Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
storpie

Stroom Via Woningbouw

Recommended Posts

Verplaatsbare lampen en een rails vanboven aan je plafond :P

Je schuift ze gewoon van hok naar hok en laat ze branden

 

(Ik ben geniaal :P )

Share this post


Link to post
Share on other sites
vanaf welk bouwjaar ongeveer worden die meters geplaatst?

 

Bouwjaar van het huis, of in welke context bedoel je ?

 

Die meters worden sinds 2003 geplaatst, ofja, toen was er 1 bedrijf voor gecertificeerd :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier wilden ze ook zo'n slimme meter plaatsen, maar die paste niet en wordt voorlopig ook niet passend gemaakt.

Je zou natuurlijk een batterij (tractie) accu's kunnen plaatsen die je gebruikt. Hierdoor kun je in ieder geval de opvallende 18/6 - 12/12 cyclus doorbreken en als je het goed aanpakt 24 uur dezelfde hoeveelheid laadstroom afnemen.

 

24v tractie accu's zijn echter niet goedkoop en je hebt er meerdere van nodig. (+ omvormers). Je kunt natuurlijk ook een deel lichtnet/ deel accu's doen om de cyclus te doorbreken.

 

Ik vraag me echter wel af of de stroomleveranciers het opsporingswerk voor de politie willen (of mogen) doen. Ook vraag ik me af, i.v.m. de privacy wetgeving, of men wel zo gedetailleerd (lees real-time) naar je energieverbruik mag kijken. Het gaat het energie bedrijf toch geen ene moer aan wanneer ik opsta en weer ga slapen of wanneer ik mijn wasjes draai?

 

Ik denk dat ze veel meer geïnteresseerd zijn in het aftappen van stroom dan de afname van meer, maar wel betaalde energie.

 

En mocht je echt een energieslurper zijn, dan is investering in zonnepanelen misschien wel wat, komen we ook meteen in een wat beter daglicht te staan.

 

Apropos daglicht, ik was laatst nog met een kweker aan het discussiëren over de problemen die hij had i.v.m. de warmte van zijn vele lampen en de herrie om de zooi te koelen. We hebben nog even zitten denken om daglicht te bundelen en dan in de kweekruimte uit te laten komen .....

 

Als je maar creatief bent (en geld zat hebt :P ) zijn er dus wel mogelijkheden. We blijven tenslotte en inventief volkje!

Maar dé oplossing ligt natuurlijk in LEDS, hoewel we daar nog een lange weg te gaan hebben helaas.

 

Cabis

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar BBB: die 3x100 amp, heb je die gewoon in je huis?

 

Nee,......en is geen 3x100amp, maar 3x1000amp. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep!

 

 

wordt alleen geen kweekruimte :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yep!

 

 

wordt alleen geen kweekruimte :bier

 

 

Loser!!! ;) :D :smoke

Valt me van je tegen, hehe

Gewoon ff om die 3kA te testen :rolleyes:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...