Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

brutus

Bouwen Van Een Ruimte Van 38 M2

Recommended Posts

Volgende week ga ik een mooie kweekruimte bouwen van rond de 38 m2.

De ruimte word gebouwd in een grotere loods.

de wanden van de ruimte zijn glasbetonblokken van 17 cm dik.

Binnenkant word een relingwerk gemaakt van 5 cm van de wand af met anti detectie folie.

zijwanden en dak.

32 m2 word beplant met 11 liter potten a 16 stuks per m2 Totaal 512 vrouwtjes.

24 lampen 600 watt wingskappen ( 1,40m2 per lamp )

Vloer is vijvervolie met 10 cm opstaande rand.

Eb en vloed systeem.

hoogte van het dak is 2,50 meter hoog.

Verder wil ik 5600m3 inblaas doen en 6000m3 uitblaas. ( of denken jullie er anders over )

 

gr brutus

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou de uitblaas en inblaas anders doen. Erg weing afz heb je. en inz kan wel minder , in %.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga de stroom niet voor de meter halen, denk gewoon betalen ( of 2 keer per jaar terug draaien ) en krijg nooit controle vul 1 keer per jaar mijn kaartje in , dan is het oke.

 

Oja zal de warmte camera van de politie dit nu zien van buiten af.

Hok ( 2.5 meter hoog ) in een loods met antie detectiefolie. denk van niet. O ja loods is 7 meter hoog dus de omgeving in de loods word misschien 2 graden totaal warmer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo brutus,

 

Gelieve jezelf voor te stellen in de daarvoor benoemde sectie.

 

Alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb me voorgesteld lukte de eerste dag niet toen ik me aansloot bij dit forum daarna niet meer aangedacht.

 

Oja even een goede tip voor de bouwers. Bestel mijn materialen in duitsland, veel goedkoper en super kwaliteit.

ben gek op kwaliteit in werk en materiaal. kan haarst niet meer wachten met bouwen.

 

gr brutus

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je eigelijk al wat jaren ervaring met kweken ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, 38 m2 das nie niks.

Ik ben zelf 1,5 maand bezig met (theoretische) kennis op doen en de voorbereiding voor de bouw van een hokje van 1,44 m2......

Zou betekenen dat ik voor Brutus z'n ruimte 39 maanden aan voorbereiding nodig zou hebben :P

 

Uit de hand gelopen hobby Brutus??

 

In ieder geval veel succes en zie het bouwverslag en kweekverslag graag tegemoet

 

Cheers

Sam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt allemaal erg leuk, maar dat van de stroom terug laten draaien vind ik wel wat minder. Want dat is nou juist 1 van de grootste redenen dat alle kwekers, dus ook de hobbyist zoals de meeste van ons hier, continu op moeten passen. Als elke kweker veilig en eerlijk zou kweken zag het er voor de buitenwereld een stuk onschuldiger uit. En de stroomkosten verdien je dubbel en dwars terug!!! Want op deze manier betaald de hele maatschappij en zelfs de werkeloze Jan met z'n luie reet op de bank mee aan jouw kweekje, of dacht je dat je energie leverancier stroomdiefstal niet gewoon doorberekend aan de klanten :P

 

Dus bedenk je nog eens over de stroom, als je betaald wens ik je veel succes en ga ik ondanks m'n tijdgebrek proberen je te volgen.

Ga je echter voor de diefstal methode dan wens ik je veel slapeloze nachten over sterretjes (*) die in rondjes (o)veranderen als je gepakt word :P

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zo toch wat meer in en afzuiging pakken wat da is veel te weinig

en denk er aan als je je stroom 2 keer per jaar terug draait en je 24 600 watt lampjes

een flinke draai aan mag geven

sterkte met je hokje

 

gr pjp

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb je eigelijk al wat jaren ervaring met kweken ??

nee heb niet veel ervaring maar heb 22 jaar geleden mijn eerste wietje gerookt dat 2 weken volgehouden.

Daarna gewoon gezegd drink liever bier.

Nu rook ik soms een sigaar verder niks.

Doe het puur uit verdienste en lol. Ja lijk me gewoon heel leuk, elke 2 dagen even kijken en dan zie je al die mooie groene vrouwtjes die naar me hunkeren. van ja brutus nog ene paar weken dan mag je me aanraken en lekker knippen.

Wordt goed ondersteund in advies van een growshop. Daar luister ik na wil gewoon zo groot mogelijke opbrengst.

Dat is ook een mooie sport

opbrengst overtreffen.

