Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
hijsfijn

Nog een stroombespaarder.

Recommended Posts

@BBB

 

:P :) :D Je maakt het nu wel mooi hoor. Kan uit je reactie opmaken dat je niet mijn eerdere post hebt gelezen.

 

Perpetuum had ik al rechtgezet, lees maar even terug als je wil. Dat had ik niet goed nee. Maar heb ik zoals ik al

zei rechtgezet.

 

Maakt mij, en de rest van de belangstellenden, denk ik geen reet uit of dat ding nu perpetuum is of niet. Als ik een

machine in huis heb waar ik 100 kilowatt inprop, en krijg er 500 terug, spring ik een gat in de lucht. En al helemaal

omdat je dan ongezien 2500 watt boven je 5 dames kan hangen. En dat is voor mij het belangrijkste, plus het ontzien

van onze aarde. Zie de aarde liever groen dan grijs.

 

Lees mijn reacties even BBB, die laatste post van je klopt echt niet. Of je moet door willen blijven zagen, als je dat lekker

vindt ga je gang.

 

Ik ben geen geleerde, en geef wat aan hier op het forum. Je bent daar nogal kinderachtig in eerste instantie op ingegaan,

en dan wordt ik ook wat kinderachtig.

Zullen we dat samen niet meer doen, en beiden elkaars post goed lezen voordat we reageren, lijkt me er verstandig.

 

Even goede forum gabs hoor.

 

Hou het groen man.

 

:tu

 

 

 

@ kees A

 

Er zijn dus mensen die echt buiten de box hebben gedacht naar mijn idee. Er zijn zoveel bedrijven bezig met dit

ding. Ook in Nederland, zie mijn links.

 

Ik ben ook absoluut geen geleerde, maar het feit dat ze in Zuid Afrika, Europa, USA, Azie etc dat ding aan het bouwen

zijn zecht voor mij wat. Ook het feit dat in Hongarije een rete grote wordt neergezet door het bedrijf "perendev" doet

mij een bruin vermoeden geven dat het werkt.

 

Blijf erbij dat het een super uitvinding zou zijn, en ik graag vooraan sta als hij op de markt komt.

 

Lach denk ik ook wel het hardste hier als het werkt. Anders janken hahaha, wil zo graag goedkopere prik. En onzichtbaar zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry maar ik ben niet diege die niet goed leest. :tu

 

Ik heb de feiten net netjes voor je neer gezet,.....die snap je niet, of je wilt ze niet snappen.

Jij zet "perpentuum mobile" helemaal niet recht ???

 

Je zegt wel van "zo moeten we het niet noemen", maar dan komt meteen weer de "100% erin 500% eruit !!" stelling.

Wat dus inhoud dat het een perpentuum mobile is :P,........iets wat dus niet kan, en daarmee zijn we dus weer terug bij af.

 

Dus zolang jij niet goed begrijpt wat een perpentuum mobile inhoud, heeft deze discussie geen enkele zin.

 

 

Nogmaals een motor met een hoger rendement als dat we ooit voor mogelijk hielden,.......Ja !

Maar een motor met minder erin en meer d'r uit,.......Never!

 

 

Begrijp me niet verkeerd, wil je niet in de grond boren hoor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Hijsfijn

Als je nu even gaat googlen op "perendev scam" of "perendev fraud" dan zie je dat het allemaal flauwekul is.

Dus je zin "Ook het feit dat in Hongarije een rete grote wordt neergezet door het bedrijf "perendev" doet

mij een bruin vermoeden geven dat het werkt."

Er wordt er dus geen gebouwd. Dit bedrijf laat al jarenlang goedgelovige beleggers fikse betalingen doen en belooft steeds met een werkend exemplaar te komen. Wat tot op heden niet gebeurt is.

En waarom zou een bedrijf een rete-grote motor bouwen als ze niet eens een kleine kunnen presenteren.

Zoals iemand op het internet al zegt: alsof de Wright Brothers na hun eerst geslaagde test waar ze nauwelijks van de grond kwamen, meteen met een Boeing 747 op de markt willen komen.

 

Er is nog nooit ergens een werkend exemplaar getoond dat onder labaratorium omstandigheden werkt. Nog nooit.

