Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest elmanito

Deense buitensoorten

Recommended Posts

Guest elmanito

Zien er idd mooi uit Indo.Heb je nog info over de aroma????

 

Close-up Danish Gold x Finola f1

 

gallery_16467_4905_1237804.jpg

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@boefje030,

 

deze topjes waren/zijn voor eigen gebruik :P

mijn afnemer krijgt de takken nat met blad en al vers van het mes..

anders zou ik nooit de nodige kilo's kunnen oogsten,knippen en drogen binnen dergelijk korte tijdsbestek. B)

ikzelf heb een hekel aan knippen,maar dat hebbie nu dus wel gezien :D

 

@elmanito,

 

eerste pica is een zakje henkes lollandtopjes..lekkere frisse kruidige roker met een stevige stonedheid die best wel lang aanhoudt.

een gemiddeld wietje,ik vindt deze die absoluut nederlandse coffeeshop waardig is.

tweede is een topje lib30 van zenseeds..heerlijke kruidige roker,beetje zoetige flavor.mellow high die lang blijft buzzen..

derde is een top royal dane..echt een heerlijke kruidige zoete roker en knetterstoned!

dit is een van de betere pheno's die het soort royal dane bezit

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is nou een deense soort die lekker vroeg is en gewoon compacte toppen leverd met 1 pheno? een stabiele deen dus.

 

dus niet dat ik van de 10 zaden die ik eventueel bestel ik 2 of 3 verschillende pheno's heb.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cb,

 

ik weet het eigenlijk niet zo goed omdat ik nog heel veel soortjes niet zelf gehad heb..

mijn deens avontuur gaat nu het derde jaar in en ik kan je zeggen dat de libanon30 van zenseeds,henkes lolland06 en de big bud(laatste twee van frobanken) wel heel erg stabiel waren met(tot zover)haast geen rare pheno's in de soortjes.

maar ik denk dat het met vooral buiten soortjes bijna niet is uit te sluiten dat er geen vreemde vogels tussen zullen zitten..

en..hoe groter de aantallen van een soortje bij elkaar...hoe groter de kans bestaat dat men afwijkende pheno's tegen zal komen..

pheno's zijn naar mijn mening niet of nauwelijks uit te sluiten..

royal dane laat geregeld nog steeds zes totaal verschillende pheno's zijn per zakje zaad..

drie ervan zijn niet goed genoeg voor mijn bedoelingen...twee ervan redelijk wel...maar er zit een pheno in die eerlijk waar zijn gelijke(zeker binnen het soort rd)niet kent..

kijk en daar wil ik dan wel es een paar jaar op gaan selecteren en veredelen om te zien of dit valt te stabiliseren..

ook de deense afghaan(maar die is veel later dan de vroegste)is een ijzeren lijn trouwens..

en vast nog wel een tiental waar ik nog geen weet van heb.

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand een idee waar je henkes lolland zaden kan kopen ?

Zowel bij zenseeds als froebanken vindt ik deze niet.

 

Mijn kogels voor 2011 zijn reeds binnen maar de HL ontbreekt nog :verrygood

 

Greetz Drips!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey iedereen..

 

Had even een vraagje, hoe reageren deze Deense soortjes op toppen? zie niemand dat doen..

reageren deze soortjes daar niet zo goed op ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij cannaseeds.dk verkopen ze HL zaden.

 

 

Heb er net wat besteld, super service en in een paar dagen in huis.

Alleen was nu even de Henkes Lolland out of stock, ik had de laatste 40 schreef hij me :wOOt ( zou wel binnen 2 weken weer komen :verrygood )

 

@ Nairez.

 

Ik had afgelopen jaar mijn Denen getopt maar kreeg er spijt van, de 2 hoofdtoppen die ervoor in de plaats komen scheuren onder hun eigen gewicht met hulp van de wind de stam in 2en, ik doe dit niet meer bij buitneplanten 1 hoofdtop is sterker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zap

Nu al aan het inkopen:)

en hehe 40 zaden besteld, mooi!

