Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Que pasa..? :smoke Si, si, hell has frozen over, ik ben herrezen uit de dood.

 

Na een lange tijd MIA te zijn geweest ivm priveomstandigheden ben ik alles beetje bij beetje weer aan het oppikken.. Anyways, to cut to the chase (wel erg snel he, lol): paar weken geleden vond ik tijdens het opruimen heel toevallig een ~15 jaar oude Thai stick.. Spul rook nog lekker ondanks dat het slecht was opgeborgen; had wat weg van thee & hash, roken durfde ik alleen niet aan (pluisjes!), vooral niet na een klein topje te verbranden. Stonk naar verbrand hooi/plastic.

 

Nutteloos om te roken dus. Het leuke waren de zaden die uit de stick kwamen rollen.. Na de hele stick uit elkaar te hebben gepluist had ik een stuk of 25 redelijk tot goed ontwikkelde zaden. Ik verwachtte er alleen niks van, vooral vanwege de manier waarop het lag opgeslagen. Toch een bekertje gepakt, een laagje gedestilleerd water ingegooid en de zaadjes erachteraan.. Low and behold, 2 dagen later waren de eersten al aan het kiemen. ;)

 

Uiteindelijk zijn er 9 van de 25 uitgekomen, had er graag meer gezien, maar 9 is toch een zeer respectabel aantal. Ze zijn nu een week of 2 oud en staan onder 24/0. Niet ideaal, ik weet, maar voor ik weer wat leesvoer tot me had genomen over het growen van echte "sativa's", waren de plantjes al 5 dagen boven. Vond het onverantwoord om de klok om te schakelen naar 15/8 of een dergelijk veg regimen, was bang dat ik ze zo misschien in de bloei zou helpen. Desondanks gaan ze lekker, het helpt misschien ook wel wat om ze in toom te houden zo op 24/0.

 

Het idee is om zaden te maken met deze (hopelijk) genuine Thai's, zoiets mag gewoon niet verloren gaan. Ik wil zo snel mogelijk stekken nemen en die binnen in de bloei zetten om uit te selecteren. De zaadplanten zet ik buiten neer, ik zie wel wat ik daar uiteindelijk mee doe. Om echt een goed oordeel te geven over de kwaliteit van de wiet, het geslacht van de planten, etc, zal ik dit allemaal waarschijnlijk in 2 runs doen..

 

Anyways, pics!

Thai stick & seeds:

gallery_4607_7466_1517354.jpg

gallery_4607_7466_1512980.jpg

 

Popping soil:

gallery_4607_7466_515048.jpg

 

Dag later:

gallery_4607_7466_157404.jpg

gallery_4607_7466_1218304.jpg

 

Week later:

gallery_4607_7466_331355.jpg

gallery_4607_7466_1199212.jpg

gallery_4607_7466_984571.jpg

gallery_4607_7466_916914.jpg

 

Weer een paar dagen later tijd voor transplant:

gallery_4607_7466_1449678.jpg

gallery_4607_7466_267843.jpg

gallery_4607_7466_432911.jpg

gallery_4607_7466_1068915.jpg

gallery_4607_7466_412711.jpg

gallery_4607_7466_1449321.jpg

gallery_4607_7466_1265802.jpg

 

Klik hier om naar het album te gaan voor meer pics

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi project.

Door toevalligheden onstaan de leukste dingen.

Ga je ook zelf zaadjes ervan broeden?

Veel succes, apekop!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ga je ook zelf zaadjes ervan broeden?

 

Jazekers, dat is het plan. Geen garanties alleen, moet eerst maar een man & vrouw zien te vinden die geen of zeer weinig herma eigenschappen dragen, zal nog een hele opgave worden, vooral met zo'n klein aantal planten. Maargoed, als je de verhalen moet geloven zijn zoveel top notch strains van vandaag de dag voortgekomen uit zeer kleine selecties, dus never say never.. We zien wel waar het schip strandt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Héya BM,...

