Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kareltje

Welke klimaatregeling heb jij? Of welke vind jij de beste?

Recommended Posts

Hallo,

 

Voor mijn nieuwe project wil ik een goede klimaatregeling gebruiken, maar ik weet niet welke ik moet kopen en welke het beste is in mijn geval. De ruimte bestaat uit 9x 600W en ben van plan een uitgebreider apparaat te gebruiken waar je de temperatuur en luchtvochtigheid nauwkeurig mee kan regelen. Want ik heb veel last van temperatuur/luchtvochtigheid schommelingen.

 

Welke klimaatregeling gebruiken jullie?? En waar heb je hem gekocht?

 

Thanks,

 

karel

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kareltje,

 

 

Mijn eerste controller.....kon er geen touw aan vastknopen hoe dat ding werkte...schommelde op en neer met toeren.

easy16.jpg

 

Mijn tweede controller...zoals je op het forum hebt kunnen lezen...ook doorgebrand.

smscom_b.jpg

 

Mijn 3e controller...niks apart...geen voeler..alleen harder en zachter.

davinfancontroller.jpg

 

Mijn 4e controller...wel een fijn ding met instelmogelijkheden...maar hij stond continue op 30% dus eigenlijk overbodig al die opties.

Maar hij heeft het 6 weken geleden begeven en ligt nu al 6 weken bij de groothandel ter reperatie.

05594.jpg

 

Nu heb ik een controller van Lemmens...niks aparts....alleen harder en zachter zonder temperatuurvoeler.

Helaas geen foto van.

 

Dus voor mij alleen nog maar een "dimmer" die je handmatig in kunt stellen en geen "hi tech" controllertjes meer.

 

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Schenkie, de controller-tester B)

 

Ik heb deze gekocht, over 3 maand kan ik je vertellen hoe hij bevalt :wacko:

(Ook zo'n elektronische verpakte ellende in een kastje, :wacko: )

 

gallery_14245_4385_46367.jpg

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Greenlady,

 

Ja ben kleurenblind heb dus moeite met bruin/groen/blauw.... B)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb tot nu toe maar 1 goede multifsn gevonden en dat is de TMA autmomatische dimmer 11A

 

Je kan hem handmatig instellen op 5 standen en automatisch.Dan stel je de gewenste temp in en hij kiest dan zelf de goede stand.

Geen gezeur meer met minimum en maximum,afzuiger bromt niet op een laag toerental.

 

hij kost wel een paar centen.270euro,maar dan heb je (vind ik dan) absoluut een goed apparaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tonny Montana;hoelang hebd u die TMA al ?Doet die alles wat je vraagt zonder tegenspreken :wacko: ,en eeh enkel 11amp?

 

Idd ,hier ook al spc ,mmc enz richting vuilbak...

 

Ik vind het echt trist dat sommige zaken mogen verkocht worden ...,is echt diefstal vind ik!Een hoop rommel in een mooie

 

verpakking B)

 

Ben benieuwd naar uw bevindingen van TMA .

 

 

Als er mensen zijn die zeer blij zijn met hun controller,laat het dan weten aub.

 

Deze keer houd ik mijn geld IN mijn zak voor ik nog iets koop zonder tests!want ik heb ook WEER een nieuwe nodig..

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik ze al ruim 8jaar.Heb nog nooit gehad dat er 1 kapot ging.Er is trouwens ook een 7ah versie van.Heb ook vele andere geprobeerd en ze eindigen allemaal in de vuilnisbak of terug in de winkel.

 

Hij doet alleen wat hij kan :wacko: je mag hem uiteraard van alles vragen haha

 

Maargoed...Die TMA is gewoon goed.IK heb hem in me hokje van 2 lampen en hij regelt alles perfect.Zodra ik de lampen uit doe om even te kijken en het koelt af.Zie je dat hij vanzelf een standje lager gaat.

