Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dr.LivingStoned

Gavitalamp in gebruik

Recommended Posts

Dat is mooi nieuws.

Ik hoop echt dat het 5 of 10% zou gaan schelen.

Dan hebben we echt een verbetering.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou een hele verbetering zijn!

 

de Gavitalamp heeft wel minder oranje-gloed dan doorsnee kweeklampen misschien loopt het ook wel in de min,

maar daar zullen we maar niet van uitgaan..

wel een feit is dat als een plant goed heeft kunnen groeien je kans op monstertoppen vergroot is, dus ook meer opbrengst.

 

ik blijf het nog even aankijken, ben benieuwd ..

 

Als ie zn werk goed doet dan koop ik dr eentje!

:wacko: B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel % iets echt scheelt kan je hier niet uithalen. Elke kweek is al zo anders dan de vorige, je seizoenen blijven niet stilstaan buiten ook niet en de invloed is toch duidelijk merkbaar binnen terug te vinden.

 

Deze run gaat in elk geval weer super, zondag komt er nieuwe fotoshootje :wacko:

 

Welk spectrum deze lamp raakt en de invloed ervan is nog zoiets dat zo slecht in te schatte is, maar zolang het er zo uitziet als nu is alles voor me best B)

 

Ach, nog heel even geduld en de eerste rooksultaten zijn weer bekend bij ondergetekende, altijd het leukste moment :wacko:

 

Gelijk mee beginnen, grote B) sour neville als inzet :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt maar daar hebben jou twee testruimtes allebei last van.

Daarom niet eerst een kweek het ene systeem en de volgende de andere proberen.

Daarom altijd 1 test in 1 kweek.

 

Kan niet wachten op de pics. B)

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jullie de vergelijking maken tssn 2 kweekjes houden jullie dan ook rekening met andere variabelen?

Ik bedoel maar, als je de vorige kweek in de winter hebt gezet zullen er natuurlijk grote verschillen zijn in de topvorming maar dat heeft niet alleen iets te maken met het verschil in lamp/licht maar ook met de temperauur, luchtvochtigheid, CO2, enz.

Je kan heel erg moeilijk de ene oogst vergelijken met de andere als het seizoen helemaal anders is.

Ikzelf vind de gavita lamp in theorie wel goed maar in de praktijk werkt het niet echt beter heb k gemerkt.

Ze stralen enorm maar de warmte output is dan ook navenant wat niet altijd zo voordelig werkt. Het licht wordt ook meer gespreid ipv naar beneden geduwd door een kap waardoor het rendement van licht dat daadwerkelijk op je planten is gericht kleiner is.

Ook in combinatie met lumatek blijken ze het na een tijdje bij sommige growers te begeven wat helemaal niet de bedoeling is.

Na de proef op de som te hebben genomen maakt het in feite weinig uit met welke lamp je kweekt zolang je je er maar prettig bij voelt en het een mooi resultaat oplevert.

Geef mij maar de lumatek in combi met de diamondkap of originele adjust-a-wing en een goeie bulb, bv de osram sonT+ of philips sonT+pia, dat werkt perfect.

Da's pas knallieknal! Amai!

Maar doe de test gerust zelf.

Grtz,

AG

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ag13

 

Deze test wordt gedraaid met een gewone hps en een Gavita naast elkaar in dezelfde ruimte allebei met een Lumatek.

Er zit een licht schot tussen de testruimte zodat er geen kruising van het licht is.

Dus een test gebeurd altijd in 1 kweek met maar 1 verschil zoals nu de lampen.

Op deze manier sluiten we veel variabelen uit.

Ook ben ik aan het testen waarom ik een hoog retour percentage heb met de Gavita als hij gebrand wordt op een Lumatek.

Natuurlijk geef ik in deze testfase garantie op deze lampen.

Een pb is zo gestuurd :(

Ook adviseer ik om de Lumatek te branden met Sylvania of General Electrics "GE".

Dit omdat een Philips een iets andere opstartspanning heeft als alle andere merken.

Dit is de reden dat je een Philips lamp altijd moet branden op een Philips ballast en andersom.

 

Cheers

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

hogere hoogspanning? of 116 volt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc

 

Das klaar en duidelijk.

Op die manier kan je inderdaad de vergelijking tssn de ene lamp en de andere maken.

Ik ben misschien niet zo vr de gavita's te vinden maar de service die jij aan vele van ons verleent staat buiten kijf.

Bedankt daarvoor.

 

Grtjs,

 

AG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach er is niet zoveel geks gebeurt deze run, alles liep op rolletjes en vandaag zijn ze dan ook gewoon omgegaan. Even foto's genomen van de resterende dame voor ze omging.