 

Mooi man die zaailingen,.. :smoke

9 v/d 25 ontkiemd, dus niks te klagen over die 15 jaar oude gemummificeerde zaden..

 

Nu hopen dat je er een paar mooie koppeltjes aan over houdt,..

 

Ik ben benieuwd,.. Succes Blowaap.. ;)

 

Grtz.Nooz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk leuk!!

Hupla loves antiques!

 

Veel geluk met de test :smoke

 

Cheerio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Blowaap.

 

 

Zat van de week nog aan je te denken en dacht die komt weer naar voren als het outdoors gaat lopen.

 

Dus bijna gelijk.

 

 

Het zou zonde zijn als dat verloren zou gaan he.

Maak er maar wat moois van.

 

Gr Ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze ga ik met heel veel plezier volgen! Ik hoop dat ze groter worden dan mijn thai!

 

gallery_11399_6773_198868.jpg

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Dit jaar ook zaadjes uit Thai stick uitbroeden en kijken of we nog een leuke pheno uit kunnen halen.Het leuke van deze topic is dat zaden na 15 jaar nog ontkiemde.Deze topic gaan we zeker volgen als sativa-liefhebber die tevens bijna alleen maar Thai rookt.

 

Namaste :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een zeer interessant topic... 15 jaar oude Thai... Zou dat hetzelfde zijn als de Thai van nu ? Of zou dat inmiddels ook veranderd zijn ?! We gaan het zomaar zien denk ik... Nu moet ik voorop stellen dat ik Thai geen lekker soortje vind om te roken, de brick's geven zo'n vervelende bijsmaak.

 

9/25 lijkt mij een goed deel, 15 jaar oud zaad dat zonder enige voorzorgmaatregelen bewaard is gebleven, poeh... Lijkt me sterk zaad dan. Hopelijk krijg je net zulke sterke plantjes (ziet er wel gezond uit !!!).

 

Veel plezier en welcome back,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slecht bewaard?

De zaden zaten nog in hun originele natuurlijke verpakking.

Dat beschermde misschien de kiemkracht op de lange duur.

 

De beroerde smaak van "brickweed", die geperste blokken, komt vaak van de slechte droog- en transportmethodes.

Als een slecht uitziende en smakende brickwiet je toch een goede high geeft, is het zaad zeker de moeite waard.

Tha-sticks zijn meestal van betere kwaliteit dan bricks. Dus wees maar zuinig op die genen.

Veel succes ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

WOOOW een good old thaistick met zaad.Veel suc6 ermee,ben benieuwd wat dit gaat worden.Ik heb ooit in thailand zelf,op KO Chang eiland,thaisticks gerookt waar je zo heftig van spaced dat ik ging zwemmen met mijn wiet in m'n zwembroek.Bij momenten werd ik zelfs zo paranoia,dat ik 's nachts overal ging de bosjes in duiken voor vallende kokosnoten.In dat klein weekje dat ik op het eiland was heb ik constant met m'n hoofd zo hoog in de wolken rond gelopen dat ik me van die week niet veel herinner,enkel dat ik het allemaal zo super mooi gaaf cool vond.Alsof ik daar een week op trip heb rondgelopen.jaja en dat van thaisticks,dus laat maar gaan dat gaat wel goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 15 jaar nog uitgekommen dat is niet niks

zo zie je maar weer hoe sterkwiet is :smoke

 

is kijken wat voor superwiet dit wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu maar hopen dat het net als wijn is, hoe ouder hoe beter!

 

ik ga deze volgen! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ :wacko:

 

9 v/d 25 ontkiemd, dus niks te klagen over die 15 jaar oude gemummificeerde zaden..

 

Kan je wel zeggen! Was toch wel erg blij verrast toen die dingen opeens nog bleken te werken..

 

Veel geluk met de test ;)

 

ty B)

 

Hee Blowaap.

 

Zat van de week nog aan je te denken en dacht die komt weer naar voren als het outdoors gaat lopen.

 

Dus bijna gelijk.