Verder is deze forum heel leerzaam en ook soms super grappig.

Zal in de toekomst een paar fotos maken van me euro hokkie en van de kweek.

Ben verder niet zo internet kerel maar lijk me wel eens leuk om wat telaten zien aan me mede kwekers .

me doelstelling is 25 gram plus tehalen per plant.

Oja nog even voor die meneer over de stroomkosten.

Op me andere lokatie gebruiken ik een aggregaat dan wil jij niet weten wat het kost aan diesel

meer dan 5 liter per uur

Kan het ook van de meter halen kost het me niks.

Diefstal zit bij deze kweker niet op de eerste plaats.

Pakkans is het grootst door stank geluid en opscheppen tegenover anderen.

Niemand die mij kent weet het zelf de electricien.

Als ze me wel verklappen jaja , is het zeker niet best voor hun. Hou niet van verklappers nooit van gehouden.

Straf in nederland is laag zeer laag maar hoger als je stroom steelt.

Wil misschien ook gaan kweken met led verlichting dan is je stroom gebruik super super laag.

Ik stop nu zie dat ik me hele scherm heb volgetikt.

 

gr brutus

 

ik zo toch wat meer in en afzuiging pakken wat da is veel te weinig

en denk er aan als je je stroom 2 keer per jaar terug draait en je 24 600 watt lampjes

een flinke draai aan mag geven

sterkte met je hokje

 

gr pjp

 

Ja afzuiging word ook groter dacht zelf aan 10000 m3 en dikke 7000m2 inblaasing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@brutus

 

als ik het goed begrijp heb je wienig of geen ervaaring met growen.

 

mijn grootste advies dan. hou op met grote plannen doe het eerst in het klein. en ga de plantjes goed bestuderen aantal keren. en dan over een paar jaar pas in het echt groot doen. mensen staan niet te wachten op slechte wiet wil niet zeggen da je nie kunt kweken maar ga eerst ervaring doen.

 

ik denk dat ik ongeveer 8jaar geleden is da ik een voor het eerst hok heb gezien. ondere tussen heb ik al veel hokken en loods gezien vol met plantje (heb veel contacten in die wereld)maar ik ga nou pas echt voor me zelf kweken in me eentje dat ik het echt aleeen ga doen. en nu ben ik van plan om kwaliteit wiet te proberen kweken. plantjes groot krijgen is geen probleem maar de kwalitijt wel.

 

 

je moet eens voorstellen jij gaat naar de shop en je krijgt k*t wiet dan baal jij ook als een stekker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ brutus

 

idd

 

beter eerst een paar kleine kweekjes doen

anders zal je veeel problemen ondervinden

 

ik schat de pakkans voor jouw het eerste jaar trouwens op minstens 80% met zo een plan een weinig tot geen ervaring!

 

bezint voor ge begint

 

begint anders eens met een tentje van 1m20 x 2m40 en 2x600w...

zal je al werk en problemen zat mee hebben..

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een klein beetje het idee dat iedereen gewoon een beetje

in de maling genomen wordt ..

door verhalen als dit gaat een hobby naar de klote

mischien wel meer dan dat !

kan de stopknop hier niet op ??????

 

meninig van iemand die graag het forum leest !

 

greetz SMOKEY!

 

 

PS het is nu 22.47

en me berichtje is geplaatst om 23.46

:P :P ^_^

greetz SMOKEY !

Share this post


Link to post
Share on other sites
nee heb niet veel ervaring maar heb 22 jaar geleden mijn eerste wietje gerookt dat 2 weken volgehouden.

Daarna gewoon gezegd drink liever bier.

 

Oja nog even voor die meneer over de stroomkosten.

Op me andere lokatie gebruiken ik een aggregaat dan wil jij niet weten wat het kost aan diesel

meer dan 5 liter per uur

Kan het ook van de meter halen kost het me niks.

Diefstal zit bij deze kweker niet op de eerste plaats.

 

Hier nog even die meneer van de stroomkosten :(

Eerst heb je niet veel ervaring en nou praat je ineens over een andere lokatie waar je met een aggregaat werkt :P

Maargoed, ik zeg ook niet dat je de stroom praktisch voor niks krijgt, maar je verdient het dubbel en dwars terug. En als diefstal niet op de eerste plaats komt dan zal het wel de tweede zijn, want het zijn geen paar euri's hoor die je van energieleverancier steelt! En dat nemen ze je ook zeker niet in dank af...... Maargoed je komt er wel achter, hou voor de zekerheid maar alvast een tube vaseline op zak :( ^_^

 

Begin liever een maatje kleiner, leer de dames kennen en vergeet even het grote geld. Ga voor kwaliteit en doe het goed of doe het niet, zoals al eerder gezegd er is al teveel rotzooi op de markt door de broodkwekers die alleen maar geld zien...... En echt slecht zul je het al niet hebben als je zo groot gaat bouwen, want dat kost je ook een aardige cent. En ik weet niet of je ooit al eens een plantje geknipt hebt, maar als je dit allemaal in je eentje wilt gaan oogsten...... Ach ja waar doe ik me de moeite ook voor :P

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stroom stelen is wel degelijk te traceren, of je nu tapt, of terug draait.