Her en der wat flauwekul filmpjes en mensen die zeggen dat ze er mee bezig zijn, is iets anders. Ook in jouw links zie ik nergens een objectief bericht.

 

2 spreekwoorden: De wens is de vader van de gedachte en There's a sucker born every day

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BBB

 

Gaan we dan echt volledig langs elkaar heen? zal het nog eens terug lezen. Ik zit idd niet goed met de

benamingen. Je boort me echt niet de grond in hoor, Hiervoor ben ik juist dit topic gestart. Ik kreeg gelijk

al de volle laag van je :tu , en dat begrijp ik ook, perpetuum is niet te claimen. Maar een dik rendement

kan ik wel geloven. De techniek staat voor niks, niewaar?

 

@kees A

 

Thanks man, had ik inderdaad niet op gezocht. En zal nu dat eens even gaan doen. Hier heb ik wat

aan.

 

Blijf er wel bij dat wanneer de uitvinders (en ja dat zijn wij niet, zij hebben de brains daarvoor) een vinding

doen als deze, we helemaal los kunnen gaan met onze hobby. En dat staat bij mij erg hoog in het vaandel.

 

Ik blijf dit volgen, en zal gaan graven op de trefwoorden die Kees gaf. Kom ik er zeker op terug. :P :) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja we zitten ook langs elkaar heen te typen en te lezen :P

 

De filmpjes misleiden, en proberen de mensen het gevoel te geven dat er voor niks energie wordt opgewekt.

 

Als ze nou zouden beweren dat ze een ontzettende zuinige manier van aandrijving hebben uitgevonden, of mee bezig zijn,....prima

Maar ze willen je laten geloven dat ze voor "niks" draaien,....steker nog, dat er zelfs overblijft.

 

Ik weet wel zeker dat er motoren op de markt zullen komen, electrisch, alternatieve brandstof, of wat dan ook,.....die een 500% meer rendement hebben dan de zuinigste motor tot nu toe,.....dat is gewoon een kwestie van tijd.

 

Maar dat is heel wat anders, dan ze ons tot nu toe willen laten geloven :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het rendement van energie-bronnen zal de komende jaren groter en groter worden. Dat is een feit. Daar zijn vele uitvinders mee bezig. Maar staar je niet blind op 'uitvinders' die een per. mob claimen. Want dan kan je lang blijven wachten.

Er zal voor thuisgebruikers een enorme ontwikkeling gaan plaatsvinden in zonnepanelen en kleine windmolens.

Door betere kunststoffen bijvoorbeeld en een voortschrijdend inzicht zijn hier nog wel flinke stappen te maken.

En het feit dat nu ook grotere (en groter denkende) bedrijven zich op dit marktgebied gaan begeven (omdat ze nu met de hoge gas- en olieprijzen met een concurrend artikel kunnen komen) belooft veel goeds.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweken bespaard me in prencipe stroom, in de ruimte waar ik uitblaas hoef ik geen verwarming meer aan te zetten. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

en het betaald de energie rekening :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

hola dan kan ik gaan uitbreiden :tu

100 W wordt 500W, hieraan hang ik nog zo'n ding waardoor ik van mn 500W er 2500W voor in de plaats krijg. op die 2500 sluit ik weer dat apparaat aan, als we dus genoeg van die dingen maken kan de hele wereld stroom krijgen voor maar 100w...

 

ik denk dat hiermee wel aangetoond is dat het niet kan... maar bewijs ons het tegendeel dat zou pas lachen zijn, veel geluk ermee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is een heel wijze uitspraak: "If it sounds too good to be true, it probably is."

 

Als dit écht zou werken dan zou het allang in productie zijn genomen. Gezien de leeftijd van die filmpjes kun je daar dus al behoorlijk sterke conclusies uit trekken.

 

In ieder geval ben je een "doelgroeper" voor internet scams en complot theorieën :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
@jodokus.

 

Juist, alleen hebben wij dat met mensenkracht gedaan. Is energie voor nodig om iedere keer weer die bowlingbal op tafel te leggen. In het geval

van moedertje aarde zou dat makkelijk zijn. die legt er constant nieuwe ballen op. Die heeft daar de kracht voor.