 

Hehe, voor buiten ben ik ook al bezig met een aantal dingen, don't worry. :D

 

Ik hoop dat ze groter worden dan mijn thai!

 

Hmm. Ik hoop niet met je mee. :wacko: Zie er flink op tegen als het van die "perennial giants" blijken zijn. Zal toch wel flinke rek in komen, denk dat alles in verhouding met jouw plantje op de foto wel een stukkie gestrekter zal zijn, die van jou lijkt me toch nog gekruist met iets. Maar we zullen zien!

 

Dit jaar ook zaadjes uit Thai stick uitbroeden en kijken of we nog een leuke pheno uit kunnen halen.Het leuke van deze topic is dat zaden na 15 jaar nog ontkiemde. Deze topic gaan we zeker volgen als sativa-liefhebber die tevens bijna alleen maar Thai rookt.

 

Namaste :smoke

 

Als sativa liefhebber zit je hier voorlopig wel even goed. ;)

 

Dit is een zeer interessant topic... 15 jaar oude Thai... Zou dat hetzelfde zijn als de Thai van nu ? Of zou dat inmiddels ook veranderd zijn ?! We gaan het zomaar zien denk ik... Nu moet ik voorop stellen dat ik Thai geen lekker soortje vind om te roken, de brick's geven zo'n vervelende bijsmaak.

 

Ik denk niet dat dit precies dezelfde Thai is van nu, ligt er ook compleet aan wat jij als de "echte Thai" ziet. Wiet uit de omringende landen wordt ook al snel Thai wiet genoemd, daarbij heb je verschillende regio's in Thailand zelf waar ook totaal verschillende soorten Thai's uit voortzijn gekomen. De Thai's die tegenwoordig veelal worden aangeboden zijn veredeld en gekruist met jan en alleman, 15 jaar geleden waren ze nog niet zo ver als tegenwoordig met het veredelen, dus het resultaat moet wel anders zijn dunkt me.

 

Thai-sticks zijn meestal van betere kwaliteit dan bricks. Dus wees maar zuinig op die genen.

Veel succes ermee!

 

Thanks en laten we het hopen, kan echt niks over de kwaliteit zeggen jammergenoeg. Je had vroeger de baggersticks met hash olie (andere zeggen opium) om de high te verbeteren en je had de betere kwaliteit wiet sticks. Geen idee welke van de 2 dit is..

 

Bij momenten werd ik zelfs zo paranoia,dat ik 's nachts overal ging de bosjes in duiken voor vallende kokosnoten.

 

;)

 

is kijken wat voor superwiet dit wordt.

 

Dit wordt gegarandeerd van die vallende kokosnoten wiet! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikke ouwe aarde , jij ouwe zaden . DE overtreffende trap ,hehehehehe :smoke Succes ,man!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

D'r gaat niks boven een 15 jarige thai (ze) ;)

 

Super gaaf dat de zaden nog ontkiemen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmm. Ik hoop niet met je mee. ;) Zie er flink op tegen als het van die "perennial giants" blijken zijn. Zal toch wel flinke rek in komen, denk dat alles in verhouding met jouw plantje op de foto wel een stukkie gestrekter zal zijn, die van jou lijkt me toch nog gekruist met iets. Maar we zullen zien!

 

Voor zover ik weet is het pure thai! Hij komt van seedsman! Moet ook wel zeggen dat ik elke dag heb lopen pletten! Daarom is die zijtak ook zo erg omhoog gekomen! Anders had het waarschijnlijk een kerstboom geweest :smoke

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Bij de "echte Thai's" denk ik aan planten die een bloeitijd nodig hebben van 15-20 weken, maar zoals ik al zei in m'n voorgaande post, je hebt er meerdere natuurlijk. 11 weken bloei zou echt geweldig zijn.

 

Ikke ouwe aarde , jij ouwe zaden . DE overtreffende trap ,hehehehehe ;) Succes ,man!!

