas in de grond

 

Succes verder met de kweek!! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me een lastige test (qua waarneembare resultaten), maar evengoed weer een lekkere jungle DLS :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zie je nou verschillen tussen die 2 kweken??

Op een foto is het moeilijk te zien maar kan jij het verschil wel zien.

 

Je hebt mijn vraag gemist denk ik.

Kan jij een verschil zien??????

 

cheers

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Doc er is wel degelijk verschil te zien. Het bouwt compacter op, hardere toppen dieper in de plant en de temperatuur die netjes blijft. Dus ja echt wel verschil te zien, maar dat merk je binnenkort vanzelf wel. Waar de vorige keer de Dabney Blue niet zo stevig compact bleef doet ze nu stuk beter haar best. Maar we zijn nog niet einde run, dus nog even geduld :whistling

 

@tomas: Ja is het ook zo, maar volgende ronde word links en rechts beter verdeelt met dezelfde planten, vorige run kan ik nog mooi foto's met vergelijken en de wiet zit nog in de weckpot, dus het is nog niet zolang geleden. Maar zoals altijd ben ik volgende rond al aan het voorbereiden en de gavita geeft me echt het vertrouwen wel om ze volgende run gewoon weer te hangen, dat was met de MH bulb wel net even wat anders, alhoewel die door leverings en beetje stukgaan problemen ook geen echte kans heeft gehad.

 

Zo toch weer van een Dabney Blue :rolleyes: ontbijt genieten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...