En hij dimt rustig naar 20% zonder gebrom of andere gekke geluiden.

 

Ik zou je bijna willen garanderen dat ze goed werken,maar daar heb je uiteindelijk weinig aan B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

B) Als u dat zegt neem ik dat aan MRDunhill,u GEBRUIKT hem trouwens!Maar niet meer van een verkoper van een GS :wacko: ,die lullen maar raak meestal...

 

Grtz en thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is net als met auto's.....

Al die electronische bende is storingsgevoelig, en er kan van alles mee gebeuren! Een oudere auto die een gewone mechanische ontsteking enz. heeft, daar is nagenoeg nooit iets mee, en is er iets mee, dan kun je het gemakkelijk zelf oplossen. Zo werkt het ook met die controllers. Mechanisch is simpel, zwaar, maar goed. Electronisch...... dat is maar afwachten wanneer de bende het begeeft B)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat hij de beste is zal ik zeker niet beweren, maar ik gebruik niet anders B)

 

Ik gebruik bij al mijn kweekjes de "Easy MMC" fancontrollers.

Bevallen mij prima, heb nog nooit storingen met ze gehad.

Geen knoppen, dus makkelijk schoon te houden.

Simpel in te stellen, zowel automatisch, als hanmatig.

Maximaal en minimaal toerental instelbaar, van 0 tot 100%

Reactietijd ook instelbaar.

Dim er een 4250m3 afzuiger op 8% mee, zonder brom.

Vind alleen het sensorsnoertje aan de korte kant (1.50cm)

 

gallery_9381_2898_1115383.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze had ik ook, maar boze meneren hebben hem meegenomen.

Ik had het korte snoertje zelf verlengd en getest met een thermometer om te zien of de temperatuur nog steeds goed weergegeven werd. En ja hoor.

 

Maar ik zie dit ding in geen enkele GS meer.

Of heb ik gewoon poep in mijn ogen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt dat heb je helemaal goed, je komt ze idd. weinig tegen in de shops,......online vind je ze wel, wat de reden daarvan is ???, geen idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BBB, de hoeveel ampere uitvoering is dat, die jij gebruikt?

 

Ik zie op een site de volgende prijzen:

7A voor 200

12A voor 222

16A voor 280

 

Binnenkort wil een nieuwe gaan aanschaffen en ook ik was altijd supertevreden over dit apparaat dat echt monkeyproof is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de foto zie je de 7amp uitvoering,....heb ook nog een 12amp uitvoering.

Heb hem alleen verbouwd,.....stekkerdoos eraf gehaald, en de draden aan de bovenzijde laten uitkomen, ipv onder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik blij dat ik hier op het forum meer info krijg, er word dus veel troep verkocht. Heb interesse in die van BBB de Easy MMC, maar kan je hier ook de luchtvochtigheid mee regelen want dat zoek ik eigenlijk ook? :verrygood (Volgens mij een vette NOOB vraag)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kareltje,

 

Er zit geen LV regeling op,alleen temperatuur regeling.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

de easy mmc is er overigens in een digitale en analoge uitvoering. Prima ding, KJ heeft hem volgens mij in het assortiment dus de dealers van KJ ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mustang

 

Die van jou vind ik nergens heb je misschien een link.

 

@ Schenkie

 

Moet je voor de luchtvochtigheid dan een apparte regelaar hebben? Is er niet een apparaat waar alles in 1 is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij bestaat dat wel al zou het meteen een stuk duurder zijn lijkt mij..

ik heb een luchtbevochtiger die je gewoon kan instellen op % lv..

moet er wel bij zeggen dat het bij mij in de groei weinig heeft uitgemaakt. en daarmee bedoel ik niet dat de bevochtiger weinig deed maar hij steeg toch nooit hoog genoeg dus liet hem altijd volgas.

 

Salinas!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de mmc easy al jaren en ben er erg tevreden over

 

med_gallery_5624_680_13587.jpg

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...