 

 

;) ja ik begrijp heus wel wat je bedoelt, en ik snap ook hoe die kringloop werkt, maar ik vind het geen goed voorbeeld in een topic over "je stopt er 100 watt in en er komt 500 watt uit" in het geval van een stuwmeer komt er uit wat er in ging

 

let op, ENERGIE GAAT NIET VERLOREN

 

het wordt omgezet. Daarom verwonder ik mij ook altijd over discussie's als "ik gebruik TL want dan hoef ik minder warmte af te voeren" de grootste larie, elke watt die je er via stroom ingooit komt er als warmte uit, 100 Watt HPS of 100 Watt Tl of 100 Watt Intel cpu het levert gewoon evenveel warmte op! dat een CPU of een HPS geconcentreerder is klopt, er worden dus wel hogere temperaturen plaatselijk bereikt (kleiner oppervlak, groter ontstekings (brand) gevaar)

 

maar terugkomend op jou zitten langs de ijssel, ik werk zelf als onderzoeker bij een groot ingenieursbureau en die werken aan een osmose gemaal. Zout water en zoet water, we hebben er bergen van. Door osmose kan zoet water via een osmotisch membraan getransporteerd worden naar zout water, dit levert en energie op en we houden droge voeten :)

 

maar bedenk wel, dit is reeds beschikbare energie die wij toepassen, we maken potentiele energie tot nuttige energie, we toveren geen energie uit het niets...

 

dat kan zelfs god niet ;)

 

edit 1

hola dan kan ik gaan uitbreiden :D

100 W wordt 500W, hieraan hang ik nog zo'n ding waardoor ik van mn 500W er 2500W voor in de plaats krijg. op die 2500 sluit ik weer dat apparaat aan, als we dus genoeg van die dingen maken kan de hele wereld stroom krijgen voor maar 100w...

 

ik denk dat hiermee wel aangetoond is dat het niet kan... maar bewijs ons het tegendeel dat zou pas lachen zijn, veel geluk ermee...

 

 

:) :D heel mooi, wehehehe, had ik niet zo ineens aan gedacht, maar het past in wat ik eerder zei, vind zo'n ding uit en je vernietigd het universum, we sterven een warmtedood :D

 

edit 2

ik lees ook iemand refereren naar Nikolaï Tesla, mijn grote held, en zonder dat jullie het weten ook jullie held denk ik, hij heeft de uitvindingen gedaan, Bell auw ik bedoel Edison ging ermee vandoor, Tesla is gebroken geeindigd, in het park, dag in dag uit roerloos staand, vriend van de duiven...

 

Tesla kon electriciteit "zien", als hij zijn kat aaide zag hij haar groen opgloeien (!)

 

Tesla was inderdaad op het spoor van een voor ons onuitputtelijke bron van energie

 

1 van zijn ontwerpen komt zelf terug in een computerspel, ik geloof "command and conquer", de Tesla Coil

 

stel je voor, rond de evenaar bouw je op 10 kilometer hoogte een ring rond de aarde. Het ding zal, als hij eenmaal is afgebouwd, blijven hangen onder invloed van de zwaarte en aantrekkingskracht. Maar er zal ook een vertraging ontstaan, de ring zal gaan draaien, stel eens voor wat een energie dit kan opleveren (!)

 

Tesla <3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hijsfijn,

 

Ik roep al vanaf het begin dat het nep is (hoax) maar nu Kees het zegt, ga je het ineens onderzoeken.

 

Ken je het begrip "cognitieve dissonantie"?

Het geweldige idee dat je vast in je kop hebt zitten, klopt niet met de werkelijkheid.

Je weet dit eigelijk ergens wel, en dit gaat knagen.

Dan kun je je idee aanpassen, waardoor je waarnemingen weer harmoniëeren.

Of je kunt eigenwijs volharden in je foute idee. Mensen die dat doen zoeken dan vaak medestanders, want als er genoeg mensen het ook geloven, "dan moet het toch wel kloppen".

Het beste voorbeeld daarvan zijn de Jehova's getuigen. Al vele malen voorspelden ze het einde der tijden. Toen dat niet gebeurde, erkenden ze niet dat ze fout zaten, maar gingen fanatiek meer zieltjes winnen. Nieuwe datum geprikt, weer niks, denk je dat de beweging eronder geleden heeft? Integendeel, de Jehova's groeide steeds groter.

