Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

hey monkey terug van nooit weg geweest :D welcome (back ) on board :wacko:

 

vele succes met die plantjes hopen dat je ze in toom ken houden ;)

 

 

@elmanito : zulke lekkere thai heb ik nog nooit mogen aanschouwen ... ooit is thaistick gerookt in m'n shoppie waar ik al jaren kom maar dat spul was (zeker voro die tijd ) terig duur alles was 6 euri nog alleen dat spul was 8 euro 'de creme de la creme' nou niet dus :smoke kon je wel een baal van roken ;)

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik geloof niet dat de Thai van chaz een hybride is, want de bloei is sneller door de voeding en waarschijnlijk kan die nog wel een aantal weken blijven staan.

Ik heb niet specifiek gezegd dat die van Chaz een hybride is, maar dat die er op leek, desondanks staat bij de beschrijving van de zaden het volgende:

Our breeders have continually selected the most early maturing, and vigorous growing phenotypes from their Thai genetics to help shorten the usually very lengthy Thai sativas flowering period. At the same time they have aimed to maintain the other beneficial characteristics, and we are more than happy with the results.

Het lijkt me dus wel duidelijk dat deze is veredeld, ze hebben het er zelf bijgezet.

 

Zowel in Jamaica en India hebben ze met pollen van Nederlandse genetica lopen strooien met alle gevolgen van dien.Van Thailand heb ik op dit moment nog niks over gelezen dat ze met genetica bezig zijn uit Nederland, maar de echte Thaistick is heel moeilijk verkrijgbaar.

Ik zeg alleen dat zaadbanken die tegenwoordig Thai aanbieden "hun" versie van Thai aanbieden, het zal altijd verschillen van de planten van 15 jaar geleden, net zoals dat bijna met elke strain gebeurt. Elke breeder zoekt wel iets verschillends in zijn planten en bij elke nieuwe batch die ze maken zullen er weer verschillen optreden, p1 is geen f1, is geen f2, etc. Ik heb nergens gezegd dat ze in Thailand met Nederlandse genetica aan de gang zijn gegaan.. Zaadbanken misschien, daar doelde ik op.

 

De echte Thaistick zoals die in de jaren 70-80 te krijgen was in de VS bevatte nml geen zaad of enkele iedergeval, maar geen tientallen.Waarschijnlijk is dit Lowland Thai (waarschijnlijk ook herma) ipv Highland Thai.Kan je nog herinneren hoe het effect was van deze Thai?

Nee. Ik heb het nooit gerookt, het was van mijn vader, hij heeft ook geen idee meer. Hij had het van een vriend gekregen die lang geleden een coffeeshop runde (zit ergens in het buitenland nu, dus navragen, sjah). Waar baseer je je eigenlijk op als je zegt dat dit waarschijnlijk Lowland Thai is? Ik ging er juist vanuit dat dit eerder een Highland Thai was, zeker weten zullen we dat wel nooit, maar het is leuk om te blijven gissen..

 

@ Chaz, gl met de planten. ;)

 

Nomar, de touwtjes rook je natuurlijk niet, lijkt me niet zo lekker! :smoke Gewoon wat vanaf halen en doe ermee wat je wilt, jointje rollen, waterpijp vullen, whatever floats your boat. De laatste shop waar ik ooit Thai heb gekocht was de Old Church in A'dam, zeker toch al een jaar of 7 geleden.. Rookte zacht weg en niks overweldigends. Rook trouwens liever m'n eigen wiet, koop nooit meer iets.

 

BBB, van de 25 zaadjes die ik vond heb ik niks meer over, er zijn er 9 uitgekomen, de rest kiemde niet. Deze ronde is de zadenkweek. :D

 

Masteryero, thanks. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Die Thaistick uit Den Haag (Koffie en Dromen) is goed te merken tijdens het roken.Het geeft een goeie spierontspanning en energie.

 

@blowmonkey

De echte Thaibreeders leven in geisoleerde gebieden in Thailand, waar niet zo snel vreemde genetica binnenkomt.Tuurlijk kan door de natuur zelf selectie ontstaan bv onder invloed van UV, maar zij gaan anders te werk dan wij hier.

