Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
hompii

Geert Wilders.

Recommended Posts

kwam dit filmpje tegen.

niet echt iets met drugs te maken ;)

 

maar vind het toch belangrijk om te laten zien voor de gene die het nog niet gezien hebben.

en wil graag jullie mening hier over horen :(

 

 

ik ben het volkomen met meneer wilders eens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diep respect voor zijn kalmte gezien het hoongelach dat hem constant ten deel valt. Ik zou het niet kunnen... Had al lang iemand bij de oren gepakt en met zijn/haar gezicht stukgeslagen op zijn/haar bijzettafeltje. Gewelddadig? Neen... Onmacht wegens die elite die het voor het zeggen heeft regerend vanuit ivoren torens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dag! Wilders keert hiermee de boel mijns inziens weer eens om. Ik zal je vertellen waarom ik dat vind. In de laatste jaren is naar mijn idee de sfeer van het debat voor wat betreft de houding tegen en de acceptatie van moslims in Nederland in sommige gevallen verhard. Ik onderken dat er sprake is van een zekere problematiek met betrekking tot het integratievraagstuk, maar de kritiek die wordt geuit is geenszins tot dat kader beperkt. De grenzen lijken alsmaar verder te worden opgerekt, waarbij mijns inziens deze grenzen, soms worden overschreden. Voor wat betreft de stichters van dit geweld wil ik me binnen deze discussie beperken tot (de partij van) Wilders en diens achterban (voor zover zij mijn kritiek kunnen dragen). Geef ik rekenschap aan de toenemende verharding, dan doet het mij derhalve voorkomen of de grenzen vooralsnog beetje bij beetje worden opgerekt. Volgens mij is het niet zo, dat zulks geschiedt omdat er sprake is van breed draagvlak, integendeel.

 

Nee, ik vermoed dat onze rechtsstaat in een vruchtbare bodem voorziet. Op die grond kan –niet zonder reden- een polariserend mechanisme goed gedijen. Problematisch is echter dat –gelet op de aanhang van Wilders- een aanzienlijke minderheid bij machte is om de meerderheid te schaden. Natuurlijk speelt gelijk op dat aan tolerantie belang dient te worden toegekend. Echter is zo’n eventueel verwijt jegens de normadressaten van Wilders in die zin onaardig dat zijn absolutistische anti-moslim ideologie vrijwel niks van die tolerantie overlaat. Verkondigingen met de strekking ‘stop de islamisering’, ‘zeg nee tegen de moskeeën’,’ sluit de grenzen voor moslims’, ‘de islam is een fascistisch boek’ en, sinds kort ‘dat de islam uit is op vernietiging van onze Westerse beschaving’ getuigen immers allerminst van enige tolerantie.

 

Als ik het heb over dat er grenzen worden overschreden, dan doel ik mede op dergelijke verkondigingen. Nu zulks zoals gezegd vrij gemakkelijk kan ontplooien binnen onze rechtsstaat bestaat er een gevaar dat een soort van in slaapsussend inbeddingsproces op gang wordt gebracht waarmee de opgerekte grenzen op halfzachte wijze min of meer worden geaccepteerd. Het probleem is namelijk dat er niet veel kan worden gedaan om het tegen te gaan, binnen het kader waar onze volle fundamentele vrijheden werking hebben en het recht vrijspel geeft, terwijl de onderliggende dominante sociale structuur een andere richting aangeeft. Wij kunnen ons nochtans bedienen van de vrije meningsuiting, maar dat lijkt zo af en toe een onbeholpen middel voor deze ‘strijd’ te zijn. Men denke aan verzuring van het klimaat hier te lande, buitenlandse betrekkingen, verspilde geldstromen en wat dies meer zij:een goed debater of niet, dit alles kan niet eenvoudig worden verholpen.

 

Desondanks acht ik het onverkort van belang om de uitermate betreurenswaardige praktijken van Wilders en diens sympathisanten krachtig te veroordelen. Prik ik door de opgerekte grenzen heen dan ontwaart het oorspronkelijke betamelijke kader zich. Zulks dient voor mij als referentie. Ik constateer dat behoorlijk is afgedwaald.