 

gallery_10252_7537_201686.jpg

 

Ook de SSH x Diesel/cheese werd een hele mooie en hier had ik nog kleintje fototje van. Dit is een hele geurige keiharde wit soortje geworden, dat heel het hok met haar geur wist te overstemmen.

gallery_10252_7537_40148.jpg

gallery_10252_7537_272752.jpg

Zo duik ik weer even op de bank met dikke :( Sour Neville tot de rest droog is :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow weer zo mooi dat ik tranen in mijn ogen krijg :(

Ik ben heel benieuwd naar de uitslag van de test.

 

Ik ben benieuwd wat je de volgende ronde gaat testen.

Een nieuwe lamp??

Een nieuwe evsa??

Een nieuwe reflector??

Share this post


Link to post
Share on other sites

<kijkt in zijn glazen bol> ik zie een stuk hash, zwaar donkere soepele hash! :(

 

Herinner je je deze nog? Rook net "uit de erven" een stukje vingerhash vermengd met een druppeltje olie... zwaar narcotisch :(

gallery_5211_1388_15779.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Whazzie, dat is ze :( en heerlijk, ohhh, ik zal dit keer erg blij zijn dat ze droog is en niet zozeer omdat ik zonder blowtje zit, maar alleen al door het geurtje dat ze verspreid. Yummie in de ³de graad en dit over heel de lijn. :(

 

De Dabney kon ik zien is onder de gavita beter uitgehard en dit tot dieper in de plant, de gavitabulb heeft wel een stuk minder mooie spreiding dan een adjust-A-wing, in hoever dit meespeelt in het verhaal, tja, hangt van hoe iemand kweekt vermoed ik . Ik heb altijd van die jungle kweekjes hier in dit hokje, bij iemand die scrogg maakt zou het verhaal wel eens naar een betere spreiding kunnen uitpakken, maar hier met deze planten van meer dan een meter hoog is gavita eigenlijk helemaal perfect imho.

 

Doordat de lucht circulatie rond de lamp zoveel beter is en er helemaal geen warmte blijft hangen, hou je echt alleen de stralingswarmte over, en die kunnen wietplanten met gemak aan, als er maar voldoende frisse lucht rond en tussen de planten doorkomt zonder een storm te veroorzaken. Vooral in klein hokje of tent waar de kap veel warmte vasthouden en de lucht eronder super heet opwarmt zal dit effect snelste gemerkt worden, ik ben in ieder geval over voor mijn sativa kant, deze lange dames hebben er heel erg lekker op gereageerd.

 

vocation_bed.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

hangend in mijn matje,

lig ik op mijn gatje.

mijn wietje is nog natje,

maar 'k ben niet te vangen voor 1 gatje.....

 

boom shankar,

groetels Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als jullie de vergelijking maken tssn 2 kweekjes houden jullie dan ook rekening met andere variabelen?

Ik bedoel maar, als je de vorige kweek in de winter hebt gezet zullen er natuurlijk grote verschillen zijn in de topvorming maar dat heeft niet alleen iets te maken met het verschil in lamp/licht maar ook met de temperauur, luchtvochtigheid, CO2, enz. Je kan heel erg moeilijk de ene oogst vergelijken met de andere als het seizoen helemaal anders is.

Ja schreef ik hier boven ook al, het is niet echt de bedoeling om opeenvolgende oogsten met elkaar te vergelijken. Maar krijg er toch goed zicht op zo hoor, kweken doen we net al wat langer en als de planten bekent zijn heb ik behoorlijk er oog voor.

 

Ze stralen enorm maar de warmte output is dan ook navenant wat niet altijd zo voordelig werkt. Het licht wordt ook meer gespreid ipv naar beneden geduwd door een kap waardoor het rendement van licht dat daadwerkelijk op je planten is gericht kleiner is.

Geen onzin verkopen, de spreiding is net minder goed dan bij een adjust-A-wing en dit is gewoon gemeten met lumenmeter. Ook heb ik gemeten tot hoever van de bulb je dat licht nog blijft houden en daar komt duidelijk uit naar voor dat je tot op grotere afstand meer licht houd, alleen op een hele klein voetafdruk. Het licht word dus wel degelijk meer naar beneden gedrukt, de lamp warmte is ook gemeten en laat die nu lager uitvallen dat een HPS, allicht omdat afstand tot de licht arc groter is bij de gavita, dus de afstand van tussen het glas en de core.

 

Ook in combinatie met lumatek blijken ze het na een tijdje bij sommige growers te begeven wat helemaal niet de bedoeling is.

Ja daar had Doc het ook al over, alleen kan ik dit niet bevestigen omdat ze hier dus op een lumatek prima loopt, het is nog maar 1 ronde, misschien dat ze er volgende run uitklapt. Maar heb er toch goed gevoel over, als ie klapt doen ze het meestal behoorlijk snel. Dat het niet mag kunnen is duidelijk, maar daar werd aan gewerkt had ik vernomen. Nou, hier heb ik in elk geval geen ervaring mee, want dat ze het goed doet staat als paal boven water in mijn ervaring ermee.

