Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

brutus

Bouwen Van Een Ruimte Van 38 M2

Recommended Posts

Jullie kunnen nou eens een echt grote kweek mee kijken en dan zeiken jullie hem weer af.

 

Zo groot betaal je niet sorrie.

 

En je draaid niks terug, je pakt hem gewoon voor de meter weg.

 

Zeker 2x6000m3 afzuige.

en 1x 5000 inblaas, vol aan door airsox.

 

Vind je lampen te weinig voor 38m2

minimaal 30.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

feitelijk en goed gezegd :

 

'Jullie kunnen nou eens een echt grote kweek mee kijken en dan zeiken jullie hem weer af.'

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wens je veel sucses ermee maar welke soort ga jij verbouwen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel grappig dat nieuwe gebruikers met een wat groter hok gelijk aan alle kanten afgeblaft worden omdat het geen hobby kweek meer zou zijn. Als bijvoorbeeld BB met een nieuw hok komt met 12 lampen dan wordt ie de hemel in geprezen. Hobby ??? Ja drie bier dikke l*l. Heb zeker niets tegen BB en vind het heerlijk om te zien maar het is een principe kwestie. Denk dat meer als 75% van het forum zijn handeltje verkoopt en er goed aan verdient, dus GEEN hobby. Hobby is 5 plantjes en dan zelf oproken of bewaren en niet verpatsen.

Dat van die stroom was niet zo handig moet ik eerlijk toegeven maar in dit soort gevallen ken je gewoon niet anders. En iemand die veel verdient heeft ook meer koopkracht en uiteindelijk komt dat ook weer terug in de maatschappij.

 

@ brutus

Ik vind het wel erg hoog gegrepen om zonder ervaring zo'n hok op te zetten. Ook zou ik zulke hokken zo veel mogelijk stil houden, ook op forums. Er is genoeg te lezen en te vinden op het forum en in de growshops.

Verder zou een lamp per m2 rekenen, dus 24 of 32 lampen. 24 lampen op 34m2 scheelt qua opbrengst niet veel met 24 lampen op 24m2.

Verder zou ik 2x 6000m3 afzuiging pakken en 2x 4000m3 inblaas voor 24 lampen van 600 watt. Wat jij opgaf kom je in de winter wel mee weg maar in de zomer niet.

 

Grtz Spint

Share this post


Link to post
Share on other sites
ga pp verbouwen

 

 

PP is geen weed,dat is SLA.

 

Grtz,

 

A-5.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hobby is 5 plantjes en dan zelf oproken of bewaren en niet verpatsen.

 

Dan weet je niet wat de betekenis van het woord "hobby" betekend :P

 

Onder een hobby wordt in het algemeen een ontspannende activiteit verstaan die men in zijn vrije tijd uitoefent en die men graag doet,

meestal met als doel om iets tot stand te brengen.

 

Stroom stelen is voor mij een "not done" kwestie.

Wat een ander doet, moet een ander uiteraard zelf weten, maar in mijn ogen is die persoon niks meer dan een ordinaire dief.

Niemand dwingt je uiteindelijk om het zo groot op te zetten, dat je moet gaan stelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja en zodra je geld verdient aan je hobby is je hobby geen hobby meer maar is het gewoon commercieel of werk.

Over stroom stelen ben ik het met je eens !!!

Maarja in dit geval staat eerlijk betalen bijna synoniem aan gepakt worden (met de tijd). Het roept gewoon teveel vragen op. Aan het geld zal het niet liggen want je mag verwachten dat je er wel genoeg afhaalt. Dus tja als je dan moet kiezen of niets of goed geld pakken........... Kan me er wel iets bij voorstellen dat je dan deze keuze maakt. Ben helaas geen moraalridder :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan weet je niet wat de betekenis van het woord "hobby" betekend :P

 

Onder een hobby wordt in het algemeen een ontspannende activiteit verstaan die men in zijn vrije tijd uitoefent en die men graag doet,

meestal met als doel om iets tot stand te brengen.