 

Wilders stigmatiseert in mijn optiek wederom in samenhang met eerdere uitspraken bekeken, aan de hand van in ieder geval religieuze kenmerken, een complete groepering. Het betreft hier niet enkel een oneigenlijk beeld van hetgeen zich binnen de reikwijdte van de betreffende religie ontvouwt; tegelijkertijd is er sprake van een grove miskenning van de onmiskenbare verscheidenheid tussen mensen en verzanden we weer eens een onheus generaliserende retoriek. Het betreft immers een verschijning welke in zich bergt bepaalde op religieus fundamentalistisch leest geschoeide excessen karakteristiek in essentie te achten, als ware het een totalitaire religie zonder pluriformiteit in stromingen en gradaties in praktiseren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, hij heeft wel een punt.

 

Wel jammer dat hij niet met een goed voorstel komt waar dat geld wel heen kan. Weggeven is niet echt een goed alternatief! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Beste mensen hierboven, Geert Wilders is wel diegene geweest samen met TON en het CDA die willen dat alle Growshops hier in Nederland gesloten moeten worden.Waar willen jullie zometeen je kweekspullen gaan bestellen?

Dat bepaalde moslims niet erg tolerant zijn, dat is mij bekend, maar G.W, kijkt ook niet verder dan zijn neus lang is.Hij heeft schijnbaar nooit van het Sufisme gehoord, een tolerante en mystieke kant van de Islam, waar Cannabis trouwens ook getolereerd en gebruikt wordt. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:( dan maar spullen uit het illegale circuit

 

ik heb ook buitenlandse vrienden.

 

die zeggen zelf ook heb je wel is opsporing verzocht gekeken ;)

 

ze moeten alle geloven als het aan mij ligt afschaffen ,gewoon iedereen gelijk

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het helaas vaak (niet altijd) eens met ons rijks wattenstaafje. ;) Ken wel janken.

 

Toen ik jong was, was Nederland een gastvrij, (en naïef) land waar jaarlijks talloze mensen van buiten binnen kwamen.

Toen kwamen de sociale academisch (waar je vooral leerde asociaal egoïstisch te zijn, leve de PVDA maffia)

 

Vanaf dat moment hoefden de nieuw gekomene niet meer in te burgeren (dat woord bestond niet eens) nee, wij moesten de "nieuwen" leren begrijpen. Later vond de PVDA zelfs dat wij Marokkaans en Turks moesten leren.

 

Na nooit iets gemerkt te hebben van de Portugezen, Hongaren, Chineezen, Italianen, Irakezen enz. enz.

Werd de nieuwe inport ineens een probleem.

Omdat ze niet "verNederlandsten" en samen groepten in getto's in onze steden, werden ze de tegen partij.

 

Op een gegeven moment vormde 5% van onze maatschappij 80% van de bezetting in onze gevangenissen.

Een teken aan de wand.

Nog steeds mag je zulke cijfers niet noemen. Een schande.

 

In Beiëren werden een paar Turkse families 'an block' het land uitgezet, dat hielp.

 

In Nederland gooit die socio maffia, samen met de christen taliban van Bakellende er nog maar wat miljoenen van ons tegen aan.

Alsof dat nu wel zou helpen.

 

In de Marokkaanse maatschappij is de politie de baas op straat, en laat dat blijken met essen houten knuppels.

In Nederland weigeren de vaders hun kinderen buiten op te voeden.

Mijn andwoord zou zijn: de vogende keer gaat je hele gezin eruit.

Hoef je maar een aar keer te doen.

Je moet de taal spreken die ze verstaan.

 

Flik jij maar eens bij koning Hassan wat zijn volk hier flikt, dan ben je echt de lul.

 

Ook zou ik iedereen laten kiezen welk pasport ze wilden hebben. Valt de keus niet op het Nederlandse; het land uit.

 

Informeer maar eens wat er voor komt kijken als jij wil emigreren.............................

Dat moeten ze hier ook invoeren.

 

Kort en goed, "ze" hebben van Nederland een ongastvrij en ontollerant land gemaakt, en dat neem ik ze zeer kwalijk.

 

Alaaf, nu wat troost, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie woorden met een ongrijpbare lading....

maar wat er achter schuilt is niet veel goeds.

 

weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt,

 

Niet goed. Anders zou de maatschappij wel blij met ze zijn.

Wat dragen ze bij? Moet je vragen.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desondanks acht ik het onverkort van belang om de uitermate betreurenswaardige praktijken van Wilders en diens sympathisanten krachtig te veroordelen. Prik ik door de opgerekte grenzen heen dan ontwaart het oorspronkelijke betamelijke kader zich. Zulks dient voor mij als referentie. Ik constateer dat behoorlijk is afgedwaald.