Ik ben van plan daar ook wat moois te bestellen, ga waarschijnlijk, Royal dane worden, en ms die Nepal x Hindukush (klinkt gewoon mooi die 2 bijelkaar)

 

en ok, dan weet ik dat ook weer, niet toppen.. tenzij iem anders hier een andere mening over heeft..

maar ik denk dat ik gwn de Deense genen hun gang ga laten doen in mijn tuin

Share this post


Link to post
Share on other sites

toppen .... onder dit woord staan van die kleine puntjes...klik er op dan kom je in de grow guide daar staat:

 

Toppen is het verwijderen van de nieuwste groeischeut van de plant. Hierdoor komen er in plaats van één, twee hoofdtoppen. Hierdoor wordt de plant breder en lager dan normaal. Toppen heeft als voordeel dat je de kans op toprot verkleint (doordat er meer toppen zijn) en de opbrengst verhoogt. Nadeel is echter dat de groei- en bloeifasen langer duren. Dit toppen kan meerdere keren gebeuren, maar doe het niet te vaak en niet te snel achter elkaar. De plant kan hierdoor gestresst raken.

 

Het toppen gebeurt door de nieuwste twee blaadjes uit elkaar te halen. Hier tussen zitten dan twee heel kleine nieuwe blaadjes, de nieuwe groeischeut. Deze groeischeut moet weggehaald worden. Let op dat de groeischeut die weg wordt gehaald niet langer is dan 2 cm, anders wordt de plant onnodig beschadigd.

 

 

Pas op dat wanneer je echt een grote plant hebt die flink zwaar is, de kans bestaat dat de plant door haar eigen gewicht door midden zal gaan splijten. Het beste is dan ook om net iets onder de topping de plant te gaan verstevigen om het doormidden te splijten te voorkomen. Dit geldt vooral bij outdoorplanten omdat ze buiten echt groot en veel zwaarder worden dan binnen.

 

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ carpe diem

Ty, maar ik wist wel wat toppen was, ik vroeg me gewoon af waarom ik het nog niemand heb zien doen bij die Deense soorten..

Want ik had al gehoord dat dit voor sommige soortjes teveel stress zou opleveren

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja :verrygood ...lezen is je sterkste kant blijkbaar niet :wOOt ....in de growguide wordt toppen dus niet aangeraden voor alle buiten planten (zie bericht 536) :D

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Je kan beter buigen dan toppen van de plant.Vooral de soorten die hun oorsprong uit de Himalaya hebben zoals Oldfarmer Nepal of waarschijnlijk ook Henkes Lolland zijn prima kandidaat voor dit doeleind.

 

1 van de Denen doet dit met tentharingen in een vroeg stadium, maar er zijn verschillende methodes hiervoor.

 

Namaste :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb voor het eerst dit jaar guerilla gegrowd, en het eerste jaar is een leerjaar natuurlijk. Eerste spot een beetje teveel details laten zien en te veel omgevingspics, en die werd dus compleet geript (jullie hebben het kunnen zien in het verslag, echt alle dames uitgegraven :) :wOOt ), vast een lozer die het hier heeft gelezen, maar had ook geen tijd meer om het uit te zoeken (wel een tip gehad wat waarschijnlijk klopt), maar dat is leergeld, wel veeeel werk van gehad maar dikke eigen schuld!!!

 

Hetzelfde seizoen nog veel in de mais kunnen zetten, maar niet een vetpot door te vroeg in de bloei, veel planten flink in de war etc.etc. Wel veel weg kunnen zetten en nagenoeg alles is blijven staan om door onszelf en de dorsers :P geoogst te kunnen worden, dus geen enkele ripper gehad met toch grote spots.

 

Hier een quote van Indoflow;

 

........ en zekers goed genoeg!

en dat vondt mijn afnemer wederom ook..(tis echt geen toevalstreffer geweest)

 

Maar toch desalniettemin vond de afnemer dat dit de mooiste buitenwiet was wat hij had gezien dit seizoen, en de structuur was ook gelijk aan de binnenwiet kwa compactheid en uiterlijk, maar het was uiteraard wel te zien omdat er veel meer blad in groeit. Dat ben ik dus eens met Indoflow! :verrygood . Ze deden er ook lacherig over dat het een Deense soort was, en hadden er nog niet eerder iets van binnen gekregen.

 

We gaan nu ook vanuit zaad, en ik hoop wat meer te kunnen oogsten met minder planten die ik aan de natuur overlaat :) .

 

De tijd zal het leren. We hopen op een mooie (na)zomer en doen beter ons best als het afgelopen (leer)jaar.