 

Dit stond trouwens ook nog een stukje verder in de tekst waarvan jij geciteerd heb (Wikepedia)

 

"Hobby's worden uitgeoefend uit interesse en voor het plezier, niet als betaald werk"

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maarja in dit geval staat eerlijk betalen bijna synoniem aan gepakt worden

 

Dat ligt eraan wat voor lokatie je zelf hebt uitgekozen.

 

Voorbeeld:

Ik heb een week terug een meterkast laten plaatsen met 3x 1000amp. (ga daar niet kweken :P )

Al zou ik daar 100 lampen ophangen, dan is er nog niks aan de hand want ik gebruik maar een fractie van de aansluiting.

 

Ga je dit echter in een rijtjes huis doen dan wordt het een ander verhaal, of je nu wel of niet betaald.

 

Pas je kweek altijd aan je lokatie aan,....niet andersom :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Hobby's worden uitgeoefend uit interesse en voor het plezier, niet als betaald werk"

 

Je zegt het zelf al "werk"

 

Stel:

 

Ik kweek 25 papagaaien per jaar in mijn vrijetijd omdat ik dat een leuke "Hobby" vind.

Ik kan echter geen 25 papagaaien in mijn huis houden, dus verkoop ik ze.

 

Dan zou het geen hobby meer zijn? :P :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha eigenlijk niet nee, want wat is dan het verschil met een boer die 25 koeien heeft staan en ze melk verkoopt, die houdt ook vast van ze "hobby".

Maar goed die discussie kan eindeloos door gaan maar ook jij weet dat het in 99,9% van de gevallen puur om de knaken gaat. Even gek, stel: morgen stopt iedereen met blowen en er valt geen dubbeltje meer te verdienen aan onze wiet, dan stopt morgen 99% met kweken en zoeken ze een andere hobby.

 

Wel flink 3x 1000ampere :P . Heb je een hogesnelheidstrein gekocht :P

 

Grtz Spint

Share this post


Link to post
Share on other sites
sterretjes (*) die in rondjes (o)veranderen als je gepakt word :P

 

Grtz Underground.

 

 

Wow, dat moest ik toch 3 keer lezen eer ik het doorhad.... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wel grappig dat nieuwe gebruikers met een wat groter hok gelijk aan alle kanten afgeblaft worden omdat het geen hobby kweek meer zou zijn. Als bijvoorbeeld BB met een nieuw hok komt met 12 lampen dan wordt ie de hemel in geprezen.

 

Ik heb niks tegen je BBB, maar dat is wel zo

 

Even gek, stel: morgen stopt iedereen met blowen en er valt geen dubbeltje meer te verdienen aan onze wiet, dan stopt morgen 99% met kweken en zoeken ze een andere hobby.

 

Ik denk niet dat iedereen stopt,

maar wel gaan minderen want ze kennen toch zelf niet zo veel op :P

 

 

:P WEED010

Share this post


Link to post
Share on other sites

High lieve rakkers,

 

De belastingdienst heeft een duidelijker(en relevanter) onderscheid, op grond van een wettelijke grondslag, tussen hobby en belastbaar inkomen.

 

Aldus kunnen wij inderdaad, geheel binnen de gedoognorm, toch iets overhouden aan het eind van onze hobbykweek.

Maar volgend jaar zullen we hoogstwaarschijnlijk starten als BV i.o. omdat we op kortere en langere termijn de fiscale grens zullen overstijgen.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit stond trouwens ook nog een stukje verder in de tekst waarvan jij geciteerd heb (Wikepedia)

 

"Hobby's worden uitgeoefend uit interesse en voor het plezier, niet als betaald werk"

 

:P

 

Me werk is mijn hobby, wordt betaald,, me voetbal is me hobby word betaald, me kweek is me hobby rook ik niet op. wel me hobby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over de stroom ben ik het eens, dat is gewoon stelen, en stelen mag niet. Alleen dat mensen gaan zitte klagen over "broodkweken" snap ik niet. Hoeveel mensen kweken hier wel niet meer als gedoogd is? En als iemand 30 planten heeft of 500 maakt dat in mijn ogen ook niet meer uit, dan kweek je echt niet meer alleen voor de hobby.