 

Nou eerst maar even grote :( Sour Neville om het af te leren :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen onzin verkopen, de spreiding is net minder goed dan bij een adjust-A-wing en dit is gewoon gemeten met lumenmeter. Ook heb ik gemeten tot hoever van de bulb je dat licht nog blijft houden en daar komt duidelijk uit naar voor dat je tot op grotere afstand meer licht houd, alleen op een hele klein voetafdruk. Het licht word dus wel degelijk meer naar beneden gedrukt, de lamp warmte is ook gemeten en laat die nu lager uitvallen dat een HPS, allicht omdat afstand tot de licht arc groter is bij de gavita, dus de afstand van tussen het glas en de core.

 

Meten is weten en ik ontbreek een lumenmeter om de proef op de som te nemen.

Ik had nl de indruk dat ze het licht meer spreiden dan met een bulb/kap.

Vond ze ook sterker warmte uitstralen maar heb ook dit niet gemeten... :D

Never the less ben ik (voorlopig) nog niet overtuigd. Vooral door het te hoge percentage uitvallers in combi met evsa.

Als dat probje wordt getackeld probeer ik ze alsnog een keertje.

In ieder geval bedankt voor de info.

 

Grtz,

 

AG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geen onzin verkopen, de spreiding is net minder goed dan bij een adjust-A-wing en dit is gewoon gemeten met lumenmeter. Ook heb ik gemeten tot hoever van de bulb je dat licht nog blijft houden en daar komt duidelijk uit naar voor dat je tot op grotere afstand meer licht houd, alleen op een hele klein voetafdruk. Het licht word dus wel degelijk meer naar beneden gedrukt, de lamp warmte is ook gemeten en laat die nu lager uitvallen dat een HPS, allicht omdat afstand tot de licht arc groter is bij de gavita, dus de afstand van tussen het glas en de core.

Meten is weten en ik ontbreek een lumenmeter om de proef op de som te nemen.

Ik had nl de indruk dat ze het licht meer spreiden dan met een bulb/kap.

Vond ze ook sterker warmte uitstralen maar heb ook dit niet gemeten...

Never the less ben ik (voorlopig) nog niet overtuigd. Vooral door het te hoge percentage uitvallers in combi met evsa.

Als dat probje wordt getackeld probeer ik ze alsnog een keertje.

In ieder geval bedankt voor de info.

 

Grtz,

 

AG

 

 

PS: Wou ff het quoten onder de knie krijgen... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grinnik, ik had allicht geen superduper ongeloofelijk accurate meter, maar het was voldoende om een beeld te hebben over de hoeveelheid licht gewoon, en een IR thermometertje deed de andere helft. Vandaar ook geen getallen in men topic, alleen indicatie van. Gewoon omdat de meter alleen goed is als referentie meeting tussen 2 bulben en niet accuraat genoeg om er mooie getallen uit te toveren. :P

 

Hij is na gebruik weer met veel dank richting eigenaar verhuisd :D

 

En ook ik ben ervan overtuigd dat deze buld toch weer een bepaald soort kweker behoeft om er goed onder te scoren, de spreiding is zoals gezegd heel anders dan bij een wing, de voetafdruk is gewoon minder mooi verdeelt en kleiner, en nee ook hier heb ik niet de apparatuur voor om dit met mooie foto's en/of getallen te staven, alleen weer veel geduld met lumenmeter en blaadje papier, pen en een laserwaterpas met heel veel rook door mezelf veroorzaakt :(

 

Dus deze bulb en mooi grote hoge planten is imho een super mooie combi, al dan niet in combinatie met een Evsa, ik had er geen probleem mee in elk geval. Maar het is zeker iets dat moet nagekeken worden, want het moet inderdaad wel 100% betrouwbaar zijn.

 

Zo, toch al even een kleine :D Dabney Blue opsteken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach soms is zelfs popcorn leuk, gewoon de pica's

 

gallery_10252_8056_214302.jpg

gallery_10252_8056_33239.jpg

 

Met veel genoegen doe ik al :D voorproeven van deze heerlijke dame :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DLS,

 

 

Het liegt er niet om....das wit!

Of komen ze uit de vriezer? :D

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi hoor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is het eindgewigt geworden of gr/watt

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry RR33, ik ben medi gebruiker en weeg eigenlijk helemaal nooit men wiet. Maar kan je vertellen dat het prima zijn doel dient en ik helemaal tevreden ben over deze run.

 

Misschien nog een klein pica om af te sluiten.

gallery_10252_7537_79236.jpg

gallery_10252_7537_288970.jpg

gallery_10252_7537_250252.jpg

 

De wenkbrauw op de foto verwijderd voor gebruik moet ik zeggen dat de <_< ervan me heerlijk smaakt en net genoeg pit heeft om even alle pijn van de wereld opzij te kunnen zetten :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het rokertje was zalig DLS. <_<

Bedankt voor de test.

 

Volgende keer een plasma lamp???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja alleen konden we het dus niet ECHT testen omdat je de sample opgerookt had Doc <_< ...

 

Mooie Macro's DLS!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...