Misschien ook wat vaker de camera ff meenemen :D

 

Groeten,

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greenlady,

 

ik denk dat mijn afnemer genoeg heeft gezien om te weten dat wat jij zegt..

ik heb er zelf een hekel aan om mijn handel hier bloot te geven maar laat zo nu en dan wel es wat los om men te laten begrijpen..

ook ikzelf ben nog steeds lerend met dit deens geweld..

je geripte veld waren toch stekken als ik me goed weet te herinneren?dan hebbie daar eerlijk waar nix aan gemist..

ik zeg het nog maar es...VERTREK UIT ZAAD!!hier is dit deense geweld voor gemaakt en er zijn weinig tot geen compromies om ze een alternatieve behandeling te geven waardoor men meer resultaat zou kunnen boeken..

maar jaa..dat is mijn conclusie na twee jaar deze deense kweken tot zover..

ennuh..ik neem het komend jaar zelf geen camera mee naar mijn tuintje..hetzelfde geldt voor mijn mobieltje..

pfhoe...wat een geluk heb ik afgelopen voorjaar gehad toen ze me bezig zagen op een spotje...

ook in2012 wil ik weer buiten kunnen spelen :verrygood

heerlijk!!ouwe school shit zien werken in de koude natte polders hier!

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ carpe diem

Ty, maar ik wist wel wat toppen was, ik vroeg me gewoon af waarom ik het nog niemand heb zien doen bij die Deense soorten..

Want ik had al gehoord dat dit voor sommige soortjes teveel stress zou opleveren

 

ik denk dat dat ook komt omdat het gewoon niet nodig is te toppen, de enige reden die ik kan bedenken om buitenplanten te gaan toppen is als ze boven een bepaalde hoogte te zichtbaar worden, maar in dat geval werkt het beter een lagere soort te kiezen(autoflower bijv.) of een andere spot te zoeken

en zolang de nood voor toppen er niet is, waarom zou je dan extra moeite gaan doen?

 

en wat ik er zover van hoor(en uit eigen ervaring) is dat je met deze denen gewoon niet teveel moeite moet doen, ze redden zich wel, en de beste resultaten lijken te komen met de simpelste technieken(bijv. degene die de typhoonzaden die froebanken had ingestuurd heeft doet niet aan voorgroeien voor zover ik weet, ik weet niet 100% zeker of hij ze op de spot laat ontkiemen of wel al zelf ontkiemd maar ik denk dat hij ze gewoon op de spot laat ontkiemen, en hij heeft zelfs regelmatig typhoons die spontaan opkomen)

Share this post


Link to post
Share on other sites
tja :verrygood ...lezen is je sterkste kant blijkbaar niet :wOOt ....in de growguide wordt toppen dus niet aangeraden voor alle buiten planten (zie bericht 536) :D

gr

Carpie

 

Hehe, daarom vroeg ik dus of de Deense dat dus wel waren..

 

@Elmanito

 

Ty, dan ga ik dit maar proberen in de zomer^^ kan egt al niet meer wachten:)

 

@zookaba

Ik heb genoeg plaats, dus het hele topidee heb ik al laten vallen..

hmm klinkt hard om je zaden niet eerst binnen te ontkiemen, maarja zo overleven natuurlijk wel alleen de sterkste zaadjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vorig jaar heb ik geexperimenteerd met eerst binnen ontkiemen(tussen wc-papier), en zodra er een worteltje is buiten planten, dat voldeed goed(niet alleen denen btw, ook ndb), dus ik denk dat het ook nog wel meevalt met buiten in de grond laten kiemen

met gekochte zaden zou ik het toch niet wagen, maar nu ik zat zaden heb(die ik zelf geoogst heb) denk ik dat ik volgend jaar ook maar eens ga experimenteren met de natuur het ontkoemwer ook laten doen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb er net wat besteld, super service en in een paar dagen in huis.

 

Die prijs op de site staat in Kronen veronderstel ik ?

Aangezien op heel de site geen woord Engels te bespeuren is :verrygood

 

 

JACK

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Guerilla Gold#2 is inmiddels daar uitverkocht. (Udsolgt )

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zeg het nog maar es...VERTREK UIT ZAAD!!hier is dit deense geweld voor gemaakt en er zijn weinig tot geen compromies

grtzz,indoflow

 

Vertrek uit zaad en meteen buiten onder de zon.

 

Dus niet onder een TL of watvooreenlampdanook maar gewoon buiten

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
dus ff een weekje op de vensterbank is ook not done?

 

Als het in de kas kan, dan kan het ook op de vensterbank vanaf april.

 

Namaste :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...