 

Ik ben ook van de hele oude aarde garde. ;)

 

D'r gaat niks boven een 15 jarige thai (ze)

 

LOL! Moet je wel mee uitkijken.. Die Thaise meisjes.. Die zijn af en toe geen meisjes. :smoke

 

Herma's, export product nummer 1 uit Thailand. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

je hebt iedergeval weer hoop gegeven, want ik heb zelf ook een zootje zaad van rond de 15 jaar oud.Wel altijd bewaard in een munitiekist, dus dat moet wel ontkiembaar zijn.

Zou je trouwens denken dat de Thai van tegenwoordig gekruist is met jan en alleman tov vroeger??

 

Namaste :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die bloeitijd klopt van geen kant! Mijne staat een week of 13 te bloeien nu en is eigenlijk nog niet klaar! Daarom ga ik hem proberen te verduisteren buiten! Wel een beetje koud, als ik zie dat het niet goed gaat knal ik hem alsnog om :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Ik zou der vanafzien, zou hem gewoon onder een tl buisje ofzo zetten de laatste weken ipv buiten. Liever dat dan een rotte plant.

 

Zou je trouwens denken dat de Thai van tegenwoordig gekruist is met jan en alleman tov vroeger??

 

Wat je tegenwoordig veelal aangeprijst ziet als Thai is gewoon een veredelde hybride, de echte klassieke Thai's laten zich niet zo makkelijk binnen kweken en leveren al helemaal geen dikke toppen op, meerendeel van de planten zijn daarbij ook nog hermafrodiet waar het natuurlijk lastig zaad van te verkopen is. Natuurlijk zijn er wel breeders die echte "Thai landraces" aanbieden, maar ook die zijn niet hetzelfde als die van ~15 jaar geleden, lijkt mij tenminste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak je geen zorgen over rot! Ze staan bij mij altijd droog :smoke

 

Ik ga goed opletten op de verschillen tussen jouw planten en die thai van mij... Heel misschien kunnen we daar nog wat wijzer van worden. wbt. of ik een echte thai heb of een hybride!

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

He,

 

15 yr en ze komen nog uit?

Bij mij staat op een pakje seeds dat ze dit jaar het laatste jaar gebruikt kunnen worden en ze zijn pas 1 jaar geleden gekocht :smoke

 

Thai stickss, heb er laatst nog met iemand over gesproken maar hoe rook je dit precies?

Er zit toch soort touw omheen, of is het net als wiet alles behalve touw en tak in een joint/pijp verkruimelen?

En hoe is de smaak van een gemiddelde Thai stick, en kan je dit ook gewoon in de shop kopen? prijs?

 

Als je wiet doet persen heb je toch een thai stick? ;)

Succes man ik blijf je volgen.

 

gr

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je nou nog zaadjes over voor een eventuele zadenkweek ???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Veel zaadbanken geven de bloeitijd van hun soorten verkeerd aan.Nirvana zegt op zijn site ook dat iedere soort buiten in augustus/september klaar is met bloeien, ja met verduisteren, maar niet zo buiten met natuurlicht.Ik geloof niet dat de Thai van chaz een hybride is, want de bloei is sneller door de voeding en waarschijnlijk kan die nog wel een aantal weken blijven staan.Zowel in Jamaica en India hebben ze met pollen van Nederlandse genetica lopen strooien met alle gevolgen van dien.Van Thailand heb ik op dit moment nog niks over gelezen dat ze met genetica bezig zijn uit Nederland, maar de echte Thaistick is heel moeilijk verkrijgbaar.De echte Thaistick zoals die in de jaren 70-80 te krijgen was in de VS bevatte nml geen zaad of enkele iedergeval, maar geen tientallen.Waarschijnlijk is dit Lowland Thai (waarschijnlijk ook herma) ipv Highland Thai.Kan je nog herinneren hoe het effect was van deze Thai?

 

Deze is nog steeds te krijgen in Den Haag.Bevat zeer weinig zaad.

gallery_16467_6951_159882.jpg

 

Namaste :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...