 

Wilders stigmatiseert in mijn optiek wederom in samenhang met eerdere uitspraken bekeken, aan de hand van in ieder geval religieuze kenmerken, een complete groepering. Het betreft hier niet enkel een oneigenlijk beeld van hetgeen zich binnen de reikwijdte van de betreffende religie ontvouwt; tegelijkertijd is er sprake van een grove miskenning van de onmiskenbare verscheidenheid tussen mensen en verzanden we weer eens een onheus generaliserende retoriek. Het betreft immers een verschijning welke in zich bergt bepaalde op religieus fundamentalistisch leest geschoeide excessen karakteristiek in essentie te achten, als ware het een totalitaire religie zonder pluriformiteit in stromingen en gradaties in praktiseren.

 

 

 

Wie probeer jij in slaap te sussen?, ik neem aan dat je nog niet veel belasting betaald hebt.

Een cursus sociologie, of een lidmaadschapje parasitaire Groen links of PVDA?

In elk geval heb je meer geplukt als gewerkt.

 

Geef aub je eigen geld uit, en verpest je eigen maatschappij. Of ga lekker in Marokko wonen.

 

Of neem een voorbeeld aan de Chineezen, Hongaren, Portugezen en al die anderen die wel geïntegreerd zijn.

 

hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil best in discussie gaan maar graag wel over de inhoud. ;)

 

Hmm jouw andere bericht is zeker wel inhoudelijk. Ik ga daar even over nadenken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik ben het wel met hem eens..maar dan wel voor 85%

hij hebt gelijk.. tot die radikale stelling dat ALLE moslims weg moeten.

 

maarja

 

ach....het is zo in nederland...het is hier communistisch...

als geert te veel macht (dreigt) te krijgen word ie vermoord.

 

en wat die balke-ellende betreft.....hij is ook maar een majonettepop.

 

je moet voorjezelf gewoon schijt hebben aan alles, en zorgen dat je niet inde kijkert valt bij de

geheimedienst en hun beamten (die wel totaal alle touwtjes in handen hebben hier).

 

pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja dag! Wilders keert hiermee de boel mijns inziens weer eens om. Ik zal je vertellen waarom ik dat vind. In de laatste jaren is naar mijn idee de sfeer van het debat voor wat betreft de houding tegen en de acceptatie van moslims in Nederland in sommige gevallen verhard. Ik onderken dat er sprake is van een zekere problematiek met betrekking tot het integratievraagstuk, maar de kritiek die wordt geuit is geenszins tot dat kader beperkt. De grenzen lijken alsmaar verder te worden opgerekt, waarbij mijns inziens deze grenzen, soms worden overschreden. Voor wat betreft de stichters van dit geweld wil ik me binnen deze discussie beperken tot (de partij van) Wilders en diens achterban (voor zover zij mijn kritiek kunnen dragen). Geef ik rekenschap aan de toenemende verharding, dan doet het mij derhalve voorkomen of de grenzen vooralsnog beetje bij beetje worden opgerekt. Volgens mij is het niet zo, dat zulks geschiedt omdat er sprake is van breed draagvlak, integendeel.

 

Nee, ik vermoed dat onze rechtsstaat in een vruchtbare bodem voorziet. Op die grond kan –niet zonder reden- een polariserend mechanisme goed gedijen. Problematisch is echter dat –gelet op de aanhang van Wilders- een aanzienlijke minderheid bij machte is om de meerderheid te schaden. Natuurlijk speelt gelijk op dat aan tolerantie belang dient te worden toegekend. Echter is zo’n eventueel verwijt jegens de normadressaten van Wilders in die zin onaardig dat zijn absolutistische anti-moslim ideologie vrijwel niks van die tolerantie overlaat. Verkondigingen met de strekking ‘stop de islamisering’, ‘zeg nee tegen de moskeeën’,’ sluit de grenzen voor moslims’, ‘de islam is een fascistisch boek’ en, sinds kort ‘dat de islam uit is op vernietiging van onze Westerse beschaving’ getuigen immers allerminst van enige tolerantie.

 

Als ik het heb over dat er grenzen worden overschreden, dan doel ik mede op dergelijke verkondigingen. Nu zulks zoals gezegd vrij gemakkelijk kan ontplooien binnen onze rechtsstaat bestaat er een gevaar dat een soort van in slaapsussend inbeddingsproces op gang wordt gebracht waarmee de opgerekte grenzen op halfzachte wijze min of meer worden geaccepteerd. Het probleem is namelijk dat er niet veel kan worden gedaan om het tegen te gaan, binnen het kader waar onze volle fundamentele vrijheden werking hebben en het recht vrijspel geeft, terwijl de onderliggende dominante sociale structuur een andere richting aangeeft. Wij kunnen ons nochtans bedienen van de vrije meningsuiting, maar dat lijkt zo af en toe een onbeholpen middel voor deze ‘strijd’ te zijn. Men denke aan verzuring van het klimaat hier te lande, buitenlandse betrekkingen, verspilde geldstromen en wat dies meer zij:een goed debater of niet, dit alles kan niet eenvoudig worden verholpen.