 

Jij hebt hier ook medestanders gekregen, dus je beweging groeit, maar dat wil niet zeggen dat het ook waar is!

Mr Dunhill zou je wel helpen? Hij was regelmatig online en postte zeer recent nog in andere topics.

Maar hier mengt hij zich niet in. Hoe zou dat komen, denk je.

 

@BBB, de electromtor is al 90% effectief, dwz dat als je er 100watt instopt, en er een dynamo mee aandrijft, je daar ongeveer 90 watt mee kan opwekken. De electromotor verliest energie door wrijving en warmte ( die je ook voor een deel weer kunt terugwinnen, natuurlijk ). 500% effectiever kan niet, dan zou die nu nog geen 20% rendabel moeten zijn.

 

Toen ik dat over die Startrek-motor las dacht ik als Mr Spock: "This is not logical".

En met "Beam me up, Scotty!" bedoelde ik eigenlijk: Ik ben defintief weg, hier.

 

Hijsfijn, Ik ben nog één keer teruggekomen, om je te waarschuwen. Niet alleen ben je een easy target voor oplichters, maar met zo'n instelling loop je bovendien het risico in een of andere sekte te belanden, met mensen die "ook op jouw golflengte zitten". Ik ken daar enige voorbeelden van.

Mensen in mijn omgeving die geloofden dat de aarde in oktober 2008 bezocht zou worden door een giga ruimteschip.

Er gebeurde niets, ik dacht, nu is het over, maar er is een nieuwe datum, nu. In 2012 komt de galactische federatie ons redden.

En ze geloven er nog steeds in.

 

Doe het kalm aan met die drugs, en ga af en toe eens "met beide benen op de grond", dan blijf je geestelijk gezond.

 

Beam me up!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een gezeik hier zeg...

 

...beetje teveel geldingsdrang van één of meerdere personen, terecht of onterecht, de toon is niet gezellig.

 

 

Als je het ergens niet mee eens bent, pareer het dan zo simpel en licht mogelijk met een aantal bronnen (links). Maar jullie zouden mij een plezier doen door niet over elkaars persoonlijkheden te gaan oordelen.

 

Ik spreek niemand in het bijzonder hierop aan. Jullie zijn allemaal in staat jezelf te observeren. Laat mij er AJB BUITEN!

Share this post


Link to post
Share on other sites
die werken aan een osmose gemaal.

 

Ik heb er tv programma over gezien,....heel erg mooi, was nog wel in het klein, maar het rendement was zeer zeker interresant te noemen.

Laten we in dit kikkerlandje nou genoeg van beide hebben,.....zoet & zout :D

 

@Foolonthehill, die 500% was maar een willekeurig getal :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@IdiootOpDeHeuvel.

 

Nu vind ik je behoorlijk ver gaan!

 

Drugs, nee sorry. Alleen het plantje waarover dit forum bestaat "gebruik" ik. Aan je achtelijke wijze van

reageren moet ik denk ik, en helaas, bij jou een ernstige verstoring in de cognitieve denkwijze vaststellen.

 

Ik heb je duidelijk een excuus gegeven omdat ik wat ver ging gisteren. Om er nu zo in te gaan als een

zeer zwakzinnige slaat toch alles. Dit vindt je normaal?

 

Ik heb een bepaalde "golflengte", en daar heb je voorbeelden van. Lees eens terug wat je getikt hebt man!

 

Voor mij is het verhaal heel simpel, ik wil in discussie over een bepaald onderwerp. Sorry dat ik je niet eerst

geloofde, maar Kees pas in de tweede instantie.

Duid op een tikje jaloezie, kan ook weer iets cognitiefs zijn.

 

Medestanders zoeken, Dunhill was even druk met de kiddo's, en zag waarschijnlijk je pauper reacties. Het

heeft dat ook geen zin meer he. Ik ga der met hem via ICQ wel op door hoor. Geen zorgen. Bedenken wel vaker

gekke dingen en pluizen dat totaal uit. Hij zou me eigelijk even bijgestaan moeten hebben met die magneten

waar hij een zoektoch naar heeft gehouden. Maar vergeef het hem :D :D ;)

 

Laat je waarschuwingen in je strottehoofd zitten, daar zitten ze het beste. Je bent pas een echt pik als je nu, net

zoals ik gisteren te ver ging en mijn excuses aanbood, ff sorry zegt voor je laatste post. Gaat echt te ver.