Beschrijvingen van zaadbanken neem ik tegenwoordig met een korrelzout.Vaak kloppen dingen niet die ze schrijven, zoals nu ook dat de Mama Thai binnen 11 weken uitgebloeid is, maar tegelijkertijd verkondigt dat het een pure Thaise sativa ras is. ;)

Of jouw Thai een Highland Thai of een Lowland Thai is zal blijken uit de geuren die de planten afgeven.De oude Thai wiet zelf geeft geen geur meer af, maar ik heb van diegene te horen gekregen die Highland Thai zaden verkoopt, dat de highland Thai iedergeval een citrusachtige geur voortbrengt.We zullen zien.Iedergeval tof om te zien dat zaden na 15 jaar nog steeds ontkiemen, ondanks dat ze niet zo goed bewaard zijn.We blijven je volgen!!! :oeps

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ben ik het nou helemaal mee eens. :oeps

 

Of jouw Thai een Highland Thai of een Lowland Thai is zal blijken uit de geuren die de planten afgeven.De oude Thai wiet zelf geeft geen geur meer af, maar ik heb van diegene te horen gekregen die Highland Thai zaden verkoopt, dat de highland Thai iedergeval een citrusachtige geur voortbrengt.

 

Dat is leuk om te weten, zal derop letten. Bedoelt hij gedurende de bloei of het eindproduct? De hoop oude wiet die ik hier nog heb liggen (heb het er weer even bijgepakt) ruikt vooral hash achtig met een hint van fruitige thee, geurt zeker niet sterk meer, je moet het brokkelen om er echt een whiff van te krijgen. Meeste terpenoiden zijn natuurlijk allang vervlogen, dus ik ben benieuwd wat voor geuren en kleuren er uit de zaden gaan komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Hij bedoelt de geur tijdens de bloei.Tijdens het drogen kan de geur veranderen, ligt eraan hoe je de oogst cured.

Je kan zelfs toppen van landbouwhennep op zo'n manier curen dat het ruikt naar Thai, alleen ze worden alleen niet door het curen potent.:)

Misschien kan je zelfs een pheno eruit halen die een soort koffie/cacao achtige geur voortbrengt (Lowland Thai), misschien een nieuwe 'Chocolate Thai'

 

Namaste :oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 dagen later en ze groeien aardig door, ook het achterblijvertje heeft een groeispurt achter de rug en is weer mooi op lengte.

 

Foto's van net:

gallery_4607_7466_637017.jpg

gallery_4607_7466_38677.jpg

gallery_4607_7466_345859.jpg

gallery_4607_7466_743979.jpg

gallery_4607_7466_1079169.jpg

gallery_4607_7466_1500888.jpg

gallery_4607_7466_130124.jpg

gallery_4607_7466_573584.jpg

gallery_4607_7466_1471041.jpg

gallery_4607_7466_641271.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg interessant!

15 jaar oude zaadjes en still going, very cool!

 

Heb tot nu toe Thai alleen gezien als goedkope crap-wiet, want die paar keer dat ik het rookte vond ik er de ballen aan.

Als er zo goed over gesproken wordt, zal ik eens rond moeten kijken of ik weeres wat kan vinden over een paar maanden (rookpauze).

 

Zal je blijven checken.

Mvg,

LeVeL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit wordt zeker een volgertje! ;)

 

Zelf net een zadenkweekje gedraait met oude Positronics Thai. :)

 

Geen last van hermas gehad. :oeps

 

En gelijk even een K2-vrouwtje bestoven en razendnieuwsgierig naar 't resultaat :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks guys. Ze groeien lekker ja, moet maar alvast beginnen met een grondmixje te maken denk ik. Wat raden jullie me aan om te gebruiken om ze in af te bloeien, zelf wou ik alle additieven door de helft gooien (bloed/beendermeel & vinassekali) op een light-mix met cocopeat (~30%), daar nog wat myco's en kalk bij, verder kom ik niet. Op en aanmerkingen hoor ik graag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Half klei, half.....................wat je wil. +wat organische voeding als Biobasis.