 

Ik zou het wel vet vinden om een keer zo'n grote kweek te zien. Je vind wel genoeg foto's en filmpjes over grote kwekerijen, maar om het van bouw tot droge toppen mee te maken kom je niet zo snel tegen.

 

Dus @ brutus; Niet echt slim om gelijk groot te gaan als je geen kweek ervaring hebt maar als nog wens ik je veel succes. Ik hoop op een mooi bouw & kweek verslag :P

 

Baksteen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

heren heren dames

 

wat een herrie allemaal .

ik denk dat het allemaal een beetje uit de hand loopt

het gaat hier niet om of je je hobby nu groot aanpakt of klein !

het gaat erom hoe je je eigen presenteert

ik ben qua opzet wel een fan van BBB maar kijk eens hoe die alles opzet en aanpakt.

ben ook niet tegen de kweek van brutes ( weet je wat een mooi gezicht het is zoveel kopjes boven een bak uitstekend )

maar in dit geval pakt brutes zijn kennismaking verkeerd aan is van plan stroom te stelen

is zijn eerste kweek ..... maar bij zijn eerder kweek stond een agregaat ??????

schrijf je in bij de kvk huur een bedrijfspand met een fiktieve bv en niemand die mekkert om je stroomverbruik .

 

en wel een kleine andere opmerking ! WEED010 wat praat jij met een hoop tegenstrijdige tongen mee mijn excuus als ik het verkeerd ziet

 

jongens grow weed het leven is hier te kort voor .

 

greetz SMOKEY !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is zeker leuk om een grote kweek van begin tot eind te kunnen volgen en het is ook niet verkeerd dat je er een paar euro aan over houd :P Maar hou het eerlijk en veilig. Want wat is het verschil tussen iemand die 3 lampen heeft hangen ten opzichte van iemand met 24 lampen? In verhouding betaal je het zelfde en leverd het hetzelfde op, dus waarom zou iemand met 24 lampen in een bedrijfspand wel het recht hebben om te stelen en iemand in een rijtjeshuis met 1 tot 4 lampen niet???

 

Je introductie was in iedergeval niet echt praktisch, maar als je je stroom probleempje oplost ben ik wel erg benieuwd naar je bouw en kweekverslag :P En probeer in ieder geval 1 kweek wat kleiner te draaien, want het zou toch zonde zijn als je eerste oogst door een beginnersfout compleet de mist in gaat!

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brutus, tja wat moet ik nog zeggen.. :P

Denk inderdaad niet dat het zo verstandig is zonder ervaring Bob de Bouwer uit te hangen.

Stroom stelen is fout en dat betekent dus ook dat je straf hoger uitvalt. (eigen risico)

 

@ smokey: Inschrijven bij KvK? Word je dan niet meteen veroordeeld op witwassen?

 

groetjes

 

Nomar

 

PS: En WEEDO10 probeer een beetje je eigen conclusie te trekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heee bbb ik vind jou een beetje hypocriet .je doet net of je een hobbyist bent met je bedrijfsruimte en je blowt niet eens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje over de antidetectiefolie plaats je die dubbelwandig?

 

Ik heb me laten vertellen dat deze folie het beste werkt door dit aan de binnenkant van de buitenwand aan te brengen, hier een dubbele wand van 5 cm ruimte tussen te houden welke je opvult met isolatie materiaal als bv piepschuimplaten die iets dunner zijn. De stilstaande lucht die er dan tussen zit zal ook isoleren. Je zou dan in een stealthmode draaien.

 

Hoe doe jij het?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...