 

Ik ben zeer vredelievend, en heb jou nooit proberen te kraken, of wat dan ook. Ja ff bijdehand antwoorden, maar dat

doen we allemaal, en jij ook! Bovendien bied ik mijn excuses er ook nog voor aan. Slaat echt nergens op dit.....

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jodokus!

 

Aanwinst voor het forum, iemand zoals jou. Iemand met kennis kan duidelijkheid scheppen in dit soort dingen.

 

Is die osmose techniek voldoende dan om aan de vraag te kunnen voldoen? Levert het wat op in Kwh? Ben

er erg nieuwsgierig naar.

 

Wil graag het fijne weten van alles waar je elektrischiteit uit kan halen, maar wat niet met olie gevoed moet

worden. Zal der eens een apart topic voor openen anders, loopt zo uit het lood zo :)

 

Wordt die osmose techniek nu al toegepast, en waar, afsluitdijk? Vertel der eens wat over als je wil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hijsfijn ik wil je helemaal niet afkraken hoor maar ...

 

Als ik nu zo'n apparaat koop en ik zet het in m'n garage, steek er 100W in en haal er 500W uit...

Op dat apparaat sluit ik opnieuw ééntje aan waar die 500W ingaat die ik net gemaakt heb.

Daar krijg ik 2500W van, die ik wééral naar zo'n apparaat laat gaan = 12500W

En ja je raad het die laat ik opnieuw door zo'n apparaatje gaan want ik wil meer, ik zit aan 62500W nu, genoeg voor de hele straat.

Nog 1 zo'n apparaat en ik bevoorraad de hele stad met MIJN elektriciteit...

 

kan toch niet, ik zou je graag eens hierop zien antwoorden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat zou ik graag ook willen. Dat is de opzet een beetje van dit topic. Wou graag dat iemand

kwam met tekeningen oid, of een Willie Wortel die al zelf aan het klussen was.

Puur interesse naar alternatieve energiebronnen, en er zijn te veel die met dit ding aan de

gang zijn. Ook met "antigravity" motoren, en weet ik nog meer!

 

Maar als dit ding niet werkt, werkt hij niet! Ik heb toch nergens gezegd dat het wel zo was? Zoja

attendeer me daar dan even op, en laat het even zien. Want weet zelf dat dit een zeer gevoelig

onderwerp is. Dus zou echt niet zomaar zeggen dat dit ding werkt aan de hand van een paar

filmpjes, iets wat een paar beweren hier.

 

Ik zat er vooral veel online (niet hier) met verschillende gabs over te babbelen. Dus was erg

benieuwd ook hier ook mensen waren die dit hadden gezien.

Voor mij was dat ik het 1 a 2 jaar geleden een keer had gezien, en het weer onder ogen kreeg

van iemand pas geleden. En ja het interesseerd met erg veel al die technieken. Probeer er zoveel

mogelijk over te lezen.

 

Iets wat 30 jaar geleden voor velen onzin was, magetron, internet etc etc etc, is er nu. Wellicht door

het spelen met de natuurwetten krijgt iemand ineens iets voor elkaar. Ik zou dat echt zo top vinden.

Al het gezeik, het meeste althans, rond de wereld draait om olie, zou dan kunnen stoppen. En wij zouden

zelfvoorzienend kunnen zijn, en er bovenop ook nog eens de aarde ontzien.

 

Jammer dat het een beetje uit het lood is geschoten zo allemaal, was niet de opzet.

 

Keep it green.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed en nou ga ik toch wel even ingrijpen hoor.

 

Er zijn een hoop ware dingen gezegd en een hoop onzin uitgekraamd in dit topic en beiden vaak als gevolg van elkaar.

 

Laat ik dan maar als mod vaststellen dat je de wereld niet redt door een filmpje op youtube te bekijken. Met warp 9 verplaatst naar overig en zo en gesloten. Effe serieus nu zeg!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...