 

Zodra de bloei begint, alleen PK + Mg, Ca en sporen.

 

Ze blijven doorbloeien onder 16/8, dat werkt beter dan 12/12.

 

Houdt het N armoedig.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op die brede bladeren zou ik me niet direct botvieren. Deze morphologische kenmerken worden voor een groot deel in het begin van de groei bepaald door de kleur van het licht (en andere omstandigheden) en in een mindere mate door de genetica die er achter steekt.

 

Bloeien door op 16/8, betekend dit dat ze op 16/8 gaan bloeien, of betekend dit dat ze wel 12/12 nodig hebben om in de bloei te komen ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

De Thai planten van Chaz gingen pas bloeien bij 13/11 ipv 12/12.In Thailand heb je van nature ook 12/12, dus op dit schema gaan ze niet zo snel bloeien.

 

Namaste :oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze constant kunnen bloeien op 13/11. Zou je dan niet meer oogsten? Licht is gewicht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloeien gaan ze doen onder 10/14 of 11/13, wat ze het lekkerste vinden. 16/8 is voor groei, niet voor de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ik bedoel en het kan zijn dat ik het verkeerd heb opgeschreven, maar 13 uur donker en 11 uur licht.Bij 12/12 blijven ze veel langer in de vegetatieve groei.

Heb je al geur ontwikkeling???

 

Namaste :oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een weekje ongeveer al. Ruikt stevig naar wietplant. :P

 

Ze hebben een paar uur geleden een nieuw potje gekregen, net geen liter. Ik heb ze expres wat laten verhongeren de afgelopen dagen, ze waren al een weekje rootbound ong, alle wortels zoveel mogelijk uit elkaar getrokken en daarna verpot. Zoveel mogelijk verpotten naar steeds een iets grotere pot is het devies, ik hou de grond ook nog lekker arm, 50/50 potgrond en cocopeat, met elke verpotting maak ik de grond iets rijker. Na het verpotten allemaal wat besproeid met visemulsie en root-stim. Bij of na de volgende verpotting hoop ik wat stekken te nemen.

 

Schrik niet van de kleuren:

gallery_4607_7466_710071.jpg

gallery_4607_7466_1219607.jpg

gallery_4607_7466_220699.jpg

gallery_4607_7466_489403.jpg

gallery_4607_7466_1496601.jpg

gallery_4607_7466_758361.jpg

gallery_4607_7466_1054406.jpg

gallery_4607_7466_113573.jpg

gallery_4607_7466_443484.jpg

gallery_4607_7466_1366935.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij elke verpotting de grond verbeteren is inderdaad handig, de plantjes hangen er wat pips bij.

 

 

Verder leuk topic, ik blijf je volgen! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Deze planten kunnen wel tegen een stootje.Als je deze Thai genoeg voeding gaat geven heb binnen de kortste keren een oerwoud. :D

Dit heb ik vorig jaar zelf met de Yunnan gehad.In het begin waren ze ook gelig en klein, na een extra bemesting met een regenbui hadden ze ineens een groeispurt van jewelste.De grootste is uiteindelijk toch ruim 3 meter geworden. :)

 

Namaste :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jup, beetje het bonsai principe toepassen, zonder terug te gaan naar een kleinere pot dan. De groeispurt moet een beetje binnen de perken blijven, daarnaast zijn ze toch weer helemaal opgefleurd na een paar dagen. Het enige waar je echt wat aan moet doen zijn de rootbound wortels, beetje her-ordenen. Afgezien van de wat lichte bladeren zijn de meeste kerngezond, mooie korte nodes nog, ik ben tevreden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze planten kunnen wel tegen een stootje.Als je deze Thai genoeg voeding gaat geven heb binnen de kortste keren een oerwoud. :D

Dit heb ik vorig jaar zelf met de Yunnan gehad.In het begin waren ze ook gelig en klein, na een extra bemesting met een regenbui hadden ze ineens een groeispurt van jewelste.De grootste is uiteindelijk toch ruim 3 meter geworden. :)

 

Namaste :P

 

 

Heb je d´r nog wat rookbaars vanaf kunnen halen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...