 

Je denkt toch niet dat dat metertje bij jou alleen de stand aangeeft of wel ???

 

In de verzamelkasten van de stroomleveranciers staat een totaal stand (bijv. van een straat, wijk, of industrieterrein).

Als alle losse meters (in die straat, wijk of industrieterrein) bij elkaar opgeteld worden, dan moeten ze dezelfde stand hebben als in de verzamelkast.

Is dit verschil te groot, dan zullen ze gaan zoeken.

 

Maar is het zuinigheid dat je die +- 3000,- aan stroomkosten niet wilt betalen ?? of heb je een andere reden ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wil de stroomkosten wel betalen en het verschil van 50 bedrijven op een stroomhuisje word natuurlijk wel in het gebied gekeken.

Kan ook wezen dat er in dat gebied meer kwekerijen zitten.

was 2 jaar geleden ook een kwekerij opgerold bij me in de buurt, zijn toen niet naar andere bedrijven gegaan.

Verraad is een argument he.

Waar ik eerder woonde heeft me buurman ook een kwekerij gehad heeft jaren gekweekt door dikke auto''s en boten en onvoorzichtigheid met vrienden is hij ook verraden.

afgunst is ook de verrader.

waar doet hij het van, ho ekan dat nauw

Zulke dingen he

Maar we zullen zien wat deze ruimte voor me meebrengt.

Oja als alle mensen alleen voor hun zelf kweken is er geen koffieshop meer in nederland

die mensen leven niet van de thee die daar geschonken word.

 

gr brutus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Brutus,

 

ik misgun je niets, maar denk even na voordat je hier zo'n topic begint:

 

Dit forum bestaat bij de gratie van gedoogbeleid. Er is wel zoiets als vrijheids van meningsuiting, maar als dit een platforum wordt waar broodkwekers open en bloot hun 'criminele handelingen' bespreken dan is dat dus een hele goede reden voor Justitie om de site uit de lucht te halen. (Dat is eerder gedaan door o.a. Politie Haaglanden.)

 

Dit forum is voor hobby-kwekers. Als je perse groter wilt kweken dan hou je dat voor jezelf. Je kunt hier gratis en voor niets kennis opdoen over hoe planten het best groeien, maar wat je er mee doet is je eigen verantwoordelijkheid.

 

Succes verders.

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beste Brutus,

 

ik misgun je niets, maar denk even na voordat je hier zo'n topic begint:

 

Dit forum bestaat bij de gratie van gedoogbeleid. Er is wel zoiets als vrijheids van meningsuiting, maar als dit een platforum wordt waar broodkwekers open en bloot hun 'criminele handelingen' bespreken dan is dat dus een hele goede reden voor Justitie om de site uit de lucht te halen. (Dat is eerder gedaan door o.a. Politie Haaglanden.)

 

Dit forum is voor hobby-kwekers. Als je perse groter wilt kweken dan hou je dat voor jezelf. Je kunt hier gratis en voor niets kennis opdoen over hoe planten het best groeien, maar wat je er mee doet is je eigen verantwoordelijkheid.

 

Succes verders.

:P

 

Je heb gelijk weiman je hoort niks meer van me, maar wil ook geen fotos hier zien van 100 planten of meer dat rookje ook niet op. En weggooien is jammer.

 

gr brutus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brutus, ik vind het wel een gekke kweek hoor (goed bedoeld)

maar omdat te melden over je stroom enzop deze site is illigaal,

dan wordt je daarmee niet verder geholpen

voorderest zou je best tips kunnen krijgen hoor

 

maar volgens mij krijg je die boze/krakende reacties

omdat je iets met de stroom deed

 

dat staat onder illigaal blabla..

en is een beetje zonde als WF.nl dan eraf wordt gegooid

 

verder zou ik wel foto's willen zien, desnoods nog in Prive Bericht

 

lijkt me wel vet om dat te zien

 

Succes :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...