 

Desondanks acht ik het onverkort van belang om de uitermate betreurenswaardige praktijken van Wilders en diens sympathisanten krachtig te veroordelen. Prik ik door de opgerekte grenzen heen dan ontwaart het oorspronkelijke betamelijke kader zich. Zulks dient voor mij als referentie. Ik constateer dat behoorlijk is afgedwaald.

 

Wilders stigmatiseert in mijn optiek wederom in samenhang met eerdere uitspraken bekeken, aan de hand van in ieder geval religieuze kenmerken, een complete groepering. Het betreft hier niet enkel een oneigenlijk beeld van hetgeen zich binnen de reikwijdte van de betreffende religie ontvouwt; tegelijkertijd is er sprake van een grove miskenning van de onmiskenbare verscheidenheid tussen mensen en verzanden we weer eens een onheus generaliserende retoriek. Het betreft immers een verschijning welke in zich bergt bepaalde op religieus fundamentalistisch leest geschoeide excessen karakteristiek in essentie te achten, als ware het een totalitaire religie zonder pluriformiteit in stromingen en gradaties in praktiseren.

 

 

 

gaaaap ;) je lult als een ambtenaar

ga jij maar even een jaartje op straat werken. kneus

Share this post


Link to post
Share on other sites

!op 1 ding loopt het al mis 2 nederlanden de elite en MIJN nederland,zo prate ons adolfje ook!!

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het uitermate vervelend dat dit hier besproken wordt. Genoeg plekken op internet waar dit beter past.

 

Over integratie:

Ik ben juist van mening dat die marrokanen op straat uitermate goed geintegreerd zijn in onze samenleving. Ik kan me uit de jaren zeventig nog wel herinneren dat ieder dorp zijn hangjeugd had die er in het weekend op uit was om te knokken, en hier en daar een inbraakje pleegde.

Chinezen geintegreerd? Laat me niet lachen. Die doen aan apartheid.

De portugese Joden hebben we nooit wat van gemerkt? Waarom hebben we nu dan zoveel joodse woorden in onze taal?

Hongaren, ok. maar die zijn dan ook Christen en europees.

 

Laten we eens stoppen met naar anderen te wijzen. Als je een zigeuner in een concentratiekamp stopt en hem alleen maar auto's laat slopen, dan maakt hij geen muziek meer en is zo boos op die hollanders dat ie zich gaat gedragen zoals iedereen van hem verwacht.

 

Toen ik in militaire dienst zat was ik 24 jaar oud. Ik werd echter behandeld alsof ik 16 was. Na een aantal maanden ging ik me ook zo gedragen.

 

Het is allemaal niet zo simpel. Waar twee vechten hebben er twee schuld! En op het moment wordt alle schuld bij de nieuwe nederlanders neergelegd. Natuurlijk ligt daar schuld, maar hand in eigen boezem is tegenwoordig teveel gevraagd.

 

Ik vind rechts teveel in slaap gesukkeld en te lui om verder te kijken dan hun egoistische neus lang is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit me aan bij White Yooth, dit hoort niet thuis op WF. Ook politiek die wel over gedogen etc gaat wordt met de nodige terughoudendheid geplaatst.

My 5 cents.

 

suf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is en word geen discussie,.......maar een "gebed" zonder eind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit me ook bij White Tooth aan.

 

Waar twee vechten hebben twee schuld.

 

Al denk ik wel dat het een serieus probleem is dat Nederland aan positieve discriminatie doet (en wel meer dan ééns). Het zijn gewoon mensen, als ze hier leven zonder dat je last van ze hebt, mondje er over houden... Gewoon net als iedereen... Je kunt evenveel maken, niet dan ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En een hoop losse flodders.

En daarom begin ik er niet eens aan.

 

Eén dingetje dan: Wilders is leuk in de oppositie, maar heb je hem al is met een oplossing zien komen die zou werken? Naast een koran uit te brengen zo dik als een donald duck of het leger naar Gouda te sturen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...